ایان والیر برای انتقام بر می‌ گردد ؛ یک رقیب جدید برای هادی چوپان و درک لانسفورد

ایان والیر بدنساز کانادایی در آخرین روند آماده‌سازی خود، پیشرفت‌ هایی داشته تا در بخش آزاد مردان بتواند حرف‌ های زیادی برای گفتن داشته باشد.
کدخبر (158068) | 04 فروردین 1402 | ساعت 16:10
0 469
ایان والیر برای انتقام بر می‌ گردد ؛ یک رقیب جدید برای هادی چوپان و درک لانسفورد
ایان والیر بدنساز کانادایی در آخرین روند آماده‌سازی خود، پیشرفت‌ هایی داشته تا در بخش آزاد مردان بتواند حرف‌ های زیادی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش سرخ نیوز، ایان والیر یکی از آن بدنسازانی است که همیشه نظرات خود را با صراحت بیان کرده است. او در آخرین روند آماده‌سازی خود، پیشرفت‌هایی را داشته تا در بخش آزاد مردان بتواند حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد. او در پادکست Bro Chat از چشم انداز فعالیت‌هایش تحت نظر مربی خود مت جانسن و فعالیت‌هایی که آن‌ها برای دستیابی به بهترین فیزیک بدنی در سال 2023 انجام داده‌اند، صحبت کرده است.

 فیزیک عجیب ایان والیر ؛ بدنی عضلانی با پوستی نازک

ایان والیر با بدنی عضلانی که سخت و فشرده بود و با پوستی نازک، وارد رقابت‌های لیگ حرفه‌ای IFBB شد. این بدنساز کانادایی در مستر المپیا 2020 به مقام هفتم دست پیدا کرد. پس از این رقابت موفق شد به صورت متوالی در دو مسابقه تامپا پرو و تگزاس پرو به قهرمانی برسد و به دنبال آن در آرنولد کلاسیک 2021 پس از نیک واکر در رده دوم قرار گرفت. ایان والیر در بازگشت مجدد به مستر المپیا، باز هم در رده هفتم جای گرفت. ایان والیر برای انتقام بر می‌ گردد ؛ یک رقیب جدید برای هادی چوپان و درک لانسفورد در طول فصل 2022، والیر با غلبه بر آنتونی وایلانت در ونکوور پرو، توانست جواز حضور در مستر المپیا را کسب کند. با وجود این پیشرفت نسبی، این بدنساز نتوانست موقعیت خود را در مهمترین رقابت دنیای بدنسازی ارتقا دهد و در نهایت به رده یازدهم مستر المپیا 2022 سقوط کرد. پس از این عملکرد ضعیف، والیر صراحتا در مورد مشکلاتی که برای رسیدن به اوج عملکرد خود و همچنین روش فیگورگیری خود داشت، صحبت کرد. در ماه آوریل، ایان والیر باردیگر همکاری‌اش را با مت جانسن از سر گرفت تا حرکت خود را به سوی حضور مستر المپیا 2023 آغاز کند. والیر پس از جدایی از مربی سابق خود، پاتریک توور عنوان کرد که برنامه فعالیت‌هایش به نحوی است که او را مجبور به حضور در سوپرشوی تورنتو پرو و قهرمانی در آن می‌کند؛ رقابتی که قرار است در ماه ژوئن سال جاری در کانادا برگزار شود.

نقصی که باید برطرف شود

والیر که در حال بازسازی فیزیک بدنی خود پس از مستر المپیا سال گذشته بوده، می‌گوید اولویتش پرکردن سینه‌اش است. به گفته والیر، پیشرفت‌هایی که وی در مدت اخیر داشته باعث افزایش کیفیت فیگور عضله دو سر جفت جلویی‌اش شده است.
حدود 11 هفته به اولین رقابت باقی مانده است. من از ظاهر خودم راضی بودم و عضلاتم کنار هم خوب به نظر می‌رسیدند. در واقع فیگور عضله دو سر جلویی چیزی بود که من همیشه از انجامش طفره می‌رفتم و دوستش نداشتم اما صادقانه این مساله را قبول کردم و شبیه کسی بودم که از خودش می‌پرسید باید این عضله چگونه شکل بگیرد. عضلات چهار سر ظاهر خوبی دارد و کمرم هنوز سفت است. باید کمی پهنای لت را بیشتری کنم اما من در حال حاضر اینگونه هستم و تلاش دارم پیشرفت کنم. بیشتر مشکل در قفسه سینه من است. راستش را بخواهید من در بیشتر دوران فعالیتم سینه کم عمقی داشتم. من از قفسه سینه‌ای که دو عضله جلویی آن صاف به نظر برسد، خوشم نمی‌آید. به همین خاطر دارم سعی می‌کنم به ضخامت سینه‌ها بیفزایم تا شکل بهتری پیدا کنند. واقعا فکر می‌‌کنم سینه‌ام خالی به نظر می‌رسد. من پاها، بازوها و شانه‌های بزرگی دارم و از ظاهرشان خوشم می‌آید اما مهم نیست چطور به نظر می‌رسند. فکر می‌کنم این امتیاز بزرگی برایم باشد.
ایان والیر برای انتقام بر می‌ گردد ؛ یک رقیب جدید برای هادی چوپان و درک لانسفورد

رژیم غذایی ایان والیر ؛ غنی از پروتئین

ایان والیر در مورد تغییراتی که پس از همکاری مجدد به جانسن برایش بوجود آمده، صحبت کرد و گفت که آن‌ها کوچک اما موثر بوده‌اند. یکی از مواردی که والیر آن را تغییر داده، میزان پروتئین مصرفی او بود. تحت هدایت جانسن، والیر میوه‌های بیشتری می‌خورد و ددلیفت‌ها را در برنامه تمرینی خود قرار داده است.
شرایط مقداری متفاوت به نظر می‌رسد. من واقعا نمی‌دانم باید به این سوال چطور پاسخ بدهم. مطمئنا تفاوت‌های کوچکی وجود دارد. آیا من کارهای متفاوتی را در تمرین انجام می‌دهم؟ نمی‌دانم... شما با میلیون‌ها مربی بوده‌اید و هر کدام شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارند. مصرف پروتئین من به طور قابل توجهی بیشتر از دورانی شده که با پاتریک کار می‌کردم. پاتریک از مربیانی بود که به پروتئین زیاد اعتقادی نداشت. دوباره به سراغ یک سری از لیفت‌ها مانند ددلیفتینگ که مدتی از آنها غافل شده بودم، برگشته‌ام. در کل او مرا مجبور می‌کند میوه‌های بیشتری بخورم. من این را می‌بینم. به خصوص در دوران ریکاوری و مواردی از این قبیل، متوجه تفاوت هستم.
ایان والیر برای انتقام بر می‌ گردد ؛ یک رقیب جدید برای هادی چوپان و درک لانسفورد در حالی که 11 هفته تا رقابت بعدی ایان والیر باقی مانده، او اعلام کرد که وزنش حدود 135 کیلوگرم است.
احساس می‌کنم عضلانی‌تر و سفت‌تر شده‌ام اما حس پر بودن ندارم چراکه دیگر کربوهیدرات زیادی نمی‌خورم و خلایی احساس نمی‌کنم. صبح که از خواب بیدار می‌شوم، احساس خالی بودن می‌کنم و ماهیچه‌هایم به اندازه کافی تکان نمی‌خورند. اما وقتی مقداری غذا در طول روز مصرف می‌کنم، احساس می‌کنم عضلاتم کمی احیا شده‌اند. مطمئناً ظاهرم را با کمی پروتئین بالا دوست خواهم داشت. ویدیوهایی که از شرایط فیزیکی خودم منتشر می‌کردم، درست بعد از برنامه تمرینی‌ام بود. به خانه می‌امدم و کمی غذا می‌خوردم و سپس ویدیوها را ضبط می‌کردم. در آن تصاویر وزنم حدود 135 کیلوگرم بود البته بعد از گذراندن طول روز و از بین رفتن خشکی بدن دیگر این وزن را نداشتم. معمولا صبح‌ها وزنم 135 کیلوگرم بود.

کری خوانی ایان والیر برای رقبایش در بخش آزاد مردان

آخرین بار ایان والیر در اظهار نظری جنجالی عنوان کرده بود که بخش آزاد مردان باید بهترین نفرات دسته 212 پوند را جذب خود کند و از رقبایش در این دسته مانند شان کلاریدا و درک لانسفورد خواسته بود تا به حضورشان در مسابقات آزاد ادامه دهند. با کمک مت جانسن، او نسبت به شرایط فعلی خود خوشبین است. از آنجایی که ایان والیر در آخرین مسابقه مستر المپیا یازدهم شد، باید برای رویداد امسال دعوت نامه‌ای را از یکی از رقابت‌های طول فصل به دست آورد. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...