هیجان جذاب فیزیک کلاسیک | رامون دینو و اورس کالچینسکی این بار در آرنولد کلاسیک 2024

این نبرد ادامه دارد
کدخبر (234432) | 10 اسفند 1402 | ساعت 00:59
0 299
هیجان جذاب فیزیک کلاسیک | رامون دینو و اورس کالچینسکی این بار در آرنولد کلاسیک 2024
رقابت دسته فیزیک کلاسیک آرنولد کلاسیک 2024 از ساعت سه بامداد روز شنبه دوازدهم اسفند آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مسابقات بدنسازی آرنولد کلاسیک 2024، نخستین استیج حرفه ای سال 2024 در دنیای بدنسازی خواهد بود. 

رقابتی که دومین استیج بدنسازی بزرگ سال است و شرکت کنندگان آن با دعوت‌نامه‌های ویژه در لیست نهایی آن قرار می‌گیرند. این سی و ششمین دوره برگزاری مسابقات بدنسازی آرنولد کلاسیک خواهد بود.

آرنولد کلاسیک 2024 بخشی از فستیوال ورزشی آرنولد است که همه ساله در هفته اول ماه مارس برگزار می‌شود و شامل رقابت‌های دسته اوپن، فیزیک، فیزیک کلاسیک و ویلچر در بخش مردان و بیکینی، فیتنس و ولنس زنان خواهد بود.

به مانند تمامی مسابقات حرفه‌ای زیر نظر لیگ حرفه‌ای IFBB، قهرمانان این مسابقات، جواز حضور در مستر المپیا 2024 را دریافت خواهند کرد.

بر اساس تغییرات صورت گرفته، سه نفر برتر دسته‌های مختلف مستر المپیا 2023 به همراه قهرمانان تمامی استیج‌های انتخابی تا یک ماه قبل از آغاز مستر المپیا 2024، جواز حضور در این مسابقات را در اختیار خواهند داشت و سیستم امتیازی تنها در دسته ویلچر اعمال خواد شد.

زمان و ساعت برگزاری دسته فیزیک کلاسیک آرنولد کلاسیک 2024

رقابت دسته فیزیک آرنولد کلاسیک 2024 در دو بخش پیش داوری و شب نهایی برگزار خواهد شد. مرحله پیش داوری دسته فیزیک کلاسیک از ساعت 21 روز جمعه 11 اسفند به وقت تهران برگزار خواهد شد و مرحله نهایی نیز از ساعت 3 بامداد روز شنبه 12 اسفند ماه به وقت تهران آغاز خواهد شد.

محل برگزاری آرنولد کلاسیک 2024

به مانند ادوار گذشته، آرنولد کلاسیک آمریکا به میزبانی مرکز همایش‌های کلمبوس، اوهایو برگزار خواهد شد. نکته جذاب در آرنولد کلاسیک 2024، حذف سیستم پخش PPV این مسابقات است و آرنولد کلاسیک 2024 با اعلام آرنولد شوارتزنگر به صورت اینترنتی و رایگان پخش خواهد شد.

جوایز دسته فیزیک کلاسیک آرنولد کلاسیک 2024

رقابت دسته فیزیک آرنولد کلاسیک 2024، بعد از دسته اوپن، مهم ترین دسته رقابتی این مسابقات خواهد بود. به مانند سال گذشته، قهرمان این مسابقات جایزه 60 هزار دلاری را دریافت خواهد کرد و این جوایز برای نفرات دوم تا پنجم به ترتیب، 30 هزار دلار، 20 هزار دلار، 7 هزار دلار و 4 هزار دلار خواهد بود  نفرات خارج از تاپ 5، جایزه دو هزار دلاری را دریافت خواهند کرد.

رقابت دسته فیزیک کلاسیک آرنولد کلاسیک 2024

وقتی صحبت از بخش فیزیک کلاسیک به میان می‌آید، تعداد انگشت شماری از بدنسازان هستند که می‌توانیم نامشان را در میان مدعیان قهرمانی هر رقابتی قرار دهیم.

علاوه بر کریس بامستد که در پنج سال گذشته در مستر المپیا حکمرانی کرده است، بدنسازانی مانند رامون دینو، اورس کالچینسکی، بریان آنسلی و ترنس رافین جایگاه خود را در میان مدعیان قرار داده‌اند.

با این حال در میان بسیاری از بدنسازان بااستعداد با فیزیک بدنی دسته کلاسیک، رامون دینو و اورس کالچینسکی از بزرگ‌ترین رقبا برای بر هم زدن سلطنت کریس بامستد به شمار می‌آیند. اکنون با نزدیک شدن به آرنولد کلاسیک 2024 این دو بدنساز سرشناس مورد توجه قرار گرفته‌اند.

رقابت در دسته فیزیک کلاسیک در سال‌های اخیر به شدت نزدیک شده و نفراتی مانند مایکل دابول و وسلی ویسرز نیز تا حدود زیادی خود را به نفرات برتر این دسته اضافه کرده‌اند.

دسته اوپن آرنولد کلاسیک 2024 | لحظه شماری برای رقابت هادی چوپان و سامسون داودا

دسته اوپن آرنولد کلاسیک 2024 | لحظه شماری برای رقابت هادی چوپان و سامسون داودا

بیشتر بخوانید
07 اسفند 1402 | ساعت 01:13
بیشتر بخوانید

در لیست ابتدایی آرنولد کلاسیک اوهایو 2024 در دسته فیزیک کلاسیک، نام 12 بدنساز اعلام شده بود، لیستی که به شرح زیر:

-- رامون دینو
-- اورس کالچینسکی

-- بریان آنسلی
-- ترنس رافین
-- مایکل دابول
-- وسلی ویسرز
-- آنتوان لوث
-- جرج اوپارا
-- امانوئل ریکوتی
-- اریک براون جونیور
-- دامین پاتریک
-- دارن فارل

بعد از اعلام لیست اولیه، ترنس رافین که جواز مستر المپیا 2024 را در اختیار دارد از حضور در این مسابقات انصراف داد و در ادامه نیز آنتوان لوث به دلیل مصدومیت از غیبت خود در این مسابقات را علنی کرد.

رامون دینو برزیلی و اورس کالچینسکی آلمانی از سال 2022، خود را همواره در موقعیت نایب قهرمانی مستر المپیا می بینند. با این حال از سال گذشته، آنها به مدعیان اصلی کسب مقام قهرمانی در آرنولد کلاسیک تبدیل شده‌اند. در سال 2023 ترنس رافین به عنوان مدافع قهرمانی دو دوره این مسابقات و مدافع قهرمانی همان دوره، از رقابت کنار کشید.

اگرچه رافین در ابتدا قصد داشت در این دوره از مسابقات شرکت کند اما تصمیم گرفته است که قید حضور در این رقابت را بزند. از این رو، نبرد برای عنوان قهرمانی دوباره حول محور دو بدنساز برزیلی و آلمانی متمرکز شده است.

رامون دینو در آرنولد کلاسیک 2024

پس از کناره گیری ترنس در سال 2023، عنوان قهرمانی در دسترس دیگر مدعیان دسته فیزیک کلاسیک قرار گرفت. با این حال رامون دینو بهتر از این موقعیت استفاده کرد و با غلبه بر اورس کالچینسکی توانست به قهرمانی در اوهایو برسد.

با این وجود قهرمان 29 ساله آرنولد کلاسیک نیز پیشرفت‌هایی داشته است. دایناسور برزیلی از نظر عضلانی بهتر از قبل بود و کاندیشن وی هم پیشرفت کرده بود. او و اورس بر روی استیج مغلوب کریس بامستد شدند اما با وجود اینکه از هر لحاظ به یکدیگر نزدیک بودند، در نهایت بازهم رامون دینو در جایگاه بالاتر قرار گرفت.

در مستر المپیا 2023، کریس بامستد آن بدنساز دست نیافتنی سابق نبود و این بار رامون موفق شد در فیگور جفت بازو از پشت از رقیب افسانه‌ای خود پیشی بگیرد. مرد شماره دو فیزیک کلاسیک جهان پیش از این سه بار رقبای سرشناس دیگر خود را در مستر المپیا و آرنولد کلاسیک شکست داده و در واقع هدف بزرگ او نه آرنولد کلاسیک، بلکه پایین کشیدن سی بام از تاج و تخت فیزیک کلاسیک در مستر المپیا خواهد بود.

رامون دینو در دو ماه گذشته چند به روز رسانی در مورد روند آمادگی خود برای حضور در آرنولد کلاسیک خود منتشر کرده است. در اواخر دی ماه، مدافع عنوان قهرمانی با مجموعه‌ای از تصاویر، جامعه بدنسازی را شگفت زده کرد. نایب قهرمان دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا بسیار حجیم‌تر از گذشته به نظر می‌رسید. با این حال باید توجه داشت که دینو در المپیا 2023 نیز از سقف وزنی تعیین شده دور بود و حتی نیازی به پر کردن این سقف ندیده بود!

این بدنساز 29 ساله در این مدت چند به روز رسانی دیگر نیز منتشر کرده است. در هر به روز رسانی، مدافع عنوان قهرمانی بزرگ به نظر رسیده است. در حالی که دینو در آرنولد کلاسیک سال گذشته بر روی کاندیشن تمرکز کرده بود، امسال بدنساز برزیلی بر روی افزایش حجم عضلانی تمرکز کرده است یعنی درست همان کاری که در مستر المپیا 2023 انجام داد.

قهرمانی های حرفه‌ای رامون دینو:
2023: آرنولد کلاسیک
2021: ماسل کانتست برزیل

رامون دینو در مستر المپیا:
2023: نایب قهرمان
2022: نایب قهرمان
2021: پنجم

آخرین رقابت حرفه‌ای رامون دینو:
مستر المپیا 2023 - دوم

رامون دینو در آرنولد کلاسیک:
2023: قهرمان
2022: نایب قهرمان


اورس کالچینسکی در آرنولد کلاسیک 2024

اورس کالچینسکی جدی ترین چالش رامون دینو در مسابقات اخیر بوده است. اورس ضمن یک رقابت نزدیک در کاندیشنینگ با رامون دینو، از نظر فیگورگیری در موقعیت بهتری جای گرفت. او به معنای واقعی کلمه یک فیگور گیر قهار است.

با این حال کالچینسکی در زمینه توده و بلوغ عضلانی نبرد را به رامون دینو واگذار کرد. پس از رقابت در آرنولد کلاسیک 2023 این دو بار دیگر در مستر المپیا 2023 به مصاف هم رفتند. باز هم رقابت میان آنها نزدیک بود. کالچینسکی پیشرفت‌های قابل توجهی در فیزیک بدنی به خصوص بازوهای خود ایجاد کرده بود. این بدنساز آلمانی همچنین کاندیشن خود را به خوبی تطبیق داده و یک برنامه فیگورگیری بی نظیر را به نمایش گذاشت.

پس از آن کالچسنکی در تگزاس استیت پرو و پراگ پرو، کاندیشن بهتری را نشان داد و در هر دو رقابت به قهرمانی رسید. با این حال از زمان قهرمانی اورس کالچینسکی در پراگ پرو هیچ گونه آپدیت بدنی از سوی او منتشر نشده است. اگرچه کالچینسکی مرتبا جلسات تمرینی خود را در یوتیوب به اشتراک می‌گذارد اما فیزیک بدنی خود را به طور کامل به نمایش نگذاشته است.

این بدنساز 25 ساله می‌خواهد همه چیز را تا روز نمایش مخفی نگه دارد و این موضوعی است که او صراحتا به آن اشاره کرده است:

هیچ علاقه ای به انتشار آپدیت بدنی ندارم، روی استیج خودمو نشون میدم!

قهرمانی های حرفه‌ای اورس کالچینسکی:
2023: پراگ پرو
2023: تگزاس استیت پرو
2022: کویت کلاسیک پرو
2022: بوستون پرو
2021: تمپا پرو

اورس کالچینسکی در مستر المپیا:
2023: سوم
2022: سوم
2021: چهارم

آخرین رقابت حرفه‌ای اورس کالچینسکی:
مستر المپیا 2023 - سوم

اورس کالچینسکی در آرنولد کلاسیک:
2023: نایب قهرمان
2022: سوم


بریان آنسلی در آرنولد کلاسیک 2024

قهرمان پیشین مستر المپیا با پکیج بدنی به مراتب توسعه یافته در دو سال اخیر عنوانی بهتر از چهارمی در این مسابقات را کسب نکرده است. بریان همراه با کریس کورمیر تمرین می‌کند و در تمام دوران حرفه‌ای خود تنها سه بار در رقابتی به جز مستر المپیا و آرنولد کلاسیک رقابت کرده و پراکندگی حضور وی در رقابت‌های به جز این دو استیج، در 4 سال اخیر، صفر بوده است.

بریان در سال گذشته میلادی در آستانه حضور در دسته 212 پوند بود چرا که برای رسیدن به حدنصاب وزنی فیزیک کلاسیک نیاز به از دست دادن حجم عضلانی زیادی داشت و با تغییرات در حدنصاب وزنی این رقابت‌ها بود که در این دسته مسابقاتی باقی ماند و تاثیر این افزایش حدنصاب نیز در پکیج بدنی وی کاملا مشهود بود.

او بدنساز 43 ساله‌ای است که در سال‌های اخیر مقابل رقبای جوان‌تر خود ناکام مانده و در اوهایو نیز بسیار بعید است که موفق به عبور از دینو و اورس شود، اما برای او حفظ برتری مقابل تهدیدهای جدیدتر این دسته همچون مایکل دابول و وسلی ویسرز همچنان اهمیت بالایی خواهد داشت.

قهرمانی های حرفه‌ای بریان آنسلی:
2019: یاماموتو پرو کاپ
2018: مستر المپیا
2018: آرنولد کلاسیک
2017: مستر المپیا
2017: نیویورک پرو

بریان آنسلی در مستر المپیا:
2023: چهارم
2022: چهارم
2021: سوم
2020: سوم
2019: نایب قهرمان
2018: قهرمان
2017: قهرمان
2016: چهارم

آخرین رقابت حرفه‌ای بریان آنسلی:
مستر المپیا 2023 - چهارم

بریان آنسلی در آرنولد کلاسیک:
2022: چهارم
2018: قهرمان

قوی سیاه و چالش بزرگ در اوهایو / بریان آنسلی، دردسر بزرگ اورس و رامون

قوی سیاه و چالش بزرگ در اوهایو / بریان آنسلی، دردسر بزرگ اورس و رامون

بیشتر بخوانید
18 بهمن 1402 | ساعت 20:58
بیشتر بخوانید

مایکل دابول در آرنولد کلاسیک 2024

مایکل دابول سوری که در انگلیس زندگی می‌کند در دو سال اخیر یکی از بدنسازان در حال رشد فیزیک کلاسیک بوده و در سال 2023 نیز عملکردی رویایی داشته است. دابول تنها پشت سر تاپ 5 مستر المپیا باقی مانده و در سال گذشته میلادی در استیج‌های پراهمیتی چون پیتسبورگ پرو و نیویورک پرو قهرمانی را تجربه کرده است.

بعد از مستر المپیا 2023، مایکل دابول در پراگ پرو رقابت بسیار نزدیکی با اورس کالچینسکی داشت و در نهایت در جایگاه دوم قرار گرفت. او در اتریش پرو جواز مستر المپیا 2024 را به دست آورد. این بدنساز سوریه‌ای بدون مربی تمرین می‌کند و قهرمان ادوار اخیر آرنولد کلاسیک بریتانیا بوده و در اوهایو در تلاش خواهد بود تا طلسم ناکامی‌های متوالی مقابل دینو، اورس و آنسلی را بشکند.

قهرمانی های حرفه‌ای مایکل دابول:
2023: اتریش پرو
2023: نیویورک پرو
2023: پیتسبورگ پرو
2022: آرنولد کلاسیک بریتانیا
2021: آرنولد کلاسیک بریتانیا

مایکل دابول در مستر المپیا:
2023: ششم
2022: دهم

آخرین رقابت حرفه‌ای مایکل دابول:
اتریش پرو: قهرمان

مایکل دابول در آرنولد کلاسیک:
2022: پنجم


وسلی ویسرز در آرنولد کلاسیک 2024

آرنولد شوارتزنگر افسانه‌ای به بلوط اتریشی معروف است و وسلی ویسرز که برخی به دلیل شباهت‌های ظاهری به او لقب پسر آرنولد را داده‌اند با نام مستعار بلوط هلندی در دنیای بدنسازی شناخته می‌شود. این بدنساز هلندی ساختار بدنی کاملا متناسب با فیزیک کلاسیک را در اختیار دارد و در دو سال اخیر پیشرفت خوبی در این دسته داشته و به نفرات برتر نزدیک شده است.

در آپدیت‌های بدنی اخیر، وسلی ویسرز با کاندیشنینگ خیره کننده و جزئیات بسیار دیده شده است. او در تلاش است تا در سال 2024، فاصله خود با مدعیان سنتی فیزیک کلاسیک را به حداقل برساند. وسلی با قهرمانی در اولین استیج بعد از مستر المپیا 2023، رومانی پرو، جواز حضور در مستر المپیا 2024 را کسب کرده است. این بدنساز هلندی در سال گذشته میلادی تا حدودی نوسانی ظاهر شد که در این میان می‌توان به سومی وی در دبی پرو 2023 بعد از ترنس رافین و فابیو جونیوی برزیلی اشاره کرد، اما استیج اوهایو قطعا ماجرای متفاوتی برای وی خواهد داشت.

قهرمانی های حرفه‌ای وسلی ویسرز:
2023: رومانی پرو
2023: اروپا پرو
2022: یاماموتو پرو کاپ
2021: بتل آف چمپیونز
2019: رومانی پرو
2018: شیکاگو پرو

وسلی ویسرز در مستر المپیا:
2023: هفتم
2022: هشتم
2021: یازدهم
2020: یازدهم

آخرین رقابت حرفه‌ای وسلی ویسرز:
رومانی پرو: قهرمان

وسلی ویسرز در آرنولد کلاسیک:
2019: دهم

وسلی ویسرز و کاندیشنینگ توسعه یافته هلندی؛ خط و نشان مدعی جدید فیزیک کلاسیک برای رقبا

وسلی ویسرز و کاندیشنینگ توسعه یافته هلندی؛ خط و نشان مدعی جدید فیزیک کلاسیک برای رقبا

بیشتر بخوانید
26 بهمن 1402 | ساعت 19:56
بیشتر بخوانید

پیش بینی درک لانسفورد در مورد مدعیان آرنولد کلاسیک 2024 : هادی ، سامسون و رافائل

پیش بینی درک لانسفورد در مورد مدعیان آرنولد کلاسیک 2024 : هادی ، سامسون و رافائل

بیشتر بخوانید
09 اسفند 1402 | ساعت 11:00
بیشتر بخوانید
رقابت جذاب دو بدنساز ایرانی در هند / در انتظار دوئل مهدی جابری و ایمان رضایی باشید

رقابت جذاب دو بدنساز ایرانی در هند / در انتظار دوئل مهدی جابری و ایمان رضایی باشید

بیشتر بخوانید
09 اسفند 1402 | ساعت 07:00
بیشتر بخوانید
حمله دوباره کینگ کمالی به هادی چوپان : بدنساز خوبیه ولی ...

حمله دوباره کینگ کمالی به هادی چوپان : بدنساز خوبیه ولی ...

بیشتر بخوانید
08 اسفند 1402 | ساعت 23:19
بیشتر بخوانید
ورود تکنولوژی اپل ویژن به بدنسازی ؛ تناسب اندام با هوش مصنوعی!

ورود تکنولوژی اپل ویژن به بدنسازی ؛ تناسب اندام با هوش مصنوعی!

بیشتر بخوانید
08 اسفند 1402 | ساعت 19:00
بیشتر بخوانید
هیجان جذاب فیزیک کلاسیک | رامون دینو و اورس کالچینسکی این بار در آرنولد کلاسیک 2024

هیجان جذاب فیزیک کلاسیک | رامون دینو و اورس کالچینسکی این بار در آرنولد کلاسیک 2024

بیشتر بخوانید
10 اسفند 1402 | ساعت 00:59
بیشتر بخوانید
پیش بینی کریس بامستد از قهرمان آرنولد کلاسیک؛ بدون شک هادی چوپان !

پیش بینی کریس بامستد از قهرمان آرنولد کلاسیک؛ بدون شک هادی چوپان !

بیشتر بخوانید
08 اسفند 1402 | ساعت 16:16
بیشتر بخوانید
چهارمین نبرد هادی چوپان و سامسون داودا؛ جنگ تجربه و کاندیشن با توده‌های عضلانی

چهارمین نبرد هادی چوپان و سامسون داودا؛ جنگ تجربه و کاندیشن با توده‌های عضلانی

بیشتر بخوانید
08 اسفند 1402 | ساعت 12:57
بیشتر بخوانید
دسته اوپن آرنولد کلاسیک 2024 | لحظه شماری برای رقابت هادی چوپان و سامسون داودا

دسته اوپن آرنولد کلاسیک 2024 | لحظه شماری برای رقابت هادی چوپان و سامسون داودا

بیشتر بخوانید
07 اسفند 1402 | ساعت 01:13
بیشتر بخوانید
بازی هادی چوپان با دمبل 90 کیلویی + واکنش‌ها به تمرینات سنگین گرگ ایرانی

بازی هادی چوپان با دمبل 90 کیلویی + واکنش‌ها به تمرینات سنگین گرگ ایرانی

بیشتر بخوانید
06 اسفند 1402 | ساعت 22:51
بیشتر بخوانید
درخشش بدنسازان ایرانی در مسابقات NPC عراق | علیرضا کیان و یاسین قدرتی حرفه‌ ای شدند

درخشش بدنسازان ایرانی در مسابقات NPC عراق | علیرضا کیان و یاسین قدرتی حرفه‌ ای شدند

بیشتر بخوانید
06 اسفند 1402 | ساعت 13:21
بیشتر بخوانید
تاریخچه جوایز آرنولد کلاسیک / افزایش 130 درصدی جوایز در دو سال!

تاریخچه جوایز آرنولد کلاسیک / افزایش 130 درصدی جوایز در دو سال!

بیشتر بخوانید
06 اسفند 1402 | ساعت 19:00
بیشتر بخوانید
تمام قهرمانان مشترک مستر المپیا و آرنولد کلاسیک ؛ هادی چوپان پنجمین تاریخ ساز دنیای بدنسازی؟

تمام قهرمانان مشترک مستر المپیا و آرنولد کلاسیک ؛ هادی چوپان پنجمین تاریخ ساز دنیای بدنسازی؟

بیشتر بخوانید
06 اسفند 1402 | ساعت 15:00
بیشتر بخوانید
رنگ رخسار خبر می‌ دهد از سر درون / هادی چوپان ، کات تر از همیشه

رنگ رخسار خبر می‌ دهد از سر درون / هادی چوپان ، کات تر از همیشه

بیشتر بخوانید
05 اسفند 1402 | ساعت 22:00
بیشتر بخوانید
اظهارات مضحک کینگ کمالی ادامه دارد؛ پیشنهاد خنده دار به رافائل براندائو: در فیزیک کلاسیک رقابت کن!

اظهارات مضحک کینگ کمالی ادامه دارد؛ پیشنهاد خنده دار به رافائل براندائو: در فیزیک کلاسیک رقابت کن!

بیشتر بخوانید
05 اسفند 1402 | ساعت 20:30
بیشتر بخوانید
از پوست نازک و شفاف تا پیشرفت کاندیشنینگ / صحبت‌های سامسون داودا درباره مسیر شگفت انگیز پیشرفت بدنی‌

از پوست نازک و شفاف تا پیشرفت کاندیشنینگ / صحبت‌های سامسون داودا درباره مسیر شگفت انگیز پیشرفت بدنی‌

بیشتر بخوانید
05 اسفند 1402 | ساعت 19:19
بیشتر بخوانید
پاسخ میلوس سارسف به یک سوال جذاب؛ اگر مربی هادی بودی، او را چطور آماده می‌کردی؟

پاسخ میلوس سارسف به یک سوال جذاب؛ اگر مربی هادی بودی، او را چطور آماده می‌کردی؟

بیشتر بخوانید
05 اسفند 1402 | ساعت 15:05
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...