پشت پرده اختلاف حبیب نورماگومدوف و اسلام ماخاچف ؛ توطئه داغستانی!

عبدالمناف نورماگومدوف در کمال تعجب تقریباً مربیگری حبیب نورماگومدوف و اسلام ماخاچف را کنار گذاشت و بازنشسته شد اتفاقی که حالا دلیل آن مشخص شده است.
کدخبر (169523) | 03 اردیبهشت 1402 | ساعت 22:43
0 1283
پشت پرده اختلاف حبیب نورماگومدوف و اسلام ماخاچف ؛ توطئه داغستانی!
عبدالمناف نورماگومدوف در کمال تعجب تقریباً مربیگری حبیب نورماگومدوف و اسلام ماخاچف را کنار گذاشت و بازنشسته شد اتفاقی که حالا دلیل آن مشخص شده است.

به گزارش سرخ نیوز، طرفداران ام ام ای سال‌هاست به این فکر می‌کنند که چه کسی در مبارزه فرضی حبیب نورماگومدوف و اسلام ماخاچف پیروز می‌شود. با این حال، این احتمال وجود دارد که پاسخ به این سؤال در گذشته باشد. عبدالمناف نورماگومدوف، پدر حبیب، که یک چهره بانفوذ در جامعه ام ام ای داغستان محسوب می‌شود، نه تنها حبیب را برای قهرمان شدن آموزش داد، بلکه راه را برای اسلام ماخاچف هموار کرد تا راه حبیب را دنبال کند. با این حال، در کمال تعجب عبدالمناف تقریباً مربیگری هر دو مبارز را کنار گذاشت و بازنشسته شد. در واقع عبدالمناف به‌دلیل اتفاقی که میان خانواده نورماگومدوف و اسلام ماخاچف رخ داد، مربی‌گری را کنار گذاشت.

پشت پرده اختلاف حبیب نورماگومدوف و اسلام ماخاچف ؛ توطئه داغستانی!

تصمیمی که عبدالمناف نورماگومدوف گرفت

عبدالمناف تصمیم گرفته بود که ابتدا حبیب را قهرمان جهان کند و بعد از اینکه دوره حبیب تمام شد، اسلام ماخاچف قهرمان بعدی لقب بگیرد. با اینکه عبدالمناف در مورد تصمیم خود تردیدهایی داشت، اما پیش‌بینی او درست از آب درآمد و پس از قهرمانی و بازنشستگی حبیب، نوبت به پیشرفت و قهرمانی اسلام ماخاچف در ام ام ای رسید. اسلام ماخاچف نه تنها به یک قهرمان تبدیل شد، بلکه حالا برای تبدیل شدن به مبارز شماره یک P4P تلاش می‌کند. شاید برای عبدالمناف مایه شرمساری است که کنار ماخاچف نیست تا شاهد موفقیت او باشد، اما یقیناً میراث او درون تک تک موفقیت‌های این دو مبارز داغستانی زندگی می‌کند.

جزئیاتی از یک توطئه داغستانی

بزرگترین ناکامی عبدالمناف نورماگومدوف زمانی رقم خورد که شش تن از مبارزانش از جمله اسلام ماخاچف او را برای حضور در تیم قهرمان ترک کردند. این اتفاق بهانه‌ای شد تا پدر حبیب که در فکر کنار گذاشتن مربیگری بود، با جدیت آن را دنبال کند. با این حال، سال بعد حبیب نورماگومدوف و اسلام ماخاچف در فینال به مصاف هم رفتند که در آن مبارزه حبیب پیروز شد. پشت پرده اختلاف حبیب نورماگومدوف و اسلام ماخاچف ؛ توطئه داغستانی!با وجود این توطئه، در پایان اوضاع برای تیم عبدالمناف به خوبی رقم خورد. اسلام ماخاچف به همراه رستم خابیلوف، اسلام ممدوف، ماگومدوراسول هاسبولایف، ماگومد آلهاسوف و دو مبارز ناشناس دیگر تیم را ترک کردند. با این وجود، ماخاچف در مسیر خود ثابت قدم بود و اکنون قهرمان UFC است. این گواهی بر توانایی‌های مربیگری عبدالمناف است که بسیاری از شاگردان او در دنیای ام ام ای به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند.

علت بازنشستگی حبیب نورماگومدوف چه بود؟

عبدالمناف نورماگومدوف به همراه خاویر مندز از آکادمی کیک بوکسینگ آمریکا، از شخصیت‌ها و مربیان اصلی دوران حرفه‌ای حبیب بودند. در حقیقت علت بازنشستگی حبیب به دلیل از دست دادن پدرش بود که بسیار رابطه نزدیکی با وی داشت. حبیب پس از قول به مادرش که بدون پدرش به جنگ ادامه نمی‌دهد، دستکش‌هایش را آویزان کرد. پشت پرده اختلاف حبیب نورماگومدوف و اسلام ماخاچف ؛ توطئه داغستانی!حبیب نورماگومدوف در سالروز درگذشت پدرش گفت:
امروز یک سال از رفتن پدر می‌گذرد. این اتفاق بیشتر باور مرا به این رساند که در این دنیا ما هیچ چیز نداریم، نه فرزندان، نه پدر و مادرمان و نه دارایی‌هایمان. هر چه داریم، موقتی است.
با گذشت یک سال از فوت پدرش، بازنشستگی حبیب همچنان بر دنیای ام ام ای سنگینی می‌کند. آخرین مبارزه او در اکتبر 2020 در UFC 254 بود؛ جایی که او با پیروزی مقابل جاستین گیجی از عنوان سبک وزن خود دفاع کرد. او در 32 سالگی با رکورد 29 برد و بدون شکست بازنشسته شد. میراث حبیب به‌عنوان یکی از بزرگترین مبارزان تمام دوران محفوظ است و از او به عنوان الگوی موفق مربیگری و راهنمایی پدرش یاد خواهد شد. از حبیب نورماگومدوف بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...