بهترین عضلات پا و پشت تاریخ بدنسازی به انتخاب کریس کورمیر و تریک‌ ال گیندی

کدخبر (206123) | 19 تیر 1402 | ساعت 16:10
0 1864
بهترین عضلات پا و پشت تاریخ بدنسازی به انتخاب کریس کورمیر و تریک‌ ال گیندی
کریس کورمیر و تریک ال گیندی در مورد بدنسازانی با بهترین عضلات پشت و بهترین عضلات پا با یکدیگر به گفت و گو پرداختند.

گزارش زنده مستر المپیا ۲۰۲۳ بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، کریس کورمیر ستاره کهنه‌کار دنیای بدنسازی پس از بازنشستگی در این ورزش، به عنوان یک کارشناس و تحلیل‌گر، جایگاه قابل احترامی را بدست آورده است. او دانش و تجربه زیادی را که ناشی از چندین دهه فعالیت در این ورزش است، با خود به همراه دارد. در اپیزود آخر برنامه یوتیوبی Prime Time Muscle، کورمیر و داور سرشناس مستر المپیا تریک ال گیندی، نظر خود را در مورد دارندگان بهترین عضلات پشت و پای تاریخ بدنسازی بیان کردند. کریس کورمیر برای اولین بار در دهه 90 میلادی به دلیل حجم عضلانی، اندازه و فرم بدن بزرگ خود در بخش آزاد مردان مورد توجه قرار گرفت. او در آرنولد کلاسیک 1994 چهارم شد و با عملکرد قابل توجهی که داشت در اولین حضورش در مستر المپیا سال 1994 به مقام ششم دست پیدا کرد. اگرچه کورمیر هیچگاه نتوانست در این مسابقات به قهرمانی برسد اما همیشه پای ثابت 8 نفر برتر این مسابقات بود و دو مدال برنز هم کسب کرد. کورمیر پس از شرکت در آخرین رقابت خود در مونترال پرو کلاسیک ۲۰۰۷، برای همیشگی حضور بر روی صحنه را کنار گذاشت. در اوایل سال جاری کورمیر از هادی چوپان قهرمان مستر المپیا 2022، به دلیل ثبات قابل توجهش در پنج سال گذشته، تمجید کرد. او معتقد است هادی چوپان یکی از سخت‌کوش‌ترین ورزشکاران است و می‌تواند با توانایی‌هایی که در فرم و فیگورگیری دارد، با موفقیت از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند. بهترین عضلات پا و پشت تاریخ بدنسازی به انتخاب کریس کورمیر و تریک‌ ال گیندیال گیندی و کورمیر در مورد ایمپلنت و تزریق عضلات باسن در بدنسازی صحبت کردند چراکه به اعتقاد آنها چنین کاری می‌تواند باعث عدم تعادل در نقاط اتصال شود. آنها سه ماه پیش کارنامه دو تن از موفق‌ترین بدنسازان تاریخ این ورزش یعنی دکستر جکسون و اشلی کالتواسر را مورد بررسی قرار دادند. کورمیر عملکرد جکسون را به دلیل رقابت شدیدی که در نمایش‌های کمتری نسبت به امروز، با آن روبرو شده بود در جایگاه بالاتری قرار دارد. کورمیر دو ماه پیش حمایت خود را از مایکل کریزو، بدنساز نوظهور دسته آزاد ابراز و اعلام داشت که او در آینده‌ای نزدیک به یک مدعی اصلی قهرمانی تبدیل خواهد شد. کورمیر بر اساس شرایط فعلی کریزو متقاعد شده است که اگر او با سرعت مناسبی به پیشرفت خود ادامه دهد، می‌تواند به یک مدعی جدی بدل شود. این بدنساز باسابقه ماه گذشته قهرمان چهار دوره دسته کلاسیک فیزیک مستر المپیا، کریس بامستد را به خاطر موفقیت‌های پرشمارش تحسین کرد و احتمال موفقیت وی را در دسته آزاد مورد بررسی قرار داد. او معتقد است بامستد می‌تواند در برخی از فیگورها با ورزشکاران این دسته مبارزه کند و می‌تواند با دعوت ویژه‌ای در بخش آزاد مردان به رقابت بپردازد. کریس کورمیر بازوهای رابی رابینسون را به‌عنوان بزرگ‌ترین بازوهای تاریخ انتخاب کرد، در حالی که ال گیندی ماه گذشته علاقه خود را به بازوهای هفت بار قهرمان مستر المپیا یعنی فیل هیث نشان داد.

بهترین عضلات پشت تاریخ بدنسازی

در ویدیوی اخیری که در یوتیوب به اشتراک گذاشته شده، کریس کورمیر و تریک ال گیندی در مورد بدنسازانی که بهترین رشد عضلات پشت در تمام دوران را داشتند، نظرات خود را بدر میان گذاشتند. هر دو نفر این اتفاق نظر را داشتند که سمیر بنوت بالاتر از بدنسازان افسانه‌ای مانند رونی کلمن، دوریان یتس و فیل هیث بهترین عضلات پشت را داشته باشد. کورمیر می‌گوید:

اگر می‌خواهید در مورد بهترین عضلات پشت صحبت کنید، من «شیر لبنان» را انتخاب می‌کنم. وقتی وارد این حرفه شدم، او در آن زمان قهرمان مستر المپیا بود. سال 1983 بود، او فاتح مستر المپیا شد و من فکر نمی‌کردم این واقعی باشد چراکه او سن و سال زیادی نداشت. شما به عروق بدنش نگاه کنید، مانند یک درخت کریسمس بسیار عمیق در سراسر لت‌ها کشیده شده است. علی ملا بدنساز دیگری بود که عضلات پشت فوق‌العاده‌ای داشت. عضله دو سر پشتی او به گونه‌ای بود که در هر تصویر اینگونه به نظر می‌رسد که انگار به پشت او چسبیده است چیزی شبیه افلاطون. فکر نمی‌کردم آن عضله سه سر واقعی باشد زیرا فکر نمی‌کردم آن خطوط کوچک روی عضلات قابل دیدن باشد. سپس باید به سراغ لی هنی برویم. او هم مانند دوریان یتس عضلات پشت باشکوهی داشت. رابی رابینسون نهم عضله دو سر پشتی خوبی داشت. عضله دو سر بازویی فلکس ویلر دیوانه‌وار بود. بعد از آنها رونی کلمن نیز حضور داشت. شما هرگز نمی‌توانید بدون رونی کلمن در مورد این موضوع صحبت کنید.

ال گیندی می‌گوید:

عضله دو سر بازویی پشتی و زیر بغل پشتی رونی کلمن در سال 1999، عضله دو سر بازویی پشتی و زیر بغل پشتی دوریان یتس در سال 1993، عضله دو سر بازویی ضخیم پشتی و زیر بغل پشتی محمد بن عزیزا در شب قهرمانان 1991. بیایید به افرادی مانند جوئل استابز اشاره کنیم که در نمایش‌ها به قهرمانی نرسیدند و اسطوره نشدند اما او یک دوسر پشتی باورنکردنی داشت. با این حال از نظر کیفیت، شکست دادن سمیر بنوت سخت است. بهتر است از فیل هیث هم قدردانی کنیم. او بدنسازی است که مردم کمتر به یاد دارند. عضلات دو سر پشتی فیل هیث در مسابقات 2013 یکی از بهترین چیزهایی بود که تا به حال در بدنسازی دیده‌ایم.

بهترین پاهای تاریخ به انتخاب کورمیر و ال گیندی

کورمیر و ال گیندی نظرات خود را در مورد بدنسازانی ارائه کردند که بهترین پاها را در تاریخ بدنسازی به ارمغان آورده‌اند. آنها توافق داشتند که در این لیست تام پلاتز و خود کورمیر پیشتاز هستند. ال گیندی می‌گوید:

با عضلات پشت می‌توانی مسیرهای زیادی را طی کنی اما با پا فقط یک مسیر. عضلات کات، بزرگ، متراکم و حجیم بهترین حالت است. تام پلاتز تنها بدنسازی در جهان است که این پاها را دارد. احتمالاً پل دی‌مایو در رده دوم قرار می گیرد و پس از آن کریس کورمیر. حتی می‌توان به برانچ وارن هم اشاره کرد. او روزهایی چنین پایی داشت. در سال 2013 پاهای بیگ رامی با آن جدایی و جزئیات فوق‌العاده بود. در سال 2022 او دیگر چنین شرایطی نداشت. تام پلاتز برای من شماره یک است. شاید کریس با پل دی مایو و برانچ وارن به هم نزدیک بودند اما آنها سبک پاهای متفاوتی داشتند.

ال گیندی به این لیست رونی کلمن را اضافه کرد اما کورمیر با آن موافقت نداشت. آنها معتقدند هیچ رقیب مشخصی با پاهای بزرگ در بدنسازی معاصر وجود ندارد.

من همچنین می خواهم رونی کلمن و فیل هیث را بگویم. یک بار فیگورگیری فیل هیث در لس آنجلس را به عنوان مهمان دیده‌ام که پاهایش بزرگتر به نظر می‌رسید.

کورمیر می‌گوید:

رنل ژانویر دارای بهترین عضلات سرینی، چهارگوش و فیبر بود. لازم نیست رونی کلمن را بگویید زیرا او با یکی از کوچکترین پاها در این ورزش شروع کرد و با یکی از بزرگترین پاها در ورزش کارش را به پایان برد. دوریان پاهای بزرگی در حالت های خاص داشت اما نه همیشه.

ال گیندی افزود:

دوست دارم عضلات پای بیشتری از نیک واکر ببینم. این یکی از چیزهایی است که نیک واکر به خاطر عضلانی بودنش در بالاتنه معروف است. او برای به حداقل رساندن دور کمر به عضلات چهار سر عریض بیشتری نیاز دارد. در این نسل ما شخص خاصی نداریم که پاهای بزرگی داشته باشد.

دو هفته قبل کریس کورمیر و ال گیندی عنوان کردند که شانس اندرو جکد برای رسیدن به موفقیت در این ورزش و حکمرانی چند ساله بر آن در حال افزایش است. آنها قهرمان سال 2023 آرنولد کلاسیک، سامسون داودا را به عنوان بزرگترین تهدیدی که بر سر راه اندرو جکد قرار دارد، معرفی کردند.

اخبار جدید بدنسازی و پرورش اندام

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...