برنامه تمرینی کریس بامستد برای تقویت عضلات بازو؛ در مسیر پنجمین قهرمانی متوالی مستر المپیا

کریس بامستد که در حال حاضر خود را برای حضور در مسابقات مستر المپیا 2023 آماده می‌ کند اخیرا ویدئویی از تمرینات بازو خود را در کانال یوتیوبش به انتشار رسانده است.
کدخبر (207354) | 23 تیر 1402 | ساعت 20:58
1 399
برنامه تمرینی کریس بامستد برای تقویت عضلات بازو؛ در مسیر پنجمین قهرمانی متوالی مستر المپیا
کریس بامستد که در حال حاضر خود را برای حضور در مسابقات مستر المپیا 2023 آماده می‌ کند اخیرا ویدئویی از تمرینات بازو خود را در کانال یوتیوبش به انتشار رسانده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، کریس بامستد، قهرمان فعلی دسته فیزیک کلاسیک و یکی از مشهورترین بدنسازان حال حاضر دنیاست. بامستد با چهار عنوان قهرمانی مستر المپیا پرافتخارترین بدنساز در تاریخ دسته فیزیک کلاسیک است. Cbum نخستین قهرمانی خود را در مستر المپیا 2019 کسب کرد و پس از آن سه بار متوالی نیز از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. البته موفقیت‌های کریس بامستد به‌سادگی نیز برای او حاصل نشده‌اند و این بدنساز کانادایی در مسیر خود با چالش‌های سختی روبرو شده است. بامستد در دوران آماده‌سازی خود برای شرکت در مستر المپیا 2022 با دو مصدومیت شدید از ناحیه زانو و عضله چهار سر ران روبرو شد. او سپس مربی خود را تغییر داد و سرانجام توانست زیر نظر هنی رامبد به یک عنوان قهرمانی دیگر در مستر المپیا دست یابد. برنامه تمرینی کریس بامستد برای تقویت عضلات بازو؛ در مسیر پنجمین قهرمانی متوالی مستر المپیا کریس بامستد پس از مسابقات مستر المپیا 2022 اعلام کرد که با عضله جلو بازو پاره پا به استیج این مسابقات گذاشته است. Cbum که اخیرا از این مصدومیت رهایی یافته است حالا شدت و فشار تمرینات خود را نیز افزایش داده است.

تمرینات بازو کریس بامستد

کریس بامستد اخیرا یک دوره تمرینی متمرکز بر عضلات بازو را پشت سر گذاشته است و ویدئویی از تمرینات خود را نیز در کانال یوتیوبش منتشر کرده است. بیایید نگاهی به جزئیات این برنامه تمرینی بیندازیم و ببینیم که پادشاه دسته فیزیک کلاسیک چگونه خود را برای حضور در مستر المپیا آماده می‌کند.

سوپرست: حرکت پشت بازو سیم کش به پایین و حرکت پشت بازو سیم کش از بالای سر

حرکت پشت بازو سیم کش به پایین هم برای تقویت عضلات پشت بازو و هم برای گرم کردن مفاصل آرنج بسیار مفید است. بنابراین این حرکت یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای شروع تمرینات به‌شمار می‌رود. کریس بامستد در آغاز برنامه تمرینی خود یک سوپرست متشکل از این حرکت و حرکت پشت بازو سیم کش از بالای سر را به انجام می‌رساند. ایجاد کشش و انقباض در عضلات ناحیه بازو و تقویت سر دراز عضله پشت بازو هدف اصلی از اجرای این سوپرست است. برنامه تمرینی کریس بامستد برای تقویت عضلات بازو؛ در مسیر پنجمین قهرمانی متوالی مستر المپیا کریس بامستد این سوپرست را ابتدا با بند و سپس با طناب به اجرا می‌رساند. Cbum با اجرای چند ست از این دو حرکت آماده انجام بخش بعدی تمرینات خود می‌شود.

حرکت پرس پشت بازو جی ام با دستگاه اسمیت

حرکت پرس پشت بازو جی ام ترکیبی از حرکت جمجمه شکن و حرکت بنچ پرس دست نزدیک است. کریس بامستد این حرکت را با شیب کم و با استفاده از دستگاه اسمیت به انجام می‌رساند. قهرمان دسته فیزیک کلاسیک مستر المپیا می‌گوید که این حرکت از معدود حرکاتی است که علیرغم اجرا شدن با وزنه‌های سنگین فشار زیادی را نیز به شانه‌ها وارد نمی‌کند. بامستد با اجرای چند ست از حرکت پرس پشت بازو جی ام در بخش بعدی به‌سراغ انجام یک حرکت ایزوله می‌رود.

حرکت جلو بازو دمبل

کریس بامستد کار بر روی عضلات جلو بازو را با حرکت جلو بازو دمبل آغاز می‌کند. تمرکز اصلی این حرکت بر تقویت ماهیچه دوسر بازویی معطوف است. Cbum با اجرای چند ست از این حرکت ایزوله در بخش بعدی دوباره به‌سراغ یک سوپرست می‌رود. برنامه تمرینی کریس بامستد برای تقویت عضلات بازو؛ در مسیر پنجمین قهرمانی متوالی مستر المپیا

سوپرست: حرکت جلو بازو لاری و حرکت جلو بازو عنکبوتی

سوپرست‌ها روش مناسبی برای افزایش فشار هوازی تمرینات هستند و همچنین از طریق بکارگیری آنها در زمان نیز صرفه‌جویی می‌شود. حرکت جلو بازو لاری یکی از بهترین حرکات ایزوله برای تقویت عضلات جلو بازو است. در اجرای این حرکت عضلات ناحیه شانه و عضلات پشت بازو مطلقا مشارکتی ندارند و تمامی کار بر عهده‌ی عضلات جلو بازو است. کریس بامستد در سوپرست خود این حرکت را با حرکت جلو بازو عنکبوتی ترکیب می‌کند. ایجاد تنوع در انتخاب حرکت‌ها نکته‌ای بسیار مهم جهت دستیابی به بالانس بدنی بیشتر است و حرکت جلو بازو عنکبوتی به خودی خود نیز می‌تواند در انواع ورژن‌های مختلف به اجرا برسد. تمرکز اصلی این حرکت بر تقویت سر کوتاه عضله جلو بازو معطوف است. کریس بامستد با کمترین میزان استراحت ممکن و با سرعت بالا این سوپرست را به اجرا می‌رساند و دوباره به‌سراغ عضلات پشت بازو می‌رود.

حرکت پشت بازو سیم کش ضربدری

انعطاف کامل مفاصل آرنج و شانه‌های صاف و ایستا دو رکن اساسی در اجرای حرکات پشت بازو هستند. حرکت پشت بازو سیم کش ضربدری هر دوی این رکن‌های اساسی را به‌خوبی تامین می‌کند و بنابراین یکی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش حجم و قدرت عضلات پشت بازو به‌شمار می‌رود. کریس بامستد با اجرای چند ست قوی از این حرکت در مرحله بعد کار بر روی عضلات ساعد را آغاز می‌کند. برنامه تمرینی کریس بامستد برای تقویت عضلات بازو؛ در مسیر پنجمین قهرمانی متوالی مستر المپیا

حرکت جلو بازو دمبل چکشی

تقویت ماهیچه بازویی یا براکیالیس و ماهیچه بازویی زبرزندی یا براکیورادیالیس هدف اصلی حرکت جلو بازو دمبل چکشی است. بنابراین این حرکت برای تقویت همزمان عضلات جلو بازو و عضلات ساعد بسیار مناسب است. کریس بامستد با اجرای چند ست از این حرکت خود را آماده انجام بخش پایانی این برنامه تمرینی می‌نماید.

حرکت جلو بازو هالتر ای زد مچ برعکس

حرکت جلو بازو هالتر ای زد نیز مانند حرکت جلو بازو دمبل چکشی برای تقویت عضله براکیالیس و عضله براکیورادیالیس به‌کار گرفته می‌شود. نکته‌ای که در خصوص این حرکت وجود دارد این است که بهتر است با وزنه‌های متوسط انجام شود تا مصدومیتی در ناحیه مچ و ساعد رخ ندهد. برنامه تمرینی کریس بامستد برای تقویت عضلات بازو؛ در مسیر پنجمین قهرمانی متوالی مستر المپیا کریس بامستد با اجرای چند ست از حرکت جلو بازو هالتر ای زد مچ برعکس به برنامه تمرینی خود خاتمه می‌دهد.

به‌طور خلاصه این تمرین بدنسازی کریس بامستد شامل بخش‌های زیر بود:

- سوپرست: حرکت پشت بازو سیم کش به پایین و حرکت پشت بازو سیم کش از بالای سر - حرکت پرس پشت بازو جی ام با دستگاه اسمیت - حرکت جلو بازو دمبل - سوپرست: حرکت جلو بازو لاری و حرکت جلو بازو عنکبوتی - حرکت پشت بازو سیم کش ضربدری - حرکت جلو بازو دمبل چکشی - حرکت جلو بازو هالتر ای زد مچ برعکس

کریس بامستد و استفاده از داروهای بهبود دهنده عملکرد

کریس بامستد در خلال انجام تمرینات خود به چند مورد از سوالات طرفدارانش نیز پاسخ داده است. یکی از طرفداران Cbum از او درباره داروهای بهبود دهنده عملکرد پرسیده است و کریس پاسخ داده است: «اینکه در بدنسازی از داروهای مکمل استفاده می‌شود که چیزی واضح است. اما من علاقه‌ای به تبلیغ استفاده از این داروها ندارم. به‌نظرم از زمانی که مصرف داروهای PED را کاهش دادم و بیشتر بر تمرین و تغذیه تمرکز کردم بدنساز بهتری شدم. این چیزی‌ست که من دوست دارم تبلیغش را کنم.» کریس بامستد و استفاده از داروهای بهبود دهنده عملکرد

نظر کریس بامستد درباره کانر مک گرگور

وقتی از کریس بامستد درباره مستند کانر مک گرگور در پلتفرم OTT پرسیده شد بدنساز کانادایی پاسخ داد:
به‌نظرم چیزی که این پسر را جذاب می‌کند غرور حیرت‌انگیز اوست. او هم درست مثل مایکل جردن شخصی آکنده از غرور و تفرعن است. به‌نظرم اگر این جزء از شخصیتش حذف می‌شد همه آماده بودند تا از او متنفر باشند. حالا هم که قرار است دوباره به عرصه بازگردد و مردم به‌شدت منتظر این اتفاق هستند. من هم کاراکتر و پرسونای او را دوست دارم گرچه در تقابل کامل با شخصیت خودم قرار دارد. اما چیزی که در شخصیت مک گرگور ستایش می‌کنم این است که او هیچ اهمیتی به نظر دیگران درباره خودش نمی‌دهد.
کریس بامستد در مستر المپیا 2023 به‌دنبال کسب پنجمین عنوان قهرمانی متوالی خود در این مسابقات است. باید منتظر ماند و دید که او در این مسیر با چه چالش‌هایی روبرو خواهد شد و رقبایش در دسته فیزیک کلاسیک چه کسانی هستند. آخرین اخبار ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
جاهلیت مدرن .. هدف از این رشته ورزشی واقعاً چیه‌؟!! صرفاً ، کسب عضله به هر قیمتی از جمله جوان مرگ شدن و معلول و نقص عضو و بیمار شدن... این حجم از جهل و تکبر ، شرم آوره واقعاً...
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...