آنتونی جاشوا : پیشرفت را به پیروزی ترجیح می ‎دهم

آنتونی جاشوا می‌ گوید که هنوز در حال یادگیری بوکس است. او همچنین از دلایل انتخاب دریک جیمز به عنوان مربی جدیدش می‌ گوید.
کدخبر (158650) | 06 فروردین 1402 | ساعت 16:30
0 380
آنتونی جاشوا : پیشرفت را به پیروزی ترجیح می ‎دهم
آنتونی جاشوا می‌ گوید که هنوز در حال یادگیری بوکس است. او همچنین از دلایل انتخاب دریک جیمز به عنوان مربی جدیدش می‌ گوید.

به گزارش سرخ نیوز، آنتونی جاشوا قهرمان سابق دسته‌ی سنگین وزن پس از دو شکست متوالی برابر الکساندر اوسیک حالا در مسیر بازگشت به رینگ قرار دارد. آنتونی جاشوا روز یکم آوریل با جرمین فرانکلین مبارزه خواهد کرد. آنتونی جاشوا که در سن ١٨ سالگی ورزش بوکس را آغاز کرده است می‌گوید هنوز نیاز به یادگیری و پیشرفت دارد. این مشت‌زن ٣٣ ساله تا همینجا نیز به قله‌ی بوکس حرفه‌ای دست یافته است و سابقه‌ی دو عنوان قهرمانی جهان در دسته‌ی سنگین وزن را در کارنامه دارد. آنتونی جاشوا : پیشرفت را به پیروزی ترجیح می ‎دهم حالا و در آستانه‌ی مبارزه‌اش با جرمین فرانکلین، AJ از تمرین دهنده قبلی خود، رابرت گارسیا جدا شده و دریک جیمز را به عنوان مربی جدیدش برگزیده است. باشگاه دریک جیمز همچنین محل تمرین دو تن دیگر از قهرمانان جهان یعنی ارول اسپنس و جرمل چارلو نیز هست و مکانی ایده‌ال برای شروع دوباره‌ی آنتونی جاشوا به نظر می‌رسد.

عطش سیری ناپذیر آنتنونی جاشوا

آنتونی جاشوا در مصاحبه اخیر خود با اسپنسر اولیور درباره عطش سیری‌ناپذیر خود به پیشرفت سخن گفته است:
وقتی شروع به بوکس کردم ابتدا برای سه سال در سطح آماتور کار می‌کردم. سپس یک سال را در باشگاه فینچلی سپری کردم تا در نهایت راهی تیم المپیک شدم. مجال زیادی برای یادگیری وجود نداشت. اگر از ده سالگی شروع به بوکس می‌کردم فرصت این را داشتم که زیر و بم‌های این ورزش را فرا بگیرم. اما من همیشه در موقعیتی بودم که می‌بایست برای مبارزات بزرگ و تورنمنت‌های بزرگ آماده می‌شدم.
آنتونی جاشوا : پیشرفت را به پیروزی ترجیح می ‎دهم او در ادامه گفته :
سه سال در سطح آماتور، سپس سه سال در سطح حرفه‌ای و بعد مقام قهرمانی انگلیس و بعد هم عنوان قهرمانی جهان. من در دل یک فرآیند پرشتاب قرار داشتم و همیشه در حال آماده شدن برای مبارزات بزرگ بودم. همیشه باید خودم را برای رفتن به جایی آماده می‌کردم. این هرگز چیزی شبیه به یک پروسه‌ی آموزشی نبود. همیشه در پس ذهنم به خود می‌گفتم: بله، من خوب پیش می‌روم. اما می‌خواهم تمام بالا و پایین این ورزش لعنتی را بیاموزم. زوایا، حرکت‌ها، جاگیری، گاردگیری، همه‌چیز.
آنتونی جاشوا با تاکید بر ادامه یادگیری گفته:
وقتی در حال مبارزه هستیم در حال یادگیری هم هستیم. ما روی رینگ برای کسب عنوان قهرمانی جهان مبارزه می‌کنیم، با بهترین‌های دنیا مبارزه می‌کنیم و هنوز هم در حال تمرین کردن هستیم. این دیوانه‌وار است. اینکه به سراغ دریک جیمز رفتم به این دلیل نیست که می‌خواستم سبک کلاسیک بوکس را فرا بگیرم. بلکه این تنها برای پیشرفت و برای یادگیری آنچه نیاز دارم و جستجوی چیزهای تازه بود. من در برابر دریک جیمز شبیه یک تازه‌کار به نظر می‌رسم. او یک مربی واقعی است.
آنتونی جاشوا : پیشرفت را به پیروزی ترجیح می ‎دهم
من نمی‌خواهم فشار را روی دریک بگذارم و بگویم که مسئولیت هرچه در آینده پیش خواهد آمد بر عهده‌ی اوست. بلکه تمام مسئولیت‌ها و هر نتیجه‌ای، خوب یا بد بر عهده‌ی من است. اما من او را یک مربی بسیار سطح بالا می‌دانم.

حمله به جاشوا به دلیل عدم تلاش برای ناک اوت الکساندر اوسیک

آنتونی جاشوا در ماه سپتامبر سال 2021 جایگاه قهرمانی جهان را با شکست در برابر الکساندر اوسیک به او واگذار نمود. تاکتیک جاشوا در این مبارزه کارشناسان و طرفداران بوکس را متعجب ساخت. تاکتیکی که کاملا با سبک تهاجمی پیشین او متفاوت بود. سبکی که باعث موفقیت AJ شده بود و سبب شده بود که در ٢٢ مبارزه از مجموع ٢۴ مبارزه خود در سطح حرفه‌ای حریفانش را ناک اوت کند. آنتونی جاشوا پس از این مبارزه به دلیل عدم تلاشش برای ناک اوت کردن الکساندر اوسیک مورد انتقاد قرار گرفت. او بجای مبارزه‌ی قدرتی سعی کرد تکنیکی پیش برود و اعتقاد داشت که این روش در بلندمدت بازدهی بیشتری برای او خواهد داشت.

آنتونی جاشوا: شاید شکست بخورم اما هرگز تسلیم نمی‌شوم!

اسپنسر اولیور به آنتونی جاشوا یادآوری کرد که او پیروزی مشهورش برابر ولادیمیر کلیچکو را نیز با همین سبک وحشی و تهاجمی کسب کرده بود. اولیور از او پرسید که آیا احساس نمی‌کند در مبارزه با الکساندر اوسیک نیز باید به شکل تهاجمی‌تری کار را دنبال می‌کرد. AJ پاسخ داد:
وقتی مبارزه‌ی مشت‌زن‌های بزرگ تاریخ را نگاه می‌کنم متوجه می‌شوم که هیچکدام از آن‌ها به‌ واسطه‌ی بی‌محابا مبارزه کردنشان به موفقیت نرسیدند. آنها توان تکنیکی بالایی داشتند. آن‌ها دقیقا می‌دانستند که در حال انجام چه کاری روی رینگ هستند.
آنتونی جاشوا : پیشرفت را به پیروزی ترجیح می ‎دهم
من تنها در تلاشم تا پیشرفت کنم. آیا اگر بیشتر بیاموزم بیشتر در سطح حرفه‌ای باقی نخواهم ماند؟ بله، ممکن است در این راه چند مبارزه را نیز با شکست پشت سر بگذارم. اما معنی‌اش این نیست که قرار است تسلیم شوم. این پایان راه نیست و هنوز راه‌ بسیار و سبک‌های بسیاری هست که باید با آن‌ها مواجه شوم. یک پروسه‌ی بلندمدت یقینا در بلندمدت نیز به نتیجه خواهد رسید. من تا همینجا هم تنها با درک همین نکته پیش آمده‎ام و هنوز راه زیادی پیش روست. گمان می‌کنم هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارم. هنوز چیزهای زیادی در من هست که کشفشان نکرده‌ام. این جستجو همان چیزی بود که مرا به دالاس و باشگاه دریک جیمز رساند.
بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...