4 ماه بعد از قهرمانی در مستر المپیا / سکوت هادی چوپان ادامه دارد

با گذشت حدود 4 ماه از قهرمانی هادی چوپان در مستر المپیا 2022، سکوت گرگ ایرانی ادامه دارد و کمتر شاهد اظهار نظری رسمی از سوی او هستیم.
کدخبر (165849) | 25 فروردین 1402 | ساعت 23:51
0 255
4 ماه بعد از قهرمانی در مستر المپیا / سکوت هادی چوپان ادامه دارد
با گذشت حدود 4 ماه از قهرمانی هادی چوپان در مستر المپیا 2022، سکوت گرگ ایرانی ادامه دارد و کمتر شاهد اظهار نظری رسمی از سوی او هستیم.

به گزارش سرخ نیوز، با گذشت 4 ماه از قهرمانی هادی چوپان در مستر المپیا 2022، سکوت این قهرمان ایرانی ادامه دارد. گرگ ایرانی در شرایطی در مستر المپیا به قهرمانی رسید که رقبای سرسختی در این مسیر داشت. پیش از این مسابقات، بسیاری بیگ رامی را شانس اول قهرمانی می‌دانستند. در این مسابقات پدیده‌هایی چون نیک واکر و درک لانسفورد نیز حضور داشتند و براندون کوری فاتح مستر المپیا در سال 2019 و رقیب اصلی بیگ رامی در مسابقات سال 2020 و 2021 نیز دیگر فرد حاضر در این مسابقات بود.

قهرمانی هادی چوپان در سال 4+1

هادی چوپان اولین بار در سال 2017 در مسابقات آماتوری مستر المپیا شرکت کرد و به قهرمانی رسید. او همان سال در مسابقات حرفه ای سن مارینو شرکت کرد و بالاتر از براندون کوری و بعد از سدریک مک میلان در رده دوم قرار گرفت و موفق به کسب مجوز حضور در مستر المپیا نشد. با این حال گرگ ایرانی در سال 2018 و با قهرمانی در مسابقات حرفه ای پرتغال مجوز حضور در مستر المپیا را کسب کرد و این بار به دلیل عدم صدور ویزا موفق به حضور در مسابقات نشد. در ادامه هادی چوپان با قهرمانی در مسابقات جایزه بزرگ آسیا در دسته 212 پوند مجوز حضور در مستر المپیا را گرفت. وی همچنین در سال 2019 و این بار در مسابقات حرفه ای ونکوور موفق به کسب قهرمانی در دسته آزاد شد و با صدور ویزا در مستر المپیا شرکت کرد. هادی در شرایطی راهی مستر المپیا شد که مجوز حضور در دو دسته 212 پوند و آزاد را داشت و در نهایت با مشورت با مربیان خود تصمیم به حضور در دسته ازاد گرفت. او در نخستین حضور خود در دسته آزاد مستر المپیا بعد از براندون کوری و ویلیام بوناک در جایگاه سوم قرار گرفت. هادی در مستر المپیا 2020 نیز بعد از بیگ رامی، براندون کوری و فیل هیث در رده چهارم قرار گرفت. او در سال 2021 نیز بعد از بیگ رامی و براندون کوری سوم شد تا در نهایت در سال 2022 موفق شد برای نخستین بار ساندو را از آن خود کند.

سکوت طولانی گرگ ایرانی

هادی چوپان بعد از قهرمانی در مستر المپیا 2022 کاملا در سکوت بوده است. او یک مصاحبه با یک رسانه فارسی زبان آنلاین داشته و دو بار نیز در صدا و سیما در ایام نوروز صحبت کرده است. با این حال در سطح بین المللی کمتر کسی شاهد واکنشی از این قهرمان ایرانی بوده است. در روزهایی که رقبای او چون درک لانسفورد، نیک واکر و سامسون داودا توسط مربیان و کارشناسان پروموت می‌شوند، قهرمان ایرانی در سکوت مطلق بوده و خبری از او حتی در شبکه‌های اجتماعی خودش هم نیست. لانسفورد جدی ترین رقیب او در مستر المپیا بعدی است. او به مانند هادی زیر نظر هنی رامبد تمرین می‌کند با این حال شاهد تمرین مشترک و پر سر و صدای او با رونی کلمن افسانه‌ای هستیم، تمرینی که پس از آن «پادشاه» درک لانسفورد را قهرمان مستر المپیا 2023 معرفی کرده است. نیک واکر هم از دیرباز حمایت چهره‌های بدنسازی اهل آمریکا را پشت خود داشته و سامسون داودا نیز توسط میلوس سارسف مربی خود مدعی اول فتح مستر المپیا 2023 معرفی شده است. باب سیچریلو دیگر چهره شناخته شده دنیای بدنسازی است که درک لانسفورد و نیک واکر را رقیبان جدی هادی چوپان معرفی کرده و دنیل کورمیر و تریک الگیندی در میان افرادی قرار دارند که شانس چوپان را برای موفقیت در مستر المپیا 2023 بیشتر می دانند که در این میان کورمیر شرط قهرمانی هادی در این مسابقات را تداوم پیشرفت‌های وی دانسته است. در چنین شرایطی نه تنها شاهد حضور فعال هادی چوپان در حاشیه و متن مسابقات فرعی بدنسازی نیستیم (به مانند مسابقات پیتسبورگ 2023 که بزرگان این رشته در آن فیگورگیری خواهند داشت و یا همچون سامسون داودا که در حاشیه مراسم یابود بن ویدر فیگورگیری داشت) بلکه سکوت او در شبکه های اجتماعی نیز کاملا آزاردهنده است.

ویزای آمریکا ؛ مشکلی که حل نمی شود !

عدم صدور ویزا یک بار مانع از حضور هادی چوپان در مستر المپیا شد، اتفاقی که شاهد وقوع آن برای بهروز تابانی دیگر بدنساز ایرانی در سال گذشته نیز بودیم. بر اساس مقررات دولت آمریکا برای صدور ویزا، قهرمانان حرفه‌ای برای شرکت در مسابقات نباید مشکلی داشته باشند و ویزای 5 ساله با حداقل محدودیت‌ها برای این گروه از ورزشکاران صادر می‌شود. با این حال پس از مصوب شدن سیاست‌های محدودکننده دونالد ترامپ در صدور ویزا برای اتباع برخی کشورها، ورزشکاران ایران و در راس آنها بدنسازان با مشکلات زیادی برای حضور در آمریکا مواجه شده‌اند. هنی رامبد مربی هادی چوپان چندی پیش در پادکست خود «The Truth» در این باره صحبتی کوتاه داشت و مدعی شد که در حال حاضر ویزای آمریکای هادی چوپان با شرایطی محدود صادر شده و او در سال یک بار و به مدت یک ماه مجاز به حضور در آمریکا بوده و از این زمان هم برای حضور در مستر المپیا استفاده می‌کند. مشکل ویزای هادی چوپان در سال‌های اخیر لاینحل باقی مانده، مشکلی که دردسر بزرگ هادی چوپان در این سال‌ها بوده است.

عزم جزم گرگ ایرانی ؛ هادی چوپان به دنبال ساندوی دوم است

مستر المپیا 2023 در راه است و هادی چوپان اندیشه‌ای جز قهرمانی در این رقابت‌ها ندارد. او شاید از آمریکا دور باشد، شاید در مراسم‌های گوناگون شرکت نکند و شاید چهره محبوب برخی رسانه‌های بین المللی نباشد؛ اما او قهرمان مستر المپیا 2022 است و همان طور که تریک الگیندی مدعی شده هر کس او را دست کم بگیرد احمق است. او به دنبال ساندوی دوم است و فعلا سکوت پیشه کرده. همگان در انتظار جدیدترین آپدیت بدنی هادی چوپان هستند و باید دید گرگ ایرانی چه زمانی آخرین وضعیت عضلات خود را به نمایش خواهد گذاشت. در همین ارتباط:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...