برنامه صبحگاهی نیک واکر ؛ جهش یافته از تمرینات کاردیو، مکمل های مصرفی و صبحانه خود می گوید

نیک واکر برنامه تمرینات کاردیو خود و همچنین مکمل‌ها و رژیم غذایی‌اش را با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است.
کدخبر (188306) | 14 خرداد 1402 | ساعت 10:08
1 495
برنامه صبحگاهی نیک واکر ؛ جهش یافته از تمرینات کاردیو، مکمل های مصرفی و صبحانه خود می گوید
نیک واکر برنامه تمرینات کاردیو خود و همچنین مکمل‌ها و رژیم غذایی‌اش را با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است.

به گزارش سرخ نیوز، نیک واکر در طی مدت کوتاهی توانسته است به یکی از چهره‌های اصلی دنیای بدنسازی بدل شود. واکر در ویدئویی که اخیرا در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است به شرح تمرینات کاردیو هر روز صبح خود و همچنین مکمل‌ها و رژیم غذایی مورد استفاده‌اش پرداخته است. نیک واکر همچنان به‌سختی مشغول تلاش است تا به هدف نهایی خود یعنی قهرمانی در معتبرترین مسابقات بدنسازی دست یابد. واکر در سال 2021 توانسته بود در دو رقابت متوالی یعنی مسابقات حرفه‌ای نیویورک و مسابقات آرنولد کلاسیک به مقام قهرمانی دست یابد. «جهش یافته» در نخستین حضور خود در مسابقات مستر المپیا در جایگاه پنجم قرار گرفت. برنامه صبحگاهی نیک واکر ؛ جهش یافته از تمرینات کاردیو، مکمل های مصرفی و صبحانه خود می گوید نیک واکر سپس در مسابقات مستر المپیا 2022 که با حضور ستارگان بزرگی برگزار شده بود توانست به مقام سوم دست یابد. هادی چوپان در این مسابقات قهرمان شد و بدنساز سابق دسته 212 پوند یعنی درک لانسفورد نیز در جایگاه دوم قرار گرفت. پس از ناکامی در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 بود که واکر تصمیم گرفت تغییرات گسترده‌ای را در شیوه تمرینات خود اعمال کند.

برنامه «جهش یافته» بعد از ناکامی ؛ نیک واکر تمرینات خود را تغییر می دهد

جهش یافته پس از کسب مدال برنز در مسابقات قبلی مستر المپیا به‌سرعت خود را مهیای حضور در مسابقات آرنولد کلاسیک نمود. بسیاری از افراد معتقد بودند که نیک واکر با بهترین فیزیک موجود پا به روی استیج این مسابقات گذاشت. اگرچه او از لحاظ کاندیشنینگ قابل مقایسه با هیچکدام از رقبای خود نبود با این حال داوران این مسابقات معتقد بودند که واکر از حیث سایر جنبه‌ها در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. داوران و بعضی از کارشناسان معتقد بودند که قهرمانی سامسون داودا به‌واسطه‌ی شیپ بدنی، تقارن و زیبایی بدن کاملا حق این بدنساز نیجریه‌ای بوده است. این شکست نه‌تنها نیک واکر را ناامید نساخت بلکه انگیزه‌ی او را بالاتر نیز برد. جهش یافته حالا مصمم است که در مستر المپیا 2023 مدال طلا را مال خود کند. برنامه صبحگاهی نیک واکر؛ جهش یافته از تمرینات کاردیو، مکمل های مصرفی و صبحانه خود می گوید

تمرینات کاردیو نیک واکر

نیک واکر می‌گوید که هر روز خودش را وزن می‌کند و در حال حاضر وزنش حدود 128 کیلوگرم است:
من به وزن کردم خودم علاقه دارم و این کار را هر روز صبح انجام می‌دهم. البته این نوعی وسواس فکری است و شما مجبور به انجام آن نیستید. در واقع نباید که انجامش دهید و من هم توصیه نمی‌کنم که انجامش دهید. ولی خب من انجامش می‌دهم. امروز صبح وزنم 283 پوند بود. دیروز 282 پوند بودم.
نیک واکر هر روز صبح برای بهبود وضعیت گوارش و شروع تمرینات خود حدود یک لیتر آب می‌نوشد:
من پیش از هرکاری ابتدا یک لیتر آب می‌نوشم. به‌نظرم مصرف میزان بالایی از آب در ابتدای روز باعث می‌شود که بدن شما و اندام‌هایش روی غلتک بیفتند. نوشیدن آب تاثیر بسیار مطلوبی در بهبود متابولیسم و سوخت و ساز بدن دارد و باعث می‌شود که همه‌چیز به‌درستی جریان یابد.
برنامه صبحگاهی نیک واکر ؛ جهش یافته از تمرینات کاردیو، مکمل های مصرفی و صبحانه خود می گوید نیک واکر در ادامه به بحث درباره فشار تمرینات خود پرداخته است و گفته است که به‌نظرش لازم نیست که تمرینات کاردیو را در سطح و فشار بالاتری پیگیری کند. واکر معتقد است افراط در تمرینات کاردیو در بلندمدت اثری مخرب بر سایر تمرینات او خواهد داشت:
من سبک تمرینی حال حاضر خود را دوست دارم و به‌نظرم دیگر نباید تمرینات کاردیو را در سطح پرفشاری که پیش از این انجام می‌دادم دنبال کنم. من در حال حاضر تنها صبح‌ها مقداری کاردیو انجام می‌دهم. امروز صبح صرفا یک قدم‌زنی سبک را پشت سر گذاشتم. ترجیح من در این خصوص استفاده از دوچرخه و یا تردمیل است. هرچند به دویدن روی پله‌ها هم علاقه دارم. من حین انجام تمرینات کاردیو فشار زیادی را بر روی خود نمی‌آورم و فشار اصلی را به تمرینات اصلی موکول می‌کنم. مدتی‌ست که این رویکرد را پی گرفته‌ام و حس می‌کنم نتایج حاصل بسیار امیدوارکننده بوده است. در حال حاضر کاردیو من شامل بیست دقیقه تمرین سبک است. کاردیو صرف نظر از اینکه در چه فشاری انجام شود می‌تواند آثاری منفی در پی داشته باشد. مخصوصا اگر عضلات زیادی حین تمرین درگیر شوند. در خصوص افراد لاغر این مساله متفاوت است. آنها می‌توانند تمرینات کاردیو خود را بدون نگرانی دنبال کنند. اما برای کسی با وزن من این موضوع صادق نیست. من بسیار زودتر از آنها خسته می‌شوم. هرچه شدیدتر تمرین کنم به زمان بیشتری هم برای استراحت نیاز خواهم داشت. گاهی اوقات کاردیو باعث ایجاد اختلال در پروسه ریکاوری می‌شود. من همچنان در حال تلاش برای ایجاد تعادل میان تمرین و ریکاوری هستم و فکر می‌کنم در حال حاضر به تعادل بسیار خوبی در این زمینه رسیده‌ام.
برنامه صبحگاهی نیک واکر ؛ جهش یافته از تمرینات کاردیو، مکمل های مصرفی و صبحانه خود می گوید نیک واکر می‌گوید که علاوه بر نوشیدن آب، تمرینات کاردیو و کنترل وزن یک عامل دیگر نیز نقشی اساسی در برنامه روزانه او دارد و آن چیزی نیست جز سونای مادون قرمز:
سونای مادون قرمز کمک زیادی به من می‌رساند. گاهی اوقات حتی آن را به کاردیو نیز ترجیح می‌دهم. این روش باعث می‌شود که تمامی استرس‌ها از شما دور شوند و به نوعی پالودگی روانی برسید. سونای مادون قرمز همچنین بر کنترل ضربان قلب نیز اثر مطلوبی دارد و به‌طور کل رویکرد بسیار مفیدی است.

نیک واکر چه مکمل‌هایی مصرف می‌کند؟

نیک واکر هر روز صبح و با معده خالی یک نوشیدنی سبزرنگ می‌نوشد. این نوشیدنی شامل طیف متنوعی از مواد مکمل شامل گلوتامین است:
من هر روز صبح و با شکم خالی گلوتامین مصرف می‌کنم. این ماده باعث می‌شود که پروسه ریکاوری شما سریع‌تر انجام شود. گلوتامین همچنین اثر مطلوبی نیز بر سیستم گوارش دارد. نوشیدنی صبحگاهی من شامل بیست گرم گلوتامین است. قرص ویتا اچ دی نیز یکی دیگر از مکمل‌هایی است که من هر روز صبح مصرف می‌کنم. من معمولا همه قرص‌ها را یکجا بالا می‌اندازم اما با توجه به اینکه در حال حاضر مشغول حرف زدن هستم مجبورم آنها را یکی یکی در دهانم بگذارم. پس از آن نوبت به داروی کیدنی اچ دی می‌رسد. البته من این دارو را دو مرتبه در روز مصرف می‌کنم. داروهای Liver HD و K2 نیز دیگر مکمل‌هایی هستند که از آنها استفاده می‌کنم. دیگر قرصی که هر روز صبح مصرف می‌کنم ویتامین B3 است و روزانه سه قرص دوز 2000 از این دارو را بالا می‌اندازم. آسپرین و ویتامین سی نیز دیگر داروهای مکمل من هستند.
برنامه صبحگاهی نیک واکر ؛ جهش یافته از تمرینات کاردیو، مکمل های مصرفی و صبحانه خود می گوید به‌طور خلاصه مکمل‌های مورد استفاده توسط نیک واکر شامل موارد زیر هستند: - داروی Vita HD - داروی Kidney HD - داروی Liver HD - داروی K2 - داروی B3 به میزان 6000 IU در روز - داروی آسپرین بچه - داروی ویتامین C به میزان 6000 میلی‌گرم در روز نیک واکر پیش از به پایان بردن ویدئوی خود قدری نیز از جزئیات صبحانه خود می‌گوید. این صبحانه شامل مرغ سالم، رایس کرم، بلوبری یخ‌زده و کره مغز بادام است:
برنامه روزانه من این است: برخاستن از خواب و پرداختن به امور. همه‌چیز از نوشیدن آب آغاز می‌شود. سپس تمرینات کاردیو، اندکی سونا، مصرف مکمل‌ها و خوردن صبحانه از راه می‌رسند. صبحانه‌ی امروز ما مرغ سالم در کنار رایس کرم، بلوبری یخ‌زده و کره مغز بادام است. صبح من اینطور آغاز می‌شود.
برنامه صبحگاهی نیک واکر ؛ جهش یافته از تمرینات کاردیو، مکمل های مصرفی و صبحانه خود می گوید این نخستین بار نیست که نیک واکر برنامه‌های پیش‌فصل خود را با طرفدارانش به اشتراک می‌گذارد. جهش یافته اخیرا در یک پادکست در کنار گای کیسترینو حاضر شده بود و به توضیح تغییرات ایجاد شده در فشار تمرینات خود و شیوه استفاده‌اش از داروهای بهبود دهنده عملکرد پرداخته بود. نیک واکر آخرین بار بر روی استیج مسابقات پیتسبورگ پرو حاضر شده بود و در کنار ستارگان پرشمار دیگری به فیگورگیری افتخاری بر روی این استیج پرداخته بود. حالا طرفداران بدنسازی منتظرند ببینند که اقدامات آتی واکر برای به زیر کشیدن هادی چوپان از تاج و تختش چه خواهد بود. بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
فقط هادی چوپان
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...