بازگشت اسطوره بوکس در المپیک 2024؛ مانی پاکیائو به پاریس می‌رود

مانی پاکیائو چهره سرشناس دنیای بوکس ممکن است با حضور در المپیک 2024 پاریس، طلسم حضور خود در این رقابت‌ها را بشکند.
کدخبر (226225) | 11 شهریور 1402 | ساعت 23:40
0 229
بازگشت اسطوره بوکس در المپیک 2024؛ مانی پاکیائو به پاریس می‌رود
مانی پاکیائو چهره سرشناس دنیای بوکس ممکن است با حضور در المپیک 2024 پاریس، طلسم حضور خود در این رقابت‌ها را بشکند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مانی پاکیائو، اسطوره فیلیپینی دنیای بوکس در طول دوران حرفه‌ای خود افتخارات متعددی کسب کرده اما هنوز مدال بازی‌های المپیک را بدست نیاورده است. شاید باورش دشوار باشد اما پکمن هیچگاه در المپیک تابستانی شرکت نکرده است. در المپیک 2016 ریو او به عنوان پرچمدار کشور فیلیپین در مراسم افتتاحیه حضور داشت و این شانس برایش بوجود آمده بود که در این المپیک که به دلیل اصلاح قوانین به بوکسورهای زیر 40 سال اجازه رقابت می‌داد، حضور داشته باشد اما پاکیائو تصمیم گرفت به مسیر سیاسی خود در فیلیپین ادامه دهد و فعالیت‌های سیاسی خود را در کشورش داشته باشد. در حال حاضر پاکیائو 44 ساله است و رئیس کمیته المپیک فیلیپین به تازگی تایید کرده است که پاکیائو می‌خواهد در المپیک پاریس 2024 شرکت کند.

آیا مانی پاکیائو می‌تواند در 45 سالگی در المپیک شرکت کند؟

مهمترین مسیر صعود به المپیک از مسابقات آسیایی ماه آینده می‌گذرد که محدودیت سنی 40 سال برای شرکت در مسابقات وجود دارد. بازگشت اسطوره بوکس در المپیک 2024؛ مانی پاکیائو به پاریس می‌رودخوشبختانه برای مانی، دو مسیر دیگر وجود خواهد داشت که می‌تواند به او برای کسب سهمیه المپیک کمک کند. در رشته بوکس دو تورنمنت مقدماتی المپیک وجود دارد که در اوایل سال 2024 برگزار می‌شود. پاکیائو همچنین ممکن است از طریق قانون جهانی بودن واجد شرایط باشد. در سال 2016 مسابقات بوکس المپیک فقط به مبارزه بوکسورهای آماتور محدود بود. آبراهام تولنتینو رپیس کمیته المپیک، اخیرا بیانیه‌ای منتشر کرده است که در آن علاقه مانی پاکیائو برای حضور در المپیک 2024 پاریس را به عنوان نماینده بوکس فیلیپین ابراز کرده است؛ اتفاقی که برای اولین بار در زندگی پاکیائو رخ خواهد داد. بازگشت اسطوره بوکس در المپیک 2024؛ مانی پاکیائو به پاریس می‌روددر این بیانیه آمده است:
برای بهترین بوکسور تاریخ بوکس از دست دادن بازی‌های المپیک تابستانی در طول دوران حرفه‌ای خود، یک تراژدی است. قطعا مانی پاکیائو یکی از بهترین‌های تاریخ است که اگرچه در دوران فعالیت خود 8 بار شکست خورد اما او با 39 بار ناک اوت حریفان نشان داده که می‌تواند کارهای بزرگی در این ورزش انجام دهد. قوانین گذشته باعث شده تا کهنه سربازان مقابل آماتورها مایوس شوند و حس شکست خوردگی داشته باشند. با این حال حتی در 45 سالگی مبارزه بوکس برای کشورتان، انرژی زیادی در بدنتان ایجاد می‌کند. هنوز به طور رسمی تایید نشده که مانی پاکیائو در مسابقات انتخابی المپیک 2024 به چه شکلی حضور خواهد داشت اما به محض اینکه او مسیرش را آغاز کند، ما اطلاع رسانی خواهیم کرد.
آخرین خبرها از ورزش بوکس

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...