علت خداحافظی زودهنگام حبیب نورماگومدوف مشخص شد؛ مک گرگور و پویریر او را ناامید کردند!

وقتی کانر مک گرگور در ژانویه 2021 در UFC 257 ناک اوت شد، حبیب نورماگومدوف تصمیم گرفت برای همیشه از مبارزات کناره‌گیری کند.
کدخبر (203411) | 14 تیر 1402 | ساعت 01:00
0 1203
علت خداحافظی زودهنگام حبیب نورماگومدوف مشخص شد؛ مک گرگور و پویریر او را ناامید کردند!
وقتی کانر مک گرگور در ژانویه 2021 در UFC 257 ناک اوت شد، حبیب نورماگومدوف تصمیم گرفت برای همیشه از مبارزات کناره‌گیری کند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، چند ماه قبل و پس از  UFC 254 که نورماگومدوف توانسته بود جاستین گیجی را سابمیشن کند، او عنوان کرده بود که پس از یکپارچه سازی دسته سبک وزن از مبارزه کناره‌گیری می‌کند. با این حال دانا وایت، رئیس UFCناامیدانه تلاش می‌کرد تا »عقاب» را متقاعد کند که در کنارش بماند و به گفته مربی قدیمی‌اش، او پیشنهاد دهنده این ایده بود.

خاویر مندز، مربی پیشین حبیب نورماگومدوف مدعی شده است که شاگرد او به مدت هشت ماه در استخر آزمایش مواد مخدر آژانس ضد دوپینگ  آمریکا (USADA) حضور داشته و سپس از آن خارج شده و رسماً بازنشستگی خود را اعلام کرده است.

حتی بعد از بازنشستگی حبیب، هنوز در حال آزمایش او بودند. دانا وایت پس از بازنشستگی، حبیب را از گروه آزمایش حذف نکرد زیرا هنوز امیدوار بود که او دوباره مبارزه کند اما حبیب به اندازه کافی آزمایش شده بود. او به دانا گفت که دیگر نمی‌خواهد آزمایش کند و دیگر برنمی‌گردد. او تقریباً هشت ماه قبل از اینکه به اندازه کافی از مبارزه سیر شود، مورد آزمایش قرار گرفت.

اگر کانر مک گرگور مقابل داستین پویریر که قبلاً در سال 2014 در رده وزنی پر وزن او را شکست داده بود، پیروز می‌شد اوضاع می‌توانست بسیار متفاوت باشد. در UFC 229 که در سال 2018 برگزار شد، حبیب نورماگومدوف در راه رسیدن به پیروزی از طریق سابمیشن در راند چهارم مبارزه، بر بزرگترین رقیب خود تسلط داشت اما هنوز اشتیاق هواداران و UFC برای برگزاری یک مسابقه مجدد میان کانر مک گرگور و حبیب نورماگومدوف وجود داشت.

علت خداحافظی زودهنگام حبیب نورماگومدوف مشخص شد؛ مک گرگور و پویریر او را ناامید کردند!

کانر مک گرگور برای اولین بار در دوران حرفه‌ای مبارزات خود توسط پویریر در درUFC  257 شکست خورد. او تصمیم نورماگومدوف را برای بازنشستگی با صحبت کردن در مورد یک مسابقه مجدد قریب‌الوقوع با »بدنام» تثبیت کرد.

مندز افزود:

UFC در تلاش بود تا او را وادار به بازگشت کند و البته تا حدی در این مساله هم موفق بود. زمانی که ما در ابوظبی بودیم، حبیب را ملاقات کردیم. او گفت اگر کسی چیزی دیدنی به من نشان دهد، شاید برگردم. در همان شب کانر مک گرگور مقابل پویریر قرار گرفت اما این مبارزه نتوانست او را هیجان‌زده کند. حبیب می‌گفت اگر در این رویداد مبارزه‌ای بتواند مرا هیجان‌زده کند، شاید گزینه بازگشت را در نظر بگیرم اما چیزی نظرش را جلب نکرد. UFC او را ترغیب می‌کرد اما هیچ چیز او را هیجان‌زده نمی‌کرد.

نورماگومدوف به رینگ برمیگردد؟

نورماگومدوف تقریباً سه سال است که هیچ مبارزه‌ای نداشته و بعید به نظر می‌رسد که این مبارز داغستانی که رکورد 29 برد بدون شکست را در اختیار دارد و به تازگی مربیگری را برای وقت‌گذرانی با خانواده‌اش کنار گذاشته، حاضر باشد به رینگ بگردد. مک گرگور از زمانی که پایش در یک مبارزه سه گانه مقابل پویریر شکسته شد، وارد هیچ رقابتی نشده است. مک گرگور در ژوئیه 2021 در یک مبارزه سه گانه در UFC  264 مقابل پویریر شکست دیگری را متحمل شد. این مبارز 34 ساله در راند اول پایش شکست و از آن زمان دیگر مبارزه نکرده است.

اگرچه او اکنون کاملاً آماده و برای بازگشت در برابر مایکل چندلر لحظه شماری می‌کند اما بعید به نظر می‌رسد که او در سال 2023 به دنبال از دست دادن یک ضرب الاجل مهم تست دارو آژانس ضد دوپینگ آمریکا، بتواند در این مبارزه شرکت کند. مک گرگور اخیراً از طرفدارانش خواسته تا صبور باشند اما بسیاری از آنها به طور فزاینده‌ای نگران این احتمال هستند که بزرگترین ستاره ام ام ای دیگر هرگز مبارزه نکند.

جدیدترین اخبار ورزش MMA:

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...