کریس بامستد ؛ از خداحافظی در اوج تا وعده حضور در دسته آزاد در سال 2024

کریس بامستد کانادایی و قهرمان دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا در گفت و گو با هنی رامبد اعلام کرد که دوست دارد تا در آینده در دسته آزاد مردان شرکت کند.
کدخبر (148013) | 09 اسفند 1401 | ساعت 08:56
1 268
کریس بامستد ؛ از خداحافظی در اوج تا وعده حضور در دسته آزاد در سال 2024
کریس بامستد کانادایی و قهرمان دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا در گفت و گو با هنی رامبد اعلام کرد که دوست دارد تا در آینده در دسته آزاد مردان شرکت کند.

به گزارش سرخ نیوز، در طول سالیان گذشته، کریس بامستد بارها و بارها نام خود را در دسته فیزیک کلاسیک لیگ حرفه ای IFBB مطرح کرده است. او در سال 2019 اولین قهرمانی خود را در مستر المپیا کسب کرد و از آن سال به بعد، همواره از عنوان قهرمانی خود با قدرت دفاع کرده است. سی بام سال گذشته هنگام آماده سازی برای مستر المپیا 2022 رویکردهای متفاوتی داشت. از این رویکردها می‌توان به رژیم های غذایی حجیم، تزریقات سلول درمانی و تمرینات بسیار شدید اشاره کرد. کریس بامستد در مسیر رسیدن به چهارمین عنوان قهرمانی، با موانع مختلفی رو به رو شد. قبل از هنی رامبد، یان والیر به او در انجام تمرینات کمک می‌کرد. اما حدود 12 هفته مانده به رقابت های مستر المپیا، آن ها از یکدیگر جدا شدند چراکه والیر نیاز داشت تا روی بدنسازی خودش تمرکز کند. بعد از والیر، رامبد مربیگری او را به عهده گرفت. کریس بامستد با اشاره به مسابقات دسته آزاد مردان در سال 2024 گفت: «مایلم تا در دسته آزاد رقابت کنم» بامستد توانست با قاطعیت از چهارمین قهرمانی خود را در مستر المپیا 2022 به دست بیاورد. برخلاف اتفاقاتی که برای او رخ داده بود، او موفق شد با بازوی آسیب دیده خود پیروزی را به دست بیاورد. کریس بامستد بعد از اینکه این موضوع را روشن کرد که در آرنولد کلاسیک رقابت نخواهد کرد، با مربی خود در رابطه با موضوعات مختلف شامل برنامه بازنشستگی خودش و دوره زمانی پیش از رقابت های 2023 صحبت کرد.

شروع فعالیت کریس بامستد و هنی رامبد با یکدیگر

کریس بامستد در نظر دارد تا با مربیگری هنی رامبد، یک سال دیگر به رقابت ادامه دهد. قبل از صحبت درباره دسته آزاد مردان، بامستد نحوه شروع فعالیت خود با هنی رامبد را توضیح داد:
من بسیار در مورد مربی بعدی خودم نگران بودم. در ابتدا کم کم داشتم از توانایی والیر برای در مربیگری خودم ناامید می‌شدم. او در حال رقابت در مستر المپیا بود و به طور مثال باید جمعه شب به روی صحنه می‌رفت، بعد از آن ساعت 11 شب برمی‌گشت و من باید تا 5 صبح بیدار می‌ماندم و تمرین می‌کردم. فکر می‌کنم در آرنولد کلاسیک بود که من و هنی با یکدیگر صحبت کردیم. من از شهرت او در مربیگری آگاه بودم او شخصی با اعتبار بسیار زیاد است. ما با هم صحبت کردیم. او بیشتر در مورد مسائل روانی صحبت کرد تا خود بدنسازی. من بیشتر از همه به این خاطر جذب او شدم. مردم من را می‌شناسند، من به ذهنیت و تفکر خودم اهمیت می‎‌‌دهم.
کریس بامستد اظهار کرد که انگیزه او قهرمانی های زیاد در مستر المپیا نیست، بلکه او می‌خواهد در اوج از این حرفه کناره گیری کند. کریس بامستد با اشاره به مسابقات دسته آزاد مردان در سال 2024 گفت: «مایلم تا در دسته آزاد رقابت کنم» او عنوان کرد:
من می‌دانم که حداقل یک بار دیگر نیز می‌توانم رقابت کنم. اگر بعد از آن عقیده ام اینطور باشد که دیگر کافی است، دیگر ادامه نخواهم داد. امیدوارم بتوانم به خودم در انتخاب زمان درست برای کناره گیری اعتماد کنم چون تنها هدف من بازنشستگی در اوج است. این تنها چیزی است که به آن فکر می‌کنم. اصلا برایم مهم نیست که چند بار دیگر قهرمان می‌شوم.
اشاره کوتاه و مختصر بامستد به دسته آزاد در سال 2024، رامبد برنامه دارد تا سی بام را در تمرینات خارج از فصل بیشتر از آن چه هست سه بعدی نشان دهد رامبد توضیح داد که تمرکز اصلی کریس هم اکنون روی بهبود بازویش است. با این وجود رامبد اظهار کرد که آنها برنامه دارند تا بسیار روی پشت بدن بامستد در خارج از فصل کار کنند. او توضیح داد:
کاری که می‌خواهم انجام دهم این است که اولا بازوی او را هر چه سریعتر به 100 درصد بهبودی برسانم. همچنین امسال سعی می‌کنیم که پشت بدن او را بیشتر از آنچه هست سه بعدی کنیم. من فکر می‌کنم چون قد او 185 سانتی متر است، پشت بدن او می‌تواند بسیار بهتر باشد.

کریس بامستد با اشاره به مسابقات دسته آزاد مردان در سال 2024 گفت: «مایلم تا در دسته آزاد رقابت کنم»

کریس بامستد رقیب هادی چوپان می شود؟

سی بام تایید کرد که تمرکز اصلی او فیزیک کلاسیک است، اما احتمال شرکت در دسته آزاد مردان در سال بعد را رد نکرد. او گفت:
تصور کنید از فیزیک کلاسیک وارد دسته آزاد شوید. همانطور که همیشه می‌گویم، من هیچوقت خودم را مجبور به انجام یک کار نمی‌کنم و در سطح مشخص تمرین می‌کنم و در طول یک الی دو سال تمام تلاشم را می‌کنم که اگر امکانش بود در دسته آزاد شرکت کنم. خودم را مجبور نمی‌کنم، اما دوست دارم تا در دسته آزاد رقابت کنم. اگر زمان و سلامت به من اجازه دهند و اگر بعد از مستر المپیا نیز روی فرم باشم، شاید در آن شرکت کردم. حتی سال گذشته در هفته منتهی به رقابت‌ها نیز در مورد آن صحبت کردم، اما ما بسیار محتاطانه عمل کردیم. سدیم بدنم کم شده بود. تقریبا چیزی از آن نمانده بود.
با توجه به اینکه بامستد باید قوانین وزن و قد را برای فیزیک کلاسیک رعایت کند، بامستد مایل است تا نحوه پاسخ بدن خود را به آماده سازی برای رقابت های دسته آزاد بررسی کند. او اظهار کرد:
کنجکاوم بدانم چه اتفاقی می‌افتد اگر برای دسته آزاد بیشتر غذا مصرف کنم و وزنم بیش از حد بالا برود. اما این برای فیزیک کلاسیک خوب نیست. باید لاغر باشم و همه لاغر هستند و باید محدودیت وزنی را رعایت کنم. اما اگر بخواهم پاسخ بدنم را به این موضوع ببینم، باید به مدت دو هفته مصرف غذا را بیشتر کنم، محدودیت های غذایی کنار بگذارم و کربن زیادی را مصرف کنم و مثلا با وزن 110 کیلوگرم روی صحنه فیزیک کلاسیک بروم. همینطوری برای خنده!

کریس بامستد با اشاره به مسابقات دسته آزاد مردان در سال 2024 گفت: «مایلم تا در دسته آزاد رقابت کنم»

کریس بامستد در آرنولد کلاسیک شرکت می کند؟

بامستد همچنین اظهار کرد که اگر آرنولد کلاسیک با فاصله زمانی دو تا سه هفته ای بعد از مستر المپیا برگزار شود، در آن شرکت خواهد کرد:
شاید در آرنولد کلاسیک شرکت کنم. هنوز معلوم نیست. شاید امسال یا شاید سال بعد در دسته آزاد درخواست کنم که در آن شرکت کنم. قبلا هم گفتم اگر آرنولد کلاسیک با فاصله زمانی 2 تا 3 هفته ای از مستر المپیا برگزار شود، در دسته آزاد آن شرکت خواهم کرد.
آخرین بار زمانی که بامستد در مورد اهدافش صحبت کرد، به دست آوردن عنوان های قهرمانی بیشتر در مستر المپیا را تنها هدف اصلی اش خواند. علاوه بر این، او اظهار کرد که داشتن زمان بیشتر و شرکت نکردن در آرنولد کلاسیک پیش رو به او، باعث می‌شود تا او بتواند بهتر از قبل خود را برای حضور در مستر المیپا در ماه نوامبر (آبان) آماده کند. درباره کریس بامستد بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
بدنش عالیه تو همون رشته خودش اسطوره دست نیافتنی بشه بهتره تا اینکه بره دسته آزاد همین الانم الگوی فیزیک هست
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...