۵ سال در اوج؛ فیگورهای هادی چوپان در میان رقبایش بهترین است

کریس کورمیر و تریک ال گیندی به بررسی شانس قهرمانی هادی چوپان در مسابقات مستر المپیا 2023 پرداخته‌اند: «هرکس که فکر می‌کند او پدیده‌ای موقتی بود و قرار است بی‌سروصدا کنار برود، فردی احمق است!»
کدخبر (163519) 19 فروردین 1402 | ساعت 16:16
0 360
کریس کورمیر و تریک ال گیندی به بررسی شانس قهرمانی هادی چوپان در مسابقات مستر المپیا 2023 پرداخته‌اند: «هرکس که فکر می‌کند او پدیده‌ای موقتی بود و قرار است بی‌سروصدا کنار برود، فردی احمق است!»

به گزارش سرخ نیوز، مستر المپیا 2023 قرار است در اوایل ماه نوامبر (اواسط آبان) به انجام برسد و از همین حالا طرفداران و کارشناسان بدنسازی شروع به بررسی دورنمای مورد انتظار این مسابقات در دسته آزاد نموده‌اند. قسمت آخر پادکست «Prime Time Muscle» نیز به همین موضوع اختصاص داده شده است و دو تن از کارشناسان برجسته دنیای بدنسازی یعنی کریس کورمیر و تریک ال گیندی در این پادکست به بررسی احتمال قهرمانی هادی چوپان و وضعیت آمادگی او برای دفاع از عنوان قهرمانی خود پرداخته‌اند. کریس کورمیر در شروع این پادکست گفته است:
نام هادی چوپان مدت‌هاست که در میان مدعیان دسته آزاد قرار دارد. او یکی از ورزیده‌ترین بدنسازان حال حاضر دنیاست و به اعتقاد من ورزیده‌ترینِ آنها. و مهم‌تر اینکه این شرایط ایده‌آل را به‌مدت پنج سال هم هست که حفظ نموده است.
در طی ماه‌های اخیر شگفتی‌های بزرگی بر روی استیج مسابقات مستر المپیا و آرنولد کلاسیک رقم خورده است. در ماه دسامبر هادی چوپان نام خود را به‌عنوان اولین قهرمان ایرانی تاریخ مستر المپیا جاودانه ساخت. بیگ رامی که پیش از آغاز این مسابقات به‌عنوان مدعی اصلی قهرمانی شناخته می‌شد در نهایت جایگاهی بهتر از پنجمی به‌دست نیاورد. درک لانسفورد و نیک واکر نیز در این رقابت به‌ترتیب در جایگاه دوم و سوم نشستند.
داور مستر المپیا : هادی چوپان در این دوره بهتر از دوره قبل خواهد بود
هادی چوپان در ایران با استقبال گرم و پرشور هموطنانش روبرو شد و در ادامه در مسابقات آرنولد کلاسیک نیز یک شگفتی بزرگ دیگر رقم خورد. نیک واکر که قهرمانی او پیش از آغاز این مسابقات قطعی دانسته می‌شد در نهایت به جایگاه دوم رسید و این سامسون داودا بود که توانست به‌لطف بالانس فوق‌العاده و فیزیک زیبای خود به مقام قهرمانی برسد. کریس کورمیر در حضور قبلی خود در پادکست «Prime Time Muscle» به ستایش از سختکوشی و پشتکار نیک واکر پرداخته بود و ادعا کرده بود که «جهش یافته» سرانجام قهرمان مستر المپیا خواهد شد. تریک ال گیندی اما برخلاف کورمیر معتقد بود بدن‌های زیبا و متقارن ورزشکارانی چون اندرو جکد و رافائل براندائو مشکلی جدی برای امثال نیک واکر خواهند بود که تنها بر حجم عضلات خود متکی هستند. این دو کارشناس حالا در آخرین حضور خود در این پادکست به بحث درباره شرایط هادی چوپان پرداخته‌اند. آنها معتقدند چوپان به احتمال زیاد و با وجود انبوهی از رقبای آماده و مدعی، سرانجام موفق خواهد شد که از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

هادی چوپان نماینده یک کشور است

تریک ال گیندی، داور مستر المپیا می‌گوید برای درک لانسفورد بسیار دشوار خواهد بود که حجم و میزان عضلات خود را به سطح هادی چوپان برساند:
از حیث سایز بدن اوضاع به‌نفع چوپان است. مردم درباره درک لانسفورد حرف می‎زنند و می‌گویند او در مسیر رسیدن به کمال عضلانی قرار دارد. من اخیرا دیداری با لانسفورد داشتم و به او گفتم چه پیش خودت فکر می‌کنی؟ خیال کرده‌ای که تو یک سال تمام تمرین می‌کنی و چوپان هم دست روی دست می‌گذارد؟
داور مستر المپیا : هادی چوپان در این دوره بهتر از دوره قبل خواهد بود
این دو کارشناس بدنسازی می‌گویند که هادی چوپان یکی از پرتلاش‌ترین بدنسازان دسته آزاد است و فیگورهای او را نیز به‌مراتب بهتر و کارآمدتر می‌دانند:
مساله این است که هادی یکی از سختکوش‌ترین افرادی است که تا به حال پا به درون یک باشگاه بدنسازی گذاشته‌اند. او بلافاصله پس از اتمام مسابقات مستر المپیا دوباره به باشگاه بازگشت.
ال گیندی نیز در تایید این حرف کورمیر ادامه داد:
او این دوره حتی با وضعیت بدنی بهتری نیز پا به مسابقات خواهد گذاشت. فیگورگیری چوپان نیز از تمام رقبایش بهتر است. او که قرار نیست چیزهایی که پیش از این بلد بوده را فراموش کند. بلکه برعکس، قرار است بهتر از قبل نیز باشد.

توصیه کریس کورمیر به هادی چوپان

کریس کورمیر در خصوص فیگور جفت بازو از پشت به هادی چوپان توصیه می‌کند که این فیگور را بیشتر ادامه دهد و آن را با پیچ و تاب بیشتری همراه کند. او معتقد است چوپان در صورتی که به پیشرفت خود ادامه دهد موفق خواهد شد دومین عنوان قهرمانی خود در مستر المپیا را نیز به‌دست آورد:
او در دوره قبل در قسمت فیگور جفت بازو از پشت تنها روی سه‌چهارم بالا کار کرد. او باید در این بخش بیشتر به عضلات زیربغل خود توجه کند. هادی اگر در این قسمت فیگورهای خود را با پیچ و تاب بیشتری همراه کند کیفیت‌های بدنی‌اش حتی بیشتر از قبل به معرض نمایش درخواهند آمد. من اگر به‌جای او بودم تایم بیشتری را بر روی استیج به نمایش فیگورهای این بخش اختصاص می‌دادم. بدنسازان می‌بایست تمام قدرت‌ها و مزیت‌های خود را به نمایش بگذارند. و این بخش از بدن چوپان مزیتی بزرگ برای او به‌شمار می‌رود. اگر هادی چوپان بتواند به پیشرفت خود ادامه دهد و سختکوشی خود را حفظ کند تصور از دست دادن عنوان قهرمانی برای او در سال‌های پیش رو دشوار به‌نظر می‌رسد. اطمینان دارم که او ظرفیت این را دارد که حتی بهتر از قبل نیز باشد.
داور مستر المپیا : هادی چوپان در این دوره بهتر از دوره قبل خواهد بود تریک ال گیندی معتقد است بدنسازان معمولا در حول و حوش چهل سالگی در بهترین وضعیت بدنی خود قرار دارند:
دوران اوج اکثر بدنسازان در فاصله سی تا چهل سالگی است. پس از این دوران ظرفیت بروز مصدومیت‌ها در ورزشکاران به‌شدت افزایش پیدا کند. در فاصله بیست تا سی سالگی نیز بدنسازان هنوز به بلوغ عضلانی نرسیده‌اند. البته که این به میزان تمرینات افراد نیز بستگی دارد.
ال گیندی می‌گوید هادی چوپان در هر حضور خود در مستر المپیا بار تمام ایران را بر شانه دارد. او پیش بینی می‌کند که چوپان در مسابقات مستر المپیا 2023 فراتر از انتظارات ظاهر شود و بتواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند:
درست است که این روزها اغلب از این دو جوان آمریکایی، یعنی نیک واکر و درک لانسفورد حرف زده می‌شود؛ اما هادی چوپان است که قهرمان فعلی مستر المپیا است. این مرد بهترین بدنساز دنیاست. این همان مردی‌ست که از سال‌ها پیش از قهرمانی‌اش در مستر المپیا به ستایش از اندام ورزیده‌اش پرداخته بودیم. این مردی‌ست که از او در کشورش یک مجسمه ساخته‌اند. این همان مردی‌ست که انگیزه‌اش بیش از یک قهرمانی صرف است. او نماینده‌ یک کشور است. او گرگ ایرانی است. هرکس که خیال می‌کند چوپان پدیده‌ای موقتی بوده است و بی‌سروصدا از یاد خواهد رفت، کاملا احمق است.
  پس از قهرمانی سامسون داودا در مسابقات آرنولد کلاسیک حالا نام او به‌عنوان یکی از مدعیان جدی مستر المپیا 2023 مطرح است. باب سیچریلو، چهره برجسته دنیای بدنسازی معتقد است داودا و درک لانسفورد رقیبان اصلی هادی چوپان در این مسابقات خواهند بود. طرفداران بدنسازی برای فرا رسیدن مستر المپیا 2023 روزشماری می‌کنند. حالا و با در نظر گرفتن آپدیت بدنی جدید هادی چوپان باید گفت که او به‌طور جدی در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی خود قرار دارد. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...