جزئیات تمرینات آماده سازی نیک واکر / جهش یافته چگونه برای مستر المپیا آماده می شود ؟

نیک واکر ملقب به «جهش یافته» به صحبت درباره رویکرد تمرینی جدید خود پرداخته است.
کدخبر (165885) | 24 فروردین 1402 | ساعت 22:18
0 335
جزئیات تمرینات آماده سازی نیک واکر / جهش یافته چگونه برای مستر المپیا آماده می شود ؟
نیک واکر ملقب به «جهش یافته» به صحبت درباره رویکرد تمرینی جدید خود پرداخته است.

به گزارش سرخ نیوز، نیک واکر در دل ماموریت خود برای کسب نخستین عنوان قهرمانی‌اش در مستر المپیا قرار دارد. مسابقاتی که اواسط آبان در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا برگزار خواهد شد. واکر در مصاحبه اخیر خود با «HD Muscle» خبر داده که رویکرد تمرینی جدیدی را برای خود اتخاذ کرده است. او همچنین به شرح جزئیاتی از تمرینات اخیر خود پرداخته است و اشاراتی نیز به رقابت دیرینه خود با مارتین فیتزواتر نموده است. نیک واکر که در اولین دوره حضور خود در مستر المپیا به مقام پنجم دست یافت حالا دیگر به رقابت در سطح اول بدنسازی خو گرفته است. این دارنده عنوان قهرمانی آرنولد کلاسیک در سال 2021، در دسامبر سال گذشته با اندامی پا به روی استیج مستر المپیا گذاشت که به‌طرز مبهوت‌کننده‌ای حجیم و ورزیده بود. اگرچه واکر در این مسابقات به کسب مقام سوم قناعت کرد اما طرفداران و کارشناسان بدنسازی پس از این رقابت می‌گفتند که جهش یافته دیر یا زود به مقام قهرمانی این مسابقات خواهد رسید.

نیک واکر : قدرتمندتر از قبل بازمی گردم

او در سال جاری به‌عنوان مدعی اصلی قهرمانی دوباره پا به روی استیج آرنولد کلاسیک گذاشت. نیک واکر در این مسابقات که در اوهایو به‌انجام می‌رسید دو بدنساز با فیزیک‌های زیبا و متقارن را مقابل خود دید: اندرو جکد و سامسون داودا. داوران گرچه واکر را بالاتر از جکد نشاندند اما عنوان قهرمانی و جایزه‌ 300 هزار دلاری در نهایت به سامسون داودا رسید. واکر بعد از این مسابقات گفت که هضم این شکست برایش سخت بوده است اما دوباره برای رقابت در مسابقات پیش رو، این‌بار قدرتمندتر از قبل باز خواهد گشت. نیک واکر که در طی هفته‌های اخیر به‌شدت در حال تمرین بوده است همچنین در چندین پادکست نیز حاضر شده است. او اخیرا در مراسم افتتاحیه مسابقات پیور ماسل نیز به‌عنوان میهمان افتخاری حاضر شده بود. این بدنساز ٢٨ ساله برای شرکت در این مراسم راهی کانادا شده بود و بر روی استیج در کنار آنتوان وایلانت، کوئینتون اریا، و همچنین بدنساز مبتلا به سندرم داون یعنی کایل لندی حضور یافته بود.

مخالفت نیک واکر با دوریان یتس

نیک واکر می‌گوید او و تیمش یک برنامه تمرینی طراحی کرده‌اند که به‌طور مداوم با یک استراحت کوتاه متوقف می‌شود و بعد دوباره از سر گرفته می‌شود. او می‌گوید تمرینات اخیرش از چهار جزء و دو مجموعه‌ی دو بخشی تشکیل می‌شوند:
در حال حاضر ما دوره متناوب تمرین و استراحت را در دستور کار داریم. این شیوه تمرینی باعث می‌شود که هر چقدر هم فشار تمرینات بالا باشد اما در نهایت شما قادر باشید از پس آن بربیایید. با سپری شدن روزها به‌مرور پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در خود خواهید دید. من دوره آماده‌سازی را بسیار جدی می‌گیرم. سخت تمرین می‌کنم و سخت‌تر از آن استراحت می‌کنم. زمانی که این دوره به پایان برسد اندامم حتی بیش از آنچه در ابتدا تصور می‌کردم دگرگون شده است.
ما چهار تمرین برای عضلات کمر داریم که هر تمرین از دو بخش تشکیل می‌شود. حرکت هالتر به عقب عضله دلتوئید نیز بخشی از این تمرین است. در خصوص عضلات جلو بازو نیز دو تمرین داریم. گاهی در این تمرینات از شیوه‌ها و ابزارهای جانبی نیز استفاده می‌کنیم. اما من به‌طور کلی شکل بیسیک حرکت‌ها را ترجیح می‌دهم.

نیک واکر : با این شیوه جدید تمرین ، نتایج بسیار بهتری دریافت کرده‌ ام

نیک واکر با وجود مشغله‌هایی که در چند ماه اخیر داشته است با این حال کاملا از پیشرفت تمرینات خود رضایت دارد. او می‌گوید کنار گذاشتن شکل تمرینی استاندارد باعث خواهد شد که در مسابقات پیش رو نتیجه بهتری کسب کند:
صادقانه بگویم که احساس می‌کنم به‌خوبی در حال پیشروی هستم. با این حال نیاز دارم که بدانم چه زمان باید فشار را بیشتر کنم و چه‌وقت باید تمرین را متوقف کنم. این شیوه جدید برای من کاملا تازه است و هنوز به آن عادت نکرده‌ام. وقتی روی سینه و سرشانه‌ها کار می‌کنید لازم است که تمرین را کاملا درست پیش ببرید تا به نتایج دلخواه برسید. و من فکر می‌کنم با این شیوه جدید نتایج بسیار بهتری نسبت به شیوه استاندارد دریافت کرده‌ام.
نیک واکر معتقد نیست که ادامه دادن تمرین تا اتمام کامل نیرو برای رشد عضلات ضروری است. شیوه تمرین تا اتمام کامل نیرو شیوه‌ای بود که به‌طور وسیع توسط دارنده شش عنوان قهرمانی مستر المپیا یعنی دوریان یتس اشاعه داده شد:
من معتقدم اگر با عضلات خود به‌درستی ارتباط برقرار کنید دیگر نیازی ندارید که از آنها تا آخرین ذره‌ی نیرو کار بکشید. فرض کنید که به‌جای این کار برای خود مقرر کنید که تنها می‌خواهید پانزده حرکت انجام دهید. در این صورت درست است که خود را تا مرز تمام شدن نیرویتان پیش نمی‌برید اما می‌توانید این پانزده حرکت را یک بار دیگر نیز انجام دهید. و بار دوم درست با همان شدت بار اول. اینگونه است که به‌مرور این پانزده حرکت به هجده حرکت و بیشتر و بیشتر مبدل می‌شود.

نیک واکر و مارتین فیتزواتر

نیک واکر و مارتین فیتزواتر در گذشته رقابت شدیدی را با یکدیگر داشتند. واکر روحیه‌ی رقابتی فیتزواتر را ستایش می‌کند اما معتقد است که او باید روی کنترل هیجانات خود تمرکز کند:
روحیه رقابت‌پذیری او بسیار فوق‌العاده است. من و مارتین در گذشته تنش‌هایی با یکدیگر داشتیم اما حالا دیگر تمام خصومت‌ها را کنار گذاشته‌ایم. به‌نظرم مارتین بچه‌ی خیلی خوبی‌ست. منتها فکر می‌کنم نیاز دارد که یک‌مقدار احساسات و هیجانات خود را بیشتر کنترل کند. اگر بتواند این کار را انجام دهد مطمئنم که بسیار نیز در کارش موفق خواهد شد.
این نخستین بار نیست که نیک واکر به بحث درباره تغییرات شیوه تمرینی خود پرداخته است. او پیش از این نیز با حضور در پادکست «Think Big Bodybuilding» گفته بود که پس از مسابقات آرنولد کلاسیک ضرباهنگ و شتاب تمرینات خود را تغییر داده است. نیک واکر در تلاش است تا قدرتمندتر از قبل در مسابقات مستر المپیا 2023 حاضر شود. او در این مسابقات که اواسط آبان در اورنج کانتی برگزار خواهد شد فرصت این را دارد که یک بار دیگر مدافع عنوان قهرمانی یعنی هادی چوپان را به چالش بکشد. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...