هر آنچه باید در مورد شب قهرمانان 2023 (Night of Champions) بدانید

کدخبر (183727) | 01 خرداد 1402 | ساعت 17:20
0 542
هر آنچه باید در مورد شب قهرمانان 2023 (Night of Champions) بدانید
رویداد شب قهرمانان (Night of Champions) 2023 یکی از حساس‌ترین PPVهای کمپانی WWE در سال جاری خواهد بود.

به گزارش سرخ نیوز، منبع درآمد اصلی کمپانی WWE همانند بسیاری از سازمان‌های برگزار کننده رویدادهای ورزشی، از فروش تلویزیونی بازدید به ازای پرداخت (Pay Per View) یا به تعبیری دیگر، رویدادهای غیر رایگان است.

در تعریف ساده، PPVها برنامه‌های تلویزیونی هستند که مخاطب باید برای تماشای آن‌ها، هزینه‌ای اضافه‌ نسبت به سایر برنامه‌ها پرداخت کند.

اما ابتکاری که مدیران دبلیو دبلیو ای برای کسب درآمد بیشتر از این طریق در پیش گرفته‌اند، برگزاری PPVها در کشورهای دیگر، نظیر عربستان سعودی است که در این شرایط علاوه بر درآمد تلویزیونی،‌ مبلغ کلانی هم بابت برگزاری رویدادها دریافت می‌کنند.

آن‌ها طی سالیان اخیر، PPVهای مختلفی را در کشور عربستان سعودی برگزار کرده‌اند که جدیدترین آن‌ها، شب قهرمانان (Night of Champions) ۲۰۲۳ خواهد بود.

بازگشت شب قهرمانان به لیست مسابقات در عربستان

تیم تولید WWE طی سالیان اخیر، رویدادهای مختلفی را تشکیل داده‌اند که برگزاری همه آن‌ها در یک سال، به علت کمبود زمان و محدودیت تقویمی، ممکن نیست و جز چند عنوان مشهور مثل رسلمنیا، رویال رامبل، سامراسلم و سروایور سریز، سایر PPVها به صورت چرخشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو، ممکن است بعضی از رویدادها برای مدتی دور از تقویم مسابقات بمانند؛ همانند اتفاقی که برای نایت آف چمپیونز رخ داد. مدیران کمپانی قصد داشتند پس از Backlash 2023 که در پورتوریکو برگزار شد، پی پر ویوی «پادشاه رینگ» را پس از وقفه‌ای ۸ ساله، با نام جدید «پادشاه و ملکه رینگ» در عربستان برپا کنند اما این تصمیم نهایتا اتخاذ نشد و یک PPV دیگر از آرشیو خارج شد که آن، شب قهرمانان (Night of Champions) بود. نایت آف چمپینز، آخرین بار در سال ۲۰۱۵ به میزبانی ایالت تگزاس برگزار شد و پس از آن، به مدت حدود ۸ سال از جدول مسابقات دور ماند. حالا این PPV باز هم به شکل سابق، محفلی برای رقابت‌ بر سر عناوین قهرمانی مختلف خواهد بود که از جمله آن‌ها، می‌توان به کمربند جدید WWE یعنی «قهرمانی سنگین وزن» اشاره کرد. 

زمان برگزاری PPV شب قهرمانان (Night of Champions) 2023

پی پر ویوی نایت آف چمپیونز ۲۰۲۳ در روز شنبه، ۲۷ می (۶ خرداد) سال ۱۴۰۲ به میزبانی شهر جده در عربستان سعودی برگزار خواهد شد. مکان تعیین شده برای این رویداد، ورزشگاه «جده سوپردام» است که ظرفیتی حدود ۳۵ هزار نفر دارد. ساعت برگزاری شب قهرمانان به وقت ایران، ساعت ۲۰:۳۰ خواهد بود.

لیست مسابقات Night of Champions 2023

جدول بازی‌های شب قهرمانان هنوز به طور کامل، شکل نگرفته است اما ۵ مبارزه برای آن تایید شده است. یک مبارزه مجدد بین کودی رودز و براک لزنر، مسابقه قهرمانی برای عنوان سنگین‌وزن WWE بین ست رالینز و ای‌جی استایلز، مسابقه قهرمانی برای کمربند بین‌قاره‌ای (اینترکانتیننتال) بین گونتر و مصطفی علی، مبارزه برای قهرمانی کمربند زنان Raw بین بیانکا بلر و آسکا و البته مسابقه‌ای برای کمبرند قهرمانی تگ تیم، بین سمی زین و کوین اونز مقابل رومن رینز و سولو سیکوآ.

کودی رودز مقابل براک لزنر / زمان انتقام‌جویی فرا رسیده است

در بکلش ۲۰۲۳، «کابوس آمریکایی» توانست با حیله‌گری برابر «هیولا» برنده شود. پیروزی کودی رودز مقابل براک لزنر که رکورد شکست‌ناپذیری لزنر را شکست، اصلا به مذاق قهرمان سابق WWE خوش نیامد و او با دخالت در تورنومنتی که مبارزان برای عنوان قهرمانی جدید WWE یعنی «کمربند قهرمان سنگین‌وزن» را مشخص می‌کرد، مانع از پیروزی کودی رودز در لحظات پایانی شد تا ست رالینز به فینال برسد. مبارزه آن‌ها در نایت آف چمپیونز با توجه به این پیش‌زمینه، قطعا جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود. 

گونتر مقابل مصطفی علی / قهرمان جدید یا ادامه حکمرانی؟

گونتر بیش از ۳۵۰ روز است که قهرمان کمربند اینترکانتیننتال (بین‌قاره‌ای) محسوب می‌شود. این کشتی‌گیر قدرتمند اهل اتریش که پتانسیل بالایی از خود نشان داده، برای دفاع از عنوان قهرمانی خود باید برابر مصطفی علی، کشتی‌گیر پاکستانی‌الاصل قرار بگیرد. مصطفی علی طی ۷ سال حضور خود در کمپانی دبلیو دبلیو ای، بارها در قامت مدعی کمربندهای قهرمانی ظاهر شده اما هربار ناکام‌ مانده است. احتمال پیروزی او برابر گونتر در نایت آف چمپیونز ۲۰۲۳ کم نیست، چرا که به قهرمانی رسیدن یک کشتی‌گیر مسلمان در کشوری مسلمان، از نظر تبلیغاتی و مالی، سود خوبی برای WWE خواهد داشت. 

 سمی زین و کوین اونز مقابل رومن رینز و سولو سیکوآ / بلادلاین همه کمربندها را می‌خواهد!

جیمی و جی اوسو که در کنار برادر کوچک‌ترشان سولو سیکوآ و پسرعمویشان رومن رینز از اعضای گروه بلادلاین محسوب می‌شوند، بیش از ۳۰۰ روز قهرمانان تگ تیم WWE بودند اما جیمی و جی در رسلمنیا ۳۹ مقابل سمی زین و کوین اونز شکست خوردند و عنوان قهرمانی خود را از دست دادند. سمی زین خود زمانی عضو گروه بلادلاین بود اما پس از حمله به رومن رینز در رویال رامبل، اخراج شد. جیمی اوسو و جی اوسو برای پس گرفتن عنوان قهرمانی خود، یک بار دیگر برابر زین و اونز قرار گرفتند اما ناکام بودند. حالا برادر کوچک‌تر آن‌ها یعنی سولو سیکوآ به همراه رومن رینز، برای بازگرداندن عنوان قهرمانی تگ تیم به بلادلاین، تلاش خواهند کرد. رومن رینز در حال حاضر، دو کمربند قهرمانی WWE را به نام خود دارد که در صورت قهرمانی تگ تیم، دو کمربند دیگر نیز دریافت خواهد کرد که در نوع خود، جالب خواهد بود. 

ست رالینز مقابل ای‌جی استایلز / چه کسی اولین قهرمان خواهد بود؟

کمربند قهرمانی سنگین‌وزن WWE با ظاهری جدید به لیست عناوین کمپانی بازگشته است و حالا منتظر اولین قهرمان خود خواهد بود. پس از برگزاری یک تورنومن جذاب بین کشتی‌گیران، نهایتا ست رالینز و ای‌جی استایلز به عنوان فینالیست‌ها شناخته شدند و حالا برای قهرمانی باید با یکدیگر مبارزه کنند. ست رالینز و ای‌جی استایلز هر دو سابقه دو بار قهرمانی جهان WWE را دارند. استایلز یک دور به مدت ۱۷۰ روز و یک مرتبه به مدت ۳۷۱ روز، دارنده بالاترین عنوان قهرمانی کمپانی محسوب می‌شد. در طرف مقابل، ست رالینز در دو مقطع ۲۲۱ و ۱ روزه، دارنده این عنوان محسوب می‌شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که ست رالینز برای حضور در فیلم جدید کاپیتان آمریکا و دنیای سینمایی مارول، حداقل برای مدت کوتاهی از دنیای کشتی کج فاصله خواهد گرفت و با این حساب، نمی‌توان روی او به عنوان قهرمان یکی از عناوین اصلی که باید حضوری مستمر در مسابقات داشته باشد، حساب باز کرد. بنابراین، دور از انتظار نیست که ای‌جی استایلز را قهرمان احتمالی عنوان سنگین‌وزن WWE بدانیم.  البته از آنجایی که هنوز لیست مسابقات PPV شب قهرمانان تکمیل نشده، احتمالا شاهد ترتیب دیدن مبارزات دیگری با حضور کشتی‌گیرانی نظیر آستین تئوری قهرمان کمربند قهرمانی ایالات متحده، ریا ریپلی قهرمان کمربند زنان برند اسمک‌داون و... نیز باشیم.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...