چرا لی هنی رقابت دوباره با دوریان یتس را نپذیرفت؟ / داستانی از محمد علی کلی و جو فریرز بدنسازی

بسیاری از طرفداران نمی‌دانند که این دو اسطوره بدنسازی در طول سال‌های فعالیت خود رقیب یکدیگر بودند. اگرچه اکنون دوریان یتس و لی هنی بازنشسته شده‌اند اما تاثیرگذاری و میراث آنها جاودانه باقی مانده است.
کدخبر (221743) | 12 شهریور 1402 | ساعت 06:35
0 1006
چرا لی هنی رقابت دوباره با دوریان یتس را نپذیرفت؟ / داستانی از محمد علی کلی و جو فریرز بدنسازی
بسیاری از طرفداران نمی‌دانند که این دو اسطوره بدنسازی در طول سال‌های فعالیت خود رقیب یکدیگر بودند. اگرچه اکنون دوریان یتس و لی هنی بازنشسته شده‌اند اما تاثیرگذاری و میراث آنها جاودانه باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، دوریان یتس و لی هنی دو تن از بدنسازانی هستند که هر کدام به طور جداگانه بر دوره خاصی از این ورزش حکمرانی کرده و به افتخارات قابل توجهی رسیده‌اند. با این حال بسیاری از طرفداران نمی‌دانند که این دو اسطوره بدنسازی در طول سال‌های فعالیت خود رقیب یکدیگر بودند. اگرچه اکنون دوریان یتس و لی هنی بازنشسته شده‌اند اما تاثیرگذاری و میراث آنها جاودانه باقی مانده است. در طول دهه‌های 1980 و 1990، لی هنی با کسب 8 عنوان قهرمانی مستر المپیا، به یک قدرت بلامنازع تبدیل شد. دوریان یتس نیز با کسب 6 عنوان قهرمانی مستر المپیا فاصله چندانی با وی نداشت. این در حالی است که دوران فعالیت حرفه‌ای دوریان زمانی شروع شد که هنی در شرف بازنشستگی بود. اخیرا انتشار ویدیویی از لی هنی 63 ساله، خاطرات جالب و نوستالژیک زیادی را برای طرفداران بدنسازی زنده کرده است. در این پست لی هنی در مورد اینکه دوریان خواستار یک رقابت مجدد میان خودشان بود، صحبت کرده است.

دوریان یتس و لی هنی؛ رقابتی به مانند اساطیر بوکس

شگفت آور است که بدانیم اگر لی هنی و دوریان یتس دوران بدنسازی خود را همزمان آغاز می‌کردند، می‌توانستند رقابت محمد علی کلی در مقابل جو فریزر دنیای بدنسازی را ترسیم کنند. داستانی از محمد علی کلی و جو فریرز بدنسازی؛ چرا لی هنی رقابت دوباره با دوریان یتس را نپذیرفت؟اما هنی از 16 سالگی شروع به رقابت کرد و یتس در 21 سالگی وارد این عرصه شد. از همین رو دوریان یتس اولین جام ساندوی خود را تازه در 29 سالگی بدست آورد؛ جایی که لی هنی در 31 سالگی پس از کسب 8 عنوان قهرمانی، به دوران بدنسازی خود پایان داد. هنی با یادآوری آخرین دوره‌ای که در مستر المپیا شرکت کرده بود، گفت:
آخرین دوره، بهترین دوره بود. حدس بزنید چرا؟ باید هم بهترین می‌بود چراکه دوریان یتس در آن شرکت کرده بود.
لی هنی به خوبی از قدرت و مهارت یتس آگاه بود و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا روی صحنه بهترین عملکردش را داشته باشد که البته همینطور هم بود. هنی در ادامه نوشته است:
وقتی در آن رویداد با یکدیگر رقابت داشتیم، من در جریان رقابت قرار نداشتم و به همین خاطر بازنشسته شدم
داستانی از محمد علی کلی و جو فریرز بدنسازی؛ چرا لی هنی رقابت دوباره با دوریان یتس را نپذیرفت؟هنی در حالی از بدنساز کنار کشید که دوریان یتس تازه بوی قهرمانی و شکوه بدنسازی را حس کرده و به دوران اوجش رسیده بود. وقتی هنی بازنشسته شد، یتس تلاش زیادی کرد تا این اسطوره بدنسازی را به رقابت بدنسازی ترغیب کند اما هنی اصلا تمایلی نداشت تا به دوران چشم نواز و پرافتخار خود خللی وارد کند و تصمیم داشت از دور شاهد رقابت بدنسازان باشد. او در پاسخ به یتس گفته بود:
من به سراغ ماهیگری می‌روم و بگذارید بدنسازان جوان دیگری با شما رقابت کنند.

صفحه بدنسازی سرخ نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


درباره گذشته دوریان یتس

یتس داستان‌های مربوط گذشته خود را نیز در بسیاری از موارد به اشتراک گذاشته و در مورد رقابت آنها صحبت کرده است. او پیش‌تر تصویری را از خود در کنار لی هنی در حالیکه روی صحنه مستر المپیا فیگور گرفته‌اند، به اشتراک گذاشته بود. یتس درباره این تصویر نوشته بود:
لی هنی در انگلستان به عنوان مهمان در حال فیگور گرفتن بود و او برای من شخصی الهام بخش بود. یک مرد بزرگ و خانواده دوست. در آن زمان من پسرم لوئیس را داشتم. این اتفاق در زندگی من تاثیرگذار بود.
در شرایطی که لی هنی در سال 1984 اولین قهرمانی خود در مستر المپیا را بدست آورد، دوریان تمرینات خود را در سال 1983 آغاز کرد. با این حال یتس می‌دانست که اگر می‌خواهد یک بدنساز حرفه‌ای باشد، باید با هنی رقابت کند و او را به الگوی خودش تبدیل نکند.
بنابراین در ذهنم، به این فکر می‌کنم که شاید بتوانم این مرد را شکست دهم، شاید بهتر از او باشم!
علاوه بر این، او این تصور غلط را داشت که هنی یک رقیب تندخو است اما پس از اینکه هر دو روی صحنه آمدند و بدنساز افسانه‌ای لبخندی دوستانه به یتس زد، همه این تصورات غلط برطرف شد. آخرین اخبار بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...