کریس بامستد و عشق مجدد به بدنسازی بعد از چهارمین قهرمانی در گفت و گو با هنی رامبد

کریس بامستد از تغییر ذهنیت خود در طول دوران حرفه ای صحبت کرد و توضیح داد که چطور هنی رامبد مربی فوق العاده او، مسیر را برای وی هموارتر کرد.
کدخبر (147425) | 07 اسفند 1401 | ساعت 14:51
0 186
کریس بامستد و عشق مجدد به بدنسازی بعد از چهارمین قهرمانی در گفت و گو با هنی رامبد
کریس بامستد از تغییر ذهنیت خود در طول دوران حرفه ای صحبت کرد و توضیح داد که چطور هنی رامبد مربی فوق العاده او، مسیر را برای وی هموارتر کرد.

به گزارش سرخ نیوز، کریس بامستد بدنساز حرفه ای و اهل کاناداست که بیشترین تعداد قهرمانی در فیزیک کلاسیک در لیگ حرفه ای IFBB از آن اوست. در پادکست اخیر The Truth، او با مربی خود هنی رامبد به گفت‌وگو پرداخت و از تغییر و تحول ذهنیت خود در طول دوران حرفه ای خود صحبت کرد و توضیح داد که چه چیزی او را از سایر قهرمان های بدنسازی متمایز می‌کند. کریس بامستد بعد از دو نایب قهرمانی متوالی، در نهایت موفق شد تا اولین عنوان قهرمانی فیزیک کلاسیک مستر المپیا را به دست بیاورد. برای این کار او در سال 2019 از سد محکم قهرمان سابق دو دوره مستر المپیا برایان انسلی، عبور کرد. او ثابت کرده که به سادگی شکست نمی‌خورد و از زمان اولین قهرمانی اش، استعدادهای جدید و جوان را شکست داده و در جایگاه اول باقی مانده است.

وقتی کریس بامستد با مصدومیت هم قهرمان مستر المپیا شد

فصل گذشته، بامستد اعلام کرد که رابطه کاری خود را با ایان والیر قطع کرده است. والیر مدت زیادی بود که به بامستد مشاوره می‌داد و در دسته آزاد مردان رقابت می‌کند. هنی رامبد مربیگری او را در 12 هفته پایانی باقی مانده به رقابت ها به عهده گرفت. هنگامی که این رقابت ها آغاز شد، سی بام بار دیگر در عرش درخشید و حریف برزیلی خود رامون دینو و رقیب آلمانی خود اورس کالچینسکی را کنار زد. بعد از دفاع از عنوان قهرمانی، بامستد شایعات مربوط به کناره گیری خود را رد کرد و اهداف خود را توضیح داد و مدعی شد که در نظر دارد تا بار دیگر در فیزیک کلاسیک به قهرمانی برسد. سی بام توانست با بازویی آسیب دیده چهارمین قهرمانی خود را به دست بیاورد. برخلاف موانع زیادی که پیش روی او بود، بامستد توانست اوضاع را کنترل کند و بار دیگر جایگاه اول را از آن خود کند. او همچنین در رابطه با سختی های این رقابت و همچنین نحوه برخورد او با آن ها را توضیح داد. او باور دارد که بهترین نمایش کل دوران حرفه ای خود را به اجرا گذاشت. او در نظر دارد تا بار دیگر به صحنه مستر المیپا باز گردد اما به دنبال بیشتر از 8 قهرمانی نیست. ماه گذشته در حالی که تمرینات شدید پا را به نمایش گذاشت، از وضعیت بازویش خبر داد و اظهار کرد که وضعیت آن رو به بهبود است. او برای تسریع روند درمان، از پپتید های مختلف و تزریقات سلول درمانی استفاده کرده است.

عشق مجدد بامستد به بدنسازی بعد از چهارمین قهرمانی در فیزیک کلاسیککریس بامستد و هنی رامبد خاطرات خود را در آماده سازی برای مستر المپیا 2022 مرور کردند

در ویدیویی که اخیرا در یوتیوب منتشر شده، کریس بامستد و مربی او هنی رامبد از تجربیات و خاطرات خود در اولین همکاری با یکدیگر در آماده سازی برای مستر المپیا 2022 صحبت کردند. این رقابت ها دو ماه پیش برگزار شد. رامبد اظهار کرد که بامستد تفاوت های بزرگی با سایر بدنسازانی دارد که او با آن ها کار کرده است. او در این پادکست این تفاوت ها را بررسی کرد. او گفت:
یکی از چیزهایی که خیلی برای من متفاوت بود، این بود که باید به تو (بامستد) به دو شکل اعتماد می‌کردم. یکی این بود که باید به تو اعتماد می‌کردم چون تو قبل از همکاری با من موفق بودی. تو از قبل از شروع همکاری ما یکی از مدعیان قهرمانی بودی. این برای من بسیار تجربه متفاوتی با سایر بدنسازان بود. من اینجا باید به تو اعتماد می‌کردم چون تو بدون من موفق شدی به موفقیت هایت دست پیدا کنی. وظیفه من فقط ایجاد تعدادی از تغییرات بود. اما بزرگترین موضوعی که من باید در رابطه با آن به تو اعتماد می‌کردم شبکه های اجتماعی ای بود که تو در آن فعالیت می‌کردی.
رامبد در ادامه گفته:
این به مقدار زیادی مرا از محدوده امنم خارج می‌کرد. من همیشه تمایل دارم همه چیز شخصی باشد. من همه چیز را به طور شخصی و خصوصی نگه می‌دارم. ترجیح من این سات که تمام سیستم های تمرینی خودم و رژیم های غذایی پیشنهادی ام خصوصی بماند. اما تو دقیقا همان رژیم غذایی را در فضای مجازی بارگزاری کردی. من با خودم می‌گفتم، این یعنی چه؟ اولین ویدیو تو را دیدم و متوجه شدم تمام جلسه تمرینی اول را با بقیه به اشتراک گذاشتی.
بامستد درباره تغییر نحوه تفکر و تغییر ذهنیت خود در طول آماده سازی های مختلف برای مسابقات مختلف صحبت کرد. او گفت:
هیچ وقت استرس خودم را در طول دوره های تمرینی نشان نمی‌دهم. همیشه طوری رفتار می‌کنم که انگار مشکلی نیست و همه چیز خوب است. اما در طول سالیان گذشته دیدگاه من بسیار تغییر کرده است. درست از زمانی که مشکلاتی برای سلامتی من به وجود آمد همه چیز عوض شد. این اتفاق در سال 2018 افتاد. سال بعد که می‌خواستم شروع کنم، ترسیده بودم. این ترس در من وجود داشت که دوباره مریض شوم. نمی‌خواستم دوباره وانمود کنم که همه چیز خوب است و در نهایت با مشکلات زیادی رو به رو شوم. دوست ندارم آن طور که نمی‌خواهم زندگی کنم.
سی بام در ادامه گفته:
دوست دارم در مسیر رسیدن به چیزهایی که می‌خواهم، زندگی کنم نه اینکه وقتی مشکلی هست وانمود کنم مشکلی نیست و از آن اجتناب کنم. آماده سازی سال 2019 بسیار پر استرس بود. بدنم تا قبل از یک هفته تمرین بسیار وضعیت بدی داشت. من فیزیک کلاسیک را بردم، اما حتی خودم هم نمی‌دانم چطور این اتفاق افتاد. من فقط به تلاش کردن ادامه می‌دادم اما اگر بخواهم راستش را بگویم، از مسیر لذت نمی‌بردم. در سال 2020 بیماری کووید اتفاق افتاد. به خاطر آن به مدت یک سال سفر نکردم و برای همین آماده سازی خوبی بود.
قهرمان 4 دوره دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا در رابطه با تمریناتش در زمان فراگیری ویروس کرونا و دوران پس از آن گفت:
من وقتم را در خانه و قرنطینه سپری کردم و حس خوبی داشتم. در آن سال توانستم روی ذهنیتم کار کنم چراکه سال 2019 سال خوبی برای من نبود. بعد از مدتی روحیه برد را دوباره به دست آوردم. با خودم گفتم من می‌خواهم این کار را انجام دهم و این دفعه بیشتر از مسیر لذت خواهم برد و تمرینات را با قدرت بیشتری انجام خواهم داد چراکه سال پیش فرصت فوق العاده ای را برای چنین تجربه ای از دست دادم. سال 2021 نیز تقریبا شبیه سال پیش از آن گذشت. سپس در سال 2022 اتفاقاتی در رابطه با من و مشاورم رخ داد. در این زمان، کسب و کار به بخش بزرگی از زندگی من تبدیل شد.
این چهره محبوب دنیای بدنسازی در ادامه مدعی شد:
به کارهای مختلفی مشغول شدم. با خودم می‌گفتم، مسن تر شده ام اما همچنان می‌خواهم ادامه دهم؟ آیا همچنان آن اراده و انگیزه را دارم؟ آیا همچنان به آن علاقه دارم؟ مطمئن نبودم و ترس بیشتری برای شروع تمرینات آماده سازی وجود من را فرا گرفته بود. من همیشه برای شروع تمرینات با مشکلات زیادی رو به رو شده ام و هر سال با خودم می‌گویم آیا می‌توانم دوباره موفق شوم؟ اما وقتی تمام می‌شود با خودم می‌گویم، باید باز هم ادامه دهم که بتوانم بهتر از قبل عمل کنم. می‌خواهم هر سال بهتر شوم.
بامستد در رابطه با تمرین کردن زیر نظر هنی رامبد گفت:
سال پیش نیز کمی نگران بودم اما وقتی با هنی آماده سازی را شروع کردیم، او من را با چیزهای جدیدی آشنا کرد و بدن من هم پاسخ خوبی داد. من هم با خودم می‌گفتم بدنم به دست هنی می‌سپرم و فارغ از هر نتیجه ای، من تمام تلاش خودم را می‌کنم. آرام آرام داشتم دوباره به بدنسازی علاقه مند می‌شدم. سال گذشته حتی بیشتر از قبل به بدنسازی علاقه مند شدم. استرسم کم شده بود و هر روز انرژی داشتم.
سی بام در در ادامه افزود:
من قبل از این همواره با خودم می‌گفتم من باید موفق شوم، باید برنده شوم، اما در واقع باید می‌گفتم من تمام تلاشم را می‌کنم و مهم نیست نتیجه چه باشد. من فرصت انجام کاری را دارم که عاشق آن هستم. کسی من را اجبار نکرده بلکه به خاطر علاقه خودم این کار را انجام می‌دهم. همین تغییر ساده در ذهنیت من باعث شد تا زبان بدنم بهتر شود، استرسم کمتر شود و کل بدنم پیشرفت کند. سال گذشته بسیار بیشتر از گذشته از بدنسازی لذت بردم.

عشق مجدد بامستد به بدنسازی بعد از چهارمین قهرمانی در فیزیک کلاسیکشخصیت اصیل ؛ وجه تمایز سی بام از سایر قهرمانان

سی بام باور دارد که شخصیت اصیل او مورد پسند بسیاری از هواداران است. او در این باره گفت:
نمی‌دانم. مردم همیشه این را از من می‌پرسم و من همیشه در جواب می‌گویم من رجزخوانی نمی‌کنم. من کریس بامستد هستم. همین. فکر می‌کنم شخصیت من با بسیاری از قهرمانان بدنسازی متفاوت است. آن ها همواره در حال رویا پردازی هستند، می‌گویند ما همه را شکست می‌دهیم، از نظر آن ها، فقط آن ها بدنسازان خوبی هستند. همیشه می‌گویند ما بهتر هستیم، من حتما برنده می‌شوم. منظورم چنین ذهنیت هایی است. 99 درصد جمعیت نمی‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. من حتی از اینکه خود آن ها این حرف ها را باور دارند مطمئن نیستم. بسیاری از افراد بسیار مغرور هستند و فکر می‌کنند باید آن را بسیار بزرگ جلوه دهند.
کریس بامستد در ادامه مدعی شد:
هیچ کس با چنین دیدگاهی نمی‌تواند ارتباط برقرار کند. من اینطور فکر می‌کنم که من می‌توانم قهرمان شوم، کسی هستم که کسی نمی‌تواند من را شکست دهد، اما بعضی اوقات می‌ترسم و استرس می‌گیرم. من نمی‌توانم همیشه از خودم مطمئن باشم. بسیار از این موضوع می‌ترسم. اگر صادقانه این را بگویم مردم می‌توانند با آن ارتباط بگیرند. همه چنین چیزهایی را حس می‌کنند. امیدوارم توانسته باشم تعدادی از بدنسازان را قانع کنم که خودشان باشند و مثل من رفتار کنند و این را در زندگی خود به روش های مختلف به کار بگیرند.
کریس بامستد اخیرا رژیم 3500 کالری خود که برای تمرینات خارج از فصل استفاده می‌کند به اشتراک گذاشت. او آرام آرام در حال بازگشت به تمرینات شدیدتر است. پیش تر در همین ماه، او بازوهای شگفت انگیز خود را در اولین تمرینات بازوهای خود بعد از آسیب دیدگی آن ها به اشتراک گذاشت. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...