زامبی کره ای بازنشسته شد/ چان سونگ جونگ یک الهام بخش بزرگ بود

17 پیروزی و 8 شکست، حاصل کار چان سونگ جونگ ملقب به زامبی کره ای در 25 مبارزه او در ام ام ای بود.
کدخبر (224283) | 05 شهریور 1402 | ساعت 20:52
0 176
زامبی کره ای بازنشسته شد/ چان سونگ جونگ یک الهام بخش بزرگ بود
17 پیروزی و 8 شکست، حاصل کار چان سونگ جونگ ملقب به زامبی کره ای در 25 مبارزه او در ام ام ای بود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، چان سونگ جونگ مبارز 36 ساله ی اهل کره جنوبی در دسته وزنی پَر وزن ( 66 کیلوگرم ) پس از مبارزه ی روز یکشنبه با مکس هالووی از دنیای ام ام ای خداحافظی کرد. او در راند سوم با مشت راست سنگین هالووی، ناک اوت شد که باعث شد دیگر دلیلی برای مبارزه کردن نبیند:

به نظرم وقتش رسیده که از مبارزه کردن دست بردارم. از روز اولی که این رشته رو شروع کردم به دنبال قهرمانی بودم و هدف اصلی و همیشگیم بوده. من اینجا نیستم که به رتبه های سه و چهار و پنج جدول اکتفا بکنم. تمام تلاشم رو کردم برای آماده سازی برای مبارزه با مکس هالووی. واقعا باور داشتم که می تونم شکستش بدم ولی در نهایت خودم شکست خوردم. فکر نمی کنم دیگه فرصت مبارزه برای قهرمانی نصیبم بشه. پس فکر می کنم که مبارزه کردن رو برای همیشه همینجا متوقف می کنم.
جونگ 2 سال پیش فرصت قهرمانی را در مقابل الکساندر ولکانوفسکی بدست آورد اما حرف زیادی برای گفتن نداشت و ضربات پر قدرت و متعدد ولکانوفسکی باعث شد که در نهایت مبارزه در راند چهارم با دستور داور متوقف شد تا زامبی بیشتر از این آسیب نبیند.

چرا لقب زامبی کره ای به چان سونگ جونگ داده شد؟

بر خلاف بعضی از مبارزان که خودشون لقب انتخاب می کنند، این لقب توسط هواداران به جونگ داده شد به خاطر مقاومت و روحیه ی جنگندگی بالای او که با وجود دریافت ضربات متعدد و پر قدرت، باز هم به مبارزه کردن و جلو آمدن ادامه می دهد. درست مثل یک زامبی!

نگاهی به دوران حرفه ای زامبی کره ای

او پس از تجربه ی مبارزه در سازمان های کره جنوبی، در سال 2010 به سازمان WEC پیوست. یک سال بعد این سازمان با UFC ادغام شد و زامبی هم جزوی از مبارزان UFC به شمار رفت. اولین مبارزه ی او در سازمان WEC در مقابل لئونارد گارسیا بود. یک مبارزه ی جذاب و دیدنی که اون مبارزه رو زامبی با رای بحث برانگیز داوران باخت. مبارزه ای که از آن به عنوان یکی از به یاد ماندنی ترین مبارزات تاریخ سازمان WEC نام برده می شود. اما داستان به همینجا ختم نشد. یک سال بعد مبارزه ی دوم تحت سازمان UFC برگزار شد و زامبی موفق شد با سابمیشن Twister، گارسیا را تسلیم کند. این اولین سابمیشن Twister در تاریخ UFC بود و جالب است که بدانید بعد از گذشت 12 سال از آن مبارزه، فقط 2 مبارزه ی دیگر با این سابمیشن به پایان رسیده است! بعد از این مبارزه، 2 پیروزی جذاب دیگر هم برای زامبی به دست آمد. اولین پیروزی در مقابل مارک هامینیک که ناک اوت 7 ثانیه ای بود و دیگری تسلیم کردن یکی از بهترین مبارزان یعنی داستین پوریر با سابمیشن D’Arce Choke. در آگوست سال 2013 در رویداد UFC 163 اولین فرصت قهرمانی برای زامبی در مقابل جوزه آلدو به دست آمد اما موفقیت آمیز نبود و در راند چهارم به دلیل در رفتن شانه ی زامبی و عدم توانایی برای ادامه ی مبارزه، آلدو با ناک اوت فنی پیروز شد و از عنوانش دفاع کرد. بعد از این مبارزه جونگ برای گذراندن خدمت سربازی به ارتش کره ی جنوبی ملحق شد و تا فوریه 2017 مبارزه نکرد. اما بازگشت باشکوهی داشت و توانست دنیس برمودز را در عرض 3 دقیقه ناک اوت کند. بعد از آن به مصاف یائیر رودریگز مکزیکی رفت. مبارزه ای که از نظر امتیازی متعلق به زامبی بود اما در ثانیه ی آخر مبارزه، با یک ضربه ی کمیاب آرنج چرخشی از پشت، ناک اوت شد و شکست خورد. 3 پیروزی و 1 شکست، حاصل کار زامبی در 4 مبارزه ی بعدیش بود. پیروزی در مقابل رناتو مویکانو، دن ایگه و فرانگی ادگار و شکست در مقابل برایان اورتگا. و در نهایت به مصاف ولکانوفسکی و پس از آن مکس هالووی رفت و دو شکست سنگین را تجربه کرد و تصمیم به خداحافظی گرفت. 17 پیروزی و 8 شکست، حاصل کار زامبی کره ای در 25 مبارزه ی او در ام ام ای بود.

واکنش ها به خداحافظی زامبی کره ای

سازمان UFC : یک اسطوره ی واقعی در این بازی. تبریک به زامبی کره ای برای دوران حرفه ای فوق العاده ای که داشت. بلال محمد : دوست دارم زامبی. آرنولد اَلِن : یک دوران حرفه ای فوق العاده از زامبی کره ای و یک الهام بخش بزرگ. چارلز اولیویرا : اسطوره ی واقعی. از بازنشستگیت لذت ببر. گیلبرت برنز : از بازنشستگیت لذت ببر اسطوره.   آخرین اخبار از هنرهای رزمی ترکیبی (MMA)

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...