تمرینات سامسون داودا به سبک رونی کلمن؛ چگونه میلوس سارسف شیر نیجریه را برای رقابت با هادی چوپان آماده‌ می‌کند؟

کدخبر (224154) | 05 شهریور 1402 | ساعت 23:18
0 868
تمرینات سامسون داودا به سبک رونی کلمن؛ چگونه میلوس سارسف شیر نیجریه را برای رقابت با هادی چوپان آماده‌ می‌کند؟
میلوس سارسف و سامسون داودا در یک ویدئو، از روند پیشرفت خود برای مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۳ گفتند.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در حالی که کمتر از 70 روز تا برگزاری مستر المپیا 2023 باقی مانده، به‌نظر می‌رسد میلوس سارسف و سامسون داودا اعتمادبه‌نفس بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند. این دو، اخیراً در ویدئویی که ازطریق کانال یوتیوبی IFBB AMA منتشر شده، درمورد آسیب‌ها، عادات تمرینی، میزان پیشرفت سامسون داودا، فروتن بودن این بدنساز و بهبود عضلات پشت برای مستر المپیا 2023 صحبت کرده‌اند. سامسون داودا با ساختاری زیبا و زیبایی‌شناسی عضلات، توانست پس از قهرمانی در آرنولد کلاسیک 2023 مسیرش را به میان بزرگان بخش آزاد مردان بیابد. داودا در سال 2023 هم عملکرد قابل قبولی داشت و از دستاوردهایش احساس رضایت داشت. او در دو رقابت آرنولد کلاسیک و بوستون پرو در سال 2022 دو مقام چهارمی را به‌دست آورد. اگرچه او نتوانست در هیچ یک از این دو رویداد به روی سکو برود، اما طرفداران و پیشکسوتان این ورزش اذعان داشتند که در آینده با تمرینات بیشتر و برطرف کردن نقاط ضعف، این بدنساز اهل نیجریه می‌تواند شرایط بهتری داشته باشد. در مرحله پیش داوری مستر المپیا 2022، سامسون داودا در کنار بیگ رامی، قهرمان دو دوره پیشین این مسابقات قرار گرفت. با این حال، در بخش اصلی مسابقات سامسون داودا با اختلافی جزئی نسبت به بیگ رامی، در رده ششم ایستاد. با این حال، عملکرد او چنان برجسته بود که توانست موجی از واکنش‌ها را ازسوی جامعه بدنسازی به خود جذب کند. تمرینات سامسون داودا به سبک رونی کلمن؛ چگونه میلوس سارسف شیر نیجریه را برای رقابت با هادی چوپان آماده‌ می‌کند؟ داودا بعد از شرکت در مستر المپیا وقت تلف نکرد و در آرنولد کلاسیک 2023 به روی صحنه رفت؛ جایی که با اندرو جکد و نیک واکر برای جایزه 300 هزار دلاری این رویداد به مبارزه پرداخت. در هر حال، شکل و ساختار بدنی شیر نیجریه، قهرمانی این مسابقات را از آن وی کرد. حالا با روندی که سامسون داودا در یک سال گذشته داشته، میلوس سارسف و خودش بیش از هر زمانی تصاحب جام ساندو را در تجسم می‌کنند. با این حال، بر این باور هستند که اگر می‌خواهند این قهرمانی رنگ قطعیت به خود بگیرد، باید روی تراکم و ضخامت عضلات پشت کار کنند.

تمرینات سامسون داودا به سبک رونی کلمن؛ چگونه میلوس سارسف شیر نیجریه را برای رقابت با هادی چوپان آماده‌ می‌کند؟ 02میلوس سارسف: سامسون داودا مانند رونی کلمن تمرین می کند

به گفته سارسف، تنها عاملی که می‌تواند سامسون داودا را از موفقیت بازدارد، مصدومیت است. او افزود که درمورد عبور داودا از محدودیت‌های وزنی‌اش، نگران است. وی مدعی شده:

تنها چیزی که می‌تواند او را در این زمان متوقف کند، مصدومیت است و به همین دلیل است که ریسک نمی‌کنیم. خودتان را در جایگاه سامسون قرار دهید، او به قهرمانی در مستر المپیا نزدیک است. او پتانسیل این را دارد که همیشه در میان مدعیان قهرمانی باشد. حتی من گاهی اوقات به این فکر می‌کنم که آیا سامسون به باشگاه می‌رود؟ من فقط یک مقدار، اضافی می‌خواستم. به من باور داشته باش سامسون، البته همیشه این کابوس‌ها را می‌بینم. تو یک غول ۱۵۰ کیلوگرمی بودی، درست است؟

سارسف روش‌های تمرینی سامسون را با رونی کلمن مقایسه کرد؛ زیرا او وزنه‌های سنگین لیفت می‌کند اما با این حال، روال تمرینی و میزان لیفت‌ها را مدیریت می‌کند. بیش از هر چیز، داودا می‌گوید که روی سنگین زدن وزنه تا حد ممکن به روشی ایمن تمرکز دارد. سارسف در ادامه می‌گوید:

 منظورم این است که او در تمرین، حتی یک حرکت نامنظم انجام نمی‌دهد. این مرا یاد زمانی می‌اندازد که از رونی پرسیدم اگر آن زمان به اندازه حالا علم داشتی، از وزنه‌های سبک‌تر استفاده می‌کردی؟

سارسف در ادامه به نقل از رونی کلمن گفته: »آن وزنه‌ها برای من سبک بود.» و تاکید کرده:

 این همان چیزی است که من در سامسون هم می‌بینم. او تمرین را مدیریت و در عین حال، به خودش به‌خوبی فشار می‌آورد. هر تمرینی که برای عضلات قفسه سینه در حین آماده سازی آرنولد کلاسیک انجام می‌دادیم، روتین‌های تمرینی خودم بود.

سامسون داودا در ادامه این گفت‌وگو عنوان کرده:

من هفته به هفته حجیم‌تر می‌شدم، بهتر رشد می‌کردم و از خودم می‌پرسیدم چطور می‌توانم به حداکثر قدرتی برسم که بتوانم با خیال راحت، به خودم فشار بیاورم؟ می‌توانستم به‌سراغ وزنه‌های سنگین‌تر بروم اما برای بهره بردن حداکثری از تمرین، حرکاتی را انجام می‌دادم که بتوانم با خیال راحت تمرین کنم.

تمرینات سامسون داودا به سبک رونی کلمن؛ چگونه میلوس سارسف شیر نیجریه را برای رقابت با هادی چوپان آماده‌ می‌کند؟ 05با نگاهی به چند سال گذشته، داودا از پیشرفت خود، که تا حد زیادی به اعتبار میلوس سارسف بوده، شگفت‌زده شده است. او گفته:

میلوس به من گفت: نحوه واکنش بدن تو را دیده‌ام. واقعاً فکر می‌کنم در آف سیزن می‌توانم 14 کیلوگرم به وزن تو اضافه کنم. من می‌خندیدم؛ زیرا مربیان همیشه می‌گویند که این کار را انجام خواهند داد و آن کار را انجام خواهند داد.  اما پس از همکاری، ما به اولین آف سیزن رسیدیم و حالا می‌بینم که به معنای واقعی کلمه، در حال انفجار هستم.

صفحه بدنسازی سرخ نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


سامسون در ادامه گفته:

این اتفاق در سریع‌ترین زمان ممکن رخ داده است. معمولاً نه‌تنها در طول آف سیزن، بلکه در بیشتر ماه‌ها حدود 130 کیلوگرم وزن داشتم اما حالا به 150 کیلوگرم رسیده‌ام. دائما فکر می‌کنم که بالاخره یک جا متوقف می‌شود اما هر هفته که روی ترازو می‌روم، می‌بینم که بازهم وزنم اضافه شده است. شرایط به همین ترتیب ادامه دارد و درواقع از یک جا، خود شما را هم می‌ترساند.

تمرینات سامسون داودا به سبک رونی کلمن؛ چگونه میلوس سارسف شیر نیجریه را برای رقابت با هادی چوپان آماده‌ می‌کند؟

سامسون داودا یک قهرمان فروتن است

سارسف تأکید کرد که داودا یک قهرمان فروتن در ورزش خودخواهانه‌ای مانند بدنسازی است. این مربی برجسته بدنسازی تاکید می‌کند:

سامسون یک قهرمان فروتن است. مرز باریکی بین اعتمادبه‌نفس و تکبر وجود دارد. شاید بروس لی بهترین جمله را داشت که می‌گفت من هرگز نمی‌گویم که شماره یک هستم اما هرگز قبول نمی‌کنم که شماره دو باشم.

تمرینات سامسون داودا به سبک رونی کلمن؛ چگونه میلوس سارسف شیر نیجریه را برای رقابت با هادی چوپان آماده‌ می‌کند؟ 05تا این لحظه، سامسون داودا دچار مصدومیتی نشده و می‌خواهد تمرینات آف سیزن را به تمرینات فاز کات تغییر دهد. قهرمان آرنولد کلاسیک 2023 گفته:

این همان چیزی است که من همیشه نسبت به آن خوش‌شانس بودم. فکر می‌کنم سخت‌ترین بخش تمرینات، پمپ عضلات کمر باشد اما مفاصل و سایر قسمت‌ها شرایط خوبی دارند و در مجموع، همه چیز خوب است. هیچ وقت مشکل مفصلی یا چیزی شبیه به این در هیچ جای بدنم نداشتم. درواقع خوش‌شانس بودم که هیچ وقت مصدومیتی جدی نداشتم. اخیرا تمرینات را از آف سیزن به دوره کات تغییر دادم.

تمرینات سامسون داودا به سبک رونی کلمن؛ چگونه میلوس سارسف شیر نیجریه را برای رقابت با هادی چوپان آماده‌ می‌کند؟ 05سارسف عنوان کرد که سامسون داودا علاوه‌بر افزایش چگالی عضلات، در تلاش است تا در فیگور های پشت عریض‌تر به نظر برسد. میلوس تاکید کرده:

بهبود عضلانی در همه قسمت‌ها به درستی انجام شده است. او ابتدا باید به شانه‌هایش رسیدگی می‌کرد. او حالا ترسناک‌تر از قبل است. ویدئویی که چند روز پیش در اینستاگرام منتشر کرد، مشخص بود که عضلات سرشانه از هر طرف 8 سانتی متر بزرگ شده است. ما در حال توسعه عضلات پشت هستیم. این بخشی است که به سامسون انتقاد می‌شود و می‌گویند برای قهرمانی مستر المپیا باید عضلات پشت بهتری داشته باشیم.

سامسون داودا گذشته از تمرینات سنگین، طرفداران خود را قبل از حضور در دومین دوره مستر المپیای خود، در جریان پیشرفت بدنی‌اش قرار داده است. داودا درمورد برنامه‌های تغذیه و رژیم غذایی خود هوادارانش را آگاه کرده است. علاوه‌بر این، سامسون داودا با حضور به‌عنوان مهمان در چند رویداد نمایشی، مهارت‌هایش را در فیگورگیری آزموده است. تمرینات سامسون داودا به سبک رونی کلمن؛ چگونه میلوس سارسف شیر نیجریه را برای رقابت با هادی چوپان آماده‌ می‌کند؟ 05سامسون داودا در پیتسبورگ 2023 به‌همراه نیک واکر، درک لانسفورد و شان کلاریدا و هانتر لابرادا به‌عنوان مهمان، فیگورگیری کرد. اگر او بهترین عملکرد خود را در مستر المپیا 2023 داشته باشد، می‌تواند مهمترین رقیب هادی چوپان باشد.

آخرین اخبار ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...