پرسپولیس - گل گهر؛ 9 سال بعد از آن بازی عجیب

تاریخ برای پرسپولیس بعد از 9 سال تکرار شده هرچند شرایط این تیم کاملا نسبت به آذرماه 1393 تغییر کرده است.
کدخبر (171741) 06 اردیبهشت 1402 | ساعت 13:41
0 112
تاریخ برای پرسپولیس بعد از 9 سال تکرار شده هرچند شرایط این تیم کاملا نسبت به آذرماه 1393 تغییر کرده است.

به گزارش سرخ نیوز، پرسپولیس 3080 روز پیش در حالی که یک دربی هیجان انگیز را در لیگ برتر از حریف برده بود در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف گل گهر رفت. این اتفاقی است که اکنون نیز برای سرخپوشان پایتخت به وقوع پیوسته، چند روز بعد از برد برابر استقلال باید در یک چهارم نهایی به مصاف گل گهر سیرجان بروند هرچند خیلی چیزها نسبت به آن مسابقه دشوار تغییر کرده است.

فصل 93-94 برای پرسپولیس خوب پیش نمی‌رفت. سالی که با علی دایی شروع شد اما در میانه راه و در یک اتفاق جنجالی حمید درخشان جانشین او شد. تیم عجیبی بسته شده بود و البته از دل همان تیم تعدادی از مهم‌ترین ستاره های سال های بعد پرسپولیس معرفی شدند.

در ابتدای آذرماه 93 پرسپولیس که لیگ برتر را از دست رفته می دید باید به مصاف استقلال می رفت. در آن بازی حمید درخشان ترکیب عجیبی را به میدان فرستاد. او در ترکیب خط دفاعی از چهار دفاع وسط کلاسیک استفاده کرد و ضمن استفاده از دو هافبک دفاعی، هادی نوروزی، حمیدرضا علی‌عسگری و امید عالیشاه را در بخش تهاجمی به بازی گرفت. قلعه نویی که ستاره های با تجربه‌تری داشت در همان نیمه اول با گل شهباززاده پیش افتاد. در نیمه دوم اما دو تعویض سرنوشت بازی را عوض کرد. درخشان ابتدا احمد نوراللهی جوان را به جای رضا حقیقی و در دقیقه 60 مهدی طارمی را به جای حمیدرضا علی‌عسگری به زمین فرستاد و ورق برگشت.

پرسپولیس - گل گهر؛ 9 سال بعد از آن بازی عجیب

نمایش عالی طارمی روند بازی را به نفع پرسپولیس تغییر داد و محمد نوری روی توپ برگشتی دروازه استقلال را باز کرد. چند دقیقه بعد هم امید عالیشاه سانتر هادی نوروزی را تبدیل به گل دوم کرد و کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد. این بازی را می توان روز تولد مهدی طارمی در فوتبال ایران دانست. روزی که همه فهمیدند یک مهاجم جدید با ویژگی های منحصربه‌فرد را خواهند دید.

اولین تقابل تاریخ پرسپولیس مقابل گل گهر سیرجان

پرسپولیس چهار روز بعد از این دربی هیجان انگیز به سیرجان رفت تا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف گل گهر برود. حمید درخشان، در این بازی طارمی و نوراللهی را از ابتدا بازی داد اما پرسپولیس در روزی که موقعیت‌های زیادی داشت با خطر حذف توسط گل گهر لیگ یکی روبرو شد. مهدی طارمی که ستاره پرسپولیس در این مسابقه بود، در دقیقه 34 با یک فرار باعث اخراج مهران گلزاری مدافع حریف شد اما مجید غلامی، دروازه‌بان حریف، ضربه ایستگاهی شماره 17 آن فصل و چند ضربه دیگر او را در دقایق بعدی بازی گرفت.

پرسپولیس - گل گهر؛ 9 سال بعد از آن بازی عجیب

در این مسابقه بود که ترکیب طارمی و نوروزی در خط حمله پرسپولیس شکل گرفت و هرچند این ترکیب موفق به گلزنی نشد اما چندماه بعد در بازی برابر لخویا در ورزشگاه آزادی نتیجه داد. گل زیبای هادی نوروزی روی پاس فوق العاده طارمی از صحنه های بیادماندنی آن بازی است.

با وجود اخراج مدافع گل گهر، پرسپولیس در سیرجان به مشکل خورد و در دقیقه 10 وقت‌های اضافه دروازه اش روی ضربه پنالتی باز شد و شانس آورد که بغل پای بنگر در دقیقه 115 با طاق دروازه حریف چسبید تا بازی را نبازند.

پرسپولیس - گل گهر؛ 9 سال بعد از آن بازی عجیب

اما نکته جالب اینکه طارمی با وجود درخشش در این مسابقه با بدشانسی هم روبرو بود. او حداقل 4 موقعیت گل را در این بازی از دست داد و در ضربات پنالتی نیز چهارمین ضربه پرسپولیس را زد و دروازه بان گل گهر گرفت. هرچند پرسپولیس در نهایت در ضربات پنالتی برابر گل گهر به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی رسید.

پرسپولیس در نیمه نهایی به مصاف ذوب آهن رفت که هدایتش بر عهده یحیی گل‌محمدی بود. پرسپولیس در این مسابقه ابتدای با گل محمد نوری از حریف پیش افتاد اما مرتضی تبریزی و کارلوس سانتوس دو گل زدند تا گل  محمدی و شاگردانش به فینال برسند. آن ها در فینال هم نفت تهران را ۳-۱ بردند و به مقام قهرمانی رسیدند.

یحیی گل‌محمدی بعد از 9 سال با پرسپولیس در یک شرایط متفاوت قرار گرفته است؛ او حالا باید از گل گهر عبور کند و سپس در انتظار برنده بازی نساجی و پیکان بماند. شاید در فینال یک دربی دیگر در انتظار او و تیمش باشد.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...