بازخوانی خاطرات مبارزه تاریخی بروس لی در فیلم راه‌ اژدها ؛ مثل دعوا با یک بچه !

علی رغم اینکه چاک نوریس با 7 کمربند سیاه رزمی، احترام زیادی برای بروس لی قائل بود اما بروس لی فقید معتقد بود که مبارزه کردن با او همچون مبارزه با یک کودک است.
کدخبر (154262) | 21 اسفند 1401 | ساعت 23:59
14 1427
بازخوانی خاطرات مبارزه تاریخی بروس لی در فیلم راه‌ اژدها ؛ مثل دعوا با یک بچه !
علی رغم اینکه چاک نوریس با 7 کمربند سیاه رزمی، احترام زیادی برای بروس لی قائل بود اما بروس لی فقید معتقد بود که مبارزه کردن با او همچون مبارزه با یک کودک است.

به گزارش سرخ نیوز، چاک نوریس، اسطوره هنرهای رزمی که چند روز قبل 83 ساله شد، آخرین صحنه نبرد نمادین خود با بروس لی در فیلم راه اژدها در سال 1972 را یادآوری کرده است. در حقیقت پس از همکاری فراموش نشدنی با لی در این فیلم بود که شهرت چاک نوریس به شکل غیرقابل باوری افزایش پیدا کرد و او را به یک چهره محبوب در دنیای هالیوود تبدیل کرد. نوریس در مورد نبرد خود با بروس لی که زمانی گفته بود روبرو شدن با او مانند «دعوا کردن با یک کودک» است، صحبت کرده و از تاثیر این همبازی شدن با بروس لی گفته است. نوریس از آنچه که به طور واقعی در آن مبارزه رخ داده، صحبت کرده و یکی از نظریه‌های رایج را رد کرده است. بازخوانی خاطرات مبارزه تاریخی بروس لی در فیلم راه‌ اژدها ؛ مثل دعوا با یک بچه!

مبارزه بروس لی و چاک نوریس

در فیلم راه اژدها، بروس لی و چاک نوریس که دو تن از بزرگ‌ترین رزمی‌کاران تاریخ هستند، هر کدام با حضوری بی‌نظیر و مبارزه‌ای اسطوره‌گونه در کولوسئوم رم، بر پرده سینما درخشیدند و یک اثر مافوق بشری را از خود بر جای گذاشتند. آنها اگرچه برای یک فیلم مقابل هم قرار گرفته بودند اما در واقعیت تا سرحد مرگ با یکدیگر مبارزه کردند تا این گونه صحنه این مبارزه به یکی از بدیع‌ترین سکانس‌های سینمایی تاریخ تبدیل شود. در این فیلم بروس لی در نقش تنگ لانگ و جوانی که در هنرهای رزمی مهارت داشت، ایفای نقش کرد. او باید به یک زن و عمویش که از سوی خلافکاران محلی مورد تهدید قرار گرفته بودند، کمک می‌کرد. نوریس در نقش کالت در این فیلم حضور داشت که او هم یک رزمی‌کار هنری بامهارت بود و از سوی گروه خلافکاران برای از میان برداشتن افرادی چون تنگ لانگ مورد حمایت قرار داشت. بازخوانی خاطرات مبارزه تاریخی بروس لی در فیلم راه‌ اژدها ؛ مثل دعوا با یک بچه! در این فیلم نه از جلوه‌های ویژه خبری بود و نه پرتاب صندلی و چیزهای این چنینی. آنها باید پنجه به پنجه با یکدیگر مبارزه می‌کردند و گاهی مبارزه آنها به واقعیت بسیار نزدیک می‌شد. در همان زمان پس از مشاهده این سکانس از فیلم، بیشتر تماشاگران تصور می‌کردند که این مبارزه کاملا واقعی بوده است. با این حال چنین چیزی واقعیت نداشت و بروس لی و چاک نوریس بارها و بارها و در موقعیت‌های مختلف به این مساله اذعان کرده بودند. نوریس که خودش در هفت رشته هنرهای رزمی دارای کمربند سیاه بود، همیشه عنوان کرده است که تحت تاثیر و مقهور سرعت و قدرت بروس لی بوده است. بازخوانی خاطرات مبارزه تاریخی بروس لی در فیلم راه‌ اژدها ؛ مثل دعوا با یک بچه!

نظر چاک نوریس راجع به بروس لی

بروس لی در یک مصاحبه عنوان کرده بود که مبارزه با نفراتی مانند جو لوئیز، مایک استون و چاک نوریس مانند مبارزه کردن با یک بچه و با همان اندازه آسان است. با این حال نوریس تا همین اواخر هم از رویارویی با بروس لی به خوبی یاد کرده و از آن تقابل خاطرات خوبی دارد. او می‌گوید:
من از کار کردن با بروس لی در فیلم لذت می‌بردم و بسیار جلب بود. فکر می‌کنم صحنه مبارزه رزمی ما به عنوان یک مبارزه کلاسیک هنرهای رزمی در تمام تاریخ یاد می‌شود. بنابراین بودن در صحنه‌ای که همه آن را دوست دارند، واقعا دلچسب است.
بازخوانی خاطرات مبارزه تاریخی بروس لی در فیلم راه‌ اژدها ؛ مثل دعوا با یک بچه! نوریس که در سال 1969 از سوی مجله کمربند سیاه به عنوان برترین رزمی‌کار سال شناخته شد، در مورد واقعیت‌های پشت صحنه آن مبارزه می‌گوید:
صحنه‌ای وجود داشت که من بروس را به زمین هل دادم و او هم موهای سینه‌ام را گرفت و مرا پرت کرد. پس از آن من نامه‌ای از بروس لی دریافت کردم که در آن نوشته بود، او و پسرش 26 بار این فیلم را تماشا کردند و به خودش گفته آیا واقعا موی سینه او را گرفته است؟ اگر واقعا این اتفاق افتاده، تو واقعا مثل میخ هستی!
بازخوانی خاطرات مبارزه تاریخی بروس لی در فیلم راه‌ اژدها ؛ مثل دعوا با یک بچه! البته نوریس عنوان کرد که در آن صحنه هیچ مویی از بدنش کم نشده است! درباره بروس لی بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
هنوزم دارید اینا رو تعریف و تمجید میکنید و افسانه و اسطوره های فرابشری ازشون می‌سازید والله فکر نکنم کسی پیدا بشه که به اندازه من عاشق این شخصیت ها باشه ولی آخرش به این نکته کاملا واقعی و دور از توهمات رسیدم که اونا هم فقط در حد ماها بودن ، البته تو دنیای واقعی آدمایی دیده ام که ازینا بیشتر رزمی تر و رزمی کارتر و جنگجوتر بودند، بهرحال من عاشق اینا هستم فقط بعنوان اینکه سینما جادو میکند و همه آدما نیاز به این دارن که همچی کسانی رو دوسداشته باشند
کاربر سایت
04 شهریور 1402
این گونه فیلم ها دیدنی هیجان آورند.
کاربر سایت
04 شهریور 1402
بروس لی سلطان هنرهای رزمیست چه حوشتون بیاد و چه خوشتون نیاد بروس مثل هیچ کس نبود بروس لی تنهاکسی بود که همیشه برای مبارزه آماده بود فیلم اژدها وارد می‌شود وزنه ی سنجش همه فیلم های رزمیست
کاربر سایت
04 شهریور 1402
سلام استاد بروس لی در هنرهای رزمی بی همتاست او یک اسطوره است که تا سالیان متمادی یاد فراموش نمیشود. بروس لی یک رزمی کار معمولی نیست. یکی از خصوصیات مهم بروس لی این بود که همیشه و هر ثانیه برای مبارزه آماده بود و تمرین داشت. ----------------------------------- بروس لی بطور کامل بر ذن مسلط بود.
کاربر سایت
04 شهریور 1402
عالیییییی
کاربر سایت
04 شهریور 1402
بروس لی عشق منه . حیف که زود از دنیا رفت فیلم ها و مصاحبه ها شو یک عمره نگه داشتم بروس لی یه فیلسوف بزرگ بود رزمی کار های الان که توی فیلم های هالیوودی بازی می کنن همش از سر نعمت بروس لی یه کسی که بدون اطلاع قبلی در مورد بروس لی صحبت می کنه هیچ چیزی در موردش نمی دونه بروس لی اژدهای سینمای هالیوود الان ایرانی ها به جکی چان می گن عمو جکی زدی توی جاده خاکی . بعد من به همه شون ایمیل می زنم و می گم اگه بروس لی تا همین الان زنده بود و فیلم بازی می کرد می تونستید همین حرف رو به بروس لی هم بزنید ؟ البته اینا همه نیستن امّا باید یاد بگیریم که این شخصیت های بزرگ رو مسخره نکنیم . خب طبیعی یه انسان ها پیر می شن حالا جت لی مریض شد و خیلی زود شکسته شد امّا گذر عمر جکی چان طبیعی یه . اون هیچی ش نشد فقط چون بدلکاری های فیلم ها ش رو خودش انجام می داد از لحاظ جسمی آسیب می دید بعد دوباره سرحال می رفت روی صحنه خدا بیامرزدش
کاربر سایت
04 شهریور 1402
آدم انقدر خود شیفته؟؟؟؟؟ مبارزه کردن با نوریس مثل مبارزه کردن با یه بچه بود؟ نمی‌دونم بروس لی با 55 ، 60 کیلو وزن مثلن با یه آدم 80 ، 90 کیلویی که استاد هنرهای رزمی هم هست چیکار می‌تونست بکنه؟ به قول راهب لی فقط یه بازیگر بود . تارانتینو چه خوب ساخته اون سکانس توی فیلم روزی روزگاری هالیوود که برد پیت بروس لی رو پر می‌کنه روی ماشین
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...