کریس بامستد تمرینات بازو را با قدرت آغاز می کند

کریس بامستد «به آرامی» به تمرینات باز می گردد و با قدرت اولین تمرینات بازوی خود را بعد از پارگی انجام می دهد!
کدخبر (142174) | 25 بهمن 1401 | ساعت 15:19
0 574
کریس بامستد تمرینات بازو را با قدرت آغاز می کند
کریس بامستد «به آرامی» به تمرینات باز می گردد و با قدرت اولین تمرینات بازوی خود را بعد از پارگی انجام می دهد!

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، کریس بامستد کانادایی، بدنسازی حرفه ای است که در دسته فیزیک کلاسیک لیگ حرفه ای IFBB رقابت می کند. او مدافع عنوان قهرمانی فیزیک کلاسیک مستر المپیاست و از جایگاه خود در صدر در مستر المپیا 2022 دفاع کرد. این رقابت ها اواخر آذر در لاس وگاس آمریکا برگزار شد. پس از قهرمان شدن در مستر المپیا 2019 در دوئل با برایان انسلی، این سومین باری است که از این عنوان دفاع می کند. سی بام همچنین در مستر المپیا 2020 و 2021 توانست از جایگاه خود در صدر دفاع کند. این بدنساز 28 ساله در مسیر قهرمانی در مستر المپیا 2022 با چالش های سختی رو به رو شد. بعد از پشت سر گذاشتن آماده سازی سختی در پیش فصل، با چهره های جوان و آینده داری همچون رامون دینو و اورس کالسینسکی رقابت کرد. علاوه بر صدماتی که در آماده سازی پیش از فصل به او وارد شد، مجبور به قطع همکاری با مربی خود ایان والیر شد. والیر نیاز داشت تا روی بدنسازی خودش تمرکز کند. پس از این، بامستد هنی رامبد را به عنوان مربی خود انتخاب کرد. او بعدها مدعی شد که با بازویی پاره در مسابقات مستر المپیا 2022 شرکت کرده است.

بازگشت بامستد به باشگاه بعد از قهرمانی مستر المپیا

بعد از چند هفته استراحت، مدافع عنوان قهرمانی به باشگاه برگشته است. او برای درمان بازوی خود پپتید های PPC 157 و TB 500 و تعدادی تزریقات سلول درمانی استفاده کرده است. اخیرا بامستد اعلام کرده که بعد از یک یا دو قهرمانی دیگر در دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا، از این ورزش کناره گیری خواهد کرد. او همچنین اخیرا تاکید کرده که به دنبال نهمین یا دهمین قهرمانی در مستر المپیا نیست. او همچنین احتمال شرکت در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 را رد کرد و مدعی شد که اولویت او، قهرمانی در مستر المپیاست. بامستد آماده می شود تا به طور رسمی تمرینات خارج از فصل را آغاز کند. او همچنین در حال حاضر، از رژیم غذایی 3500 کالری استفاده می کند. سی بام به تازگی تمرینات بازو را انجام داده و از وضعیت بازوهایش خبر داده است. ویدیوی این تمرینات این در کانال یوتیوب شخصی بامستد بارگذاری شده است. در این ویدیو کریس بامستد تمرینات بازو را انجام می دهد و از وضعیت بازوی آسیب دیده خود خبر می دهد.

کریس بامستد تا هادی چوپان را شکست ندهد، مستر المپیا نخواهد بود!بامستد : سعی می کنم وزنه های سبک تر استفاده کنم

بامستد در ابتدای ویدیو آشکار می کند که این اولین تمرینات بازو بعد از مدتی بسیار طولانی است. دلیل این موضوع به سال گذشته برمی گردد که او هنگام آماده سازی برای مستر المپیا 2022 دچار پارگی عضله دوسر بازو شد. او اظهار داشت که بعد از تمرین سینه یا شانه، دچار درد عضلانی می شود. درد او به این خاطر است که مدت زیادی است که با بازویش تمرین نکرده است. به همین دلیل، او به آرامی در حال بازگشت به تمرینات اصلی خودش است و در این کار عجله نمی کند. بامستد در ویدیو می گوید:
«سعی می کنم وزنه های سبک تر استفاده کنم چون تمریناتی را انجام میدهم که مدت زیادی است که آن ها را انجام نداده ام.»
بعد از بیان این نکته، سی بام تمرینات را آغاز کرد.

انصراف کریس بامستد از آرنولد کلاسیک 2023 ؛ جز قهرمانی مستر المپیا ، انگیزه دیگری ندارمبخش های مختلف تمرینات کریس بامستد

بامستد تمرینات خود را با پشت بازو هالتر پرسی شروع کرد.

پشت بازو هالتر پرسی

با وجود اینکه هدف اصلی این تمرین سینه است، می تواند ماهیچه های سه سر بازو را فعال کند و تمرکز را روی بازوها بیاورد. او این تمرین را چند با دو وزنه 20 کیلویی در هر طرف انجام و به سراغ تمرین بعدی رفت.

جلو بازو سیم کش

سی بام بعد از اینکه سه سر بازوها را تمرین داد، تمرکز خود را روی دو سر بازو ها قرار داد و تمرین جلو بازو سیم کش را با وزنه های متوسط انجام داد. او این تمرین را با استفاده از میلگرد مستقیم انجام داد. سیم کش ها ماهیچه ها را در طول حرکت تحت فشار نگه می دارند و به هایپرتروفی عضلانی کمک میکنند. بامستد برای این تمرین از وزنه های متوسط استفاده کرد و چند ست تمرین کرد. بامستد بیان می کند:
«نمی‌خواهم هم اکنون خیلی به بازوهایم فشار بیاورم. بلکه فرض میکنم که 70 الی 80 درصد دو سر بازوهایم را از دست داده ام و سنگین شروع نمی کنم. باید مطمئن بشوم که دوباره به آن صدمه نمیزنم. باید تمرینات را آهسته آهسته شدیدتر و وزنه ها را آرام آرام بیشتر کنم»
بامستد هم اکنون دردی در دوسر بازوی آسیب دیده احساس نمی کند. با این حال اگر در ماهیچه اش احساس درد کند، به دکتر مراجعه میکند و شدت تمرینات را کاهش می دهد. بامستد در این فاز بر روی ساختن ارتباط عضلانی-ذهنی مناسب تمرکز کرده است و تمرینات را با احتیاط بسیار زیاد انجام می دهد.

اکستنشن سه سر بازو

سی بام بعد از تمرین قبلی، دوباره تمرینی برای سه سر بازو را انجام داد. او اکستنشن سه سر بازو را با استفاده از دستگاهی انتخابی انجام داد. چند از این تمرین را به آرامی و کنترل شده انجام داد.

جلوبازو هالتر لاری

کریس بامستد در این تمرین دوباره عضلات دو سربازوی خود را تمرین داد. شاید بتوان گفت این تمرین موثرترین تمرین برای عضلات جلو بازوست چراکه در این تمرین سه سر بازوها به پد فشرده شده اند. بنابراین عضله دو سر بازو کار بیشتری را انجام می دهد. این بدنساز کانادایی چند ست را در این تمرین انجام داد. سی بام می گوید:
«وضعیت بازوهایم خیلی خوب است. کمی در جلوبازو سیم کش سفت شده بودند اما در جلو بازو هالتر لاری هیچ مشکل و دردی نداشتم.»

جلوبازو چکشی

مدافع عنوان قهرمانی کلاسیک فیزیک مستر المپیا، این تمرین را به عنوان آخرین تمرین انجام داد. جلوبازو چکشی علاوه بر جلوبازوها، ماهیچه های براکیالیس و براکیورادیالیس را درگیر می کند. او چند ست از این تمرین را انجام داد و تمرینات بازوها را به اتمام رساند. در مجموع تمرینات شامل آیتم‌های زیر بود:
  • پشت بازو هالتر پرسی
  • جلو بازو سیم کش
  • اکستنشن سه سر بازو
  • جلوبازو هالتر لاری
  • جلوبازو چکشی

انصراف کریس بامستد از آرنولد کلاسیک 2023 ؛ جز قهرمانی مستر المپیا ، انگیزه دیگری ندارمآسیب دیدگی کریس بامستد رو به بهبود است

کریس بامستد بعد از اتمام تمرینات می توانست با افتخار دو سر بازوهای خود را حرکت دهد. این موضوع نشان دهنده وضعیت رو به بهبود او از زمان آسیب دیدگی پیشین است. کریس بامستد با اشاره نقطه پارگی عضله اش می گوید:
«به نظر پارگی ای وجود ندارد. دیگر حتی متورم هم نمی شود. پس باید به تمرین برگردم.»
کریس بامستد در حال آماده سازی برای شروع تمرینات پیش فصل و همچنین بازگشت به رژیم غذایی است تا فیزیک خود را بهتر کند و به سمت پنجمین قهرمانی متوالی در دسته فیزیک کلاسیک حرکت کند. اگر بامستد تمرینات و سلامت خود را در اولویت قرار دهد، می تواند با کنار زدن مدعیان، بار دیگر قهرمانی فیزیک کلاسیک را از آن خود کند.   در همین ارتباط:  

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...