تایسون فیوری و ولادیمیر کلیچکو / ماجرای سونای باشگاه چه بود؟

تایسون فیوری و آنتونی جاشوا تجربه‌ای مشترک را پشت سر گذاشته‌اند: هردو وقتی جوان‌تر بودند، با ولادیمیر کلیچکو تمرین کرده‌اند.
کدخبر (163547) | 19 فروردین 1402 | ساعت 18:38
0 336
تایسون فیوری و ولادیمیر کلیچکو / ماجرای سونای باشگاه چه بود؟
تایسون فیوری و آنتونی جاشوا تجربه‌ای مشترک را پشت سر گذاشته‌اند: هردو وقتی جوان‌تر بودند، با ولادیمیر کلیچکو تمرین کرده‌اند.

به گزارش سرخ نیوز، فیوری و جاشوا هردو ولادیمیر کلیچکو را در سال‌های پایانی دوران حرفه‌ایش شکست داده‌اند. اما پیش از آن در باشگاه چیزهای زیادی را از این مشت‌زن اوکراینی آموخته بودند. تایسون فیوری در سال 2008 کار خود را به‌عنوان بوکسور حرفه‌ای آغاز کرد. او پس از مدت کوتاهی به‌عنوان یکی از آینده‌دارترین مبارزان دسته سنگین‌وزن شناخته شد. در این دوران برادران کلیچکو قهرمانان بی‌رقیب دسته خود به‌شمار می‌رفتند و علاقه زیادی نیز به تمرین کردن با مشت‌زنان تازه‌کار از خود نشان می‌دادند. این فرصتی بود تا آن‌ها با رقبای احتمالی خود در آینده روبه‌رو شوند و با شیوه مبارزه آن‌ها آشنا گردند.

جنگ روانی تایسون فیوری و ولادیمیر کلیچکو در برنامه تلویزیونی

درخصوص تایسون فیوری اما این پروسه نتیجه عکس داد و به شکست ولادیمیر کلیچکو در برابر «جیپسی کینگ» در سال 2015 انجامید. وقتی دو مشت‌زن پیش از انجام این مبارزه در یک برنامه تلویزیونی باهم روبه‌رو شدند، فیوری بازی‌های روانی خود را با رقیب اوکراینی‌اش آغاز نمود و به شرح خاطره‌ای از گذشته پرداخت:
ما در کمپ تمرینی آن‌ها بودیم. همه‌مان در سونا جمع شده بودیم. تعدادمان حدود ده نفر بود و این ماجرایی مربوط به من و ولادیمیر در سونا است. یادت هست ولاد؟ ما روبه‌روی هم در سونای باشگاه بودیم. اگرچه من تا آن روز ١٢ یا ١٣ مبارزه بیشتر انجام نداده بودم اما در آن جا از حیث روانی درحال انجام مبارزه‌ای با ولادیمیر کلیچکو بودم. او می‌تواند هرچه خواست بگوید. می‌تواند انکارش کند یا هرچه. من برای مردن در آن سونا آماده شده بودم. حضور من در سونا حدود چهل دقیقه به‌طول انجامید!
ولادیمیر کلیچکو در پاسخ گفت:
صادقانه بگویم که متوجه نمی‌شوم درباره چه حرف می‌زنی. من به‌طور خاص چنین لحظه‌ای را به یاد ندارم. اما می‌دانم که در سونا آدم‌ها برهنه هستند. پس...
جانی نلسون، مجری برنامه سپس از تایسون فیوری پرسید که چه کسی زودتر سونا را ترک کرد. جیپسی کینگ با افتخار جواب داد:
او! او اول محل را ترک کرد. و من با خود فکر کردم که این یک پیروزی روانی برای من است.
صاحب کمربند دسته سبک‌وزن پاسخ داد:
یک پیروزی که خودت آن را در جهان خودت ساخته‌ای. چیزی که وجود خارجی نداشت.
تایسون فیوری با آرامش جواب داد:
ما هردو می‌دانیم که وجود داشت.
کلیچکو نیز بلافاصله گفت:
نمی‌دانم درباره چه چیزی حرف می‌زنی.
اما فیوری با حفظ خونسردی خود پاسخ داد:
تو می‌توانی بگویی که از حرف‌های من سر در نمی‌آوری. اما من و تو هردو می‌دانیم که وجود داشت.

وقتی تایسون فیوری ولادیمیر کلیچکو را شکست داد

در مبارزه‌ای که رخ داد، تایسون فیوری برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها، کمربند ولادیمیر کلیچکو را از او ربود و قهرمان جدید دسته سنگین‌وزن لقب گرفت. گویا داستان سونا هرگز تأثیر خوبی بر کلیچکو نگذاشته بود. در سال 2020 و حدود پنج سال پس از انجام مبارزه، ولادیمیر کلیچکو یک بار دیگر اقدام به شفاف‌سازی این موضوع نمود. او در صفحه توییتر خود نوشت:
من مدام با داستان‌های آزاردهنده‌ای راجع به سونای کذایی تایسون فیوری در این جا و آن جا روبه‌رو می‌شوم. گویا در ذهن او ما درحال انجام رقابتی بودیم. چقدر چندشناک است که این مرد درباره من در سونا به رویاپردازی می‌پردازد.
دوران حضور آنتونی جاشوا در کمپ تمرینی برادران کلیچکو حتی پرماجراتر نیز بود. چراکه او آن جا با رقیب دیرینه خود، یعنی دیلیان وایت، روبه‌رو می‌شد. وایت و جاشوا در سطح آماتور رقابت ادامه‌داری باهم داشتند و در سال 2013 بود که هردو به‌طور همزمان و اتفاقی کار خود را در کمپ تمرینی برادران کلیچکو آغاز کردند. آنتونی جاشوا در اکتبر 2009 در برابر دیلیان وایت متحمل اولین شکست خود در سطح آماتور شده بود. این دو مشت‌زن در سال 2015 نیز این‌بار در سطح حرفه‌ای روبه‌روی هم قرار گرفتند که این بار AJ موفق شد حریف خود را ناک اوت کند. دیلیان وایت در مصاحبه خود با BBC درباره دوران حضور در کمپ کلیچکو گفته بود:
جاشوا مدام پاچه‌خاری ولادیمیر را می‌کرد. آنتونی بچه بانمکی است. او کمی هم گیج می‌زند. البته که حریف تمرینی خوبی بود. اما طفلک کمی مبهوت ولادیمیر کلیچکو بود. اما من نیامده بودم که مبهوت کسی باشم. من برای مبهوت کردن آمده بودم و ذهنیتم به‌کل با او متفاوت بود. یک‌بار با او توی رینگ بودم و به‌شدت درحال کتک زدنش بودم که دیگران آمدند و جدا کردند. یکی از مربی‌ها گفت: شما آمده‌اید اینجا که به قهرمان (ولادیمیر) کمک کنید. نیامده‌اید که کارهای شخصی کنید.
آنتونی جاشوا و دیلیان وایت تا به امروز نیز رقیب یکدیگر باقی مانده‌اند و حتی ممکن است که در تابستان پیش رو ترتیب مبارزه‌ای میان آن‌ها نیز داده شود. بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...