هیاهوی بازگشت عقاب ؛ حبیب نورماگومدوف و 3 جنگ خونین از گذشته برای آینده !

دوران حرفه‌ای حبیب نورماگومدوف پر از مسابقات هیجان‌انگیز بوده که خیلی از هواداران آرزو دارند تا یکبار دیگر شاهد آن‌ها باشند.  
کدخبر (165216) | 22 فروردین 1402 | ساعت 23:06
0 211
هیاهوی بازگشت عقاب ؛ حبیب نورماگومدوف و 3 جنگ خونین از گذشته برای آینده !
دوران حرفه‌ای حبیب نورماگومدوف پر از مسابقات هیجان‌انگیز بوده که خیلی از هواداران آرزو دارند تا یکبار دیگر شاهد آن‌ها باشند.  

به گزارش سرخ نیوز، چند روزی است که پس از انتشار تصاویری شائبه برانگیز از سوی حبیب نورماگومدوف، شایعه بازگشت او به مسابقات ام ام ای بر سر زبان‌ها افتاده است. این مبارز داغستانی که در دنیای یو اف سی لقب عقاب را به خود گرفته است، اولین ورزشکار مسلمان محسوب می‌شود که توانست کمربند قهرمانی این مسابقات را بدست آورد. حبیب نورماگومدوف در مارس 2021 پس از ثبت طولانی‌ترین روند شکست ناپذیری مسابقات UFC، برای همیشه از این رقابت‌ها کناره‌گیری کرد. او در مجموع در 29 مبارزه به برتری رسید و هیچ وقت پیش نیامد که با شکست از رینگ خارج شود. در این مدت او توانست برخی از مهمترین مبارزان ام ام ای مانند مایکل جانسون، کانر مک گرگور، کمال شالوروس و بسیاری دیگر را در داخل رینگ هشت ضلعی به زانو دربیاورد. هیاهوی بازگشت عقاب ؛ حبیب نورماگومدوف و 3 جنگ خونین از گذشته برای آینده! این در حالی بود که در همه این مبارزات به نظر می‌رسید حبیب مشکلی برای شکست دادن رقبایش ندارد و به سادگی این کار را انجام می‌دهد. در عین حال برخی از این مبارزات حبیب نورماگومدوف را احساسی و واکنش هوادارانش که از تماشای بهترین عملکرد ورزشکار محبوبشان به وجود آمده بودند، آتش این احساسات را برافروخته‌تر می‌کرد. در دوران حرفه‌ای حبیب نورماگومدوف از این دست مبارزات کم نبوده و می‌توان به برخی از چالش برانگیزترین مبارزات احساسی او تا قبل از بازنشستگی اشاره کرد؛ آنهایی که احتمالا خیلی از هواداران آرزو دارند تا در بازگشت احتمالی حبیب، یکبار دیگر شاهد آن باشند.

کانر مک گرگور

مسابقه بین حبیب و رقیب اصلی او کانر مک گرگور درآمدزاترین رویداد پرداخت به ازای بازدید (PPV) ام ام ای بود. در این مبارزه حبیب نورماگومدوف حرفش را درون رینگ زد و با حرکت گردن‌گیری یا neck crank کانر را مجبور به تسلیم شدن و مبارز ایرلندی را سابمیشن کرد. این مبارز داغستانی اینگونه ماه‌ها لفاظی و کری‌خوانی‌های بیهوده کانر مک گرگور پایان داد. صحنه‌های پس این مبارزه چه در داخل قفس و چه بیرون از آن، چیزی شبیه به یک کابوس بود. بدین ترتیب حبیب با شکست همه رقبایش به قهرمان بلامنازع دسته سبک وزن UFC تبدیل شد. هیاهوی بازگشت عقاب ؛ حبیب نورماگومدوف و 3 جنگ خونین از گذشته برای آینده! کانر مک گرگور حتی پس از شکست هم دست از زبان درازی برنداشت و همچنان به جنگ لفظی خود علیه حبیب نورماگومدوف در شبکه‌های اجتماعی مختلف ادامه داد. حبیب نورماگومدوف و کانر مک گرگور در گذشته دوستانی صمیمی بودند اما پس از رویارویی به دشمنان قسم خورده یکدیگر تبدیل شدند.

داستین پویریر

حبیب در دوران مبارزاتی خود با مبارزان حرفه‌ای مختلفی روبرو شده اما برای مقابله با آنها مشکل چندانی نداشته است. با این حال مبارزه خاصی هم بوده که عقاب آن را سخت‌ترین مبارزه دوران حرفه‌ای خود می‌داند. این همان جدالی است که او با داستین پویریر، قهرمان موقت سبک وزن انجام داد. هیاهوی بازگشت عقاب ؛ حبیب نورماگومدوف و 3 جنگ خونین از گذشته برای آینده! مبارزه با داستین پویریر برای خبیب از نظر احساسی چالش برانگیز بودچراکه برای اولین بار پدرش مبارزه او را در ورزشگاه از نزدیک تماشا می‌کرد. در این مبارزه که در شهر ابوظبی برگزار می‌شد، حبیب به خوبی فشار را روی خودش حس می‌کرد. تعداد از اقوام او در سالن حضور داشتند و همین شرایط را دشوار کرده بود اما با این حال توانست پویریر را شکست دهد و باعث افتخار پدرش شود.

جاستین گیجی

آخرین مبارزه حبیب در UFC 254 بود؛ مبارزه‌ای که عقاب آن را سخت‌ترین مبارزه خود نه از جنبه تکنیکی بلکه از نظر فشار روحی می‌داند. نورماگومدوف چند ماه قبل از مبارزه با جاستین گیجی، پدرش را از دست داده بود. او در جریان این مبارزه جراحات خاصی هم برداشت که به گفته خودش به دلیل فشار روحی و روانی بود که در جریان مبارزه بر او وارد شد. در واقع این اولین مبارزه‌ای بود که پدرش کنارش نبود. همچنین حریف او یک مبارز بزرگ بود. حبیب نورماگومدوف بعدها اذعان داشت که آخرین مبارزه دوران او، سخت ترین مبارزه دوران حرفه‌ایش بود. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...