مینی رونی کلمن از کیون پیرسون می‌گوید؛ شان کلاریدا: فقط به سومین قهرمانی فکر می‌کنم

کدخبر (223099) | 03 شهریور 1402 | ساعت 00:59
0 253
مینی رونی کلمن از کیون پیرسون می‌گوید؛ شان کلاریدا: فقط به سومین قهرمانی فکر می‌کنم
شان کلاریدا تمرینات ویژه‌ای برای مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۳ انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، این روزها شان کلاریدا تمریناتش را دنبال و خود را هرچه بیشتر به سومین قهرمانی در دسته 212 پوند مستر المپیا نزدیک‌تر می‌کند. مستر المپیا 2023 از دوم تا پنجم نوامبر برگزار می‌شود و غول‌های این ورزش، درحال آماده‌سازی خود برای حضور در این مسابقات هستند. کلاریدا که سابقه دو قهرمانی در این رویداد را دارد، در ویدئویی که اخیراً از کانال یوتیوبی‌اش منتشر کرده، در گفت و گو با باب سیچریلو برنامه‌هایشان را عنوان و توضیح می‌دهد که چرا در طول دوران آماده‌سازی، به‌دنبال تغییر سایز خود نیست. با وجود اینکه شان کلاریدا از مزایا و امتیازات یک بدنساز قدبلند بهره نمی‌برد اما با این حال، تراکم عضلانی و عضلات خشک و قوی، این نقص را جبران می‌کند و شرایطی را برای او مهیا می‌کند که بالاتر از بدنسازان قدبلند قرار بگیرد. این هیولای دسته 212 پوند که به مینی رونی کلمن هم ملقب شده، هرسال به اثبات آنچه ممکن است ادامه می‌دهد.

شان کلاریدا چگونه قهرمان مستر المپیا شد؟

او ترکیبی از تقارن، عضلانی بودن و پربودن را در اختیار دارد؛ ویژگی‌هایی که باعث شد کلاریدا برای اولین بار در سال 2020 به‌عنوان قهرمان مستر المپیا شناخته شود. حفظ موفقیت در مستر المپیا کار آسانی نیست، از همین رو، کلاریدا در سال 2021 نتوانست بار دیگر قهرمانی را کسب کند و جایگاهش را به درک لانسفورد سپرد. درک لانسفورد در سال 2022 دعوتنامه ویژه‌ای را ازسوی برگزارکنندگان جهت حضور در بخش آزاد مردان دریافت کرد و با پذیرفتن این دعوت، فضا برای قهرمانی مجدد کلاریدا ایجاد شد. در عین حال، لانسفورد نیز در بخش آزاد موفقیت چشمگیری داشت و پس از هادی چوپان به مقام دوم این مسابقات رسید. کلاریدا پس از قهرمانی در مستر المپیا 2020، توانست قهرمانی لژیون پرو 2021 را به‌دست آورد و و از همان جا بود که لقب «قاتل غول‌» را از آن خود کرد. کلاریدا همچنین توانایی‌های خود را در مسابقات آزاد در ماه مارس در آرنولد کلاسیک 2023 دوباره آزمایش کرد. علی‌رغم اینکه بسیاری از رقبایش از او بزرگ‌تر بودند، کلاریدا موفق شد جایگاه پنجم را به‌دست آورد و به قهرمان سابق مستر المپیا، یعنی بیگ رامی، این فرصت را داد تا بار دیگر، پول بیشتری را به‌دست آورد. مینی رونی کلمن از کیون پیرسون می‌گوید/ شان کلاریدا: فقط به سومین قهرمانی فکر می‌کنم همیشه کلاریدا درمورد جاه‌طلبی‌های خود در این ورزش صادق بوده است. او قصد دارد رکورد فلکس لوئیس را که 7 قهرمانی دسته 212 پوند مستر المپیا را دارد، بشکند. در حالی که کمتر از 3 ماه دیگر به برگزاری مستر المپیا 2023 باقی مانده، اگر کلاریدا بتواند قهرمانی این دوره را به‌دست آورد، یک گام دیگر به آرزو و هدفش نزدیک‌تر می‌شود.

دفاع شان کلاریدا از وزن و سایز بدنش

کلاریدا علاوه‌بر صحبت درمورد آرزوهای خود، به رقبای نوظهورش ازجمله کیون پیرسون هم که اخیراً در تگزاس پرو 2023 به مدال طلا رسیده، اشاره می‌کند.

چندبار منتظر بودم نامش را اینجا بشنوم. درست است، شما به مسابقات امسال اشاره می‌کنید؟ من چندین تصویر از دوست شما، کیون پیرسون، را دیده‌ام. به‌نظر می‌رسد او حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

باب سیچریلو در پاسخ به این اظهارات کلاریدا می‌گوید:

او می‌تواند برایت دردسرساز باشد.

کلاریدا در ادامه می‌گوید:

من به تک تک بچه‌هایی که آن جا بودند، احترام می‌گذارم. همه آن‌ها متعلق به همان جا بودند. درست است؟ من اما فقط روی کار خودم تمرکز می‌کنم. پیرسون عالی بود. او درواقع دیشب همین جا بود. هدف و چشم‌انداز من این است که سریع به جلو پیش بروم و سومین قهرمانی را کسب کنم و مأموریتم تمام شود.

سیچریلو تأکید کرد که شان، قهرمانی مستر المپیا خود را درست مانند بدنساز افسانه‌ای بخش آزاد، جی کاتلر در سال 2009، به‌دست آورد.

جی کاتلر تنها بدنسازی است که توانست قهرمانی مستر المپیا خود را پس بگیرد. تو هم‌اکنون همین کار را کردی و در جمع بزرگان قرار داری.

کلاریدا در پاسخ عنوان کرد:

بله دقیقاً جی کاتلر همین مرد است. جی این کار را کرد و من هم دقیقاً همان کار را سال گذشته انجام دادم. در گام بعدی، من در تلاش برای ایجاد میراث خودم هستم. من حالا یک پدر هم هستم. فرزندم به‌تازگی به دنیا آمده و ما به تگزاس نقل مکان کردیم تا اینجا زندگی کنیم.

کلاریدا قصد دارد با وزنی بین 77 تا 81 کیلوگرم روی صحنه برود و تأکید کرد که او در این فصل، به‌دنبال افزایش سایز نخواهد بود. کلاریدا افزود:

اکنون حدود 90 کیلوگرم وزن دارم اما با خودم می‌گویم وقتی توانستم با وزن 77 تا 81 کیلوگرمی، قهرمان مستر المپیا شوم، چرا باید آن را تغییر دهم؟ شرایطم بهتر از قبل خواهد شد. مشخصاً جزئیات عضلاتم بیشتر به چشم خواهد آمد و می‌توانم در بخش‌هایی پیشرفت‌هایی داشته باشم. زمانی می‌توانم بزرگ‌تر شوم اما لزوماً نیاز به انجام چنین کاری نیست.

صفحه بدنسازی سرخ نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/sorkhnews_gym


باب سیچریلو می‌گوید:

تو با یک بدن متقارن و شکل‌یافته وارد مسابقات می‌شوی. معمولاً همین تفاوت مستر المپیا است. چنین چیزی فقط از برنامه‌ریزی یک مرد هوشمند برمی‌آید.

کلاریدا در ادامه می‌گوید:

من سال گذشته با برخی از داوران مسابقه صحبت کردم و آن‌ها به من پیشنهاد کردند که چیزی را تغییر نده. آن‌ها داورانی هستند که قرار است مرا قضاوت کنند؛ بنابراین به حرف آن‌ها گوش می‌دهم و کار دیگری نمی‌کنم. شما هم به من همین را می‌گویید. وقتی چیزی خراب نیست، چرا باید آن را تعمیر کنم. من فقط روی قهرمانی تمرکز می‌کنم و نگران شکست نیستم.

مینی رونی کلمن از کیون پیرسون می‌گوید/ شان کلاریدا: فقط به سومین قهرمانی فکر می‌کنم

کلاریدا که به‌خاطر لیفت وزنه‌های سنگین معروف است، هواداران را در جریان روند تمرینی خود تا ماه نوامبر قرار داده است. اخیراً قهرمان دسته 212 پوند، دنبال‌کنندگان خود را به میان یک تمرین سنگین بازو کشانده اما توضیح می‌دهد که هر هفته، این تمرینات را انجام نمی‌دهد. به‌طور کلی، شان کلاریدا تمرینات کششی، پاها و فشاری را ترجیح می‌دهد. علاوه‌بر انجام تمرینات عضلات دو سر و سه سر، او با یک تمرین سنگین برای عضله چهار سر، توانایی‌هایش را نشان داد. در طول این جلسه تمرینی، کلاریدا با شدت هرچه بیشتر به خودش فشار می‌آورد اما تمام تلاش خود را کرد تا فشاری به زانوهایش وارد نشود. رویداد مستر المپیا 2023 از 2 تا 5 نوامبر در در مرکز همایش اورنج کانتی اورلاندو برگزار خواهد شد. طرفداران از دیدن اینکه آیا شان کلاریدا می‌تواند سلطنت خود را ادامه دهد و برای سومین بار قهرمان دسته 212 پوند شود، هیجان‌زده هستند.

آخرین اخبار ورزش بدنسازی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...