پردرآمدترین مبارزات تاریخ بوکس؛ فلوید می ودر و دیگر هیچ

ورزش بوکس با توجه به حجم عظیم طرفدارانی که دارد همواره درآمد بالایی را نیز برای مبارزانش در پی داشته است. در این مطلب قصد داریم نگاهی به پردرآمدترین مبارزات تاریخ این ورزش بیندازیم.
کدخبر (199780) | 07 تیر 1402 | ساعت 14:29
0 712
پردرآمدترین مبارزات تاریخ بوکس؛ فلوید می ودر و دیگر هیچ
ورزش بوکس با توجه به حجم عظیم طرفدارانی که دارد همواره درآمد بالایی را نیز برای مبارزانش در پی داشته است. در این مطلب قصد داریم نگاهی به پردرآمدترین مبارزات تاریخ این ورزش بیندازیم.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، ورزش بوکس با ذات وحشی و خشونت‌بار خود شناخته می‌شود. اینکه دو نفر در درون رینگ با مشت‌های مردافکن به جان هم بیفتند موضوعی است که توجه عده کثیری از مردم را به خود جلب می‌کند. در طول تاریخ بوکس طرفداران این ورزش شاهد مبارزات بزرگ و جذاب زیادی بوده‌اند. از محمد علی کلی گرفته تا مایک تایسون، بوکسورهای بزرگ زیادی بوده‌اند که شیفتگی علاقه‌مندان به بوکس را برانگیخته‌اند و درآمد عظیمی را نیز از مبارزات خود کسب کرده‌اند.

پردرآمدترین مبارزات تاریخ بوکس

گستره عظیم مخاطبان و طرفداران ورزش بوکس باعث شده است تا این ورزش بدل به صنعتی بسیار سودآور شود. به همین خاطر هم هست که شماری از ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ، بوکسور بوده‌اند. مثال بارز این امر فلوید می ودر است که ثروت خالصش به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد.

مایک تایسون برابر ایواندر هالیفیلد

دو غول دسته سنگین وزن در سال 1997 در مبارزه مجدد به‌مصاف هم رفتند. این مبارزه در شهر لاس وگاس و پس از درخواست‌های عظیم طرفداران بوکس برای رویارویی مجدد دو ستاره به انجام رسید. هرچند که مبارزه در نهایت سرانجام خوشی نداشت. در راند سوم بود که مایک تایسون گوش ایواندر هالیفیلد را گاز گرفت. مبارزه به جنجال کشیده شد و هالیفیلد پیروز میدان اعلام شد.

مایک تایسون برابر ایواندر هالیفیلد

اگرچه این مبارزه با جنجال فراوان همراه بود اما درآمد حاصل از آن بسیار بالا بود. مایک تایسون علیرغم مواجه شدن با یک محرومیت طولانی‌مدت رقم 30 میلیون دلار درآمد را از این مبارزه کسب کرد. ایواندر هالیفیلد نیز که فرد پیروز اعلام شده بود درآمد 33 میلیون دلاری را با خود به خانه برد. بر اساس گزارش‌ها مجموع درآمد حاصل از این مبارزه به بیش از 100 میلیون دلار می‌رسید.

فلوید می ودر برابر کانلو آلوارز

شاید باورش سخت به‌نظر برسد اما کانلو آلوارز در سال 2013 بوکسور چندان شناخته‌شده‌ای به‌شمار نمی‌رفت. بنابراین مبارزه برابر فلوید می ودر یک فرصت استثنایی برای بوکسور مکزیکی بود. آلوارز تا پیش از این مبارزه هیچ شکستی را متحمل نشده بود و به‌ نظر می‌رسید جدال برابر او چالشی سخت برای می ودر باشد. هرچند که «پول» مثل همیشه پیروز میدان بود.

فلوید می ودر برابر کانلو آلوارز

کانلو آلوارز با وجود تحمل نخستین شکست دوران حرفه‌ای خود پول بسیار خوبی را از این مبارزه به جیب زد. هرچند رقم دقیق درآمد او مشخص نیست اما گزارش‌ها حاکی از اینند که مشت‌زن مکزیکی بین 5 تا 20 میلیون دلار درآمد از این مبارزه کسب کرد. عایدی فلوید می ودر از این مبارزه نیز 41 میلیون دلار بود. مجموع درآمدهای حاصل از این مبارزه به بیش از 150 میلیون دلار می‌رسید.

فلوید می ودر برابر اسکار دلا هویا

اسکار دلا هویا، قهرمان سابق جهان در شش دسته وزنی مختلف، در طی دوران حرفه‌ای خود رقابت نزدیکی را با فلوید می ودر پشت سر گذاشت. سرانجام دو مشت‌زن در سال 2007 برابر هم قرار گرفتند. مانند دیگر مبارزات فلوید می ودر، این مبارزه نیز با پیروزی پول به پایان رسید.

مبارزه فلوید می ودر و اسکار دلا هویا تا چندین سال رکورد پردرآمدترین مبارزه تاریخ بوکس را به خود اختصاص داده بود. مجموع درآمدهای حاصل از این مبارزه به بیش از 165 میلیون دلار می‌رسید. با توجه به اینکه اسکار دلا هویا در زمان برگزاری این مبارزه نام بزرگتر و چهره‌ی مشهورتری بود درآمد بیشتری را نیز مال خود کرد. درآمد او از این مبارزه 52 میلیون دلار بود و می ودر نیز درآمد 25 میلیون دلاری را کسب کرد.

فلوید می ودر برابر کانر مک گرگور

مبارزه کانر مک گرگور و فلوید می ودر یکی از مشهورترین مبارزات تاریخ است. در طی این مبارزه بزرگترین ستاره تاریخ UFC برای تحمیل نخستین شکست کارنامه حرفه‌ای فلوید می ودر به او، برای نخستین بار پا به درون رینگ بوکس گذاشت. این مبارزه در سال 2017 به انجام رسید و میلیون‌ها بیننده به تماشای آن نشستند. اگرچه مبارز ایرلندی عملکرد خوبی را در برابر فلوید می ودر افسانه‌ای به نمایش گذاشت، اما سرعت و تکنیک می ودر بیش از آن بود که بتواند در برابر آن مقاومت کند.

فلوید می ودر برابر کانر مک گرگور

بر اساس گزارش‌ها این مبارزه مجموعا 550 میلیون دلار درآمد در پی داشت. عایدی فلوید می ودر از این مبارزه بیش از 300 میلیون دلار بود و کانر مک گرگور نیز درآمد 100 میلیون دلاری را از این جدال کسب نمود.

فلوید می ودر برابر مانی پاکیائو

مبارزه فلوید می ودر و مانی پاکیائو را به لقب «مبارزه قرن» مفتخر کردند. پاکیائو قهرمان جهان در هشت دسته وزنی مختلف بود و انتظار می‌رفت که قاطعانه بتواند می ودر را شکست دهد. هرچند این‌بار هم مثل همیشه بوکسور آمریکایی موفق شد حریف خود را شکست دهد.

فلوید می ودر برابر مانی پاکیائو

می‌گویند مجموع درآمدهای حاصل از این مبارزه از رقم 600 میلیون دلار عبور کرد. مانی پاکیائو درآمد 125 میلیون دلاری را با خود به خانه برد و فلوید می ودر درآمدی معادل 240 میلیون دلار را از پیروزی بزرگ خود کسب نمود.

آخرین خبرها از ورزش بوکس

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...