چند کیلوگرم تا هافتور بیورنسون؛ پیمان ماهری پور به سومین غول تاریخ تبدیل می‌شود؟

پیمان ماهری پور پاورلیفترکار سرشناس ایرانی با لیفت سه باره وزنه 452 کیلویی بار دیگر خبرساز شده است.
کدخبر (211809) 02 مرداد 1402 | ساعت 16:56
0 750
پیمان ماهری پور پاورلیفترکار سرشناس ایرانی با لیفت سه باره وزنه 452 کیلویی بار دیگر خبرساز شده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بی شک معتبرترین رکورد جهانی در میانفل تمام ورزش‌های قدرتی به ویژه در دسته قوی‌ترین مردان، مربوط به ددلیفت است. بنابراین تعداد انگشت ‌شماری از ورزشکاران به دنبال شکستن این رکورد هستند و می‌توانند به آن حمله کنند. پیمان ماهری‌پور یکی از این ورزشکاران است که به نوعی در این رویداد تخصص ویژه‌ای دارد. این ورزشکار ایرانی اخیرا ویدیویی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته که بر اساس آن امیدواری‌ها برای شکستن این رکورد از سوی این ورزشکار افزایش یافته است. در این ویدیو پیمان موفق می‌شود وزنه مهیب 452 کیلوگرمی طی سه مرتبه تکرار لیفت کند.

پیمان ماهری پور و لیفت سه باره وزنه 452 کیلویی

پیمان ماهری پور با این لیفت هیجان انگیز، توجه رسانه‌های خارجی را به خودش جلب کرده و رسانه‌هایی مانند فیتنس ولت و ... با پوشش این ویدئو، این پاورلیفتر کار ایرانی را یک رقیب جدی برای هافتور بیورنسن معرفی کرده‌اند. رسانه فیتنس ولت تو توضیح این لیفت گفته: او پیش از آنکه به سراغ نبرد با آهن سرد و سنگین برود، لباس، کمربند و بند مخصوص ددلیفت را می‌پوشد و پس از آن همراهی که در کنارش حضور داشت، دو سیلی محکم به صورتش می‌زند تا آدرنالین خونش بالا برود. پس از کشیدن چند نفس عمیق، پیمان به سراغ لیفت کردن وزنه 452 کیلوگرمی می‌رود و به آسانی این وزنه را از روی زمین بلند می‌کند. او هر سه تکرار را خیلی سریع انجام می‌دهد تا نشان چه قدرت قابل توجهی دارد. هنوز مشخص نیست که پیمان ماهری پور چه زمانی در مسابقه بعدی خود شرکت خواهد کرد اما در زیر پستی که او به اشتراک گذاشته، نوشته شده:
یک ماه مانده تا...
به همین دلیل حدس و گمان‌های مختلفی در مورد برنامه کاری بعدی او زده می‌شود اما توجه به این نکته مهم است که نام او در ترکیب اولیه مسابقات جهانی ددلیفت جام جهانی جاینتز 2023 وجود نداشت. او قبلا برای گرفتن ویزا برای سفر با مشکل مواجه شده بود. بنابراین این احتمال وجود دارد که او به همین دلیل نتواند در این رویداد حضور داشته باشد.
  همچنین مشخص نیست که ویدیو منتشر شده از سه مرتبه لیفت 452 کیلوگرمی پیمان ماهری پور مربوط به مدت اخیر است یا نه اما هر چه هست این وزنه یکی از سنگین‌ترین لیفت‌های تاریخ است. جالب اینجاست که دقیقاً یک سال پیش در چنین روزی، پیمان ددلیفت وزنه 452 کیلوگرمی را برای دو بار تکرار به اشتراک گذاشت. بنابراین، واضح است که او از آن زمان پیشرفت قابل توجهی کرده است.

رکورد 492 کیلویی پیمان ماهری پور

سنگین ترین ددلیفت پیمان ماهری پور مربوط به دو سال پیش می‌شود که او در یک جلسه تمرینی وزنه 492 کیلوگرمی را یکبار بالا کشید. از همین رو او یکی از اندک ورزشکارانی است که به رکورد جهانی 501 کیلوگرم هافتور بیورنسون نزدیک شده است.
چند کیلوگرم تا هافتور بیورنسون؛ پیمان ماهری پور به سومین غول تاریخ تبدیل می‌شود؟پیمان ماهری پور در سه مسابقه بین المللی شرکت کرده که دو مورد آن مربوط به مسابقات قوی‌ترین مرد جهان بوده است. او در سال‌های 2017 و 2018 به میدان آمد و هر دو بار از رسیدن به فینال بازماند. با این حال او در مسابقات منطقه‌ای و کشوری بسیار بیشتری شرکت کرده است.

صفحه بدنسازی سرخ‌نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


به نظر می‌رسد پیمان ماهری پور این روزها برای شکستن رکورد جهانی در رقابت با ایوان ماکاروف قرار دارد. قوی‌ترین مرد روسیه اخیرا یک ددلیفت قابل توجه را نیز به اشتراک گذاشته است.
چند کیلوگرم تا هافتور بیورنسون؛ پیمان ماهری پور به سومین غول تاریخ تبدیل می‌شود؟قطعا هر دو ورزشکار شانس زیادی برای تبدیل شدن به سومین نفر در تاریخ که توانسته بیش از نیم تن ددلیفت کند، دارند. به نظر می‌رسد که هر دو تلاش خواهند کرد تا تقریباً یک ماه دیگر این رکورد را بشکنند. آخرین خبرها از ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...