داستان‌های عجیب نیت دیاز برای بازگشت به رینگ؛ از آسیب مغزی تا حمله به منتقدان

نیت دیاز چهره سرشناس دنیای بوکس و ام ام ای این شایعه که او از عوارض حضور طولانی مدت در ورزش‌های رزمی رنج می‌برد را رد کرده است.
کدخبر (205393) | 18 تیر 1402 | ساعت 12:14
0 280
داستان‌های عجیب نیت دیاز برای بازگشت به رینگ؛ از آسیب مغزی تا حمله به منتقدان
نیت دیاز چهره سرشناس دنیای بوکس و ام ام ای این شایعه که او از عوارض حضور طولانی مدت در ورزش‌های رزمی رنج می‌برد را رد کرده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، نیت دیاز به طرفدارانی که ادعا می‌کنند که او نشانه‌هایی از آسیب‌های مغزی مانند CTE را قبل از مبارزه با جیک پاول بروز داده، پاسخ داده است. این ستاره افسانه‌ای UFC، سال گذشته با پیروزی مقابل تونی فرگوسن این پروموشن را ترک کرد و حالا خود را برای اولین مبارزه حرفه‌ای در رینگ بوکس برای روز 5 آگوست در دالاس در برابر جیک پاول، یوتیوبری که اکنون به بوکسور تبدیل شده، آماده می‌کند.

با این حال، برخی از طرفداران در طول همه این سال‌ها نگران نیت دیاز بوده‌اند، به‌ویژه پس از اینکه به نظر می‌رسید که او در کنفرانس مطبوعاتی معرفی این دو مبارز در ماه می، او سخنرانی‌اش را بی‌تفاوتی رها می‌کند. با این حال دیاز به این انتقادات و نگرانی‌ها پاسخ داده و عنوان کرده است که تا زمانی که در انظار عمومی بوده، با مشکل صحبت کرده است. او که همواره در مبارزاتش دچار خونریزی‌های شدید می‌شود، با این حال نگرانی‌ها در مورد تعداد دفعاتی که او مشت خورده و احتمال ابتلا به CTE که مخفف انسفالوپاتی مزمن تروماتیک است و اغلب در مغز مبارزان بازنشسته دیده می‌شود را رد کرده است.

در حالی که این مبارز کهنه‌کار 38 ساله اغلب به خاطر ثبات و استقامتش مورد تحسین قرار گرفته است، این ادعا را که ضربات زیادی به سرش خورده می‌کند یا اینکه او از عوارض حضور طولانی مدت در ورزش‌های رزمی رنج می‌برد را رد کرده است.

داستان‌های عجیب نیت دیاز برای بازگشت به رینگ؛ از آسیب مغزی تا حمله به منتقدان

پس از خروج نیت دیاز از UFC در سال گذشته، خورخه ماسویدال او را «سبزیجات مرزی» خطاب کرد و در عین حال اظهار داشت که سخنرانی دیاز در نتیجه سال‌های ضربه خوردن در رینگ هشت ضلعی تحت تاثیر قرار گرفته است. دیاز در پاسخ ماسویدال یا فرد دیگری را مورد خطاب قرار نداد اما واضح است که او به انتقاداتی که متوجهش می‌شود، گوش می‌دهد.

نیت دیاز : من الان باهوش تر از همیشه هستم!

نیت دیاز در جریان مصاحبه با پت مک آفی او گفت:

من واقعاً آنطور که می‌گویند مشت نمی‌خورم. من به خاطر ساعد و آرنج و بریدگی روی ابرویم خونریزی دارم اما همانطور که گفتم، من در یک باشگاه بوکس بوده و ممکن است شبیه یک مبارزه نباشد اما مطمئن باشید چنین مشت‌هایی زیاد دریافت و با هر کسی مبارزه کرده‌ام. من سرم را جلوی مشت رقبا نمی‌گذازم. من هرگز ناک اوت نشدم و هرگز کسی نتوانسته مرا شگفت زده کند. هیچ احمقی! آنها در مورد مدل حرف زدن من صحبت می‌کنند یا آنکه می‌گویند من CTE دارم. من مانند برادرم هستم و همیشه با مادرم همین گونه صحبت می‌کردم. ربطی به ضربه خوردن یا هیچ کدام از اینها ندارد. من الان باهوش تر از همیشه هستم.

نیت دیاز در حالی برای مسابقه آتی خود در ماه آگوست با جیک پاول آماده می‌شود که اولین مبارزه حرفه‌ای او در بوکس خواهد بود. او بر این باور است که در حال حاضر بسیار سالم‌تر از دوران حرفه‌ای خود در ام ام ای است. البته دیاز اذعان دارد که هنوز در بوکس در حال کسب تجربه است اما پس از تمرکز کامل خود بر روی پرتاب کردن مشت‌ها به جای تمرین کامل بدن که مورد نیاز حرفه سابقش در UFC بود، احساس خوبی دارد.

داستان‌های عجیب نیت دیاز برای بازگشت به رینگ؛ از آسیب مغزی تا حمله به منتقدان

نیت دیاز در حال آماده شدن برای هر سناریوی ممکن در مبارزه خود با پاول است که اخیراً از 8 راند به 10 راند تغییر کرده است. این اولین باری است که پاول در یک مبارزه 10 راندی وارد رینگ می‌شود. دیاز قطعا با این شرایط موافق است چراکه سرعت بی امان او در رینگ حریف را خسته می‌کند و او انتظار دارد که پاول را قبل از به صدا درآوردن زنگ پایانی از پای درآورد. نیت دیاز در دوران طولانی حرفه‌ای خود تنها دو باخت با ناک اوت داشته اما طرفداران و منتقدانش، مدت طولانی حضور او در صحنه مبارزه را به عنوان شواهدی از افزایش صدمات مغزی وی ذکر می‌کنند.

آخرین اخبار ورزش بوکس

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...