برنامه تمرینی رونی کلمن و درک لانسفورد در کنار یکدیگر

درک لانسفورد نایب قهرمان مستر المپیا 2022 در کنار رونی کلمن قهرمان نامدار این رقابت ها به تقویت عضلات کمر و جلو بازو خود پرداخته است.
کدخبر (162265) 17 فروردین 1402 | ساعت 16:06
0 272
درک لانسفورد نایب قهرمان مستر المپیا 2022 در کنار رونی کلمن قهرمان نامدار این رقابت ها به تقویت عضلات کمر و جلو بازو خود پرداخته است.

به گزارش سرخ نیوز، درک لانسفورد که در حال سپری کردن دوران آماده‌سازی خود است، حالا به‌سراغ یکی از اسطوره‌های دنیای بدنسازی، یعنی رونی کلمن رفته است تا با او تمرین کند. در طی سال‌های اخیر کاملاً به اثبات رسیده است که لانسفورد یکی از استعدادهای ویژه‌ی نسل جدید بدنسازی است. درک لانسفورد پس از سال‌ها پیشرفت مداوم بالاخره توانست در سال 2021 عنوان قهرمانی مستر المپیا در دسته ٢١٢ پوند را از آن خود کند. با وجود اینکه انتظار می‌رفت او سال بعد نیز بتواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند اما وزن لانسفورد در طی این یک سال از ٢١٢ پوند فراتر رفته بود. هنی رامبد، مربی او و دن سالامون، مدیر برگزاری مستر المپیا در آستانه‌ی آغاز این رقابت به ابراز نگرانی خود درباره این موضوع پرداختند: آیا درک لانسفورد می‌تواند تا شروع مسابقات به وزن قانونی برسد؟

برنامه تمرینی رونی کلمن و درک لانسفورد در کنار یکدیگراینجا بود که لانسفورد تصمیم گرفت به دسته آزاد نقل مکان کند. مسئولان برگزاری مسابقات نیز با درخواست او موافقت کردند و درک لانسفورد در مستر المپیا 2022 در دسته آزاد به رقابت پرداخت. او در این رقابت به‌خوبی نیز ظاهر شد و در نهایت توانست به مقام نایب‌قهرمانی برسد. این عملکرد شکی در این باقی نگذاشت که لانسفورد در کنار هادی چوپان، سامسون داودا و نیک واکر و بیگ رامی جزو مدعیان اصلی دسته آزاد در سال‌های پیش رو خواهد بود. او با یک بدن هفتی‌شکل فوق‌العاده، پا به روی استیج گذاشته بود. کارشناسان بدنسازی می‌گفتند اگر لانسفورد روی عضلات چهار سر ران و عضلات سینه خود کار کند، باید او را قهرمان مستر المپیا 2023 دانست. حالا او با یک رژیم غذایی و برنامه تمرینی هدف‌گذاری‌شده در حال گام برداشتن در این مسیر است.

تمرین مشترک درک لانسفورد و رونی کلمن

درک لانسفورد افتخار این را داشت که در روز ٢٨ مارس (٨ فروردین) یک روز کامل را با اسطوره بدنسازی و دارنده هشت عنوان قهرمانی مستر المپیا سپری کند. رونی کلمن در کنار لی هنی رکورددار بیشترین تعداد قهرمانی در مستر المپیا است و صاحب تأثیری بی‌همتا در توسعه‌ی رقابت حرفه‌ای در این ورزش به شمار می‌رود. کلمن در سال 2021 بدل به ششمین فردی شد که تندیس یک عمر دستاورد حرفه‌ای را از فستیوال آرنولد کلاسیک دریافت می‌کند. برخلاف بسیاری از بدنسازانی که معتقدند استفاده از وزنه‌های سنگین موجب از شکل افتادن بدن می‌شود، رونی کلمن اما برای ساخت فیزیک فوق‌العاده خود از وزنه‌هایی شدیداً سنگین بهره می‌برد. رکورد ددلیفت ٣۶٠ کیلوگرمی او هنوز هم یکی از شگفت‌‌انگیزترین کلیپ‌هایی است که از تمرینات بدنسازی منتشر شده است. رونی کلمن و درک لانسفورد در این دیدار، چرخی با یکدیگر در سطح شهر زدند، غذایی خوردند و مهم‌تر از همه، باهم تمرین کردند. بیایید نگاهی به جزئیات تمرین کمر و جلوبازو آن‌ها بیندازیم.

 

قهرمان بعدی مستر المپیا درست همینجاست

برنامه تمرینی رونی کلمن و درک لانسفورد از دو بخش تمرینات کمر و تمرینات جلو بازو تشکیل می‌شد.

  • تمرینات کمر 

- حرکت ددلیفت هالتر: درک لانسفورد با انجام چند حرکت ددلیفت هالتر خود را آماده شروع جدی تمرینات کرد. در همین حین با رونی کلمن نیز درباره چند موضوع مختلف به صحبت پرداخت. درک از رونی پرسید که آیا تابه‌حال در هنگام انجام تمرینات سنگین، به احتمال وقوع مصدومیت‌های جدی فکر کرده است؟ - حرکت زیر بغل قایقی سیم کش: رونی کلمن و درک لانسفورد در ادامه به انجام حرکت زیر بغل قایقی سیم کش پرداختند. هدف اصلی از انجام این حرکت، تقویت عضله پشتی بزرگ، عضلات کول، ماهیچه‌های لوزی شکل و عضله پایین کمر است. با این حال، این حرکت تمامی عضلات کمر را درگیر می‌کند و باعث تقویت کلی کمر ورزشکار می‌شود. رونی و درک با وزنه‌های سنگین شروع به انجام حرکت زیر بغل قایقی سیم‌کش کردند و به‌طور مداوم نیز وزنه‌ها را سنگین و سنگین‌تر می‌کردند. این حرکت شدیداً باعث افزایش تب و تاب این تمرین شد و رونی کلمن پس از آن، وارد مود سرحال همیشگی‌اش شد. رونی در پایان این بخش از تمرین درحالیکه به‌شدت نیز شارژ شده بود گفت:

قهرمان بعدی مستر المپیا درست همینجاست. آینده اینجاست. قهرمان زیر همین سقف ایستاده.

- حرکت زیر بغل سیم کش از جلو: کلمن و لانسفورد در ادامه رو به انجام حرکت زیر بغل سیم‌کش از جلو آوردند. هدف اصلی از انجام این حرکت ترکیبی، تقویت عضله پشتی بزرگ است. این عضله نقش بسیار مهمی در شکل‌دهی به پهنای کمر ورزشکار دارد. رونی و درک پس از انجام چند حرکت به شکل استاندارد، سپس شروع به انجام حرکت زیربغل سیم‌کش از پشت گردن نمودند. دو ورزشکار در حین انجام حرکت زیربغل سیم‌کش از پشت گردن سعی کردند اندکی نیز به کابل‌ها پیچ و تاب بدهند. درک لانسفورد در خصوص این تکنیک گفت:

با وجود اینکه به‌نظر می‌رسد ما در حال پیچ و تاب دادن کابل‌ها هستیم، اما همچنان روی درگیری عضلات و حفظ فشار روی آن‌ها نیز تمرکز کرده‌ایم. ویژگی این حرکت این است که برخلاف بسیاری از حرکت‌های دیگر، بالاتنه‌ی شما را به‌شدت پیچ و تاب می‌دهد.

برنامه تمرینی رونی کلمن و درک لانسفورد در کنار یکدیگر رونی کلمن نیز در ادامه حرف‌های لانسفورد گفت:

انقباض عضلانی! ماهیچه‌های خود را بچلانید! آن‌ها را بچلانید و بیرونشان بکشید! مجبورشان کنید که بیرون بیایند!

پس از انجام حرکت زیربغل سیم‌کش از پشت گردن بود که رونی و درک تمرینات کمر را به پایان بردند و برای انجام تمرینات جلوبازو آماده شدند.

  • تمرینات جلو بازو 

- حرکت جلو بازو لاری با دمبل: حرکت جلو بازو لاری احتمالاً بهترین حرکت متمرکز بر جلوبازو است. این حرکت باعث می‌شود که عضلات جلوبازو مجبور باشند بدون کمک سایر عضلات کار را پیش ببرند. بنابراین اثربخش‌ترین حرکت ممکن برای تقویت عضلات جلو بازو همین حرکت است. تمرکز این حرکت بر تقویت عضله دو سر بازو و عضله بازویی قدامی است. رونی کلمن و درک لانسفورد تمرینات جلو بازو را با انجام این حرکت و با وزنه‌هایی نسبتاً سبک آغاز کردند. سپس فشار حرکت را بالا بردند و آماده انجام بخش پایانی تمرین شدند. - حرکت جلو بازو دمبل چکشی نشسته: لانسفورد و کلمن در پایان برنامه تمرینی خود رو به انجام حرکت جلو بازو دمبل چکشی نشسته آوردند. این حرکت نیز جهت تقویت عضله دو سر بازو و عضله بازویی قدامی انجام می‌شود. با انجام این حرکت، کار درک و رونی در باشگاه بدنسازی به پایان رسید. به‌طور خلاصه این برنامه تمرینی شامل موارد زیر بود: 

  • حرکت ددلیفت هالتر
  • حرکت زیر بغل قایقی سیم کش
  • حرکت زیر بغل سیم کش از جلو
  • حرکت زیر بغل سیم کش از پشت گردن
  • حرکت جلو بازو لاری با دمبل
  • حرکت جلو بازو دمبل چکشی نشسته

برنامه تمرینی رونی کلمن و درک لانسفورد در کنار یکدیگردرک لانسفورد در هنگام ترک باشگاه گفت:

چه روزی بود پسر! چه خوش گذشت! همه و به‌خصوص من و رونی اوقات بسیار خوبی را سپری کردیم.

رونی کلمن و درک لانسفورد دو استعداد برجسته‌ی بدنسازی در دو عصر مختلف به‌شمار می‎روند. این بسیار دلگرم کننده است که ببینیم این دو با هم تمرین کنند. اتفاقی که امیدواریم باز هم شاهدش باشیم. بیشتر بخوانید

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...