رونی کلمن : اولین مستر المپیا را مدیون فلکس ویلر هستم !

چد نیکولز مربی معرفی شده از سوی فلکس ویلر به رونی کلمن تاثیر شگفت انگیزی روی عملکرد این غول دنیای بدنسازی داشت.
کدخبر (166415) | 25 فروردین 1402 | ساعت 23:02
0 450
رونی کلمن : اولین مستر المپیا را مدیون فلکس ویلر هستم !
چد نیکولز مربی معرفی شده از سوی فلکس ویلر به رونی کلمن تاثیر شگفت انگیزی روی عملکرد این غول دنیای بدنسازی داشت.

به گزارش سرخ نیوز، با وجود رقابتی که رونی کلمن و فلکس ویلر با یکدیگر داشتند، پادشاه بدنسازی جهان معتقد است که ویلر نقش عمده‌ای در موفقیت‌هایش در بدنسازی داشته است. رونی کلمن در قسمت اخیر پادکست Nothin’ but a، از فلکس ویلر به خاطر معرفی او به مربی سرشناس چد نیکولز تشکر و برخی از نیازهای غذایی خود را که منجر به کسب اولین عنوان قهرمان مستر المپیا شد را فاش کرد. رونی کلمن عمدتا به عنوان یکی از بهترین بدنسازان تاریخ شناخته می‌شود؛ کسی که توانست 8 عنوان قهرمانی مستر المپیا را کسب و با رکورد لی هنی افسانه‌ای برابری کند. کلمن در طول دوران حرفه‌ای خود، بر بخش آزاد مردان چیره شد و توانست در دهه 90 میلادی و اوایل هزاره جدید، تمامی رقبای خود در این بخش را شکست دهد و میراث ماندگارش را بر جای بگذارد. او در این مسیر هدایت چد نیکولز را کنار خود داشت؛ کسی که در حال حاضر ویلیام بوناک و بیگ رامی را تمرین می‌دهد. رونی کلمن علاوه بر دستاوردهایش در بدنسازی، به خاطر شاهکارهای قدرتی چشمگیرش نیز مورد توجه قرار داشت. کلمن به عنوان یکی از قوی‌ترین بدنسازانی که تا به حال در مسابقات مختلف شرکت کرده، رکورد حیرت آور پرس پا 1000 کیلوگرمی و ددلیفت 350 کیلوگرمی را بر جای گذاشته است. در حالی که کلمن از دوران بازنشستگی لذت می برد، همچنان شیفته این ورزش است. او در اوقات فراغت خود با اینفلوئنسرهای تناسب اندام تمرین می‌کند و اخیراً پادکستی را با درک لانسفورد، ستاره دسته 212 پوند که به تازگی وارد بخش آزاد مردان شده، به راه انداخت. رونی کلمن در آخرین فعالیت خود با نگاهی به گذشته، داستان چگونگی آشنایی با یکی از برجسته ترین استادان ورزش، چد نیکولز از طریق فلکس ویلر را بیان کرد.

چد نیکولز همه چیز را برای رونی کلمن تغییر داد

طبق گفته پادشاه اولین عنوان مستر المپیا او به لطف ویلر ممکن شده است. کلمن می‌گوید پس از آشنایی با نیکولز روند تمرینی و میزان آمادگی او برای شرکت در مسابقات به طور کلی تغییر کرد.
برای من و بسیاری از بچه‌ها رشد کردن به شکل بود اما چیزی که بسیاری از مردم آن را نمی دانند این است که تقریباً فلکس ویلر دلیل برنده شدن من در اولین دوره مستر المپیا است زیرا او من را به چد نیکولز معرفی کرد. او به من گفت با کی کار می‌کنی؟ گفتم من برای خودم کار می‌کنم.  او گفت باید با چد نیکولز آشنا شی. او شماره چد را به من داد. با چد تماس گرفتم اما جواب تماسم را نداد. به فلکس گفتم چرا به من گفتی که با او تماس بگیرم. چد جوابم را نداد. فلکس گفت که نگران نباش با تو تماس می‌گیرد. در واقع پس از آن چد با من صحبت کرد و باقی مسیر که دیگر برای همه مشخص است.
به گفته کلمن او اولین قهرمانی مستر المپیا خود را پس از آغاز همکاری با نیکولز بدست آورد. رونی کلمن چد نیکولزکلمن در مورد میزان خوراک خودش اذعان می‌کند که وقتی مصرف غذایش از 400 گرم به حدود 900 گرم می‌رسید، تقریبا همه چیز حالت انفجاری پیدا می‌کرد.
من تقریبا همه چیز را به میل خودم انجام می‌دادم. چد نیکولز همه چیز را تغییر داد. به معنای واقعی کلمه همه چیز. تمرینات هوازی روزانه من از یک ساعت به دو ساعت در روز رسید. مصرف غذایم از 400 گرم به حدود 900 گرم در هر وعده غذایی رسید. زمان تمریناتم از 45 دقیقه تا یک ساعت به یک ساعت تا یک و نیم ساعت رسید. گاهی اوقات هم یک و 15 دقیقه تمرین می‌کردم چراکه می‌خواستم بیشتر کارها را انجام داده باشم.
او در ادامه گفته:
من تا جایی که می‌توانستم روی تمام قسمت‌های بدنم کار می‌کردم. روی نقاظ ضعفم به طور خاص کار می‌کردم. من هفته‌ای یکبار تا سه بار روی عضلات شکم و پشت پا کار می‌کردم. چد نیکولز هر کاری که می‌کردم را تغییر داد. اگر با او همکاری نمی‌کردم، هیچ وقت این چیزها را نمی‌فهمیدم. میزان مصرف پروتئین من از 400 گرم به 600 گرم در روز رسید. حتی میزان مصرف کربوهیدرات از 400 گرم به 100 گرم در روز یا چیزی شبیه به این رسید. تغییرات بزرگی اتفاق افتاد و او هر کاری که می‌کردم را عوض کرد.
کلمن در ادامه مدعی شده:
مطمئنا من خودم به تنهایی متوجه این چیزها نمی‌شدم چراکه نمی‌دانستم شما می‌توانید از طریق مواد غذایی، عضلات با کیفیتی برای خود بسازید. اصلا چیزی نمی‌دانستم و نمی‌توانم درباره این دروغ بگویم. بسیاری از مردم تصور می‌کنند همه این عضلات و این اندازه بدن با مصرف دارو بدست می‌آید اما اینگونه نیست و شما باید بخورید. شما ممکن است همه داروهای دنیا را مصرف کنید اما تا زمانی که برنامه غذایی مناسبی نداشته باشید، رشد نمی‌کنید. من این را به سختی یاد گرفتم.
فلکس ویلر رونی کلمنفلکس ویلر که چهار عنوان قهرمانی آرنولد کلاسیک را به دست آورد، با حضور در پادکست Cutler Cast در مورد دوران حرفه‌ای بدنسازی خود صحبت کرد. ویلر با نگاهی به نبرد حماسی خود با کلمن در مستر المپیا سال 1998، عنوان کرد که در آن دوره همه توان خودش را نگذاشت و به همین خاطر از خودش شرمنده است. او بر این باور است که یکی از بزرگترین اشتباهاتش در حین رقابت، دنبال کردن اندازه کلمن به جای تمرکز بر نقاط قوت خود مانند زیبایی شناسی و فرم بود. قدردانی کلمن از ویلر نشان می‌دهد که حتی در یک ورزش رقابتی مانند بدنسازی، می‌توان رفاقت و احترام متقابل را حفظ کرد. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...