روزی که بروس لی می‌خواست دندانپزشک شود ؛ خودش می شکست و خودش درمان می کرد!

بروس لی گزینه‌های جالبی را مسیر شغلی خود در نظر گرفته بود.
کدخبر (156849) | 01 فروردین 1402 | ساعت 10:38
0 196
روزی که بروس لی می‌خواست دندانپزشک شود ؛ خودش می شکست و خودش درمان می کرد!
بروس لی گزینه‌های جالبی را مسیر شغلی خود در نظر گرفته بود.

به گزارش سرخ نیوز، بروس لی استعدادهای متفاوتی داشت که برخی از آنها بالفعل شد و برخی دیگر همیشه نادیده ماند. او در مقاطعی از زندگی خود مجبور بود به انتخاب‌های شغلی متعددی فکر کند. این اسطوره دنیای هنرهای رزمی پیش از اینکه وارد این مسیر شده و تبدیل به یک ستاره بزرگ شود، به مسیرهای شغلی دیگری هم فکر کرده بود. یکی از این مسیرها در راستای پزشکی، سلامتی و تندرستی بود. با توجه به خاطرات این مبارز در کتاب زندگینامه‌اش «بروس لی: یک زندگی»، او یکبار در مورد یک مساله پزشکی از دوستانش راهنمایی خواسته و این موضوع را در کتاب خاطرات خود نوشته است. بروس لی، پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی را در میان گزینه‌هایش قرار داده بود. با این حال دوستانش وقتی این مساله را از جانب وی شنیدند، نتوانستند بروس لی را راهنمایی درستی کنند و حتی او را مورد تمسخر قرار دادند. روزی که بروس لی می‌خواست دندانپزشک شود ؛ خودش می شکست و خودش درمان می کرد!

وقتی پزشکی گزینه اصلی بروس لی بود

لی اغلب افکار و دیدگاه‌های خود را در دفتر خاطراتش خود ثبت می‌کرد. در سال 1958 او اعلام کرد که به یک جهت گیری مناسب برای حرفه کاری خود نیاز دارد. او که پزشکی را گزینه اصلی خود می‌دانست، می‌خواست درآمدش را از راه دیگری بدست آورد. با این وجود او به راهنمایی نیاز داشت چراکه اطلاعات زیادی در مورد پزشکی به عنوان شغل آینده خود نداشت. او در آن زمان به یکی از دوستان خانوادگی‌شان که در دانشکده پزشکی تحصیل می‌کرد، نامه نوشت تا بداند مسیر کاری او چگونه خواهد بود. در حالی که بروس لی هیچ وقت جواب نامه خود را نگرفت، ترجیح داد به بررسی دو گزینه دیگر در همین راستا ادامه دهد؛ داروسازی و دندانپزشکی. او در مورد داروسازی با پزشکی که در همین زمینه فعالیت داشت، مشورت کرد اما بروس چشم انداز دندانپزشکی را برای خودش بهتر دید. با این وجود وقتی بروس لی ذهنیت خود را با دوستانش مطرح کرد، واکنش خوشایندی از آنها دریافت نکرد. دوستانش این فکر را احمقانه می‌دانستند چراکه به گفته آنها مردی که با ضربات پا و مشت‌هایش دندان دیگران را خرد می‌کند، خودش می‌خواهد آنها را ترمیم کند. یکی از دوستانش به نام هاوکینز چونگ به او می‌خندد و می‌گوید:
تو، دندانپزشکی؟ مطمئنا بیمارانت تمام دندان‌هایشان را از دست می‌دهند
انتخاب و پایبندی به یک حرفه شغلی مشخص برای لی هرگز آسان نبود؛ کسی که همیشه به هنرهای رزمی نیز فکر کرد. روزی که بروس لی می‌خواست دندانپزشک شود ؛ خودش می شکست و خودش درمان می کرد! در سال 1960 بروس لی از دنیای بازیگری فاصله گرفت و می‌خواست مربیگری کونگ فو کودکان را انجام دهد. با این حال چهار سال بعد، زمانی که او نظر خود را تغییر داد، صنعت سینما دیگر با آغوش باز از او استقبال نکرد. در حالی که دنیای سینما او را طرد کرده بود، همکارانش هم او را نادیده گرفتند و او دیگر هیچ نقشی بر عهده نداشت. دنیای هنرهای رزمی نیز به همان اندازه وحشیانه بود. در طول دوران دوری خود از سینما زمانی که او در مدرسه معلمش Ip Man مسابقه می‌داد، هر چقدر هم که تلاش کرد نتوانست یکی از معلمان دیگر خود را شکست دهد. پس از آن بروس لی برای انتخاب هنرهای رزمی به عنوان یک حرفه تردید کرد اما در نهایت با بازیگری کنار آمد و به یکی از بزرگترین بازیگران فیلم‌های رزمی تبدیل شد.   بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...