تکنیکی که دوریان یتس را قهرمان مستر المپیا کرد

دوریان یتس در دوران نوجوانی و جوانی خود با مشکلات فراوانی روبه‌رو شد که در یک مصاحبه، به شرح مشکلات و سختی‌های زندگی خود در آن دوران پرداخته بود.
کدخبر (170496) | 04 اردیبهشت 1402 | ساعت 14:30
0 189
تکنیکی که دوریان یتس را قهرمان مستر المپیا کرد
دوریان یتس در دوران نوجوانی و جوانی خود با مشکلات فراوانی روبه‌رو شد که در یک مصاحبه، به شرح مشکلات و سختی‌های زندگی خود در آن دوران پرداخته بود.

به گزارش سرخ نیوز، دوریان یتس را به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین قهرمانان تاریخ بدنسازی می‌شناسند. با این حال، یتس پیش از آنکه به حیطه بدنسازی حرفه‌ای وارد شود و آغازگر عصر هیولاهای حجم باشد، در دوران نوجوانی و جوانی خود با مصائب و مشکلات فراوانی روبه‌رو شد و حتی کارش به زندان نیز کشید. یتس در سال 2018 و در مصاحبه با London Real به شرح مشکلات و سختی‌های زندگی خود در آن دوران پرداخته بود. این اسطوره بدنسازی در این مصاحبه گفته بود که در آن زمان درگیری‌هایی با والدین خود داشت. پدر یتس وقتی او سیزده ساله بود از دنیا رفت و از آن پس دوریان بار بزرگی را بر شانه‌های خود حس می‌کرد. اما وقتی یتس جوان در تلاش بود تا ارزش خود را به اثبات برساند با مشکلاتی مواجه شد و در سن ١٨ سالگی راهش به زندان کشید. اما در پشت میله‌های زندان، بدنسازی را کشف کرد و شروع به بهره‌گیری از تکنیکی کرد که بعدها او را به موفقیت‌های بزرگی می‌رساند. دوریان یتس در مصاحبه اخیر خود با Escape Fitness درباره مسیر خود در بدنسازی و راه رسیدن به موفقیت در این حوزه به صحبت پرداخته است. در ویدئویی که Escape Fitness در کانال یوتیوب خود منتشر نموده است دوریان یتس به بحث درباره این مسیر و تکنیک ویژه‌ای که از آن بهره می‌برد می‌پردازد. یتس دیگران را نیز توصیه به بهره‌گیری از این تکنیک نموده است. تکنیکی که دوریان یتس را قهرمان مستر المپیا کرد

دوریان یتس: اهدافتان را بنویسید و امضا کنید

در این مصاحبه مجری از دوریان یتس درباره ذهنیت خود در دوران رقابت حرفه‌ایش سؤال می‌پرسد. این بدنساز اهل بیرمنگام پاسخ می‌دهد که در این دوران همیشه اهداف خود را به روی کاغذ می‌آورد. سپس زیر برگه کاغذ را نیز امضا می‌کرد:
من همیشه به مردم توصیه می‌کنم؛ هدفتان هرچه که هست، خواه اهداف تمرینی، کاری، حتی اهداف مربوط به روابطتان، همه را روی کاغذ بنویسید و آن را امضا کنید. من از سال 1883 تا 1997 این کار را انجام می‌دادم. اهداف کوتاه‌مدت من معمولاً یک‌ماهه بودند و اهداف بلندمدتم نیز دوازده ماهه.
این دارنده شش عنوان قهرمانی مستر المپیا اشاره می‌کند که حتی میزان وزنه‌ها و شدت تمرین‌های مورد نظر خود را نیز روی کاغذ ثبت می‌کرد. دوریان یتس روی کاغذ می‌نوشت که در ماه آتی قصد دارد چه رکوردی را در تمرینات خود ثبت کند. او همیشه این اهداف را با توجه به ظرفیت‌های خود تعیین می‌کرد. اما به مرور زمان آن‌ها بلندپروازانه‌تر نیز می‌شدند تا سرانجام به قهرمانی در مستر المپیا برسند. تکنیکی که دوریان یتس را قهرمان مستر المپیا کرد

ضرورت تعیین اهداف منطقی و قابل دستیابی

دوریان یتس در خلال این مصاحبه تأکید می‌کند که هرکس، قصد بهره‌گیری از این تکنیک را دارد، لازم است شتاب حرکتی خود را به‌درستی تنظیم کند. یتس می‌گوید که اهداف تعیین‌شده می‌بایست منطقی و قابل دستیابی باشند:
اگر چیز مسخره‌ای را روی کاغذ به‌عنوان هدف خود ثبت کنید، چیزی که قطعاً به آن نخواهید رسید، این کمکی به شما نمی‌کند، بلکه تنها موجب از دست رفتن انگیزه‌تان می‌شود.
این اسطوره بدنسازی اشاره می‌کند که همواره می‌بایست از اهداف کوچک آغاز کرد. او می‌گوید تمام موفقیت‌های فردی، تنها ازطریق تداوم و پشتکار در پیمودن گام‌های کوچک حاصل می‌شوند. در همین ارتباط:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...