مصدومیت‌های جدی در کشتی کج / ستارگانی که از رینگ دور شدند

دنیای کشتی کج علاوه بر زرق و برق‌هایش، مصدومیت‌های کوچک‌ و بزرگی را برای کشتی‌گیران به ارمغان آورده است.
کدخبر (186929) | 08 خرداد 1402 | ساعت 14:10
0 716
مصدومیت‌های جدی در کشتی کج / ستارگانی که از رینگ دور شدند
دنیای کشتی کج علاوه بر زرق و برق‌هایش، مصدومیت‌های کوچک‌ و بزرگی را برای کشتی‌گیران به ارمغان آورده است.

به گزارش سرخ نیوز، شاید جنبه‌های نمایشی و سناریوهای از پیش تعیین شده، روح رقابتی را از کشتی کج دور کرده باشد اما این دلیل نمی‌شود که آن را یک ورزش سنگین و البته خطرناک ندانیم. طی سالیان اخیر، کشتی‌گیران زیادی به دلیل مصدومیت‌های سنگین مجبور به خداحافظی از کشتی کج شده‌اند. همانند رقص، در کشتی کج نیز هر ضربه، هر برخورد و هر شیرجه، آسیبی بر اجراکننده و دریافت‌کننده‌ی آن وارد خواهد کرد که این آسیب‌ها در گذر زمان، منجر به مصدومیت‌های مختلفی می‌شوند. علاوه بر آسیب‌های مذکور، گاهی ممکن است که کشتی‌گیران در یک صحنه با مصدومیتی شدید مواجه گردند. مصدومیت‌های جدی در کشتی کج / ستارگانی که از رینگ دور شدند بسیاری از مصدومیت‌های ایجاد شده در کشتی کج، قابل درمان و ریکاوری هستند اما در مواردی، شدت آن‌ها به حدی بالاست که فرد آسیب‌دیده را مجبور به خداحافظی دائمی یا موقت از ورزش حرفه‌ای می‌کند. یکی از واقعیت‌های غم‌انگیز در مورد کشتی کج این است که به دلیل ماهیت فیزیکی این ورزش، آسیب در آن اجتناب ناپذیر است. به بهانه احتمال خداحافظی رندی اورتن از کشتی کج به دلیل مصدومیت، در ادامه به پنج کشتی‌گیر مشهور که به این علت مجبور به خداحافظی از این ورزش شده‌اند، خواهیم پرداخت.

اج یک دهه از دوران حرفه‌ای خود را از دست داد

آدام کپلند که در WWE با نام اج شناخته می‌شود، بیش از ۳۰ عنوان قهرمانی مختلف در این کمپانی به دست آورده و یکی از مهم‌ترین کشتی‌گیران تاریخ محسوب می‌شود. با این حال، اج در حالی که قهرمان کمربند سنگین وزن جهان بود، در ۳۷ سالگی به دلیل مصدومیت شدید از ناحیه گردن مجبور به خداحافظی از کشتی کج شد. برخلاف اکثر کشتی‌گیرانی که بخاطر مصدومیت مجبور به کناره‌گیری از مبارزه می‌شوند، داستان اج پایان خوشی داشت، چرا که او پس از تقریبا ۱۰ سال به میادین بازگشت و حالا به‌صورت نیمه‌وقت در WWE مشغول به کار است.

جیسون جردن؛ ستاره‌ای که خیلی زود خاموش شد

ناتان اورهارت که با نام جیسون جردن شناخته می‌شد، یکی از استعدادهای آینده‌دار کشتی کج و کمپانی دبلیو دبلیو ای به حساب می‌آمد و عملکرد مناسب در رینگ، انتظارات را از او بالا برده بود. متأسفانه، زندگی حرفه‌ای جیسون جردن به عنوان کشتی‌گیر که در راه تبدیل شدن به یکی از نام‌های مهم صنعت سرگرمی قدم برداشته بود،‌ خیلی زود به پایان رسید، چرا که در اوایل سال ۲۰۱۸ از ناحیه گردن تحت عمل جراحی قرار گرفت و دیگر به رینگ بازنگشت. مصدومیت‌های جدی در کشتی کج / ستارگانی که از رینگ دور شدند این ستاره جوان که قبل از ۳۰ سالگی مجبور به خداحافظی از ورزش حرفه‌ای شد، از دنیای کشتی کج دور نماند و در حال حاضر به عنوان تهیه‌کننده مشغول به همکاری با WWE است. 

دنیل برایان و مصدومیتی که برای مدتی مانع او شد

برایان دنیلسون که در WWE با نام دنیل برایان شناخته می‌شد، یکی از تاثیرگذارترین کشتی‌گیران دهه ۲۰۱۰ بود و توانست قهرمانی‌های مختلفی را در این برهه زمانی کسب کند. اژدهای آمریکایی که از محبوبیت بالایی بین هواداران برخوردار بود، میراث مهمی از خود به جا گذاشت و توانست نام خود را در این صنعت جاودانه کند. با این حال، برایان دنیلسون در سال ۲۰۱۶ به دلیل رنج بردن از مصدومیت‌های مختلف همانند آسیب از ناحیه گردن و ضربه مغزی، مجبور به خداحافظی از کشتی کج شد. مصدومیت‌های جدی در کشتی کج / ستارگانی که از رینگ دور شدند دنیل برایان اما همانند اج، توانست پس از مدتی به میادین بازگردد. او در سال ۲۰۱۸ و رسلمنیا ۳۴ بار دیگر در رینگ حضور یافت و دوران حرفه‌ای خود را از سر گرفت. برایان دنیلسون حالا به عنوان کشتی‌گیر و نویسنده در کمپانی AEW فعالیت می‌کند.

اشتباهی که دوران تایسون کید را تمام کرد

تی‌جی ویلسون که با نام تایسون کید فعالیت می‌کرد، یکی از قدرنادیده‌ترین کشتی‌گیران کمپانی دبلیو دبلیو ای محسوب می‌شد. این کشتی‌گیر کانادایی که زیر نظر نام‌های بزرگی همچون برت هارت و دیوی بوی اسمیت آموزش دیده بود، هرگز در WWE به چیزی که لیاقتش را داشت، نرسید. در سال ۲۰۱۵ و در جریان یک دارک مچ (مسابقه‌ای که پخش تلویزیونی ندارد و تنها حاضرین در سالن برگزاری تماشاگر آن هستند) تایسون کید مقابل ساموا جو قرار گرفت. ساموا جو برای پایان دادن به این مسابقه، از حرکت نهایی (فینیشر) خود یعنی ماسل باستر استفاده کرد اما این حرکت، به پایان دوران حرفه‌ای تایسون کید ختم شد! تایسون کید پس از دریافت این فن، از ناحیه گردن و ستون فقرات دچار مصدومیتی وحشتناک شد. این آسیب‌دیدگی به شکلی بود که پزشکان احتمال می‌دادند که اگر منجر به مرگ نشود، عامل فلج شدن او خواهد بود. پس از این مصدومیت، اجرای فن ماسل باستر در WWE ممنوع اعلام شد. خوش‌بختانه، تایسون کید از این مصدومیت وحشتناک بهبود و توانایی حرکتی خود را باز یافت. او حالا در کنار همسرش ناتالیا که در نایت آف چمپیونز برابر ریا ریپلی شکست خورد، به عنوان تهیه‌کننده، یکی از مهره‌های کلیدی بخش زنان کمپانی WWE محسوب می‌شود.

مصدومیت‌هایی که دوران حرفه‌ای پیج را کوتاه کرد

سارایا بویس که در WWE با نام پیج فعالیت داشت، یکی از مستعدترین و انقلابی‌ترین کشتی‌گیران بخش زنان این کمپانی محسوب می‌شد. او به همراه کشتی‌گیرانی نظیر شارلوت فلر و بکی لینچ، کشتی کج زنان را از نمایش‌هایی پوچ و بی‌معنی، به مبارزات واقعی تبدیل کردند. با این حال، سارایا در سال ۲۰۱۶ با مصدومیتی جدی از ناحیه گردن مواجه شد که او را برای ۱.۵ سال از رینگ دور نگه داشت. او اما دوباره به مسابقات بازگشت، بازگشتی که پس از یک ماه منجر به تشدید مصدومیت گردن او شد و پیج از حضور در رینگ کشتی کج خداحافظی کرد. مصدومیت‌های جدی در کشتی کج / ستارگانی که از رینگ دور شدند پیج البته به عنوان یکی از شخصیت‌های تلویزیونی به کار خود در WWE ادامه داد و در سال ۲۰۲۲ نیز به کمپانی AEW پیوست. او که با نام اصلی خود یعنی سارایا در AEW فعال است، پس از حدود ۶ سال به رینگ مبارزه بازگشت و حالا به عنوان کشتی‌گیر در این کمپانی مشغول به کار است. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...