مایکل جی فاکس از مصائب بیماری پارکینسون می گوید؛ علت ابتلای محمد علی به پارکینسون چه بود؟

مایکل جی فاکس از سختی‌های ابتلا به بیماری پارکینسون می‌گوید که او و محمد علی کلی را چگونه درگیر کرده است.
کدخبر (178076) | 20 اردیبهشت 1402 | ساعت 16:45
0 347
مایکل جی فاکس از مصائب بیماری پارکینسون می گوید؛ علت ابتلای محمد علی به پارکینسون چه بود؟
مایکل جی فاکس از سختی‌های ابتلا به بیماری پارکینسون می‌گوید که او و محمد علی کلی را چگونه درگیر کرده است.

به گزارش سرخ نیوز، مایکل جی فاکس، یکی از بازیگران برجسته هالیوود، اخیراً درباره بیماری مشترک خودش و محمد علی کلی، بوکسور افسانه‌ای دسته سنگین‌وزن، صحبت کرده است. بیماری پارکینسون زندگی محمد علی را نابود کرد و حالا همان کار را نیز با زندگی فاکس می‌کند. فاکس می‌گوید زندگی کردن با این بیماری هرروز سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

مایکل جی فاکس و بیماری پارکینسون

مایکل جی فاکس در مصاحبه اخیر خود با جین پائولی، به صحبت درباره این بیماری، که بیش از سی سال است همراه اوست، پرداخته است. این بازیگر آمریکایی خیلی زود و در سال 1991، در سن ٢٩ سالگی به پارکینسون مبتلا شد. پائولی در این مصاحبه خطاب به فاکس گفت:
اما شما هیچ‌یک از ظرفیت‌های خود را به‌واسطه‌ی ابتلا به این بیماری تلف نکردید. اما حالا به‌نظر می‌رسد که پارکینسون در حال نشان دادن قدرت واقعی خود است. اینطور نیست؟
مایکل جی فاکس از مصائب بیماری پارکینسون می گوید؛ علت ابتلای محمد علی به پارکینسون چه بود؟فاکس پاسخ داد:
بله، بیماری در حال در زدن است. من به شما دروغ نمی‌گویم؛ اوضاع درحال سخت‌تر شدن است. هرروز دشوارتر از روز قبلی است. اما این مسیری‌ست که باید طی شود و چاره‌ای هم برای آن نیست.
مایکل جی فاکس با وجود ابتلا به پارکینسون، تا سال 2020 به فعالیت خود در هالیوود ادامه داد. بازیگر «بازگشت به آینده» و «روابط خانوادگی» که حالا ۶١ ساله است، می‌گوید که قرار نیست تا هشتاد سالگی زندگی کند:
شما بر اثر پارکینسون نمی‌میرید، بلکه همراه با پارکینسون می‌میرید! من قرار نیست تا هشتاد سالگی زندگی کنم.
مایکل جی فاکس از مصائب بیماری پارکینسون می گوید؛ علت ابتلای محمد علی به پارکینسون چه بود؟ مایکل جی فاکس در ادامه این مصاحبه راجع‌به سختی‌هایی که بر اثر ابتلا به بیماری پارکینسون متحمل شده است و متحمل می‌شود صحبت کرده است. او می‌گوید که به‌دلیل پیشروی بیماری تا ناحیه ستون فقرات، اخیراً در هنگام راه رفتن به زمین خورده است و مجبور شده است تحت عمل جراحی قرار بگیرد:
هر دو دستم شکست و ابرویم نیز جراحت برداشت. صورتم هم بر اثر این اتفاق آسیب شدید دید.
این بازیگر سابق و کنشگر فعلی، مدتی است که بنیاد مایکل جی فاکس را تأسیس نموده است. این بنیاد از تمام پژوهش‌های نویدبخش در رابطه با درمان بیماری پارکینسون حمایت می‌کند.

آیا بوکس باعث ابتلای محمد علی به پارکینسون شد؟

محمد علی، یکی از بزرگترین مشت‌زنان تاریخ، هنوز یک بوکسور حرفه‌ای بود که اولین عارضه‌های بیماری پارکینسون در وی بروز کرد. بسیار از افراد بر این باور هستند که فعالیت علی در بوکس، منجر به ابتلای او به بیماری پارکینسون شد؛ اما واقعیت این است که تابه‌حال هیچگونه شواهد علمی در تأیید این ادعا ارائه نشده است. با این حال، پزشکان می‌گویند که ترومای مغزی می‌تواند خطر ابتلا به پارکینسون را افزایش دهد. تاد شرر، مدیر ارشد بنیاد تحقیقاتی مایکل جی فاکس گفته است:
در هر مورد خاص، بسیار دشوار است که بتوان علت بروز بیماری پارکینسون را تعیین نمود؛ اما شواهد بسیاری حکایت از این دارند که آسیب‌ ناحیه سر می‌تواند خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد.
مایکل جی فاکس از مصائب بیماری پارکینسون می گوید؛ علت ابتلای محمد علی به پارکینسون چه بود؟محمد علی در طی دوران حرفه‌ای خود در بوکس به افتخارات عظیمی دست یافت. او حتی مدال طلای المپیک را نیز در سال 1960 کسب نمود. او در مجموعِ ۶١ مبارزه خود بر روی رینگ بوکس ۵۶ بار به پیروزی دست یافت. علی در روز سوم ژوئن سال 2016 در سن ٧۴ سالگی از دنیا رفت. او تا هشتاد سالگی زندگی نکرد؛ درست همانگونه که مایکل جی فاکس بیم آن را دارد. بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...