بروس لی ؛ اسطوره‌ ای که پدر واقعی ام ام ای بود

در قسمت اخیر پادکست The Joe Rogan Experience، جو روگان و کمدین برایان ردبان در مورد تأثیر بروس لی بر هنرهای رزمی ترکیبی صحبت کردند.
کدخبر (200034) | 06 تیر 1402 | ساعت 19:46
2 197
بروس لی ؛ اسطوره‌ ای که پدر واقعی ام ام ای بود
در قسمت اخیر پادکست The Joe Rogan Experience، جو روگان و کمدین برایان ردبان در مورد تأثیر بروس لی بر هنرهای رزمی ترکیبی صحبت کردند.

به گزارش سرخ نیوز، بروس لی اسطوره هنرهای رزمی، حدود 50 سال پیش از دنیا رفت اما تأثیر او تا به امروز باقی مانده است. بروس لی به عنوان یکی از بزرگترین رزمی‌کاران تمام دوران در نظر گرفته می‌شود و سبک متمایز مبارزه او در طول سال‌ها بر ورزشکاران زیادی تأثیر گذاشته و به توسعه شاخه کاملاً جدیدی از هنرهای رزمی کمک کرده است. لی به جنگیدن علاقه داشت و فلسفه او برای آموزش با دیگران متفاوت بود. سالها پیش در مصاحبه‌ای، بروس لی درباره یک سناریوی مبارزه خیابانی صحبت و اشاره کرد که برای داشتن برتری در یک نوع مبارزه بدون قانون، باید همه بخش‌های بدنش را تمرین دهد.

وقتی در مورد دعوای خیابانی که از هیچ قاعده و قانونی تبعیت نمی‌کند، صحبت می‌کنی پس بهتر است تمام اعضای بدنت را تمرین بدهی!

کارهای بروس لی باعث ابداع MMA شد!

لی به خاطر روش‌های تمرینی سخت‌گیرانه‌اش که همه انها را در بالاترین سطح و بیشترین میزان انجام می‌داد، مشهور بود. او با وجود اینکه لاغر بود، فوق العاده قوی و سریع بود. کارهایی که بروس لی انجام داد، راه را برای ابداع و توسعه ورزش فعلی ام ام ای هموار کرد؛ مساله‌ای که از سوی افراد سرشناس این ورزش و تجارت از جمله مدیر عامل UFC، دانا وایت به خوبی مورد احترام است. در سال 2014، وایت در طی مصاحبه‌ای با EA Sports UFC نظر خود را مبنی بر اینکه لی آغازگر هنرهای رزمی ترکیبی است، ابراز کرد و گفت:
گریس‌ها بنیانگذاران UFC واقعی بودند. اما فکر می‌کنم ورزش هنرهای رزمی ترکیبی توسط بروس لی آغاز شد. فیلم‌ها و فلسفه بروس لی و حتی فقط تصویر او به تنهایی بسیار قدرتمند است.
وایت حتی ابایی نداشت که او را پدر ام ام ای خطاب کند.

همه چیز از فیلم اژدها وارد می شود بروس لی آغاز شد

در قسمت اخیر پادکست The Joe Rogan Experience، جو روگان و کمدین برایان ردبان در مورد تأثیر بروس لی بر هنرهای رزمی ترکیبی صحبت کردند. به گفته روگان اولین باری که عموم مردم یک نبرد از هنرهای رزمی ترکیبی را دیدند، در فیلم معروف بروس لی به نام «اژدها وارد شد» بود. به گفته روگان، بروس لی کسی بود که توانست بسیاری از افرادی را که هنرهای رزمی ترکیبی را دنبال می‌کردند، متحد و به جریان اصلی این ورزش تبدیل کند. او گفت:
اولین باری که یک مبارزه واقعی را دیدیم، در فیلم اژدها وارد می‌شود، بود. این فیلم به معنای واقعی کلمه مثالی برای دیدن اولین مبارزه هنرهای رزمی ترکیبی بود و در آن بروس لی حضور داشت. همه به آن احترام گذاشتند و بروس کسی بود در را به روی همه باز کرد. تا پیش از بروس لی، ورزش هنرهای رزمی به این گونه بود که گویی همه در قبیله خود باقی مانده بودند. بچه‌های جودو فکر می‌کردند جودو بهترین است. بچه‌های کیک بوکسور فکر می‌کردند کیک بوکسینگ بهترین است. مثل اینکه هر کس طرز فکر خود را در مورد بهترین سبک داشت. بروس لی همه چیز را شروع کرد برادر.
روگان برای لی احترام زیادی قائل است و اغلب در پادکست خود در مورد او صحبت می‌کند و خودش از لی برای شروع ورزش‌های رزمی الهام گرفته است. آخرین اخبار چهره های ورزشی :

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
همانطور که آقای روگان گفتند ، کاریزمای «بروس لی» را هیچ رزمی کاری نداره. حتــــــی عکس بروس لی دارای انرژی و قدرته هیچ هیچ رزمی کاری اینگونه نیست.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...