بوکسوری دیوانه‌تر از مایک تایسون/ اندرو گولوتا؛ مبارزی که همیشه به دنبال دردسر بود

اندرو گولوتا بین سال‌های 1992 تا 2013 با نام‌های بزرگی از جمله مایک تایسون در سال 2000 مبارزه کرد، اما چیزی که در کارنامه این بوکسور بیش تر جلب توجه می کند، بی اخلاقی های بی پایان اوست.
کدخبر (206331) | 19 تیر 1402 | ساعت 23:40
0 948
بوکسوری دیوانه‌تر از مایک تایسون/ اندرو گولوتا؛ مبارزی که همیشه به دنبال دردسر بود
اندرو گولوتا بین سال‌های 1992 تا 2013 با نام‌های بزرگی از جمله مایک تایسون در سال 2000 مبارزه کرد، اما چیزی که در کارنامه این بوکسور بیش تر جلب توجه می کند، بی اخلاقی های بی پایان اوست.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، اندرو گولوتا حریف مایک تایسون حتی از مایک آهنین هم دیوانه‌تر بود. او یک مبارز سنگین وزن با استعداد بود که به طرز عجیب و غریبی یکی از رقبای خود را گاز گرفت و در دو مبارزه، در حالی که به پیروزی نزدیک بود از مسابقه حذف شد.

زندگی غیر طبیعی اندرو گولوتا ؛ بوکسوری که نامش با جنجال همراه بود

در سال 1996، یکی از مبارزه های این قهرمان لهستانی با یک شورش واقعی پایان یافت. این جنجال باعث شد تا میدیسون اسکوئر گاردن خانه بوکس نیویورک تا سه سال نتواند میزبانی هیچ مسابقه‌ای را بر عهده بگیرد. سپس در سال 2000، گولوتا پس از دو راند در مقابل تایسون تسلیم شد و در نتیجه، آمریکایی‌ها و حضار را بسیار متعجب و خشمگین کرد. شاید بتوان رفتار نامنظم و ناپایدار این قهرمان بوکس را به محیط بسیار سخت و طاقت فرسایی که در آن بزرگ شده نسبت داد. وقتی دوران کودکی اندرو گولوتا و مایک تایسون را باهم مقایسه می‌کنیم، بزرگ شدن مایک تایسون در بروکلین شاداب و آرامش ‌بخش به نظر می‌رسد. وقتی گولوتا پنج ساله بود، پدرش خودکشی کرد و پس از آنکه مادرش نتوانست با این شرایط کنار بیاید، او سر از یتیم خانه در آورد. عجیب و غریب ترین های بوکس / از شورش پس از مبارزه تا کناره گیری های بی دلیل! گولوتا نیز مانند بسیاری از افرادی که در این شرایط قرار می‌گیرند با بوکس انس گرفت. او یک آماتور با استعداد بود و توانست مدال برنز المپیک را در سال 1988 کسب کند اما مشکلا گولوتا به داخل رینگ ختم نمی‌شد. گولوتا در سال 1990، مردی را برهنه کرد و لباس هایش را در سطل زباله‌ای ریخت. گولوتا در این باره گفت:
من نمی‌خواستم به مرد آسیب برسانم. فقط می‌خواستم او را کمی مسخره کنم.
با این حال، گولوتا به اتهام حمله مورد شکایت قرار گرفت و سپس به شیکاگو رفت تا فعالیت خود را در آمریکا آغاز کند. گولوتا در طول دوران حرفه ای خود به 28 پیروزی بدون شکست (شامل 25 ناک اوت) دست پیدا کرد اما در بیست و چهارمین مبارزه خود مشکلاتی را به بار آورد.

وقتی اندرو گولوتا گردن حریفش را گاز گرفت

در این مبارزه، پس از اینکه سامسون پووها او را زخمی کرد، گولوتا گردن حریفش را گاز گرفت. داور مبارزه، این حرکت را ندید و به همین دلیل به گولوتا اجازه داد تا در نهایت با ناک اوت کردن حریف خود پیروز شود. ریدیک بو، در سال 1996 باعث پیشرفت گولوتا شد. قهرمان سابق جهان به تازگی اواندر هالیفیلد را در مبارزه های بزرگشان شکست داده بود و به عنوان یکی از بهترین مبارزان سنگین وزن جهان شناخته می‌شد. بو اشتیاق زیادی برای مبارزه با گولوتا نداشت و او را حریف قدری به حساب نمی‌آورد. با این حال، گولوتا یک مبارز سنگین وزن قدرتمند با 193 سانتی متر قد و دست‌های سنگین بود که مبارزه های خوبی را از خود ارائه کرده بود. او با نشان دادن مهارت‌های خود، به طور مداوم به بو ضربه وارد می‌کرد و با ضربات هوک راست خود، به سر حریف خود ضربه می‌زد. تقریبا به هر تعداد ضربه محکمی که گولوتا به بو وارد می‌کرد، ضرباتی نیز به ناحیهٔ تناسلی بو وارد می‌کرد. لو دووا مربی گولوتا پس از اینکه شاگردش به خاطر این ضربات امتیازاتی را از دست داد، از او التماس کرد و گفت:
 پایین تر از شانه‌اش ضربه نزن. فقط به سرش ضربه بزن.
اما پس از اینکه گولوتا ضربه صریحی به ناحیهٔ تناسلی بو در هفتمین راند وارد کرد و او را بر روی زمین انداخت، مبارزه به نفع حریف او به اتمام رسید. گولوتا آنقدر خوب مبارزه کرده بود که حتی پس از کسر امتیاز، نیز در نظر هر سه داور برندهٔ مبارزه بود. پس از این اتفاق، طرفداران خشمگین موجی از خشونت و هرج و مرج را به پا کردند و تیم بو، به گولوتا حمله کردند و پس از ضربه ای که به وسیله یک بی‌سیم به سر گولوتا وارد شد، سر او دچار بریدگی و خونریزی شد. در این درگیری، دووا هم مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به روی زمین افتاد. جیم لمپلی مجری اچ بی او که تحت‌الحفظ جورج فورمن، تحلیلگر مبارزه، از خشونت در امان بود، این اتفاق را ترسناک ‌ترین اتفاق در طی سال‌ های حضورش در مبارزات مختلف توصیف کرد. در این درگیری نیم ساعته، 22 نفر زخمی و 16 نفر بازداشت شدند. شش ماه بعد مبارزه دیگری برگزار شد و به طرز شگفت انگیزی، این مبارزه نیز مشابه مبارزه قبلی پیش رفت. گولوتا در راند دوم، یک بار بو را ناک دان کرد و سپس در نهمین راند به دلیل ضرباتی که به پایین تنه حریفش وارد کرد، برای بار دوم از مبارزه کنار گذاشته شد. این باعث شد که گولوتا با 28 پیروزی و 2 شکست مبارزات حرفه‌ای خود را به پایان برساند اما با این حال به دلیل اینکه او هرگز در طول دوران حرفه ای خود تسلیم نشده و به طور رسمی شکست نخورده بود، به عنوان خطر جدیدی در دسته وزنی خود شناخته می‌‌شد. اما این شهرت هنگامی که گولوتا برای کسب عنوان قهرمانی سنگین وزن به مبارزه با لنوکس لوئیس رفت، از بین رفت. لنوکس لوئیس در مبارزه با گولوتا بهترین عملکرد حرفه‌ای خود را به نمایش گذاشت و در راند اول با حمله به گولوتا، او را ناک دان کرد و تنها در 135 ثانیه، مبارزه را به پایان رساند. گولوتا در مبارزاتش با بو نشان داده بود که می‌تواند ضربات را تحمل کند اما آسیب ‌پذیری روانی او به وضوح یکی از مشکلات اصلی‌اش بود. عجیب و غریب ترین های بوکس / از شورش پس از مبارزه تا کناره گیری های بی دلیل!

کری خوانی مایک تایسون برای اندرو گولوتا

در سال 2000، او با یکی دیگر از بوکسورهای بدنام دسته سنگین وزن یعنی مایک تایسون مبارزه کرد. حتی قبل از شروع مبارزه که با تبلیغات سنگینی همراه بود، تایسون اعلام کرد:
برای آن داور کوچک احساس تأسف می‌کنم. بین من و گولوتا، یکی از ما ممکن است به او چنگ بزند.
راند اول با حمله شدید تایسون به گولوتا و با یک ضربه محکم هوک راست ختم شد. با این حال، گولوتا بلند شد و در حالی که تایسون به طور کلی در راند دوم به برتری نزدیک بود، بوکسور لهستانی با چند ضربه به حملات تایسون پاسخ داد. بدون شک در پایان راند دوم هیچ هشداری از آنچه در پیش بود وجود نداشت. گولوتا به تیم خود در گوشه رینگ گفت که قصد ادامه مبارزه را ندارد، سپس بلند شد و شروع  به حرکت در رینگ کرد. عجیب و غریب ترین های بوکس / از شورش پس از مبارزه تا کناره گیری های بی دلیل! یکی از اعضای تیم گولوتا هشدار داد:
این کار را نکن!
این در حالی بود که آل سرتو مربی گولوتا سعی کرد محافظ دهان را به زور وارد دهان گولوتا کند و او را به مبارزه برگرداند. اما گولوتا مصر بر کناره گیری از مبارزه بود و زمانی که حاضرین به این موضوع پی بردند، او را با لیوان‌ های نوشیدنی مورد حمله قرار دادند. او به سرعت به سمت اتاق رختکن دوید و از شروع شورش دیگری جلوگیری کرد. تایسون هنگامی که خبر کناره گیری گولوتا را شنید، ناگهان از صندلی خود بلند و برای درگیری با گولوتا آماده شد، هر چند وی در نهایت با دخالت همراهانش با آرامش رسید. پس از اتمام مبارزه، گولوتا ضربات سر تایسون را به عنوان دلیل ترک بازی اعلام کرد.

مبارزه مایک تایسون و اندرو گولوتا

تماشاگران و طرفداران گولوتا به هیچ عنوان از کناره گیری او از مبارزه حمایت نکردند و او در همین حال به بیمارستان منتقل شد و در آنجا تشخیص داده شد که این بوکسور، به دلیل مبارزه 6 دقیقه‌ای خود با مایک تایسون، دچار شکستگی در گونه و آسیب از ناحیه گردن شده بود. عجیب و غریب ترین های بوکس / از شورش پس از مبارزه تا کناره گیری های بی دلیل! به اضافه تمام این اتفاقات عجیب و غریب، در نهایت بازی به جای اینکه به نفع مایک تایسون تمام شود، به عنوان یک بازی بدون برنده‌ اعلام شد، زیرا در آزمایش مصرف مواد مخدر پس از بازی، نتیجه آزمایش مایک تایسون مثبت شده بود. پس از مبارزه با تایسون، دوران حرفه ای گولوتا به طور بی‌سابقه‌ای ادامه یافت و وی سه بار دیگر برای قهرمانی جهان تلاش کرد. او در مبارزه با کریس بایرد در سال 2004 به مساوی دست یافت و این بهترین نتیجه او در تلاش برای رسیدن به قهرمانی بود. گولوتا در سال 2013 با آخرین مبارزه حرفه‌ای خود در لهستان، سرزمین مادری خود، با 52 بازی رسمی و 9 شکست، به پایان کار خود رسید. با این حال به نظر می‌رسید که گولوتا همواره بزرگترین دشمن خود از لحاظ ذهنی و روانی بود: یک بوکسور سنگین وزن که همیشه به دنبال دردسر بود. اخبار جدید بوکس

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...