وقتی راندا روزی از کار در میخانه به قهرمانی UFC رسید

کدخبر (200146) | 06 تیر 1402 | ساعت 16:18
0 212
وقتی راندا روزی از کار در میخانه به قهرمانی UFC رسید
اسطوره یو اف سی یعنی راندا روزی در دوران اوج خود «سرسخت‌ترین زن سیاره» لقب گرفته بود.

به گزارش سرخ نیوز، راندا روزی تاثیرگذارترین مبارز زن در تاریخ UFC است. روزی در سال 2012 قهرمان دسته خروس‌وزن یو اف سی شد و این عنوان را سه سال نیز برای خود حفظ نمود. روزی مجموعا در هفت مبارزه از کمربند قهرمانی خود دفاع کرد. اما جالب است بدانید که راندا روزی پیش از آغاز کار خود در UFC برای تامین مخارج زندگی خود در یک میخانه به‌عنوان متصدی بار مشغول به کار بود. روزی حتی پس از کسب مدال برنز رشته جودو در مسابقات المپیک 2008 پکن نیز همچنان مشکلاتی را بر سر راه ادامه کارنامه حرفه‌ای خود می‌دید.

 راندا روزی پیش از آنکه وارد UFC شد مدتی را در میخانه ردوود واقع در شهر لس آنجلس مشغول به کار بود. رئیس سابق روزی و مدیر این میخانه می‌گوید که گرچه راندا بهترین متصدی بار ممکن نبود اما سعی می‌کرد از مهارت‌های خود در MMA برای پیش بردن کارش استفاده کند. کریستینا فریتزل، مدیر میخانه ردوود در مصاحبه با MMA Junkie گفته است:

وقتی راندا کارش را پیش ما شروع کرد عملکرد و مهارت‌هایش چندان راضی‌کننده نبود. اما به تلاشش ادامه داد و در عرض چند هفته توانست به‌طرز تحسین‌برانگیزی پیشرفت کند.

فریتزل در این مصاحبه گفته است که راندا روزی هروقت که لازم می‌شد از مهارت‌های جودو و سایر مهارت‌های رزمی‌اش در میخانه استفاده می‌کرد. روزی حتی یک‌بار در جریان گستاخی یکی از همکارانش نیز از مهارت‌های خود برای ادب کردن او استفاده کرده است.

 کریستینا فریتزل می‌گوید که آنها همیشه در میخانه مشوق راندا روزی بوده‌اند و او را تشویق به دنبال کردن رویاهایش نموده‌اند:

در خاطرم هست که یک‌بار یکی از مبارزات MMA از طریق تلویزیون در حال پخش بود. یکی از معدود مبارزات زنان بود که من تا آن روز دیده بودم. وقتی داشتیم این مبارزه را در کنار هم تماشا می‌کردیم راندا گفت که او هم می‌تواند این کار را انجام دهد. من او را تشویق کردم که رویایش را پی بگیرد و به‌نظرم راندا می‌توانست در این مسیر به نقطه‌ی اوج دست یابد. از آن پس او هرگاه که مبارزه‌ای انجام داده است ما در بار تماشایش کرده‌ایم و تشویقش کرده‌ایم. ما می‌دانیم که راندا چه شخصیتی است و چه دشواری‌های را پشت سر گذاشته است تا به جایگاه فعلی خود برسد.

راندا روزی در سال 2015 و در جریان یک ملاقات کاری با رئیس UFC یعنی دانا وایت به میخانه ردوود بازگشت. او پس از پایان این ملاقات به پشت بار رفت تا خاطرات سال‌های دور خود را زنده کند.

راندا روزی و ورود به تالار مشاهیر UFC

گرچه راندا روزی رکورد سه سال شکست‌ناپذیری را در یو اف سی به‌ثبت رساند اما سرانجام در سال 2015 کمربند قهرمانی خود را به هولی هالم واگذار کرد. او پس از این شکست تنها یک مبارزه دیگر را به انجام رساند و پس از آن برای همیشه به کارنامه خود در UFC پایان داد.

 راندا روزی در سال 2018 و به پاس خدمات خود در ترویج مسابقات MMA زنان وارد تالار مشاهیر یو اف سی گردید. او پس از بازنشستگی از ام ام ای وارد عرصه کشتی کج شد و توانست بدل به یکی از سوپراستارهای WWE شود. او در کشتی کج نیز موفق ظاهر شد و توانست هم عنوان قهرمانی اسمکدان و هم عنوان قهرمانی راو را مال خود کند. او در حال حاضر در مسابقات Raw به رقابت می‌پردازد. راندا روزی هفته آینده باید در رویداد مانی این د بنک ۲۰۲۳ به همراه شینا بیزلر،‌ از عنوان قهرمانی تگ تیم خود برابر لیو مورگان و راکل رودریگز، دفاع کند.

جدیدترین اخبار MMA

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...