مسیری کاملا متفاوت نسبت به بروس لی ؛ جکی چان چگونه به موفقیت رسید؟

جکی چان که از ابتدا یک جوان شوریده و انحرافی بود، شکست را نپذیرفت و به جای آن، از آن به عنوان یک انگیزه برای بهبود و ایجاد تغییر استفاده کرد.
کدخبر (207100) | 23 تیر 1402 | ساعت 17:48
0 188
مسیری کاملا متفاوت نسبت به بروس لی ؛ جکی چان چگونه به موفقیت رسید؟
جکی چان که از ابتدا یک جوان شوریده و انحرافی بود، شکست را نپذیرفت و به جای آن، از آن به عنوان یک انگیزه برای بهبود و ایجاد تغییر استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، جکی چان بدون شک پادشاه هنر های رزمی و صحنه‌ های اکشن و مبارزه ای در فیلم‌ هاست. این بازیگر 69 ساله که تقریباً تمام صحنه ‌های مبارزه و بدلکاری های خطرناک در فیلم ‌های خود را انجام می‌دهد، تبدیل به یکی از بازیگران و استادان نمادین این حرفه شده است. این بازیگر که روند معمول فیلم های مربوط به هنرهای رزمی را تغییر داد و چاشنی طنز را با آن ها آمیخت، دوره‌ای کاملاً متفاوت را در مقایسه با زمان بروس لی افسانه کونگ فو ایجاد کرد. اما این تغییر روند، تقریباً حرفه‌ این بازیگر نمادین هنر های رزمی را نابود کرد چرا که در دوران شهرت بروس لی، فیلم‌ های جدی و پرخشونت او مورد توجه قرار گرفته بودند.

عامل موفقیت چیزی جز تغییر نیست / جکی چان و تغییری که او را به موفقیت رساند!جکی چان نزدیک بود تمام زحماتش را نابود کند!

اگرچه جکی چان در حال حاضر یکی از بزرگان هنرهای رزمی در صنعت فیلم و سریال به حساب می‌آید اما همیشه اینگونه نبوده است. قبل از آنکه جکی چان به این شهرت دست بیابد، بروس لی در دوران اوج خود بود که فیلم‌ های جدی و پرخشونت او در آن دوران مورد توجه زیادی قرار گرفته بودند و تمام توجه را به خود اختصاص داده بودند. در دهه 1970، زمانی که فیلم‌ های رزمی به شهرت رسیدند بروس لی از فرصت استفاده کرد و با فیلم‌هایی مانند «اژدها وارد می‌شود»، شانس خود را امتحان کرد اما وقتی جکی چان وارد این صنعت شد، می‌خواست که به این فیلم ‌ها رویکردی طنزآمیز نیز اضافه کند. عامل موفقیت چیزی جز تغییر نیست / جکی چان و تغییری که او را به موفقیت رساند!طبیعی است که جکی چان با شروع حرفه‌ خود انتظار داشت که مردم به فیلم‌ های رزمی او که طنز بودند علاقه نشان دهند؛ نه فیلم های جدی و سختگیرانه بروس لی. با این حال، رویای این بازیگر 69 ساله بسیار زود به مشکل خورد زیرا شروع کار‌ او با شکستی چشمگیر همراه شد که نشان دهنده مقاومت مردم در برابر روش جکی چان بود. اما با وجود اینکه جکی چان کار خود را با شکست بزرگی آغاز کرد، بازیگر فیلم سوپرکاپ تسلیم نشد و به جای آن، تصمیم گرفت به روش خود ادامه دهد تا چیزی را که در ذهن داشت را به واقعیت تبدیل کند.

عامل موفقیت چیزی جز تغییر نیست / جکی چان و تغییری که او را به موفقیت رساند!جکی چان دوست داشت فیلم هایش سرگرم کننده تر باشند

جکی چان که از ابتدا یک جوان شوریده و انحرافی بود، شکست را نپذیرفت و به جای آن، از آن به عنوان یک انگیزه برای بهبود و ایجاد تغییر استفاده کرد. جکی چان با همکاری ووپینگ یوان کارگردان هنرهای رزمی‌اش تصمیم گرفت که برعکس تمام کار های بروس لی عمل کند. برنده جایزه اسکار در این رابطه گفت:
در آن زمان همه چیز درباره بروس لی بود. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که برعکس او عمل کنیم و فانتزی تر، زیباتر و طنز آمیز تر باشیم.
در نتیجه، فیلم‌هایی مانند «ساعت شلوغی» به وجود آمد که در آن قهرمان به نوعی احمقانه و بامزه به تصویر کشیده شده و با ترکیب مناسبی از صحنه ‌های اکشن و مبارزه، محتوای سرگرم ‌کننده و جذابی را فراهم کرده است. جکی چان با همین فرمول توانست یک ژانر جدید برای خود ایجاد کند و با ایجاد آن، از جریان معمول خارج شود. آخرین اخبار چهره های سینمایی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...