دزدی بزرگ در مستر المپیا 1980؛ روایتی از دشمنی مایک منتزر و آرنولد شوارتزنگر!

کدخبر (204114) 20 تیر 1402 | ساعت 10:06
1 3038
در مستر المپیا 1980، آرنولد شوارتزنگر به مایک منتزر چیزی درباره شکمش گفت که این جمله خشم مایک را برانگیخت.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مایک منتزر در طول دوران حرفه‌ایش در بدنسازی همواره درگیری‌هایی با آرنولد شوارتزنگر داشت. منتزر می‌گفت که قهرمانی در مستر المپیا 1980 حق او بود و آرنولد این عنوان را از او دزدید. در ویدئویی که اخیراً در کانال یوتیوب OOFA Fitness منتشر شده است، از زبان نریتور شنیده می‌شود:

مایک منتزر کارنامه حرفه‌ای خود را بدون قهرمانی در مستر المپیا پایان رساند. او معتقد بود که آرنولد شوارتزنگر مدال طلایش را در سال 1980 از او دزدید.

در این ویدئو، مایک منتزر درباره مسابقات مستر المپیا 1980 می‌گوید:

در سال 1980 تنها کسانی که معتقد بودند آرنولد شوارتزنگر شایسته‌ی قهرمانی است، هفت داور مستر المپیا بودند. به اضافه‌ی دوستان صمیمی آرنولد.

آرنولد شوارتزنگر به مایک منتزر : تو شکم چاقی داری!

تام پلتز، یکی از بدنسازانی که در مستر المپیا 1980 حاضر بود، ادعا می‌کند که در آن رویداد، درگیری‌های شوارتزنگر و منتزر حتی تا روی استیج نیز ادامه داشت. پلتز در سمیناری که در کشور سوئیس برگزار شده بود گفته بود:

به خاطرم هست که آرنولد به مایک چیزی درباره شکمش گفت. او گفت: هی! تو شکم چاقی داری!

پلتز می‌گوید که این جمله خشم مایک منتزر را برانگیخت و او هم پاسخ شوارتزنگر را داد. دشمنی میان او و آرنولد تا سال‌های سال پس از آن بر قوام خود باقی بود. منتزر سرانجام در سال 2001 و در سن 49 سالگی دیده از جهان فرو بست. گفته می‌شود که او در سال 1980 و پس از پنجم شدن در مسابقات مستر المپیا انگیزه ادامه کارش در بدنسازی را از دست داده است. آرنولد شوارتزنگر در آن سال موفق به کسب هفتمین عنوان قهرمانی خود در مستر المپیا شد. این اسطوره بدنسازی نخستین عنوان قهرمانی خود در این مسابقات را در سال 1970 کسب کرده بود.

توضیح جی کاتلر درباره درگیری های آرنولد شوارتزنگر و مایک منتزر

جی کاتلر اخیراً در گفت‌وگویی، به صحبت درباره درگیری‌های میان آرنولد شوارتزنگر و مایک منتزر پرداخته بود. کاتلر در این ویدئو گفته بود:

مایک منتزر معتقد بود که قهرمانی در مستر المپیا 1980 سیدنی حق او بود و آرنولد مدال طلا را از او دزدید. منتزر پس از پنجم شدن در این مسابقات، از رقابت حرفه‌ای کناره‌گیری کرد. من از دهان کسانی که در سیدنی حاضر بودند، شنیده‌ام که منتزر در این مسابقات، شایسته‌ی عنوان قهرمانی بود.

جی کاتلر خود یکی از اسطوره‌های دنیای بدنسازی است و چهار بار در سال‌های 2006، 2007، 2009 و 2010 موفق به کسب عنوان قهرمانی مستر المپیا شده است. کاتلر در ادامه این ویدئو درباره مایک منتزر گفته است:

او وقتی تنها یازده سالش بود، ورزش بدنسازی را آغاز کرد. می‌گویند روزی مجله‌ای را باز کرده و عکسی را در آن دیده و شیفته‌ی این ورزش شده است. او یکی از بزرگان تاریخ بدنسازی است. مایک اولین رقابت حرفه‌ای خود را در سن 18 سالگی پشت سر گذاشت اما پس از آن، با یک مصدومیت نابه‌هنگام مواجه شد و برای مدتی از رقابت‌ها دور بود.

جی کاتلر راجع به بدنساز فقید ، مایک منترز : او شایسته قهرمانی مستر المپیا بود

جی کاتلر در ادامه گفته است:

او سپس دوباره به عرصه رقابت بازگشت و در مسابقات مستر آمریکا و پس از آن در مسابقات مستر المپیا حاضر شد. جالب است بدانید که وزن منتزر تنها حدود 90 کیلو بود. به نظر من هم او شایسته این بود که لااقل یک عنوان قهرمانی مستر المپیا را مال خود کند.

مایک منتزر در روز دهم ژوئن سال 2001 در آپارتمان خود در رولینگ هیلز دیده از جهان فرو بست. علت مرگ او حمله‌ی قلبی گزارش شده است. منتزر یک سال پس از آن، وارد تالار مشاهیر بدنسازی گردید.

آخرین اخبار بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
آرنولد بدون رقیب بود
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...