11 اتفاقی که کانیه وست را به یک رپر جنجالی تبدیل کرده

کدخبر (228812) | 15 مهر 1402 | ساعت 15:33
0 427
11 اتفاقی که کانیه وست را به یک رپر جنجالی تبدیل کرده
کانیه وست رپری که با نام Ye شناخته می شود، در طول سالیان اخیر جنجال های زیادی به پا کرده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، کانیه وست زندگی پر فراز و نشیبی داشته است. از قطع کردن سخنرانی تیلور سویفت در MTV VMA گرفته تا طلاق پر سر و صدایش از کیم کارداشیان و کامنت های جنجالی یهود ستیزانه اش، این خواننده رپ به طور مداوم در صدر اخبار بوده است.

با این حال، ناپدید شدن ناگهانی خواننده آهنگ «Runaway» همه را به این فکر انداخت که او کجاست، تا اینکه بالاخره او به همراه همسر جدیدش بیانکا سانسوری یک بازگشت دراماتیک داشت. از آن زمان، این زوج به خاطر حضور جنجالی‌شان در محیط های عمومی، از جمله آخرین سفرشان با قایق در ونیز، مورد انتقاد قرار گرفته اند.

یک شرکت کرایه قایق ونیزی بعد از اینکه این رپر مشهور و همسرش روی تاکسی آبی این شرکت حرکات جنجالی ای انجام دادند و وست برهنه دیده شد، ممنوعیت مادام العمری برای حضور آنها روی قایق های این شرکت وضع کرد. در اینجا به جنجالی ترین اتفاقات زندگی کانیه وست پرداخته ایم.

  1. کانیه وست به دیر دویل توهین کرد

ایول نایول در سال 2007 و بعد از اینکه او در ویدیویی ادای daredevil را در آورد، از خواننده رپ به دلیل رعایت نکردن کپی رایت شکایت کرد. این شکایت که در تامپا تنظیم شد، ادعا می کرد که ویدیوی وست با نام «Touch the Sky» «مبتذل، جنسی و نژادپرستانه» بوده و به شهرت نایول لطمه زده است.

  1. دشمنی مشهور کانیه وست و تیلور سویفت

یکی از معروف‌ترین درگیری‌های سلبریتی‌ها در تاریخ، دشمنی یک دهه‌ای بین وست و تیلور است که چندین سال پیش در MTV VMA شعله‌ور شد. در طول اهدای جوایز، وست به صحنه هجوم برد و سخنرانی تیلور را برای دریافت جایزه بهترین ویدیوی خواننده زن برای آهنگ «You Belong With Me» قطع کرد. او اعلام کرد که بیانسه باید برنده میشد و گفت:

هی، تیلور، من واقعا برای تو خوشحالم. اجازه می دهم که صحبتت را تمام کنی، اما بیانسه یکی از بهترین ویدیوهای تمام دوران را داشت!

این دشمنی در VMA شروع شد، اما در طول سال‌ها شاهد پیچش‌ها و چرخش‌های متعددی بود.

  1. ویدیوی تحریک آمیز کانیه وست و کیم کارداشیان به نام «Famous»

ویدیوی «Famous» وست به دلیل محتوای بسیار بحث برانگیزش تا به امروز موضوع بحث در بین کاربران اینترنتی است. این ویدیوی جسورانه 12 سلبریتی برهنه را نشان می دهد که با وست و کیم در یک تخت هستند. در میان مجسمه های مومی برهنه ای که در این موزیک ویدیو حضور دارند، می توان به تیلور، جورج دبلیو بوش، دونالد ترامپ، آنا وینتور، ریانا، کریس براون، ری جی، امبر رز، کیتلین جنر و بیل کازبی اشاره کرد.

  1. بدهی 53 میلیون دلاری کانیه وست

وست در سال 2016 بخاطر بدهی قابل توجهی 53 میلیون دلاریش، خبرساز شد. برای مقابله با این چالش مالی، خواننده آهنگ «I Wonder» در توییتر به طور علنی از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک درخواست کرد که بخاطر تلاش ها و ایده های خلاقانه اش، روی او یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کند، چون او الان شخصاً با این بار سنگین دست و پنجه نرم می کند.

  1. کانیه وست برده داری را یک «انتخاب» خواند

وست در طی مصاحبهای اظهارات بحث برانگیزی کرد و گفت:

وقتی در مورد برده داری به مدت 400 سال می شنوید. برای 400 سال؟ این به نظر می رسد که یک انتخاب بوده.

این خواننده رپ در ادامه توضیح داد:

شما 400 سال آنجا بودید، و این همه شماست. مثل این است که ما از نظر روانی در زندان هستیم.

این اظهارات، طوفانی را در توییتر برانگیخت و وست را مجبور کرد که توضیحات بیشتری بدهد.

برای اینکه منظور خودم را روشن کنم. البته من می دانم که برده ها با اراده آزاد خود غل و زنجیر نشده اند و سوار قایق نشده اند. منظور من این است که ما در آن موقعیت ماندیم حتی با اینکه از لحاظ عددی برتری داشتیم به این معنی است که ما از نظر ذهنی برده شده بودیم. دلیل اینکه من موضوع 400 سال را مطرح کردم این است که ما نمی توانیم 400 سال دیگر از نظر روانی زندانی شویم. اکنون به فکر آزاد نیاز داریم. حتی این بیانیه نمونه ای از تفکر آزاد بود. این فقط یک ایده بود. یک بار دیگر من به دلیل ارائه ایده های جدید مورد حمله قرار می گیرم.

 

  1. «رئیس جمهور» کانیه وست

تور سنت پابلوی وست نه تنها برای موسیقی او بلکه برای اقدامات جنجالیش هم موج جدیدی ایجاد کرد. در حین تور، وست جلوی خودش را نگرفت و فراتر از دنیای موسیقی رفت و در مورد حوزه سیاست هم حرف زد. او در اقدامی غافلگیرکننده در جریان رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 آشکارا از ترامپ حمایت کرد. نشست آن ها در برج ترامپ برای بحث در مورد مسائل چندفرهنگی، سوخت بیشتری روی آتشی که درست کرده بود، ریخت. در اتفاقی که از این هم عجیبتر بود، خواننده آهنگ «Stronger» کلاهش را به حلقه سیاست انداخت و به عنوان یک نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری 2020 شرکت کرد. همانطور که تاریخ نشان داد، رقابت ریاست جمهوری برای این خواننده رپ خیلی خوب پیش نرفت.

  1. کانیه وست در مقابل کریس جونگ اون

در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، وست با استفاده از نام مستعار «کریس جونگ اون» برای اشاره به مادر زنش، کریس جنر، در مجموعه ای از پست هایی که بعداً حذف شد، توجه قابل توجهی را در توییتر به خود جلب کرد. در این توییت ها، خواننده آهنگ «Flashing Lights» افکارش را در مورد رابطه اش با کریس و همسرش کیم به اشتراک گذاشت و گفت:

آن ها سعی کردند با کمک دو دکتر من را بستری کنند. از زمانی که کیم با میک در Warldolf برای «اصلاحات زندان» ملاقات کرد، سعی کردم از او طلاق بگیرم. من 200 تا دیگر دارم. این توییت امشب من... کریس جونگ اون. لیل بیبی رپر محبوبم است اما با من همکاری نمی کند.
  1. کانیه وست در مقابل کیم کارداشیان

کیم و وست که زمانی به عنوان یک زوج قدرتمند شناخته می‌شدند، متوجه شدند که رابطه آن ها بیش از این پایدار نیست. این زوج چهار فرزند دارند و رسماً در سال 2021 درخواست طلاق دادند. با این حال، در ماه‌های بعد از تشکیل پرونده طلاق، وست تلاش‌های متعددی برای آشتی با کیم انجام داد که آن  ها را دوباره در کانون توجه ها قرار داد. متأسفانه، تلاش‌های وست برای برگرداندن کیم، زمانی که شروع کرد اسکرین شات‌های مکالمات خصوصیشان را به صورت عمومی منتشر کند، تغییری دردسرسازی پیدا کرد. در اوایل سال 2022، او به استفاده مداومش از حروف بزرگ در تمام کپشن های اینستاگرام و در سراسر شبکه های اجتماعیش اشاره کرد و از اقداماتش ابراز پشیمانی کرد و گفت که این موضوع، وضعیت را بدتر کرده است. او نوشت:

من میدانم که به اشتراک گذاری اسکرین شات ها به عنوان آزار دادن کیم دیده می شود. من مسئولیت آن را می پذیرم. من هنوز در حال یادگیری هستم. همه جواب ها را نمیدانم. برای رهبر خوب بودن، باید شنونده خوبی بود.

وست در پستی که اکنون حذف شده، اضافه کرد:

من یاد گرفتم که استفاده از حروف بزرگ باعث می شود که مردم احساس کنند که دارم سر آن ها فریاد می زنم.
  1. کانیه وست در جنبش «زندگی سفیدها مهم است»

وست با حضورش در هفته مد پاریس در سال 2022 در حالی که تی شرتی با شعار «زندگی سفیدها مهم است» پوشیده بود، جنجال به پا کرد. اظهار نظر جنجالی او در هنگام حضور در یک نمایش غافلگیرکننده برای فصل نهم مجموعه Yeezy در جریان PFW بود. روی این تی شرت جنجالی چهره پاپ و در پشتش عبارت «White Lives Matter» نوشته شده بود، طرحی که بعضی از مدلهای کلکسیون Yeezy هم آن را پوشیده شده بود. به دنبال این اتفاق، مجموعه ای از توییت های بحث برانگیز، از جمله توئیت هایی که در آن یهودیان را هدف قرار داده بود، منتشر شد که باعث از دست دادن شراکت سودآور با برندهای Balenciaga، GAP و Adidas شد. ثروت خالص وست که زمانی میلیاردر محسوب می‌شد، در عرض چند هفته به شدت کاهش یافت و طبق اطلاعات CA Knowledge، الان به 410 میلیون دلار رسیده است.

  1. کانیه وست در مقابل آدیداس

تنها یک روز بعد از پایان یافتن همکاری چند میلیون دلاری آدیداس با وست به خاطر اظهارات یهودستیزانه‌اش، این خواننده رپ که الان با نام Ye شناخته می‌شود، ناخوانده به دفتر Skechers در لس آنجلس، کالیفرنیا رفت تا یک معامله جدید با آن ها انجام دهد. مقامات Skechers تأیید کردند که خواننده رپ آهنگ «Gold Digger» گفتگوی کوتاهی با دو نماینده آن ها داشته اما بعد از آن به بیرون از ساختمان اسکورت شده است. این سازمان بیانیه ای صادر کرد و توضیح داد که وست بدون اعلام قبلی و بدون دعوت به ساختمان اداری آن ها رفته است.

  1. کانیه وست در مقابل ایتالیا

وست اخیراً با سفر به ایتالیا که با همراهی همسر جدیدش بیانکا بود، خبرساز شد. این دو در میان تعطیلات به ظاهر بی پایانشان در حال آفتاب گرفتن در فلورانس دیده شدند. با این حال، بازدید آنها بدون بحث و جدل نبود، به ویژه به دلیل انتخاب لباس بیانکا که خشم مردم محلی را برانگیخت. سلیقه او برای انتخاب مجموعه‌های مش شفاف که اندام زیبای او را به نمایش می‌گذاشت، سر و صدای زیادی را در میان ساکنان ایتالیا ایجاد کرد. این ظاهر با مخالفت مردم مواجه شد و حتی تماس هایی با پلیس گرفته شد و طبق گزارش ها، بعضی افراد از دستگیری او به خاطر پوشش نامناسب حمایت کردند. از سوی دیگر، وست ظاهر ملایم‌تری را انتخاب کرد و در حالی که با یک بطری باز شامپاین در خیابان‌های شهر قدم می‌زد، یک ژاکت سیاه و شلوار گشاد پوشیده بود.

آرنولد شوارتزنگر دربرابر سیلوستر استالونه؛ اگر دشمنی دهه 80 هنوز شعله‌ور بود...!

آرنولد شوارتزنگر دربرابر سیلوستر استالونه؛ اگر دشمنی دهه 80 هنوز شعله‌ور بود...!

بیشتر بخوانید
15 مهر 1402 | ساعت 10:37
بیشتر بخوانید
 
قدرت شگفت انگیز دواین جانسون باز هم طرفدارانش را متعجب کرد + ویدئو

قدرت شگفت انگیز دواین جانسون باز هم طرفدارانش را متعجب کرد + ویدئو

بیشتر بخوانید
14 مهر 1402 | ساعت 19:03
بیشتر بخوانید
 
استفاده هالک و ثور از استروئید؟ / نظر جنجالی یک دکتر درباره استفاده از PED در هالیوود!

استفاده هالک و ثور از استروئید؟ / نظر جنجالی یک دکتر درباره استفاده از PED در هالیوود!

بیشتر بخوانید
14 مهر 1402 | ساعت 18:53
بیشتر بخوانید
 
فیلم خنده داری از بدلکار پیتر دینکلیج در حال مشت زدن به آرنولد شوارتزنگر

فیلم خنده داری از بدلکار پیتر دینکلیج در حال مشت زدن به آرنولد شوارتزنگر

بیشتر ببینید
14 مهر 1402 | ساعت 16:03
بیشتر ببینید
 
جانی دپ، ایلان ماسک را مقصر شکست ازدواجش می داند!

جانی دپ، ایلان ماسک را مقصر شکست ازدواجش می داند!

بیشتر بخوانید
14 مهر 1402 | ساعت 14:40
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...