رژیم غذایی لی هنی ؛ از 15 تخم مرغ در روز تا توصیه به مصرف اسفناج

لی هنی قهرمان 8 دوره مستر المپیا ، از اهمیت تغذیه در فعالیت های بدنسازی می گوید و رژیم غذایی مناسب را فاکتور بسیار مهمی برای ورزشکاران می داند.
کدخبر (170872) | 05 اردیبهشت 1402 | ساعت 15:30
0 158
رژیم غذایی لی هنی ؛ از 15 تخم مرغ در روز تا توصیه به مصرف اسفناج
لی هنی قهرمان 8 دوره مستر المپیا ، از اهمیت تغذیه در فعالیت های بدنسازی می گوید و رژیم غذایی مناسب را فاکتور بسیار مهمی برای ورزشکاران می داند.

به گزارش سرخ نیوز، لی هنی یکی از غول‌های تاریخ بدنسازی است. هنی در سال 1984 بدل به جوان‌ترین بدنسازی شد که به مقام قهرمانی در مستر المپیا رسیده است. او در آن زمان تنها ٢۴ سال داشت. این آغاز سلطنت هشت ساله لی هنی بر مستر المپیا بود. هنی با ٨ عنوان قهرمانی در این مسابقات، در کنار رونی کلمن پرافتخارترین بدنساز تاریخ به‌شمار می‌رود. شکی در این نیست که لی هنی برای دستیابی به چنین موفقیتی مجبور بود که به‌سختی تمرین کند. او باید روی تمامی عضلاتش، روی تمامی تاروپود بدنش کار می‌کرد تا بتواند به اندامی در قواره‌ی یکی از خدایان یونانی دست یابد. اما این تمام ماجرا نبود. رژیم غذایی نیز درست به اندازه‌ی تمرین برای او مهم بود. لی هنی در مصاحبه اخیر خود به صحبت درباره رژیم غذایی مناسب برای بدنسازان پرداخته است. رژیم غذایی لی هنی ؛ مصرف پانزده تخم مرغ در روز

لی هنی : نمی شود مثل اسب تمرین کرد و مثل گنجشک غذا خورد

فلسفه این مرد ۶٧ ساله ساده است. لی هنی معتقد است که تغذیه یک بدنساز باید همسو و هماهنگ با میزان تمرینات و فشاری باشد که بدنش متحمل می‌شود:
شما نمی‌توانید مثل یک اسب تمرین کنید و مثل یک گنجشک غذا بخورید.

آب، حیاتی ترین عنصر رژیم غذایی لی هنی

لی هنی عقیده دارد که یک رژیم غذایی متناسب و متعادل عنصری ضروری برای به موفقیت رسیدن در بدنسازی است. او می‌گوید اولین و حیاتی‌ترین عنصر این رژیم چیزی نیست جز آب. هنی تاکید می‌کند که نوشیدن مداوم آب باید جزء جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره هر بدنسازی باشد:
آب چیزی‌ست که باعث می‌شود سیستم بدن شما درست پیش برود و چیزهایی را که نیاز دارد در اختیار داشته باشد.
رژیم غذایی لی هنی ؛ مصرف پانزده تخم مرغ در روز گام بعدی طراحی یک رژیم غذایی متعادل است. رژیمی که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را در خود داشته باشد. ترکیب بهینه و متعادلی از پروتئین، کربوهیدرات، چربی و غیره:
پروتئین می‌تواند از منابعی نظیر مرغ و تخم مرغ و ماهی تامین شود. من روزی 12 الی 15 تخم مرغ می‌خوردم. همچنین از نوشیدنی‌های حاوی پودر پروتئین نیز بسیار زیاد استفاده می‌کردم. اصلی‌ترین منبع تامین کربوهیدرات نیز برای من سیب زمینی بود.
لی هنی همچنین طرفدار پروپاقرص اسفناج نیز بود و این گیاه جایگاه ثابتی در رژیم غذایی او داشت:
من شدیدا عقیده به اثرات مطلوب اسفناج دارم و از این گیاه به میزان بسیار زیادی در رژیم غذایی خود بهره می‌بردم.
رژیم غذایی لی هنی ؛ مصرف پانزده تخم مرغ در روز شکی نیست که در شکل‌دهی به جایگاه متمایز لی هنی در میان هم‌نسلانش، تغذیه نیز به اندازه تمرین نقش داشت. رژیم غذایی او بخش مهمی از سبک زندگی‌اش بود. سبک زندگی یک قهرمان. بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...