7 مبارزه جذابی که در مسابقات جهانی کشتی 2023 منتظرشان هستیم؛ پای ایرانی‌ ها در میان است

ری هیگوچی مقابل زائور اگوئف
کدخبر (229296) | 23 شهریور 1402 | ساعت 19:21
0 340
7 مبارزه جذابی که در  مسابقات جهانی کشتی 2023 منتظرشان هستیم؛ پای ایرانی‌ ها در میان است
یکی از بزرگ‌ ترین رقابت‌ های تاریخ کشتی آزاد بین دیوید تیلور و حسن یزدانی است؛ دو کشتی‌گیری که هر دو در کارنامه‌ شان سابقه قهرمانی جهان و المپیک دیده می‌ شود و حالا قرار است برای ششمین بار در کشتی قهرمانی جهان 2023 مقابل هم قرار بگیرند.

به گزاشر خبرنگار سرخ نیوز، از روز شنبه مسابقات جهانی کشتی 2023 به میزبانی بلگراد صربستان آغاز می‌شود و بهترین‌های کشتی دنیا در دو رشته آزاد مردان و زنان و فرنگی مردان به مصاف یکدیگر می‌روند. در این دوره بیشتر کشورها با اکثر ستاره‌های خود راهی مسابقات جهانی شده‌اند و به جز چند چهره نامدار مانند کامران قاسمپور، گیبل استیوسون، دیوید گیلمان و... باقی چهره‌های سرشناس در بلگراد حضور دارند.

همچنین تیم ملی روسیه پس از یک سال غیبت در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 حضور خواهد داشت و نمایندگان این کشور تحت پرچم ورزشکاران مستقل به رقابت خواهند پرداخت. از آنجایی که حضور روی سکو در اوزان 6 گانه 57، 65، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم حضور کشتی‌گیران را در المپیک پاریس رزرو می‌کند، تمام مدعیان وارد میدان شده‌اند تا در اولین مرحله از چرخه انتخابی المپیک، بلیت حضور در المپیک پاریس را قطعی کنند.

همین باعث شده هیجان و حساسیت مسابقات این دوره بیشتر از قبل باشد و در این اوزان شاهد حضور ستاره‌هایی باشیم که تقابل آنها می‌تواند هر یک به تنهایی تنور مسابقات را داغ و داغ‌تر کند. به همین دلیل به سراغ 7 مبارزه مهمی می‌رویم که بی‌شک جذابترین کشتی‌های مسابقات جهانی کشتی 2023 هستند.

1. رحمان عموزاد مقابل تاکوتو اتووگورو – وزن 65 کیلوگرم آزاد

تاکوتو اوتوگورو از زمان قهرمانی‌اش در مسابقات قهرمانی جهان سال 2018، در یکی از رقابتی‌ترین اوزان کشتی، عملکرد باثباتی داشته است. سه سال بعد از آن موفقیت، این کشتی‌گیری ژاپنی توانست طلای المپیک را در خانه بدست آورد و توانایی‌هایش را در ضد حملات به نمایش گذاشت.

اما غیبت او از بعد از مسابقات المپیک توکیو 2020 باعث شد تا ستاره جدیدی به نام رحمان عموزاد در این دسته وزنی ظهور کند. سبک تاکتیکی منحصربه‌فرد و استقامت بی‌نظیر این کشتی‌گیر ایرانی، وی را به مدال طلای مسابقات جهانی 2022 رساند و حالا همه برای اولین بار در انتظار رویارویی این دو کشتی‌گیر فنی در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 هستند.

2. لوئیس اورتا مقابل محمدرضا گرایی – 67 کیلوگرم فرنگی

لوئیس اورتا و محمدرضا گرایی دو قهرمان المپیک در وزن 67 کیلوگرم کشتی فرنگی، در مسابقات جهانی کشتی 2023 در یک سوی جدول خواهند بود. با این حال نبرد این دو کشتی‌گیر، نبرد دو فلسفه تاکتیکی و فنی متفاوت خواهد بود. گرائی با چابکی و مهارت‌های فنی خود به مصاف کشتی‌گیری می‌رود که از نظر فیزیکی بی رقیب است و می‌تواند انرژی حریفانش را به تباهی بکشاند. اورتا پس از کسب مدال طلای المپیک در وزن 60 کیلوگرم، به این دسته وزنی آمده و تلاش خواهد کرد اولین مدال طلای خود را در این وزن کسب کند.

3. حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور – 86 کیلوگرم آزاد

یکی از بزرگ‌ترین رقابت‌های تاریخ کشتی آزاد بین دیوید تیلور و حسن یزدانی است؛ دو کشتی‌گیری که هر دو در کارنامه‌شان سابقه قهرمانی جهان و المپیک دیده می‌شود و حالا قرار است برای ششمین بار در کشتی قهرمانی جهان 2023 مقابل هم قرار بگیرند. تیلور به دنبال کسب سومین مدال طلای خود در این وزن است. او طی سه سال گذشته تقریبا بی‌رقیب بود و به جز مسابقات قهرمانی جهان در سال 2021 همواره بر حسن یزدانی چیره شده است.

یزدانی که سابقه قهرمانی المپیک ریو را دارد، به دنبال دومین طلای خود در این دسته وزنی و دومین پیروزی مقابل دیوید تیلور است.

4. مثلث رقابتی امیرحسین زارع ، گنو پتریاشویلی و طاها آکگول -125 کیلوگرم آزاد

شاید اگر گیبل استیوسون هم به مسابقات جهانی کشتی 2023 می‌آمد، الان دیگر نامی از مثلث قهرمانی در میان نبود. اگرچه میسون پاریس که به جای او انتخاب شده، کشتی‌گیر حاذقی است اما به هر حال نمی‌تواند جای یک قهرمان المپیک را پر کند. با این حال دسته 125 کیلوگرم آنقدر مدعی دارد که بدون استیوسون هم بتواند جذاب باشد.

امیرحسین زارع پدیده نوظهور این وزن است که در کشتی قهرمانی جهان در سال 2021 به مدال طلا رسید اما سال گذشته مقابل طاها آکگول، قهرمان باتجربه المپیک از ترکیه تن به شکست داد و نتوانست دومین مدال طلای متوالی خود را بدست آورد. آکگول امسال مشکلات بیشتری برای شکست این جوان ایرانی خواهد داشت چراکه به نظر می‌رسد زارع آمادگی بیشتری نسبت به دوره قبل دارد. آکگول به چهارمین مدال جهانی خود فکر می‌کند و قطعا در این مسیر گنو پتریاشویلی غول پیکر از گرجستان که 3 قهرمانی جهان را دارد، پیش روی خود می‌بیند.

5. ری هیگوچی مقابل زائور اگوئف – 57 کیلوگرم آزاد

بدون شک جذابترین کشتی در این دسته وزنه کشتی قهرمانی جهان 2023 ، تقابل دو قهرمان جهان است. دو قهرمانی که یکی سال گذشته در مسابقات جهانی غایب بود و دیگری در وزن 61 کیلوگرم قهرمانی جهان را بدست آورده بود. ری هیگوچی سال گذشته با شکست رضا اطری به مدال طلای 61 کیلوگرم رسید و حالا برای حضور در المپیک پاریس به یک دسته وزنی پایین‌تر آمده است. او در سال 2016 مدال نقره المپیک ریو را در این وزن بدست آورده است.

با این حال بازگشت زائور اوگوئف یک خبر بد برای هیگوچی است. اوگوئف که مدال طلای المپیک 2020 توکیو و قهرمانی جهان در سال‌های 2018 و 2019 را دارد، پس از 2 سال غیبت به میادین بازگشته تا به سرغ صید دومین مدال المپیک خود برود. قطعا رویارویی این دو قهرمان باتجربه از جذابیت‌های مسابقات جهانی کشتی 2023 خواهد بود.

6. کایل دیک مقابل زائوربک سیداکوف – وزن 74 کیلوگرم آزاد

همه چیز تا روزهای پایانی نامشخص بود. میان چرمن والیف و زائوربک سیداکوف، یکی باید به عنوان نماینده روس‌ها در وزن 74 کیلوگرم انتخاب می‌شد. اتحادیه جهانی به دلیل حمایت سیداکوف از جنگ مخالف حضور این کشتی‌گیر در بلگراد بود اما در نهایت رضایت داد تا از همین حالا منتظر رقابت جذاب کایل دیک آمریکایی و سیداکوف روس در صربستان باشیم.

کایل دیک در دو سال گذشته قهرمان بی چون و چرای وزن 74 کیلوگرم بوده و پیش از آن هم در المپیک 2020 و مسابقات جهانی بوداپست و نور سلطان در وزن 79 کیلوگرم صاحب مدال طلا شده بود. در همان مسابقات سیداکوف دو مدال طلا را در وزن 74 کیلوگرم بدست آورد تا بدین ترتیب اکنون ما شاهد اولین رویارویی دو قهرمانی جدید و قدیمی وزن 74 کیلوگرم در مسابقات جهانی کشتی 2023 باشیم.

7. عبدالرشید سعدالله اف مقابل کایل اسنایدر – وزن 97 کیلوگرم آزاد

یک نبرد تاریخی و اساطیری دیگر که دنیای کشتی منتظر وقوع آن است. بی شک تماشای اپیزود پنجم مبارز دو غول دنیای کشتی یعنی عبدالرشید سعدالله اف و کایل اسنایدر، یکی از جذابیت‌های بی بدیل این دوره خواهد بود که پس از دو سال تکرار می‌شود. پیش از این اسنایدر و سعدالله اف 4 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم اسنایدر از پیروزی در این مبارزات فقط یک تقابل بوده است.

تانک روسی پس از دو سال غیبت برای رسیدن به المپیک 2024 پاریس روی تشک حاضر می‌شود و بعید است دیگر کسی جرات نفس کشیدن در این وزن را داشته باشد. اسنایدر در فینال مسابقات کشتی جهانی 2021 با نتیجه 6 بر صفر مغلوب سعدالله اف شد و نتوانست به مدال طلا برسد. او در دوره بعد در غیاب رقیب سنتی‌اش، روی سکوی قهرمانی ایستاد.
 

پیش‌بینی وزن 92 کیلوگرم کشتی جهانی 2023؛ در انتظار یک قهرمان جدید باشید

پیش‌بینی وزن 92 کیلوگرم کشتی جهانی 2023؛ در انتظار یک قهرمان جدید باشید

بیشتر بخوانید
23 شهریور 1402 | ساعت 01:18
بیشتر بخوانید

نگاهی به وزن 61 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ یک طلا به راحتی آب خوردن

نگاهی به وزن 61 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ یک طلا به راحتی آب خوردن

بیشتر بخوانید
21 شهریور 1402 | ساعت 19:05
بیشتر بخوانید

سیدبندی کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2023 / گرایی در سید ششم

سیدبندی کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2023 / گرایی در سید ششم

بیشتر بخوانید
14 شهریور 1402 | ساعت 12:07
بیشتر بخوانید

سیدبندی کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 / حسن یزدانی در سید پنج

سیدبندی کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 / حسن یزدانی در سید پنج

بیشتر بخوانید
09 شهریور 1402 | ساعت 20:52
بیشتر بخوانید

یک مدعی و چندین شانس کوچک برای قهرمانی؛ روایت وزن 70 کیلوگرم مسابقات کشتی جهانی 2023

یک مدعی و چندین شانس کوچک برای قهرمانی؛ روایت وزن 70 کیلوگرم مسابقات کشتی جهانی 2023

بیشتر بخوانید
20 شهریور 1402 | ساعت 18:24
بیشتر بخوانید

جنگ ستاره‌ های 74 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 ؛ همه قهرمانان قدیم و جدید در نبرد بلگراد

جنگ ستاره‌ های 74 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان 2023 ؛ همه قهرمانان قدیم و جدید در نبرد بلگراد

بیشتر بخوانید
15 شهریور 1402 | ساعت 22:17
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...