سنگین ترین مبارزات تاریخ بوکس / جذابیت 350+ کیلوگرمی!

در این مطلب، نگاهی ویژه به مبارزات بزرگ و به یاد ماندنی در تاریخ دسته سنگین وزن بوکس داشته ایم.
کدخبر (198907) | 04 تیر 1402 | ساعت 14:16
0 553
سنگین ترین مبارزات تاریخ بوکس / جذابیت 350+ کیلوگرمی!
در این مطلب، نگاهی ویژه به مبارزات بزرگ و به یاد ماندنی در تاریخ دسته سنگین وزن بوکس داشته ایم.

به گزارش سرخ نیوز، در طول تاریخ دسته سنگین وزن، طرفداران بوکس شاهد مشت‌زنان مستعد و بزرگی نظیر مایک تایسون و محمد علی کلی بوده‌اند. علاوه بر اینها بوکسورهایی نیز بوده‌اند که جذابیت اصلی‌شان در وزن بالای آنها بوده است. اریک اش ملقب به باتربین یکی از این بوکسورهاست که طرفداران زیادی را نیز در بین علاقه‌مندان به بوکس دارد. دسته سنگین وزن بوکس در طول تاریخ مهمترین و جذاب‌ترین دسته وزنی در این ورزش بوده است. نسل فعلی این دسته نیز مثل همیشه ترکیب جذابی دارد و نام‌هایی همچون تایسون فیوری، آنتونی جاشوا، الکساندر اوسیک و دیانتی وایلدر در آن به چشم می‌خورند. با وجود انبوهی از مبارزات بزرگ و به یاد ماندنی در تاریخ دسته سنگین وزن، در این مطلب به آن گروه از مبارزاتی پرداخته‌ایم که نکته ویژه‌شان وزن بالای دو مبارز بوده است. سنگین ترین مبارزات تاریخ بوکس

7- گیب براون برابر ساموئل پیتر - 603 پوند

گیب براون ملقب به بیگ جی در زمان برگزاری این مبارزه 363 پوند وزن داشت. درحالیکه وزن حریفش یعنی ساموئل پیتر 240 پوند بود. وزن دو بوکسور روی هم به 603 پوند (حدود 274 کیلوگرم) می‌رسید. این مبارزه در سال 2009 به انجام رسید و ساموئل پیتر موفق شد در راند چهارم حریف خود را ناک اوت کند.

6- دیانتی وایلدر برابر داستین نیکولز - 614 پوند

وقتی در سال 2010 دیانتی وایلدر و داستین نیکولز مقابل هم قرار گرفتند وزن نیکولز حدود دو برابر وزن حریف خود بود. او 398 پوند وزن داشت درحالیکه وزن وایلدر تنها 215 پوند بود. وزن دو مبارز روی هم به بیش از 278 کیلوگرم می‌رسید. مبارزه در همان راند نخست و با پیروزی دیانتی وایلدر به پایان رسید. این یازدهمین مبارزه وایلدر در سطح حرفه‌ای بوکس بود که با یازدهمین پیروزی مشت‌زن آمریکایی همراه بود.

5- ادی هال برابر هافثور پی یرشون - 648 پوند

ادی هال و هافثور پی یرشون، دو رقیب دیرینه‌ی مسابقات قوی‌ترین مردان سال گذشته در دوبی و این‌بار در جریان یک مبارزه بوکس مقابل هم قرار گرفتند. وزن دو مبارز روی هم به بیش از 294 کیلوگرم می‌رسید. سنگین ترین مبارزات تاریخ بوکس مبارزه در نهایت با پیروزی هافثور پی یرشون به پایان رسید.

4- اریک اش برابر کرک لاوتون - 676 پوند

اریک اش که بیشتر با نام باتربین شناخته می‌شود عمده شهرت خود را مدیون وزن بالای خود است. وزن باتربین در طی دوران حرفه‌ایش حتی به 194 کیلوگرم نیز رسید. در همین دوران بود که او برابر کرک لاوتون با 250 پوند وزن قرار گرفت. دو مشت‌زن روی هم 307 کیلوگرم وزن داشتند. سنگین ترین مبارزات تاریخ بوکس این مبارزه در سال 2013 به انجام رسید و با پیروزی کرک لاوتون پایان یافت.

3- داستین نیکولز برابر آنتونیو جانسون - 780 پوند

این سنگین‌ترین مبارزه دوران حرفه‌ای داستین نیکولز بود. وزن او و حریفش روی هم به 354 کیلوگرم می‌رسید. مبارزه در نهایت با پیروزی جانسون به پایان رسید.

2- وید بروینز برابر آلفردو سروانتس - 787 پوند

وید بروینز در این مبارزه با وزن باورنکردنی 250 کیلوگرم بر روی رینگ ظاهر شد. درحالیکه حریفش سروانتس تنها 107 کیلوگرم وزن داشت. مبارزه در سال 2019 به انجام رسید و با پیروزی سروانتس پایان یافت.

1- وینگز آف ردمپشن برابر بوگی 2988 - 796 پوند

این مبارزه‌ای مابین دو یوتیوبر معروف بود که وزن آنها روی هم 361 کیلوگرم می‌رسید. سنگین ترین مبارزات تاریخ بوکس سطح مبارزه به‌لحاظ کیفی بسیار پایین بود و با پیروزی زودهنگام وینگز آف ردمپشن به پایان رسید. آخرین حواشی بوکس

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...