توصیه های آرنولد شوارتزنگر برای چربی سوزی و ساختن عضلات با کیفیت

در مقاله ای که اخیرا منتشر شده، آرنولد شوارتزنگر کالری مورد نیاز به ازای وزن مشخصی از چربی و عضله را مقایسه کرد.
کدخبر (146526) | 06 اسفند 1401 | ساعت 08:47
0 289
توصیه های آرنولد شوارتزنگر برای چربی سوزی و ساختن عضلات با کیفیت
در مقاله ای که اخیرا منتشر شده، آرنولد شوارتزنگر کالری مورد نیاز به ازای وزن مشخصی از چربی و عضله را مقایسه کرد.

به گزارش سرخ نیوز،  وقتی از عضله سازی صحبت می شود، همیشه پای آرنولد شوارتزنگر نیز در میان است. در یکی از مقالات اخیر Daily Pump، آرنولد شوارتزنگر در مورد ارتباط عضله سازی با طول عمر صحبت کرد و همچنین تعداد زیادی از مزایای دیگر آن را به اشتراک گذاشت. آرنولد شوارتزنگر به عنوان بدنسازی معمولی کار خود را آغاز کرد و به مرور خود را به یکی از اسطوره های این حرفه مبدل کرد. در طول دهه های 1970 و 1980 او در مجموع توانست قهرمانی هفت مستر المپیا را از آن خود کند. او در این سال ها میراث خود را برای تمام بدنسازان جهان به جا گذاشت. در این زمان او با افرادی چون لو فریگنو، فرانکو کولومبو و فرانک زین رقابت کرد که او را به بهتر شدن وادار می کردند.

آرنولد بعد از بازنشستگی هم از بدنسازی دست نکشید

مدت زیادی است که او از این حرفه کناره گیری کرده اما به هیچ عنوان علاقه خود به این ورزش را از دست نداده است. در سال 1989، او به کمک جیم لورمیر جشنواره ورزشی آرنولد را بنیان گذاشت. بعد از پایه گذاری این جشنواره، نقش او در دنیای بدنسازی بسیار پر رنگ تر شده است. بعد از مستر المپیا، این جشنواره به عنوان بزرگ ترین رویداد پرآوازه بدنسازی در تاریخ شناخته می شود. ترمیناتور بعد از بازنشستگی، حتی در سن 75 سالگی نیز برای سلامتی خود ارزش قائل است. آخرین توصیه او به طرفدارانش، داشتن یک روتین ورزشی است که به آن پایبند باشند و همواره به آن عمل کنند. بعد از اینکه روتین مناسب را پیدا کردند، پایبندی به آن از همه چیز مهم تر است. شوارتزنگر در توصیه های اخیر خود در رابطه با عضله سازی صحبت کرد و ارتباط آن با طول عمر و وزن بهتر را به اشتراک گذاشت.

صحبت های آرنولد شوارتزنگر در رابطه با ارزش و اهمیت عضله سازی

در مقاله ای که اخیرا منتشر شده، شوارتزنگر کالری مورد نیاز به ازای یک پوند چربی و یک عضله را مقایسه کرد. به گفته شوارتزنگر، داشتن عضله بیشتر در مقایسه با چربی، به داشتن وزنی بهتر کمک می کند. علاوه بر این، این موضوع به هضم بهتر و موثر تر غذا، به تنظیم بهتر قند خون و به کاهش خطر مشکلات قلبی عروقی کمک می‌کند و باعث رفع بسیاری از مشکلات دیگر می‌شود. او در این باره گفته:
آیا تا به حال به مقدار کالری های مصرفی یک پوند (حدود 454 گرم) عضله فکر کرده اید؟ حدود 30 سال است که به این سوال جواب اشتباهی داده شد و این جواب، 50 کالری در روز به ازای یک پوند عضله است. اینترنت برای جستجوی بسیاری از مطالب مفید است، اما این موضوع یکی از آن ها نیست. در واقعیت، یک پوند عضله به طور متوسط حدود 6 کالری (تا نهایتا 10 کالری) در روز می سوزاند. چیزی که بسیار عجیب است این است که مصرف متابولیک عضلات اولین بار در سال 1998 تعیین شد و سپس در سال 2010 تغییر کرد.
آرنولد در این باره گفته:
اگر مقایسه کنیم، یک پوند چربی در طول روز حدود 2 کالری می سوزاند. شاید با خود فکر کنید این مقدار تفاوت زیادی با مقدار مصرفی عضلات ندارد و ارزش عضله سازی را زیر سوال ببرید. اما این کار اشتباه است. علاوه بر مصرف انرژی بیشتر توسط عضلات در مقایسه با چربی ها، عضله سازی با افزایش طول عمر نیز مرتبط است. عضله سازی مخصوصا بعد از چربی سوزی مناسب، وزن شما را ایده آل می کند. علاوه بر این، عضله سازی به هضم موثرتر غذا (که شامل شکر نیز می شود)، به تنظیم بهتر قند خون، به جلوگیری از ایجاد مشکلات قلبی و عروقی، به کاهش التهاب، به بهبود سلامت مغز و به تقویت سلامت و قدرت استخوان ها کمک می کند.
ترمیناتور اضافه کرد که تمرینات عضله سازی، موجب افزایش کالری مصرفی تا 48 ساعت بعد از تمرین می شود. او گفت:
علاوه بر این ها، تمرینات عضله سازی، مقدار کالری مصرفی شما را تا 48 ساعت بعد از تمرین افزایش می دهد. اگر با وجود عضله سازی، مقدار کالری مصرفی شما توسط عضلاتتان کم باشد، نشان دهنده این موضوع است که تغییرات متابولیک بدن شما به اندازه‌ای نیست که بتواند مصرف بیش از حد غذا را کنترل کند. این اتفاق معمولا رخ می‌دهد و باعث می شود که بدنسازان با وجود تلاش بسیار پیشرفت زیادی نداشته باشند.
شوارتزنگر دیدگاه جامع خود را در رابطه با عضله سازی بیان کرد و اخیرا چک لیست یک رژیم غذایی و عادت های غذایی سالم خود را به اشتراک گذاشت. تعدادی از نکات مهم این چک لیست و این رژیم غذایی عبارتند از: مصرف حداقل 25 گرم فیبر، محدود کردن مصرف چربی های اشباع و مصرف بیش از 400 گرم میوه و سبزیجات در طول روز. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...