کریس بامستد علیه قوانین جدید IFBBPRO؛ هیچ چیز مانع پنجمین قهرمانی نمی‌شود

کریس بامستد بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای، تمام توان خود را برای قهرمانی در مستر المپیا را به کار گرفته است.
کدخبر (223983) | 05 شهریور 1402 | ساعت 09:55
0 268
کریس بامستد علیه قوانین جدید IFBBPRO؛ هیچ چیز مانع پنجمین قهرمانی نمی‌شود
کریس بامستد بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای، تمام توان خود را برای قهرمانی در مستر المپیا را به کار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تقریبا شش دهه از شروع مسابقات مستر المپیا که جو ویدر پایه آن را بنا کرد، می‌گذرد. این مسابقات با الهام از رویدادی چون مستر یونیورس ایجاد شد تا سطح بزرگتری از رقابت بدنسازی را فراهم کند و به جایگاه بالاتری برای این ورزش تبدیل شود. از سال 1965 مسیر دستیابی به جام ساندو، با تغییرات و دگرگونی‌های عظیمی مواجه بوده است. از افزایش جوایز گرفته تا معرفی میس و مستر المپیا، برگزارکنندگان همیشه تلاش کرده‌اند تا زمینه رقابت برابر را برای ورزشکاران قدرتی فراهم کنند؛ ورزشکارانی که امیدوارند در رقابت‌های جهانی خود نشان دهند و عرض اندام کنند. علاوه بر این ایجاد چنین تغییراتی به سیستم برگزاری مسابقات کمک کرد تا خودش را دائما به روز و زیرساخت‌هایش را اصلاح کند. با این حال قوانین جدید IFBBPRO که در ماه آگوست اعلام شد، مزیت رقابتی یک قهرمان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

خیز کریس بامستد به سوی قهرمانی مستر المپیا

کریس بامستد مدافع عنوان قهرمانی دسته کلاسیک فیزیک در مستر المپیا 2023 مسحوب می‌شود. او با وجود مشکلات کلیوی توانسته چهار بار عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورد و شاهکارش را تکرار کند. در حال حاضر این بدنساز که از نظر زیبایی شناسی عضلات در میان بهترین‌ها قرار دارد، در آستانه رقابت‌های مستر المپیا 2023 به مرز آمادگی رسیده و همچنان جلسات تمرینی خود را در باشگاه دنبال می‌کند. کریس بامستد علیه قوانین جدید IFBB؛ هیچ چیز مانع پنجمین قهرمانی نمی‌شود کریس بامستد بدون توجه به قوانین جدیدی که وضع شدهُ به تلاش خود ادامه می‌دهد و هیچ نشانه‌ای از کند شدن یا افت تمرینات در او دیده نمی‌شود. قطعا پیروزی سهم کسانی می‌شود که در مسیرشان ثابت قدم هستند. Cbum با انتشار چند استوری اینستاگرامی، تمریناتی را که بر روی تقویت عضلات دو سر و شانه تمرکز دارد، به نمایش گذاشته است. در واقع این استوری بازنشر محتوایی بود که مربی او مایلین ژیونت از تمرینات اسطوره دسته کلاسیک فیزیک به اشتراک گذاشته بود. آمادگی کریس بامستد در باشگاه نشان دهنده انعطاف پذیری و ذهنیت برنده بودن اوست. این ستاره 28 ساله دنیای بدنسازی توانایی قابل توجهی در غلبه بر مشکلات و گذر از موانع زندگی دارد و دستاوردها و موفقیت‌های فعلی‌اش نشات گرفته از همین پشتکار و توانایی کریس بامستد داست. با این حال او برای کسب پنجمین عنوان قهرمانی مستر المپیا با موانعی در قالب قوانین جدید IFBB مواجه شده است. کریس بامستد علیه قوانین جدید IFBB؛ هیچ چیز مانع پنجمین قهرمانی نمی‌شود

قوانین جدید سیستم وزن و قد بدنسازی چیست؟

دو هفته پیش، تایلر مانیون نایب رئیس لیگ حرفه‌ای IFBB، تغییراتی را در سیستم وزن و قد اعلام کرد. دستورالعمل‌ها فورا لازم الاجرا خواهند بود. طبق قوانین جدید قابل اجرا در بخش کلاسیک فیزیک مردان، شرکت کنندگان در تمام رده‌های قدی می‌توانند وزن اضافی بین 3 تا 4.5 کیلوگرم داشته باشند. این تصمیم برای ایجاد شرایط عادلانه برای همه بدنسازان حرفه‌ای اتخاذ شده است.

صفحه بدنسازی سرخ نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


بدنسازان با قدهای 182 تا 185 سانتیمتر می‌توانند تا 4.5 کیلوگرم وزن اضافه داشته باشند. این در حالی است که سایر قدهای متوسط و دیگر رده‌های قدی به طور متوسط می‌توانند 3 تا 3.5 کیلوگرم اضافه وزن داشته باشند. در قوانین پیشین بدنسازانی که بیش از 180 سانتیمتر قد داشتند، به دلیل داشتن قد بلند می‌توانستند ساختار عضلانی بهتری نسبت به افراد کوتاه قد داشته باشند و در واقع بدنسازان قد کوتاه یک محدودیت وزنی داشتند و بدنسازان قد بلند چنین محدودیتی نداشتند. حالا با تغییر قوانین، بدنسازان کوتاه قد هم می‌توانند با محدودیت کمتری وزن خود را بیفزایند. کریس بامستد با قدی 182 سانتیمتری، در دوره‌های پیشین مستر المپیا نسبت به رقبایش همچون ترنس رافین، قهرمان فیزیک کلاسیک آرنولد کلاسیک 2022  برتری داشت. اما در حال حاضر قوانین جدید می‌توانند محدودیت‌هایی برای وی ایجاد کنند. جدیدترین اخبار بدنسازی:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...