تمام مسابقات جنجالی هادی چوپان ؛ از کره جنوبی و سن مارینو تا مستر المپیا

کدخبر (231687) | 26 آبان 1402 | ساعت 01:27
0 711
تمام مسابقات جنجالی هادی چوپان ؛ از کره جنوبی و سن مارینو تا مستر المپیا
هادی چوپان در شرایطی در مستر المپیا 2023 مقابل درک لانسفورد شکست خورد که این اولین تجربه تلخ وی در مواجهه با داوری سلیقه‌ای و مشکلات جانبی نبود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مستر المپیا 2023 برای مخاطبان ایرانی رویداد چندان شیرینی نبود. هادی چوپان در دسته اوپن این رقابت در جایگاه دوم قرار گرفت و بعد از آن بود که شاهد فوران خشم مخاطبان ایرانی در این باره بودیم.

در واقع در حالت عادی، دومی در در مستر المپیا یک اتفاق بسیار بزرگ است و بالاترین جایگاهی است که بدنسازانی چون ریچ گاسپاری، کوین لورون، کای گرین، شان ری، برنچ وارن، فلکس ویلر و ... در این رقابت کسب کرده‌اند. 

آنچه دومی هادی چوپان برای مخاطبان ایرانی را بسیار تلخ کرد، تاثیر زیاد سلیقه داوران در تصمیم‌گیری نهایی بود. قهرمانی درک لانسفورد یک قهرمانی قاطعانه نبود و این بحثی نیست که ما به عنوان یک رسانه ایرانی و به منظور جانب‌داری از بدنساز هم‌وطنمان انجام دهیم و بسیاری از کارشناسان به آن اشاره کرده‌اند. قهرمانی درک لانسفورد نیز با رای تمام داوران حاصل نشده و در مرحله نهایی، از 9 داور، سه داور به قهرمانی هادی رای داده‌اند.

در واقع در مقیاس پنل داوری مستر المپیا نیز درک لانسفورد رای قاطع را نداشته و به مانند سال گذشته، هادی چوپان برنده فیگور های جلو و درک لانسفورد برنده فیگور های پشت بوده و آنچه تعیین کننده بوده، فیگورهای جانب بوده که در این بخش نیز داورانی چون تریک الگیندی و تایلر مانیون که آرای خود را فاش کرده‌اند به رقابت نزدیک دو بدنساز اعتراف کرده‌اند.

این اولین بار بود که چنین اتفاقی برای هادی چوپان رخ داد؟ مستر المپیا 2023 قطعا بزرگترین آن بوده اما تاریخچه مسابقات هادی چوپان موارد دیگری را هم شامل می‌شود، مورادی که هیچ گاه گرگ ایرانی اعتراض علنی و روی استیج به آن نداشته است. در این گزارش همراه ما باشید تا مروری داشته باشیم بر تمامی استیج‌هایی که گرگ ایرانی می‌توانست فاتح آن باشد اما رای داوران حکم به قهرمانی بدنساز دیگری داد.

هادی چوپان و استایل جدید فیگور گیری ؛ منتظر سورپرایز ویژه گرگ ایرانی باشید

هادی چوپان و استایل جدید فیگور گیری ؛ منتظر سورپرایز ویژه گرگ ایرانی باشید

بیشتر بخوانید
12 بهمن 1402 | ساعت 23:51
بیشتر بخوانید

شرو کلاسیک 2016 - هادی چوپان و رولی وینکلار

کمتر از یک ماه بعد از قهرمانی در دسته 100 کیلوگرم و اورالی بادی بیلدینگ در مستر المپیا آماتور 2016 به میزبانی روسیه، گرگ ایرانی در جام الماس دبی بار دیگر همین عناوین را کسب کرد و بلافاصله در رقابت شرو کلاسیک دبی در دسته اوپن روی استیج رفت. هادی چوپان در آن مقطع به واسطه قهرمانی در مستر المپیا آماتور جواز حضور در دسته 212 پوند مستر المپیا 2017 را در جیب داشت و در دبی به دنبال جواز دسته اوپن بود.

در استیج شرو کلاسیک دبی، رقیب هادی چوپان رولی وینکلار بود، غول هلندی که ششمی مستر المپیا در همان سال را تجربه کرده بود. استیج دبی با قهرمانی رولی وینکلار به پایان رسید اما گرگ ایرانی با وزن کمتر از 100 کیلوگرم و کاندیشنینگ فوق‌العاده می‌توانست برنده تقابل مستقیم با غول 135 کیلوگرمی هلندی شود و این موضوعی است که توسط بسیاری از کارشناسان تایید شده است.

جایزه بزرگ کره جنوبی 2017 - هادی چوپان و فلکس لوئیس

گرگ ایرانی به دلیل عدم صدور ویزا مستر المپیا 2017 را از دست داد و یک هفته بعد از این رقابت عازم کره جنوبی شد تا با نفرات برتر دسته 212 پوند المپیا رقابت کند. فلکس لوئیس، خوزه ریموند و دیوید هنری که یک هفته پیش از این مسابقات در المپیا به ترتیب، اول، سوم و چهارم شده بودند رقبای هادی چوپان در مسابقات کره جنوبی بودند. در پایان این رقابت، فلکس لوئیس قهرمان شد و هادی چوپان بالاتر از نفرات سوم و چهارم مستر المپیا، در جایگاه دوم قرار گرفت.

داوری این رقابت به شدت شائبه دار بود و از آن به عنوان یکی از موارد داوری سلیقه‌ای در بدنسازی یاد می‌شود. گرگ ایرانی در این استیج از رقیب نامدار خود برتر بود، با این حال این قهرمان 5 دوره مستر المپیا تا آن زمان بود که یک هفته بعد از پنجمین قهرمانی، در جایگاه بالاتری از هادی چوپان قرار گرفت.

سن مارینو پرو 2017 - هادی چوپان و سدریک مک میلان

هادی چوپان در سومین رقابت حرفه‌ای خود، در اواخر سال 2017 میلادی در سن مارینو روی استیج رفت. سدریک مک میلان و برندون کوری در این رقابت حضور داشتند و بدنسازانی چون تیم بودشیم و رافائل براندائو اولین استیج حرفه‌ای خود را تجربه می‌کردند. در آن مقطع هادی چوپان سقف وزنی دسته 212 پوند (96 کیلوگرم) را رعایت می‌کرد ولی ابایی از رقابت با بدنسازان غول پیکر دسته اوپن نداشت.

در سن مارینو 2017، سدریک مک میلان در نهایت به قهرمانی رسید و برای سومین بار متوالی، هادی چوپان که می‌توانست قهرمان رقابت باشد در جایگاه دوم قرار گرفت. مک میلان تا آن زمان نایب قهرمانی در آرنولد کلاسیک را در کارنامه داشت و با دهمی در مستر المپیا راهی این رقابت شده بود. برندون کوری در جایگاه سوم قرار گرفت و تیم بودشیم چهارم شد.

مستر المپیا 2019 - هادی چوپان و رونمایی از سطح جدید کاندیشنینگ

گرگ ایرانی در سال 2018 در پرتغال فاتح استیج 212 پوند شد و برای دومین بار مستر المپیا را به دلیل عدم صدور ویزا از دست داد. بلافاصله بعد از مستر المپیا 2018، هادی چوپان فاتح استیج جایزه بزرگ کره جنوبی شد و جواز حضور در دسته 212 پوند المپیا 2019 را به دست آورد. چند ماه بعد و در فاصله دو ماه مانده به مستر المپیا 2019، هادی چوپان بالاتر از ناتان دی آشا و ایان والیر، فاتح استیج ونکوور پرو شد و جواز دسته اوپن را هم به دست آورد. دی آشا و والیر در مستر المپیا 2018 به ترتیب هشتم و چهاردهم شده بودند.

در آن مقطع طلسم ویزای هادی شکست و او می‌توانست در دو دسته اوپن و 212 پوند رقابت کند. پس از مشورت با هنی رامبد، گرگ ایرانی تصمیم گرفت راهی دسته اوپن شود و در نخستین حضور خود در مستر المپیا موفق شد در جایگاه سوم قرار بگیرد. هادی چوپان 2019 با رعایت سقف وزنی دسته 212 پوند در تمام طول فصل آماده سازی کات ترین و کاندیشن‌ترین بدنساز روی استیج بود ولی در نهایت برندون کوری و ویلیام بوناک بالاتر از وی قرار گرفتند.

کوری در این قهرمانی آرای مطلق داوران را در اختیار نداشت و رقابت هادی چوپان و بوناک در شب پایانی از نظر داوران در نزدیک‌ترین حالت ممکن بود. میلوس سارسف یکی از کارشناسانی است که در تمام این سال‌ها مدعی شده هادی چوپان لایق قهرمانی در مستر المپیا 2019 بوده است.

مستر المپیا 2020 - هادی چوپان و ویزای لعنتی

در المپیا 2020، بیگ رامی و فیل هیث در رقابت دسته اوپن حضور داشتند. غول مصری بعد از یک سال دوری از مسابقات بازگشته بود و فیل هیث نیز بعد از دادن قهرمانی در سال 2018 و غیبت در مستر المپیا 2019، برای هشتمین قهرمانی و رسیدن به رکورد لی هنی و رونی کلمن راهی مسابقات شده بود.

هادی چوپان دو بار در شرایط نرمال مستر المپیا را به دلیل عدم صدور ویزا از دست داده بود و در سال 2020 به جز مصائب همیشگی دریافت ویزای آمریکا، همه گیری کووید-19 نیز مزید بر علت شده بود، تا جایی که هادی چوپان حتی ویزای امارات را هم به سختی دریافت کرد و بعد از آن او با هفت خوان ویزای آمریکا مواجه شد.

در نهایت هادی چوپان در فاصله بسیار کوتاهی مانده تا آغاز مسابقات موفق به حضور در آمریکا شد اما سفر هوایی طولانی و مشکلات ناشی از دیر رسیدن به آمریکا در شب پیش داوری کاملا به چشم آمد. بعد از پیش داوری، هادی چوپان و ویلیام بوناک با فاصله یک امتیاز در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار داشتند. در شب پایانی وضعیت کاملا متفاوت شد و اگر تنها آرای داوران در فینال را در نظر بگیریم، هادی چوپان بعد از بیگ رامی و بالاتر از برندون کوری و فیل هیث در جایگاه دوم قرار داشت.

در نهایت و بر اساس آرای تجمیعی داوران و به دلیل امتیازات منفی در پیش داوری، هادی چوپان در مستر المپیا 2020 بعد از بیگ رامی، برندون کوری و فیل هیث در جایگاه چهارم قرار گرفت.

مستر المپیا 2023 - هادی چوپان و درک لانسفورد

در مستر المپیا 2023 هادی چوپان برای دفاع از عنوان قهرمانی به استیج بازگشته بود اما در نهایت نتیجه نهایی حاکی از قهرمانی درک لانسفورد بود. داوری در مستر المپیا اصول نانوشته‌ای داشته که در دوره اخیر شاهد تاثیر دادن آن نبودیم و مهم‌ترین آنها، این اصل نانوشته بود که اگر فاتح مستر المپیا با پکیج بدنی بهتر به استیج بازگردد به قهرمانی خود ادامه خواهد داد. 

هادی چوپان نسبت به سال گذشته پیشرفت محسوسی داشت اما در نهایت این اصل نانوشته شامل حال او نشد و احتمالا یکی از دلایلی که منجر به ترک زودهنگام استیج از سوی این بدنساز شد، همین موضوع بود. در اورلاندو شاهد آن بودیم که درک لانسفورد عضلات پشت خود را بهبود داده بود، عضلاتی که در واقع سال گذشته نیز او در فاتح دو فیگور مربوط به آن بود. اما در عضلات جلو و به خصوص در بالاتنه چنین پیشرفتی مشاهده نمی‌شد و در واقع او نقاط ضعف خود را به طور کامل پوشش نداده بود و با تقویت نقطه قوت خود ساندو را از آن خود کرد.

این در حالی است که هادی چوپان ضمن تقویت نقاط قوت خود در فیگور های جلو، عضلات پشت خود را هم بهبود بخشیده بود و به عبارت بهتر، اگر داوری در این رقابت به مانند سال گذشته بود، این هادی چوپان بود که باید به عنوان قهرمان معرفی می‌شد.

در نهایت نیز تایلر مانیون و تریک الگیندی از تیم داوران مستر المپیا با این توجیه درک در فیگورهای جانب بهتر از هادی چوپان بوده مدعی شدند که با آرای 5-3 و 6-2 رای به برتری درک لانسفورد داده‌اند.

تحلیل شان ری از مستر المپیا 2023 ؛ هیچ نیرویی در سالن وجود نداشت که بخواهد هادی را ناراحت کند

تحلیل شان ری از مستر المپیا 2023 ؛ هیچ نیرویی در سالن وجود نداشت که بخواهد هادی را ناراحت کند

بیشتر بخوانید
24 آبان 1402 | ساعت 20:16
بیشتر بخوانید
هادی چوپان و مرور خاطرات اورالی آسیا با کمال عبدالسلام و علی رستمی

هادی چوپان و مرور خاطرات اورالی آسیا با کمال عبدالسلام و علی رستمی

بیشتر بخوانید
24 آبان 1402 | ساعت 15:36
بیشتر بخوانید
دیو و دلبر صاحب فرزند شدند؛ بیبی بام در راه است

دیو و دلبر صاحب فرزند شدند؛ بیبی بام در راه است

بیشتر بخوانید
24 آبان 1402 | ساعت 08:00
بیشتر بخوانید
ظهور مستر المپیای آینده در رومانی؛ مارسلو دی آنجلیس پدیده جدید دسته اوپن

ظهور مستر المپیای آینده در رومانی؛ مارسلو دی آنجلیس پدیده جدید دسته اوپن

بیشتر بخوانید
24 آبان 1402 | ساعت 01:36
بیشتر بخوانید
راند دوم پسا المپیا 2023 | استیج پراگ با حضور داودا ، کریزو و شاید بهروز تابانی

راند دوم پسا المپیا 2023 | استیج پراگ با حضور داودا ، کریزو و شاید بهروز تابانی

بیشتر بخوانید
23 آبان 1402 | ساعت 18:23
بیشتر بخوانید
علی شمس قمر در راه هند / کلاسیک کار ایرانی به دنبال جواز مستر المپیا 2024

علی شمس قمر در راه هند / کلاسیک کار ایرانی به دنبال جواز مستر المپیا 2024

بیشتر بخوانید
23 آبان 1402 | ساعت 18:05
بیشتر بخوانید
دلربایی بهروز تابانی در رومانی؛ نقره‌ ای که طعم طلا داشت

دلربایی بهروز تابانی در رومانی؛ نقره‌ ای که طعم طلا داشت

بیشتر بخوانید
23 آبان 1402 | ساعت 15:17
بیشتر بخوانید
تمجید دیو پالومبو از هرکول ایرانی؛ بهروز تابانی می‌تونه آرنولد کلاسیک رو ببره! + ویدئو با زیرنویس فارسی

تمجید دیو پالومبو از هرکول ایرانی؛ بهروز تابانی می‌تونه آرنولد کلاسیک رو ببره! + ویدئو با زیرنویس فارسی

بیشتر بخوانید
22 آبان 1402 | ساعت 23:37
بیشتر بخوانید
نیک واکر در مسیر بازگشت با الهام از تمرینات عجیب دوریان یتس !

نیک واکر در مسیر بازگشت با الهام از تمرینات عجیب دوریان یتس !

بیشتر بخوانید
22 آبان 1402 | ساعت 23:07
بیشتر بخوانید
واکنش هادی چوپان و هنی رامبد به مسابقات رومانی پرو 2023

واکنش هادی چوپان و هنی رامبد به مسابقات رومانی پرو 2023

بیشتر بخوانید
22 آبان 1402 | ساعت 18:34
بیشتر بخوانید
شوک بزرگی که بهروز تابانی به دنیای بدنسازی وارد کرد + ویدئو با زیر نویس اختصاصی سرخ نیوز

شوک بزرگی که بهروز تابانی به دنیای بدنسازی وارد کرد + ویدئو با زیر نویس اختصاصی سرخ نیوز

بیشتر بخوانید
22 آبان 1402 | ساعت 14:00
بیشتر بخوانید
تمرین مشترک درک لانسفورد با رونی کلمن چند روز پس از قهرمانی مستر المپیا؛ تو باعثش بودی و نمی‌تواستم حرفت را زمین بیندازم!

تمرین مشترک درک لانسفورد با رونی کلمن چند روز پس از قهرمانی مستر المپیا؛ تو باعثش بودی و نمی‌تواستم حرفت را زمین بیندازم!

بیشتر بخوانید
22 آبان 1402 | ساعت 12:13
بیشتر بخوانید
آرنولد شوارتزنگر 76 ساله و پسرش جوزف بائنا 26 ساله در باشگاه!

آرنولد شوارتزنگر 76 ساله و پسرش جوزف بائنا 26 ساله در باشگاه!

بیشتر بخوانید
22 آبان 1402 | ساعت 08:00
بیشتر بخوانید
بهروز تابانی بعد از نایب قهرمانی در رومانی پرو : «جبران می‌کنم، این اول راهه»

بهروز تابانی بعد از نایب قهرمانی در رومانی پرو : «جبران می‌کنم، این اول راهه»

بیشتر بخوانید
21 آبان 1402 | ساعت 23:51
بیشتر بخوانید
جو روگان و استفاده از استروئید در بدنسازی ؛ رسیدن به حجم هیولایی ممکن نیست مگر ...!

جو روگان و استفاده از استروئید در بدنسازی ؛ رسیدن به حجم هیولایی ممکن نیست مگر ...!

بیشتر بخوانید
21 آبان 1402 | ساعت 22:57
بیشتر بخوانید
نتایج مسابقات بدنسازی رومانی پرو 2023 | رقابت میلی‌متری بهروز تابانی با نفر سوم مستر المپیا

نتایج مسابقات بدنسازی رومانی پرو 2023 | رقابت میلی‌متری بهروز تابانی با نفر سوم مستر المپیا

بیشتر بخوانید
21 آبان 1402 | ساعت 19:52
بیشتر بخوانید
فیگور های سامسون داودا در رومانی پرو 2023

فیگور های سامسون داودا در رومانی پرو 2023

بیشتر ببینید
21 آبان 1402 | ساعت 18:26
بیشتر ببینید
داستانی که سرنوشت فلکس ویلر و هادی چوپان را بهم گره می‌زند؛ دشمنان در یک تیم!

داستانی که سرنوشت فلکس ویلر و هادی چوپان را بهم گره می‌زند؛ دشمنان در یک تیم!

بیشتر بخوانید
21 آبان 1402 | ساعت 17:39
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...