«من از شکست می‌ترسم»؛ اظهارات صادقانه کریس بامستد در مورد آینده!

کریس بامستد قهرمان چهار دوره اخیر دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا اخیرا هدف نهایی خود را اظهار کرده است: «من می‌خواهم در اوج خداحافظی کنم.»
کدخبر (170675) | 05 اردیبهشت 1402 | ساعت 08:55
0 482
«من از شکست می‌ترسم»؛ اظهارات صادقانه کریس بامستد در مورد آینده!
کریس بامستد قهرمان چهار دوره اخیر دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا اخیرا هدف نهایی خود را اظهار کرده است: «من می‌خواهم در اوج خداحافظی کنم.»

به گزارش سرخ نیوز، کریس بامستد اخیرا در رابطه با کناره گیری او از این حرفه و شرایطش صحبت کرده است. بامستد در پادکست اخیر Don’t Be Sour در رابطه با فشارهای روانی حاصل از قهرمانی و کناره گیری خود از این حرفه صحبت کرد. بامستد در دسته فیزیک کلاسیک رقابت می‌کند و اولین بار در سال 2019 با شکست دادن برایان انسلی به مدال طلا رسید. او پس از این قهرمانی دائما در حال پیشرفت بوده و جزئیات فیزیک خودش را محسوس تر کرده و بدنی با تعادل استثنایی برای خودش ساخته است. او تاکنون موفق به کسب چهار قهرمانی در دسته فیزیک کلاسیک شده و پس از آرنولد شوارتزنگر، محبوب ترین بدنساز دنیا به شمار می‌رود. آرنولد شوارتزنگر مدتی پیش از دسته فیزیک کلاسیک حمایت کرد و اظهار داشت که قهرمان اصلی مستر المپیا، قهرمان دسته آزاد نیست، بلکه قهرمان دسته فیزیک کلاسیک باید به عنوان مستر المپیا و قهرمان اصلی این رقابت ها شناخته شود. «من از شکست می‌ترسم»؛ اظهارات صادقانه کریس بامستد در مورد آینده! شایعات مختلفی در رابطه با کناره گیری کریس بامستد از بدنسازی مطرح شده است اما او این اطمینان را به طرفداران خود داده است که حداقل یک بار دیگر برای قهرمانی خواهد جنگید. سی بام همچنین مدتی پیش از احتمال حضورش در دسته آزاد صحبت کرد. بسیاری از متخصصان و چهره های مطرح این حرفه باور دارند که سی بام در حال تغییر مسیر بدنسازی است و حتی تاثیرات او به دسته آزاد نیز سرایت کرده است. کوین لورون بدنساز بازنشسته دهه 1990 اظهار کرده که سی بام در حال تغییر مسیر لیگ حرفه ای IFBB به زیبایی و تناسب اندام است.

برنامه های بامستد در آینده و کناره گیری از این حرفه

کریس بامستد در این مصاحبه در رابطه با تحمل فشارهای روانی حاصل از قهرمانیو همچنین پیش از قهرمانی صحبت کرد و اظهار کرد که این موضوع، سطح انتظارات اطرافیان ما را بالا می‌برد. او در این رابطه گفت:
باید بگویم که مسیر جالب و هیجان انگیزی را تاکنون طی کرده‌ام. من از پستی ها و بلندی های زیادی عبور کردم  و چیزهای جدیدی یاد گرفتم و متوجه شدم که چطور با آن ها کنار بیایم. من در رابطه با رسیدن به اولین قهرمانی ام کمی استرس داشتم اما وقتی که به قهرمانی رسیدم، به آرامش رسیدم. من به آرامش رسیدم چراکه تا پیش از آن، اطرافیان من از من انتظارات زیادی داشتند و من به خوبی این فشار را روی خودم حس می‌کردم. با این حال، هر سال که می‌گذشت مقداری از این استرس کم می‌شد تا جایی که در آخرین رقابت، من چه قهرمان می‌شدم یا چه شکست می‌خوردم، به هر حال از حضور در صحنه لذت می‌بردم. من اگر چهار سال متوالی به قهرمانی نمی‌رسیدم، شاید هرگز این حس را تجربه نمی‌کردم چراکه این چهارسال باعث شد تا من در زمینه های مختلف تجربه کسب کنم. هم اکنون من به دنبال چیزی هستم که فشارهای روانی در آن کمتر باشند و استرس زیادی وجود نداشته باشد که من بتوانم با خیال راحت از آن لذت ببرم.
«من از شکست می‌ترسم»؛ اظهارات صادقانه کریس بامستد در مورد آینده! با وجود اینکه کریس بامستد از آینده تصویر واضحی در ذهنش ندارد، امیدوار است که بتواند با کناره گیری از این حرفه، قهرمانی فیزیک کلاسیک را به قهرمان بعدی تقدیم کند. او همچنین عنوان کرد که او حتی در صورت کناره گیری، همچنان به بیزنس و کسب و کار خود در این حرفه ادامه خواهد داد. او گفت:
چهار قهرمانی دیگر؟ پاسخ به این سوال واقعا دشوار است. من زمانی که آمادگی کافی داشته باشم، قهرمانی را به نفر بعدی تقدیم خواهم کرد اما در حال حاضر پاسخ این سوال برایم روشن نیست. هدف من این است که در اوج و زمانی که هنوز قادر به ادامه دادن هستم، کناره گیری کنم. این موضوع درست مانند فروش یک بیزنس است که شما این بیزنس زمانی می‌فروشید که هنوز جای رشد دارد و نه زمانی که به قله خود رسیده است. من می‌خواهم زمانی کناره گیری کنم که در اوج باشم و همزمان بدانم که اگر بخواهم می‌توانم همچنان ادامه دهم اما تصمیم می‌گیرم که کناره گیری کنم چراکه در آن زمان برایش آماده هستم. فرصت های مختلفی برای من در زندگی وجود دارد و من مشتاقانه منتظر قسمت بعدی زندگی خودم هستم. وقتی که من از بدنسازی کناره گیری کنم، زندگی بسیار متفاوتی را تجربه خواهم کرد چراکه گرداندن یک کسب و کار و یک بیزنس کاملا متفاوت است و می‌دانم که کار ساده ای نخواهد بود. با این حال درآمد خوبی دارد و جالب است.

محبوبیت روز افزون کریس بامستد، عامل فشار های روانی

17 میلیون نفر در اینستاگرام، بامستد را دنبال می‌کنند و او با وجود این تعداد دنبال کننده، خودش را یک سلبریتی در نظر نمی‌گیرد. او اظهار کرد که مردم تنها زمانی او را می‌شناسند که او در تگزاس در حال در یک مغازه یا پمپ بنزین است. او گفت:
قطعا محبوبیت من هم سطح کارداشیان یا مانند آن‌ها نیست. به نظر من، ما دو نوع سلبریتی داریم، سلبریتی های واقعی و سلبریتی های ورزشی و فاصله ای کوچک میان این دو وجود دارد. گاهی اوقات، من در همین فاصله وجود دارم. به طور مثال، من به مغازه می‌روم و هیچکس به هیچ عنوان من را نمی‌شناسد. اما سلبریتی های واقعی مثل کارداشیان، حتی نمی‌توانند خانه را ترک کنند. بستگی دارد که من کجا باشم. احتمالا اگر من در تگزاس به مغازه یا پمپ بنزین بروم، یک یا دو نفر من را بشناسند اما معمولا کسانی که در باشگاه تمرین می‌کنند، به خوبی من را می‌شناسند.
«من از شکست می‌ترسم»؛ اظهارات صادقانه کریس بامستد در مورد آینده! مایکل جردن اسطوره NBA و کریس بامستد هر دو با انگیزه ای فوق العاده برای قهرمانی مبارزه می‌کنند اما شیوه آن ها متفاوت است. مایکل جوردن به هیچ چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کند و بامستد از ترس شکست برای رسیدن به قهرمانی تلاش می‌کند. بامستد عنوان کرد:
افراد و بدنسازان و ورزشکاران زیادی وجود دارند که فقط به برد فکر می‌کنند. به طور مثال، به مایکل جردن فکر کنید. مردم عاشق او هستند و او واقعا فوق العاده است اما کاملا با من متفاوت است. او به هیچ چیزی جز قهرمانی و پیروزی فکر نمی‌کند، اما من اینگونه نیستم و تفکرات من متفاوت است. من گاهی اوقات از شکست خوردن می‌ترسم. در واقع، من از نتایج این شکست ها می‌ترسم و نمی‌دانم که بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد. من همواره گفته ام که با شکست مشکلی ندارم و مردم به من می‌گویند که این ذهنیت یک قهرمان نیست.
کریس بامستد تاکید کرد که ما باید ارتباط خوبی با شرکای کسب و کارمان، دوستانمان و خانواده خود داشته باشیم. او اظهار کرد:
من همواره یک ذهنیت دارم که فکر می‌کنم همین ذهنیت علت اصلی موفقیت های من است. من فکر می‌کنم که برای موفقیت در هر چیزی، به یک تیم و یک ارتش نیاز داریم. شما نمی‌توانید همه کارها را خودتان به تنهایی انجام دهید. من اگر تیم خودم را نداشتم و اگر با آن ها ارتباط خوبی نداشتم به هیچ عنوان نمی‌توانستم به قهرمانی در فیزیک کلاسیک برسم.
این قهرمان 28 ساله هم اکنون در حال آماده سازی برای مستر المپیاست. او هم اکنون 114 کیلوگرم وزن دارد و اخیرا رژیم غذایی 3500 کالری خود را که از آن برای مستر المپیا 2023 استفاده می‌کند، با طرفداران خود به اشتراک گذاشته است. حفظ قهرمانی با وجود استعدادهای فوق العاده ای که روز به روز به بدنسازی می‌شوند، کار ساده ای نیست. کریس بامستد باید در مستر المپیا با رامون دینو قهرمان آرنولد کلاسیک 2023 رقابت کند؛ بدنسازی که به عقیده بسیاری، بزرگترین رقیب او در مستر المپیا محسوب می‌شود. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...