علی تبریزی ، بیت‌ الله عباس پور و کمال عبدالسلام؛ رقابت هیجان انگیز در مسابقات جهانی 2008

علی تبریزی بدنساز شناخته شده ایرانی در مسابقات جهانی 2008 در رقابت برای اورالی موفق به غلبه بر بیت الله عباس پور و کریم عبدالسلام شد.
کدخبر (204930) 18 تیر 1402 | ساعت 01:05
0 317
علی تبریزی بدنساز شناخته شده ایرانی در مسابقات جهانی 2008 در رقابت برای اورالی موفق به غلبه بر بیت الله عباس پور و کریم عبدالسلام شد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مسابقات آماتوری بدنسازی جهانی در سال 2008 یه میزبانی منامه در بحرین برگزار شد و تیم ملی پرورش اندام ایران با 8 شرکت کننده در این مسابقات شرکت کرد. علی تبریزی و بیت الله عباس پور دو بدنساز تیم ملی ایران در این مسابقات موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند و علی تبریزی اورالی مسابقات را در یک رقابت جذاب به خود اختصاص داد.

تیم ملی پرورش اندام ایران در مسابقات جهانی 2008

این مسابقات در 9 دسته وزنی برگزار شد و در بعضی از اوزان تیم ملی ایران دو نماینده داشت و در برخی دیگر از اوزان نماینده‌ای نداشت. تیم ملی بدنسازی ایران در این مسابقات موفق شد با کسب دو مدال طلا، یک برنز، دو پنجمی، یک ششمی و یک سیزدهمی بعد از مصر و بالاتر از بحرین میزبان در رده دوم مسابقات قرار بگیرد. علی تبریزی در دسته وزنی 90 کیلوگرم و بیت‌الله عباس‌پور در دسته وزنی 80 کیلوگرم دو طلایی ایران در این مسابقات بودند. مهدی عیاری در دسته 85 کیلوگرم برنز گرفت. در این دسته کمال عبدالسلام (کمال القرنقی) بدنساز لیبیایی که به نمایندگی از قطر در این مسابقات شرکت کرده بود طلا گرفت که این بدنساز سال‌ها بعد و بعد از گرفتن کارت حرفه‌ای در مسابقاتی چون مستر المپیا و آرنولد کلاسیک در دسته 212 پوند به قهرمانی دست یافت. عباس عاقلی دیگر نماینده تیم ملی پرورش اندام ایران در این رقابت بود که با ششمی کار خود را به پایان رساند. در دسته 70 کیلوگرم یوسف کریمی و در دسته 100 کیلوگرم، مجتبی نوترکی پنجم شدند. مرتضی روشن ضمیر در دسته 90 کیلوگرم جایی که علی تبریزی قهرمان شده بود در رده سیزدهم قرار گرفت و فریدون حقی در دسته 100+ کیلوگرم اوت شد. سهراب سرابی و امیر بیات دو داور بین‌المللی ایرانی بودند که در این مسابقات در دو وزن داوری کردند. این مسابقات با 173 ورزشکار در 9 وزن برگزار شد.

ویدئو: علی تبریزی در مسابقات آماتوری بدنسازی جهانی 2008

علی تبریزی ؛ از حضور در قطر تا بازگشت به ایران

علی تبریزی از سال 1376 تا 1381 عضو تیم ملی پرورش اندام ایران بود و بعد از چندین قهرمانی در رقابت‌های آسیایی و چند تورنومنت دیگر در سال 2003 از ایران رفت و پس از عقد قرارداد با قطر تا سال 2007، با پرچم این کشور در مسابقات شرکت می‌کرد. او تا سال 2007 با کریم عبدالسلام قهرمان دسته 85 کیلوگرم هم تیمی بود. علی تبریزی در سال 2008 به درخواست فدراسیون پرورش اندام ایران به ایران بازگشت و با پرچم ایران در مسابقات آماتوری جهان در بحرین حضور یافت و همراه با بیت الله عباس پور قهرمانی در این مسابقه را تجربه کرد. علی تبریزی در این مسابقات موفق به غلبه بر طارق جعفر الفرسانی بدنساز معروف بحرینی شد. او در سال‌های 2005 و 2006 با پرچم قطر قهرمانی آماتوری جهان را تجربه کرد و در سال 2006 نیز اورالی (قهرمان قهرمانان) در کارنامه وی به ثبت رسیده بود. این قهرمانی باعث شده بود که در سال 2007 دعوتنامه شرکت در مستر المپیا را دریافت کند، استیجی که البته علی تبریزی هیچ گاه در آن حضور نیافت. او در سال 2007 به دلیل مصدومیت در مسابقات جهانی شرکت نکرد، هر چند در همان سال مجددا در مسابقات آسیایی قهرمان شد.

علی تبریزی و شکست سه باره بدنسازی که قهرمان مستر المپیا شد

بعد از مشخص شدن قهرمان 9 وزن مسابقات، رقابت بدنسازان برای کسب عنوان قهرمان قهرمانان (اورال) آغاز شد و 9 بدنساز برتر هر دسته روی استیج حاضر شدند. در رقابت سنگینی که میان علی تبریزی، بیت‌الله عباس‌پور و کریم عبدالسلام وجود داشت، علی تبریزی موفق شد برای دومین بار اورالی در مسابقات جهانی را تجربه کند. علی تبریزی در سال 2009 بار دیگر با قطر قرارداد بست و در مسابقات جهانی برای بار سوم قهرمانی و اورالی را تجربه کرد. او در سه مسابقه جهانی و در رقابت برای اورالی کمال عبدالسلام، دوست صمیمی خود را شکست داد، بدنسازی که بعدها قهرمانی مستر المپیا را تجربه کرد. عبدالسلام تا حدی ممارست به خرج داد که در 47 سالگی قهرمانی در آرنولد کلاسیک و مستر المپیا در دسته 212 پوند را تجربه کرد و نایب قهرمانی و سومی در مستر المپیا نیز در کارنامه وی مشاهده می‌شود.

علی تبریزی در مسابقات آماتوری بدنسازی جهانی 2008

علی تبریزی ؛ ژنتیک استثنایی و بدنی که هیچ ضعفی نداشت

مهم‌ترین ویژگی بدنی علی تبریزی، عدم وجود ضعفی در پکیج بدنی وی بود. او همزمان حجم و چگالی مناسب داشت و در عین حال از کات و کاندیشن مناسبی برخوردار بود. در پکیج بدنی علی تبریزی می‌توان به عضلات پرحجم دست وی، عضلات سینه پهن و بسیار پرچگالی و میان تنه و عضلات شکمی متناسب و متقارن اشاره کرد. عضلات پای علی تبریزی چه در چهار سر ران، چه عضلات همسترینگ و عضلات سرینی دارای حجم بالا و کاندیشن زیبایی بودند. پایین تنه و بالا تنه بسیار متقارنی داشت و باید تاسف خورد که دوران قهرمانی وی کوتاه بود و او حتی پتانسیل قهرمانی در مستر المپیا را داشت. علی تبریزی به طور قطع یکی از بهترین ژنتیک‌های بدنسازی ایران است. دورنمای علی تبریزی شرکت در مسابقات مستر المپیا بود اما وی در سال 2010 از بدنسازی کناره‌گیری کرد و دلیل آن را فشار نیاوردن بیش از حد به بدن، حفظ سلامتی و تمرکز روی کارهای تجاری اعلام کرد.

علی تبریزی ، بیت‌ الله عباس پور و کمال عبدالسلام؛ رقابت هیجان انگیز در مسابقات جهانی 2008

رقابت اورالی و شایعه اختلاف بیت الله عباس پور و علی تبریزی

بیت الله عباس‌پور سابقه قهرمانی در سال 2003 در هند در دسته وزنی 70 کیلوگرم را داشت و در سال 2008 در اوج آمادگی به سر می‌برد. او پیش از مسابقات جهانی در مسابقات آسیایی و در وزن 85 کیلوگرم قهرمان شده بود و در این مسابقات نیز با یک بدن بسیار خشک و کاندیشن فوق‌العاده روی استیج حضور یافت و یکی از شانس‌های اصلی کسب اورالی مسابقات بود. پس از رقابت اورالی که با قهرمانی تبریزی به پایان رسید، شایعات اختلاف علی تبریزی و بیت الله عباس پور در برخی محافل بدنسازی به گوش رسید، مسئله‌ای که هیچ وقت ثابت نشد و علی تبریزی بعدها چندین بار به این موضوع اشاره کرد که اینکه دو نفر دوست صمیمی نباشند دلیل بر اختلاف نیست. تبریزی در این باره گفته بود:

ایشان در یک دسته دیگر رقابت می‌کردند و تنها برخورد ما، یک رقابت برای اورالی در سال 2008 بود که بعد از قهرمانی من، ایشان به من تبریک گفتند. به هیچ وجه اختلافی بین ما نبود.

علی تبریزی ، بیت‌ الله عباس پور و کمال عبدالسلام؛ رقابت هیجان انگیز در مسابقات جهانی 2008بعدها زمانی که زنده‌یاد عباس‌پور در بیمارستان بستری بود، علی تبریزی به طور پیوسته به ملاقات او می‌رفت و یکی از بدنسازانی بود تمام تلاش خود را برای کمک به وی به کار گرفت. که همین موضوع نشان می‌دهد که این دو بدنساز هیچ گاه اختلافی با یکدیگر نداشتند. هر دو بدنساز در مصاحبه‌های مختلف به نیکی از هم یاد کرده‌اند. اخبار جدید ورزش بدنسازی

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...