سایه در سایه؛ راز مصدومیت تلخ دوریان یتس 4 هفته پیش از مستر المپیا 1994

دوریان یتس قهرمان 6 دوره مستر المپیا اخیرا درباره مصدومیت خود 4 هفته پیش از مستر المپیا 2023 صحبت کرده است.
کدخبر (219696) | 24 مرداد 1402 | ساعت 11:02
0 172
سایه در سایه؛ راز مصدومیت تلخ دوریان یتس 4 هفته پیش از مستر المپیا 1994
دوریان یتس قهرمان 6 دوره مستر المپیا اخیرا درباره مصدومیت خود 4 هفته پیش از مستر المپیا 2023 صحبت کرده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در سال 1992 در حالیکه طرفداران بدنسازی در حال شرط بندی روی بدنساز مورد علاقه خود بودند، ناگهان دوریان یتس با نام مستعار سایه ظهور کرد و به قهرمان جدید دنیای بدنسازی تبدیل شد. یتس چندی پیش تصویری از عکس‌های سال 1994 را که تنها چهار هفته قبل از مستر المپیا گرفته شده بود، در شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشت. دوریان یتس، قهرمان 6 دوره مستر المپیا همواره قدردان گذشته خود است و هر از چندگاهی به آن اشاره کرده و درباره آن روزها می‌نویسد. تصاویری که این افسانه بدنسازی در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارد، ممکن است برای برخی افراد فقط یک بازگشت به عقب باشد. با این وجود برای یک طرفدار واقعی بدنسازی، این تصاویر کمتر از لذت حضور در سالن مسابقات مستر المپیا نیست.

سایه در سایه؛ راز مصدومیت تلخ دوریان یتس 4 هفته پیش از مستر المپیا 1995رویایی که دوریان یتس آن را زندگی کرد

دوریان یتس رویایی را که بسیاری از بدنسازان آرزوی آن را دارند زندگی کرده است. او در دوران خودش هم الگوی بسیاری از بدنسازان بود و با فیزیک تراشیده و برجسته‌اش، هم نسل‌های خود را شگفت زده کرده بود. دوریان برای داشتن بالاترین قدرت عضلانی، از همه چیز دور شد تا در سالن بدنسازی مارتین در تمپل روو آموزش ببیند. حالا دوریان یتس 61 ساله شده و هنوز هم در پست‌های مختلفی، بدن هیولایی خود را به نمایش می‌گذارد. او اخیرا تصاویری را از مراحل آماده‌سازی خود در راه مستر المپیا 1994 به اشتراک گذاشت و برای آن نوشت:
4 هفته مانده تا مستر المپیا 1994. چندین تصویر در باشگاه تمپل در حین آماده سازی برای این مسابقات گرفته شده است. این عکس‌های مربوط به 29 سال پیش واقعا برایم جذاب هستند.
سایه در سایه؛ راز مصدومیت تلخ دوریان یتس 4 هفته پیش از مستر المپیا 1995دوریان یتس یکی از آن بدنسازانی است که در روزهایی که بسیاری ترس از پا گذاشتن در این ورزش را داشتند، او حرفه درخشان خود را ایجاد کرد. او در زیر یکی دیگر از تصاویر خود نوشت:
من معتقدم که تا این مرحله بر هنر آمادگی مسابقه مسلط بودم اما همچنان همیشه در حال یادگیری بودم تا بتوانم از رقبا جلوتر باشم.
دوریان یتس پیش از آنکه در سال 1997 به دلیل مصدومیت بازنشسته شود، در سال 1994 سومین عنوان قهرمانی مستر المپیا را بدست آورد. او در ادامه می‌افزاید:
من فقط 4 هفته تا مستر المپیا 1994 فاصله داشتم و یک سال تمرینی عالی را پشت سر گذاشته بودم.آن سال مصدومیتی نداشتم و از نظر فیزیکی در بهترین روزهایم دوران بدنسازی‌ام قرار داشتم.

صفحه بدنسازی سرخ نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


دوریان یتس همچنان در 61 سالگی یکی از بهترین فیزیک‌های بدنی را در اختیار دارد و در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود نمادی تمام و کمال از یک بدنساز بزرگ بوده است.

سایه در سایه؛ راز مصدومیت تلخ دوریان یتس 4 هفته پیش از مستر المپیا 1995ماجراجویی پرفراز و نشیب دوریان یتس

ماجراجویی دوریان یتس در رشته بدنسازی، بسیار پرفراز و نشیب بود؛ از ترک خانه‌اش در زمانی که تنها 16 سال داشت تا مبارزه‌اش در بازداشتگاه و وقت گذاشتن برای انجام برنامه تمرینی‌اش همراه با کار در شیفت برای تامین معاش. برای یتس فقط حضور در باشگاه اهمیت نداشت بلکه برایش مهم بود که تمریناتش را با چه شدتی انجام دهد. او می‌گوید:
مردم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند زیرا کلید تحریک رشد عضلانی را نمی‌دانند. کلید رشد، شدت تمرین است و شما باید بتوانید به تدریج به وزنه‌های خود اضافه کنید و این چیزی است که به آن عادت ندارید.
شایه همیشه سخت تلاش می‌کرد و به گفته خودش هیچ وقت روزهای راحتی نداشته است. او هیچ وقت کوتاه نیامده و همیشه بیشتر و بیشتر برای تمریناتش وقت گذاشته است و تنهای شعاری که در ذهن داشت، این بود که:
اگر راحت باشی، نمی‌توانی رشد کنی.
سایه در سایه؛ راز مصدومیت تلخ دوریان یتس 4 هفته پیش از مستر المپیا 1995درست چهار هفته قبل از مستر المپیا سال 1994، عضله دوسر یتس دچار پارگی شد و به همین دلیل در این رقابت نمی‌توانست فیگورهای خوبی برای عضله دوسرش داشته باشد. به همین دلیل فیگورهایش متمرکز بر عضلات سه سر و پشت بود و با همین فیگورها هم توانست قهرمانی مستر المپیا را کسب کند. آخرین اخبار ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...