پشت پرده لغو بزرگترین مبارزه سال ؛ از طمع تایسون فیوری تا جنگ اوکراین !

پس از لغو مبارزه بین تایسون فیوری و الکساندر اوسیک در دسته سنگین وزن بوکس جهان، حالا علت آن مشخص شده است.
کدخبر (157816) | 04 فروردین 1402 | ساعت 00:07
0 194
پشت پرده لغو بزرگترین مبارزه سال ؛ از طمع تایسون فیوری تا جنگ اوکراین !
پس از لغو مبارزه بین تایسون فیوری و الکساندر اوسیک در دسته سنگین وزن بوکس جهان، حالا علت آن مشخص شده است.

به گزارش سرخ نیوز، مذاکرات بین تایسون فیوری و الکساندر اوسیک بر سر مورد انتظارترین مبارزه دسته سنگین‌وزن بوکس جهان، سرانجام به‌دلیل اختلافاتی که درمورد مسائل مالی این رقابت وجود داشت، به بن‌بست خورد. مسائل مختلفی ازجمله تقسیم درآمد حاصل از این مبارزه و همچنین انجام مبارزه دوم به‌عنوان بخشی از قرارداد، باعث شد تا روند مذاکرات متوقف و درنتیجه، این رقابت لغو گردد. الکساندر اوسیک و تایسون فیوری قرار بود روز 29 آوریل برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی بلامنازع دسته سنگین‌وزن بوکس جهان در لندن مقابل هم قرار بگیرند. روند برگزاری این رقابت فراز و نشیب فراوانی داشت و در حالی که هفته گذشته به گفته یک منبع نزدیک به دو مبارز به‌نظر می‌رسید زمان برگزاری مبارزه نهایی شده، به یکباره همه چیز به‌هم ریخت و درنهایت، مدیر اجرایی اوسیک از عدم توافق و لغو این رقابت خبر داد. قرارداد این مبارزه ابتدا میان وکلا رد و بدل می‌شد و آن‌ها برای نهایی‌سازی زمان و نحوه برگزاری این رقابت، جزئیات و برنامه‌ریزی خود را اعلام می‌کردند. آن‌ها امیدوار بودند که این هفته، یک کنفرانس مطبوعاتی در ورزشگاه ومبلی برگزار و نسبت به برگزاری رقابت در تاریخی که تنها پنج هفته به آن باقی مانده، موافقت خود را اعلام کنند اما این اتفاق نیفتاد. پشت پرده لغو بزرگترین مبارزه سال؛ از طعم فیوری تا جنگ اوکراین!

تمرینات الکساندر اوسیک و تایسون فیوری برای مبارزه دسته سنگین وزن بوکس جهان

این درحالی بود که فیوری از ابتدای هفته گذشته پس از شروع همکاری با شوگرهیل استوارد، تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کرده بود. استوارد که به‌طور همزمان مربی‌گری لاورنس اوکولی را برعهده دارد، روز گذشته به لندن آمده تا هدایت این بوکسور را در رقابت قهرمانی میان وزن جوانان جهان WBO در شهر منچستر برعهده داشته باشد. اوسیک هفته‌ها در مکانی مخفی تمرین می‌کرد و تقریباً خود را برای این رقابت آماده کرده بود؛ اما اکنون گفته می‌شود بوکسور اوکراینی محل اردوی تمرینی خود را ترک کرده تا وقت بیشتری را در کنار خانواده‌اش بگذراند. این درحالی است که همسر اوسیک در شبکه‌های اجتماعی فعالیت گسترده‌ای دارد و در این مدت بارها و بارها تایسون فیوری را به‌خاطر رفتار طمع‌کارانه‌اش که منجر به لغو مسابقه شده، مورد انتقاد و تمسخر قرار داده است. حالا انتظار می‌رود قهرمان WBA ،IBF و WBO تابستان سال جاری در مقابل دنیل دوبوآ یا فیلیپ هرگوویچ به دفاع اجباری از عناوین قهرمانی خود بپردازد. درسوی مقابل، اگر مبارزه فیوری و اوسیک به‌طور کلی لغو شود، مشخص نیست که بوکسور بریتانیایی چه برنامه‌ای برای مبارزات بعدی خود خواهد داشت.

پشت پرده لغو بزرگترین مبارزه سال؛ از طعم فیوری تا جنگ اوکراین!

عامل توافق اولیه بین اوسیک و فیوری

هنوز میان برخی از طرفداران دنیای بوکس و کارشناسان این امیدواری وجود دارد که در روزهای آینده توافق میان طرفین به‌دست آید اما باتوجه به زمان اندک باقی‌مانده به زمان برگزاری این رقابت، توافق دور از دسترس به‌نظر می‌رسد. در حالی که تا ابتدای همین ماه میلادی این مبارزه قطعی به‌نظر می‌رسید، فیوری در شبکه‌های اجتماعی به اوسیک پیشنهاد تقسیم 70 به 30 درآمد مسابقه را داد. تیم الکساندر اوسیک به رهبری الکس کراسیوک و اگیس کلیماس ابتدا احساس کردند که فیوری بلوف می‌زند اما از آن جایی که به مبارز تیم خود اطمینان داشتند، تصمیم گرفتند شرایط را بپذیرند. پس از این که تایسون فیوری پذیرفت که بلافاصله پس از پایان این مبارزه یک میلیون پوند به جنگ‌زدگان اوکراین اهدا کند، اوسیک هم با شرایط او کنار آمد. همین مسأله احتمال مبارزه را افزایش و موجب اعتماد دو طرف به یکدیگر شد. به همین دلیل، WBA از فراخوان اجباری میان دو طرف دست کشید و پس از گفتگوی فرانک وارن و پسرش با الکساندر اوسیک، آن‌ها به نتایج مثبتی درباره برگزاری این رقابت رسیدند. سپس فیوری خواستار این شد که دیگر هیچ بندی در قرارداد برای مبارزه گنجانده نشود. این موضوع باعث غافلگیری طرف اوکراینی شد.

پشت پرده لغو بزرگترین مبارزه سال؛ از طعم فیوری تا جنگ اوکراین!

علت اختلاف تایسون فیوری و الکساندر اوسیک چیست؟

آن‌ها تصور می‌کردند که اگرچه از رقابت اول سهم کمی خواهند برد اما با برگزاری یک رقابت دیگر، آن‌ها می‌توانند به سود قابل قبولی برسند. همین موضوع به نقطه اختلاف دو طرف تبدیل شد. با این حال زمانی که توافق شد که یک بند دوطرفه برای بازی برگشت وجود داشته باشد، به‌نظر می‌رسید مشکل برطرف شده است. به این معنی که بدون توجه به نتیجه بازی اول، هر دو طرف می‌توانند آغازکننده رقابت دوم باشند. با این حال به‌نظر می‌رسد یکی از مسائلی که مبارزه را به نقطه پایانی رساند، تقسیم درآمد بازی دوم و این که چه کسی چند درصد از پول حاصل از آن را به‌دست می‌آورد، بوده است. همچنین مسائل دیگری نیز وجود داشت که باید آن‌ها هم برطرف می‌شد اما تیم اوسیک عصر سه‌شنبه از ادامه روند مذاکرات کناره‌گیری کرد. بیشتر از تایسون فیوری بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...