با مسن ترین بدنساز جهان آشنا شوید!  

پدربزرگ 90 ساله کالیفرنیایی میگوید که میتواند وزنه 250 پوندی (بیشتر از وزن بدنش) بلند کند. او در مسابقات وزنه برداری شرکت میکند و برنده میشود.
کدخبر (222266) | 10 شهریور 1402 | ساعت 23:42
0 1140
با مسن ترین بدنساز جهان آشنا شوید!  
پدربزرگ 90 ساله کالیفرنیایی میگوید که میتواند وزنه 250 پوندی (بیشتر از وزن بدنش) بلند کند. او در مسابقات وزنه برداری شرکت میکند و برنده میشود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، جیم آرینگتون 90 ساله اهل لس آنجلس طی 60 سال اخیر در حال لیفت کردن وزنه بوده و او هنوز هم هفته‌ای سه بار به باشگاه می‌رود و در مسابقات هم شرکت می‌کند.

مسن‌ترین بدنساز جهان یک پدربزرگ 90 ساله، صاحب 9 نوه، با سابقه بیش از 70 سال در ورزش است و می‌‎تواند وزنه‌ای سنگین‌تر از وزن خودش را لیفت کند.

جیم آرینگتون، که ماه آینده 91 ساله می‌شود، در سن 83 سالگی عنوان مسن ترین بدنساز جهان را به خود اختصاص داد و از آن زمان این عنوان را حفظ کرده است.

او که خود را «موش باشگاه» می‌نامد، معتقد است عضله‌سازی باعث حفظ سلامتی اوست و به او اجازه می‌دهد که او هرکاری که دیگران می‌توانند انجام دهند را انجام دهد.

جیم آرینگتون: ورزش به کمک کرد تا بیشتر زندگی کنم

او به DailyMail.com گفت:
ورزش کردن به من کمک کرد تا بیشتر زندگی کنم. می‌توانم کارهایی که فردی هم سن و سال من معمولاً قادر به انجام آنها نیست، را انجام دهم. یعنی می‌توانم کم و بیش مثل وقتی که 21 ساله بودم حرکت کنم و دوچرخه سواری کنم که این باعث خوشحالی‌ام می‌شود. یک فرد مسن با واکر یا سایر وسایل کمکی راه می‌رود، اما من می‌توانم قدم‌های طولانی‌تری بردارم، چون ورزش التهاب مفاصل شما را از بین می‌برد.
با مسن ترین بدنساز جهان آشنا شوید   آقای آرینگتون سه بار در هفته (در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه) به مدت دو ساعت به باشگاه می‌رود. آخر هفته‌ها برای او زمان ریکاوری است تا عضلاتش، خودشان را ترمیم کنند. این پدیده‌ی 70 کیلویی به DailyMail.com درباره وزنه‌هایی که در باشگاه لس آنجلس لیفت می‌کند، گفت که حداکثر وزنه‌ای که او برای تمرینات پا استفاده می‌کند، حدود 115 کلیوگرم یا 1.5 برابر وزن بدنش است. او گفت که برای تمرینات بازوهایش می‌تواند از وزنه 45 کلیویی برای حرکت کرل عضلات دوسر بازو استفاده کند، در حالی که در طول تمرینات سینه و پشت می‌تواند تا 65 کیلوگرم لیفت کند. او هنوز هم در حال بهتر کردن روتین تناسب اندام شگفت انگیزش هست. با مسن ترین بدنساز جهان آشنا شوید  

پیرمرد 90 ساله‌ای که به طور مرتب تمرین می‌کند

در عرض پنج ماه، او توانسته توانایی خود را روی دوچرخه ثابت، از پنج دقیقه در سطح پنج به 10دقیقه در سطح 11 بهبود دهد. او برنامه تمرینی خود را توضیح داد و گفت که دوشنبه‌ها به تمرینات عضلات پشت و سینه اختصاص دارد، در حالی‌که چهارشنبه‌ها روی تمرین عضلات پا و جمعه‌ها بر روی شانه‌ها و بازوهایش تمرکز دارد. آرینگتون برای تمریناتش از دستگاه استفاده می‌کند و می‌گوید که با افزایش سن، مفاصلش ضعیف‌تر شده و این باعث می‌شود وزنه‌های آزاد برایش خطرناک‌تر باشند. او در این باره گفت:
نمی‌خواهم بیشتر از چیزی که بدن و مفاصلم از عهده آن برمی‌آیند انجام دهم، زیرا از بین بردن مفاصل منطقی نیست. من تا جایی‌که متناسب با وضعیت ساختار اسکلتی‌ام هست، وزنه می‌زنم.
آرینگتون گفت که برای تمرینات خود معمولاً برای گرم کردن با 20 حرکت بلند کردن وزنه 20 کیلویی شروع میکند و بعد 20 کیلوی دیگر اضافه میکند و کم کم به وزن حداکثری که می‌تواند لیفت کند، می‌رسد.
وقتی نوبت به وزنه‌ای می‌رسد که به سختی می‌توانم تمرین را با آن تکرار کنم، پارچه کشدار دور زانوهایم میبندم و سعی میکنم حرکات را بدون توقف تکرار کنم. بعضی وقتها پاهایم را بالا نگه میدارم و چند نفس عمیق میکشم. بعد تمرین را تکرار میکنم تا به 20 حرکت برسم. بعد از این تمرین به نفس نفس می‌افتم و به سختی میتوانم راه بروم.
با مسن ترین بدنساز جهان آشنا شوید   او روی دستگاهی شبیه به پرس پا که در آن ورزشکار به جای قرار گرفتن در حالت استاندارد خمیده، به پشت دراز میکشد، میتواند وزنه 115 کیلوگرمی را لیفت کند. آقای آرینگتون بیش از 70 سال است که این برنامه تمرینی را دارد. عشق او به بدنسازی از زمانی که فقط 15 سال داشت و برای مبارزه با آسمش به این ورزش رو آورد، شروع شد. او به DailyMail.com گفت:
در آن زمان بسیار بیمار و مبتلا به آسم بودم و نمی‌توانستم بیش از 45 متر، بدون اینکه سینه‌ام شروع به خس‌خس کردن کند، بدوم. من در مجله‌ای در مورد ورزش کردن و قدرتمند شدن خواندم و این چیزی بود که میخواستم. تصمیم گرفتم این کتاب‌های کوچک را بخرم و تمرین‌ها را شروع کنم.
او در سال 1947 ورزش را با توپ‌های 1.5 کیلویی شروع کرد و به سرعت متوجه شد که آسمش بهبود پیدا کرده و بیش از 5 کیلوگرم عضله ساخته است. او قبل از اینکه به کالج برود و برای اولین بار پا به باشگاه بگذارد، با رهبر گروه پیشاهنگی‌اش تمرین می‌کرد. حالا، ده‌ها سال بعد از آن زمان، او یک برنامه تمرینی منظم دارد و همچنان در مسابقات بدنسازی شرکت می‌کند (و برنده می‌شود). آخرین موفقیت وی در رده در این سن در مسابقات قهرمانی لیگ حرفه‌ای IFBB که ماه گذشته در رنو، نوادا برگزار شد، بود. او در بین افراد بالای 70 سال، سوم شد. با مسن ترین بدنساز جهان آشنا شوید   او ابتدا در دهه 1950 برای عنوان مستر آمریکا شروع به رقابت کرد، اما به سرعت به این نتیجه رسید که هیچ شانسی برای کسب این عنوان ندارد زیرا ژنتیکش مناسب نیست.

صفحه بدنسازی سرخ نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


آرینگتون در این باره گفت:
فکر کردم که بهترین شانس موفقیتم در این رشته این است که صبر کنم تا بقیه یا بزرگ شوند و به سراغ کار دیگری بروند یا بمیرند!
او در بیش از 70 مسابقه حضور داشته و جوایز بسیاری کسب کرده و اکنون در رده مسترز موفقیت‌های خود را شروع کرده است. آرینگتون این روزها در حال تمرین برای مسابقات قهرمانی حرفه‌ای مسترز است که ماه آینده در پیتسبورگ، پنسیلوانیا برگزار میشود. او برگزار کنندگان را متقاعد کرده تا دسته بالای 90 سال اضافه کنند. اما یکی از عناوینی که ارینگتون بیشتر به آن افتخار میکند، عنوان مسن‌ترین بدنساز جهان است که او از رکوردهای جهانی گینس دریافت کرده است. آقای آرینگتون از شیر فراوان و گوشت گاو برای کمک به افزایش حجم عضلانی استفاده می‌کرده است. با مسن ترین بدنساز جهان آشنا شوید   او گفت که بعد از مدتی این رژیم غذایی باعث التهاب شده و او به سمت رژیم غذایی شامل سبزیجات بیشتر و غذاهای کامل رفت. آقای آرینگتون گفت که ورزش کردن او را جوان و سالم نگه داشته و به او اجازه میدهد از همسر 84 سالهاش، می، که مبتلا به زوال عقل است، مراقبت کند. این زوج بیش از 40 سال است که ازدواج کردهاند و او معتقد است که تناسب اندام به او اجازه داده تا کارهای بیشتری در خانه بکند و همسرش را برای ویزیت پیش دکتر ببرد. این زوج چهار فرزند و 9 نوه دارند. آقای آرینگتون می‌گوید که به این خاطر داستان زندگی‌اش را تعریف کرده که دیگران، به‌ویژه افراد مسن‌تر را به شروع دوباره وزنه‌برداری تشویق کند. او گفت:
هدف من تشویق دیگران به ورزش وزنه برداری است.
آخرین اخبار بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...